Z06 of Nieuwe M3
- Downforce Hans
-
- frank de jonge
Ik ga voor de M3
Vin de Z06 toch nog wat underpowered.
7,1l inhoud en dan 505PK (zoiets is het geloof ik)
Tuurlijk, het is een machtige auto om te zien en om in te rijden.
Brute kracht.
M3 daarentegen, een 4,0l motor met meer dan 400PK
Dat spreekt meer. M3 is dan wel geen echte sportwagen maar meer een GT en dat spreekt me gewoon veel meer aan + de prestaties liegen er niet om.
Vin de Z06 toch nog wat underpowered.
7,1l inhoud en dan 505PK (zoiets is het geloof ik)
Tuurlijk, het is een machtige auto om te zien en om in te rijden.
Brute kracht.
M3 daarentegen, een 4,0l motor met meer dan 400PK
Dat spreekt meer. M3 is dan wel geen echte sportwagen maar meer een GT en dat spreekt me gewoon veel meer aan + de prestaties liegen er niet om.
- Bert ///M3
- frank de jonge
- Joop
Dat 328i blok is natuurlijk ook niet de jongste meer... en die 7pk verschil wanneer je omrekend naar 2,8l die merk je ook niet meer.Bert ///M3 schreef:Underpowered.... 505PK![]()
![]()
(Hey frank dat is een betere PK/L dan een 328)
T'is natuurlijk niet allemaal high tech onder de kap van een Z06, die 'luie' kracht zorgt er wel voor dat ie waarschijnlijk wel betrouwbaarder zal zijn.
Daarentegen 505pk om een hoopje tupperware vooruit te brengen lijkt mij meer dan genoeg; dat het überhaupt allemaal aan de auto blijft hangen met dat bruut geweld

Ben zelf nou eenmaal een BMW man dus voor mij de M3(E92), maar zal dat niet het geval geweest zijn en als die amerikanen nou iets meer gevoeg voor afwerking gehad hebben dan zou een Z06 best een optie zijn, als ik enkel kon kiezen tussen deze twee (anders ga ik met André mee, gebruikte 911 GT3 lijkt mij nog vermakelijker...)
- frank de jonge
- Peter Tunissen
- Maik
Ik snap dat soort uitspraken niet: "hij heeft wel 7liter inhoud, zo kan ik het ook", "weinig pk per liter", blabla
Het gaat toch om de totale package? Kan mij het schelen als ze een hele dikke V8 erin moeten lepelen om het "maar" tot 500-nog-wat pk te schoppen. Ik vind het dan een hele prestatie om er dan nog een auto van te maken die 1400kg weegt, daar kan bmw met hun zogenaamd lichte en high tech motoren nog een puntje aan zuigen.
Dat motorblok van de vette is ook een mooi stukje techniek. Veel pk en niet al te zwaar, anders kom je niet aan dat lage gewicht en de (veronderstel ik) goede balans van de auto, anders ben je niet net zo snel als een GT3 op het circuit....
mijn 2 centen...

Het gaat toch om de totale package? Kan mij het schelen als ze een hele dikke V8 erin moeten lepelen om het "maar" tot 500-nog-wat pk te schoppen. Ik vind het dan een hele prestatie om er dan nog een auto van te maken die 1400kg weegt, daar kan bmw met hun zogenaamd lichte en high tech motoren nog een puntje aan zuigen.
Dat motorblok van de vette is ook een mooi stukje techniek. Veel pk en niet al te zwaar, anders kom je niet aan dat lage gewicht en de (veronderstel ik) goede balans van de auto, anders ben je niet net zo snel als een GT3 op het circuit....
mijn 2 centen...
-
-
- Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
M3 natuurlijk,
In amerika roepen ze "there's no substitude for cubic inches" nou dat is er wel "deutsche grunlichkeit".
Geef mij de techniek maar. Dat moet fijner zijn dan een auto met bladveren en een starre achteras.
In amerika roepen ze "there's no substitude for cubic inches" nou dat is er wel "deutsche grunlichkeit".
Geef mij de techniek maar. Dat moet fijner zijn dan een auto met bladveren en een starre achteras.
Laatst gewijzigd door BBVW op 17 apr 2007, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
Nou,jij weet helemaal niet waar je over praat merk ik al.BBVW schreef:M3 natuurlijk,
In amerika roepen ze "there's no substitude for cubic inches" nou dat er wel "deutsche grunlichkeit".
Nee er wordt zo`n snelle tijd op de ring gezet om dat die bladveer(van koolstof) zo klote is.
Starre achteras ???? sufferd.
Die eerste zin klopt ook al helemaal niet,wat bedoel je nou eigenlijk

Zeg wat zinnigs of zeg niks .
Grtz,Hanz06

- SteV6
- Elmar
Ja de cliches vliegen tegenwoordig zelfs hier op DF over mijn beeldscherm. Kindertjes die nooit in een auto met veel cilinder inhoud hebben gereden zeuren over het specifieke vermogen. Ga eens met de CBR meerijden in een ZO6 (of Viper) en voel de power eens bij lage(re) toerentalen. De powerband bij de meeste NA motoren is ca. 3000RPM. Dan heb ik liover een motor waar die powerband begint bij 2500 RPM dan bij 5500 RPM.
Oh ja, ik heb zelf (als Viper eigenaar, dus anti Corvette...) M3 gestemd. 8)
Oh ja, ik heb zelf (als Viper eigenaar, dus anti Corvette...) M3 gestemd. 8)
- Downforce Hans
- Joop
Pas dan maar op dat dat lichtgewicht karretje van je niet om het ruitenwissermotortje heen draait dan...HANZ06 schreef:Mijn ruitenwissermotor heeft al meer koppel dan een m3.
Elmar jij valse viper![]()
Grtz,Hanz06

Die Amerikaanse V8 blokken zijn gewoon voor groot koppel bij lage toeren gemaakt terwijl de nieuwe Duitse V8 het meer van hun vermogen bij hoge toeren moeten hebben. Kwestie van smaak en voorkeur voor techniek denk ik. Ik vind dat (katten)gejank van die Duitsers toch lekkerder klinker dan dat gerochel van de Amerikanen. (Neemt niet weg dat ik nog wel een keertje omkijk als er weer een Amerikaan voorbij rijd

- RVV
Mensen blijf mekaar's mening respecteren AUB. Ook al is die andere mening discutabel in jouw ogen. ik heb trouwens nog niet gestemd. de vette heeft het op papier het beste voor elkaar. de BMW is mijn merk maar over de nieuwe M3 ben ik aardig duidelijk geweest. zou wel erg hypocriet zijn als ik die nu zou kiezen. een M3 van 115k blijf ik compleet van de pot gerukt vinden. het is maar een drietje. maar 115k voor een vette zou ik ook weer niet aandurven. ik zou voor 90k een 2003/2004 GT3 kopen.
- Jan Visser
Voor dagelijks, een Z06 graag!!!
Bij mij zal toch nooit een auto standaard blijven, dus daarom o.a. voor mij een Z06 graag. Die Z06 is een super auto om te tunen wat bij een M3 veel moeilijker het geval zal zijn. Voor relatief weinig centen is zo'n Z06 motor te tunen tot een vermogen waar een M3 never nooit niet in de buurt zal komen.
Bovendien spreekt mij het concept ook veel meer aan. Het is een echte sportauto. Iets wat een M3 niet is vind ik. Dat vind ik gewoon een 3 serie die er wat dikker uit ziet.
En bovendien vind ik de Z06 mooier
Bij mij zal toch nooit een auto standaard blijven, dus daarom o.a. voor mij een Z06 graag. Die Z06 is een super auto om te tunen wat bij een M3 veel moeilijker het geval zal zijn. Voor relatief weinig centen is zo'n Z06 motor te tunen tot een vermogen waar een M3 never nooit niet in de buurt zal komen.
Bovendien spreekt mij het concept ook veel meer aan. Het is een echte sportauto. Iets wat een M3 niet is vind ik. Dat vind ik gewoon een 3 serie die er wat dikker uit ziet.
En bovendien vind ik de Z06 mooier

- Bert ///M3
Zou het niet weten, ze hebben allemaal wel wat eigenlijk. 4 man in een auto zou ik niet meenemen in een beslissing omdat er bij mij nu ook haast nooit iemand achterin zit, en dit ook niet erg practisch is bij een coupe.
Kan ze allemaal niet betalen, nieuwe M3's Z06 of GT3's dus ik hou het nog maar even bij een stel gammele E36's
Kan ze allemaal niet betalen, nieuwe M3's Z06 of GT3's dus ik hou het nog maar even bij een stel gammele E36's

- Downforce Hans
Als je maar lol hebt.
Dat hoeft echt niet pers-c ij een m3 of zo6 of porsche te zijn.
Wat ik wel frappant vind dat als er gevraagd wordt om te kiezen tussen twee auto`s er dan altijd weer mensen zijn die er dan toch weer andere merken bij halen.
Wat is daar het nut van als er niet om gevraagd wordt
:
Grtz,Hanz06
Dat hoeft echt niet pers-c ij een m3 of zo6 of porsche te zijn.
Wat ik wel frappant vind dat als er gevraagd wordt om te kiezen tussen twee auto`s er dan altijd weer mensen zijn die er dan toch weer andere merken bij halen.
Wat is daar het nut van als er niet om gevraagd wordt

Grtz,Hanz06