Nederland gaat naar de haaien
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederland gaat naar de haaien
Kortom, moderne ict is wat Tom zegt, t gevolg nog meer mensen eruit...dus geboortebeperking is het sleutelwoord op den duur.(Wereldwijd)
Franciscus hoor je me?
Wat zeg je, dat deed JIJ al en je kornuiten ook. Oh ok.
Franciscus hoor je me?
Wat zeg je, dat deed JIJ al en je kornuiten ook. Oh ok.
-
Tom
De één z'n brood is de ander z'n dood ofzoiets 
- Luco
Tom schreef:Dat betwijfel ik.Luco schreef:Ik denk dat in de ict de klap nog moet komen, komende jaren gaan de grote banken daar iig flink op bezuinigen als je het allemaal zo hoort.
ICT = automatiseren = mensen overbodig maken.
Wij werken voor woningcorporaties en die hebben het momenteel ook zwaar. Daar zijn er een aantal ongezond (rotte appels), ze schrappen nieuwbouw- en renovatieprojecten, overheidsregels pakken niet goed voor ze uit etc... hoef ik jou niet te vertellen want daar weet je alles van. Ze zijn ondertussen hard bezig om allerhande informatiesystemen te koppelen en te zorgen dat huurders online zelf zaken kunnen regelen. Wij hebben een aantal klanten waar de huurder via internet (website en mobiel) z'n gegevens kan wijzigen, de huur kan opzeggen, een reparatieverzoek kan indienen (waarbij sommige meldingen zonder tussenkomst van de corporatie al terecht komen bij de juiste aannemer), correspondentie kan inzien enzovoort. Dat bespaard gewoon personeel aan je balie, callcenter en op een aantal andere plekken in je organisatie. Idem voor woningzoekenden, was vroeger nog handwerk maar als er 200 man reageert op een woning komt er met één klik op de knop een lijst op de juiste volgorde uit (o.a. rekening houdend met urgenten via systeem van de gemeente) incl. brieven. Doel van automatiseren is dat het zichzelf terugverdiend door op andere plekken (meer) te besparen. En zolang dat kan is het een simpele optelsom.
Wel zijn (potentiële) klanten kritischer en terughoudender. Offerte werd bij wijze van spreken vroeger zonder te kijken ondertekend, nu wil men veel meer zekerheid en vragen ze verder door. Is alleen maar positief/gezond. Er gaat bij ons vooraf alleen veel meer tijd in zitten, en dan is het balen als je een opdracht verliest. Maar goed, dat hoort erbij.
Klopt Helemaal Tom, maar de banken liggen een paar jaar voor op de corporaties, op het moment dat de complete boel is geimplementeerd en ontwikkeld, dan heb je ineens geen ontwikkeling meer, want in de handelingen an sich is al 100 jaar niks veranderd, dus op het moment dat het allemaal automatisch loopt heb je alleen nog onderhoud, en dan gaan in de ict de klappen vallen, de banken zijn nu bijna zover als je ze moet geloven.
-
Tom
Zou kunnen. Ik ben niet thuis in bankensector...
- RVV
Luco ik zeg dat er een bepaalde groep mensen is die nog genoeg kan besteden. En ja dat zie ik als rek in de economie. Praktijk en nieuwsberichten overlappen elkaar niet altijd.
- Luco
Ja en een banaan is recht
Man, kijk eens om je heen, hoeveel mensen er ontslagen worden en hoeveel bedrijven kapot gaan, ja misschien is er rek/groei voor een beperkt aantal mensen, maar de rek in de algemene economie is er al even niet meer hoor.
Man, kijk eens om je heen, hoeveel mensen er ontslagen worden en hoeveel bedrijven kapot gaan, ja misschien is er rek/groei voor een beperkt aantal mensen, maar de rek in de algemene economie is er al even niet meer hoor.
- Bert ///M3
Als er iets juist drama is dan is het wel die banken software, tenminste richting de klanten 
- RVV
Ik ken geen mensen die ontslagen zijn of worden. Niet in kennisen kring/familie/dorp/ ouders van kinderen op school etc..
Mensen zijn wel heel voorzichtig met grote uitgaves.
Dat er veel bedrijven omvallen is ook deels een scheiding van het kaf/koren. Bovendien is het ook niet meer zo dat winkels zomaar marktaandeel kunnen kopen door ruige filialisering.
Dat er veel bedrijven omvallen is ook deels een scheiding van het kaf/koren. Bovendien is het ook niet meer zo dat winkels zomaar marktaandeel kunnen kopen door ruige filialisering.
- Bert ///M3
Veel geld op een spaar rekening staat niet gelijk aan veel te besteden. Ja in theorie wel maar in de praktijk niet.RVV schreef:Luco ik zeg dat er een bepaalde groep mensen is die nog genoeg kan besteden. En ja dat zie ik als rek in de economie. Praktijk en nieuwsberichten overlappen elkaar niet altijd.
Een deel van die spaartegoeden is outflow uit allerlei beleggingsproducten. Daarmee ging het niet al te best dus hebben ze het maar op een rekening gekwakt. Spaartegoeden staan dus op een all time high omdat mensen hopen dat ze via sparen nog een beetje rendement genereren. Dat vermogen is dus niet bedoeld om richting de retailhandel te schuiven.
Daarnaast zit een deel van degenen die wel wat vermogen hebben ook nog met een hypotheek die onder water zit. Die kijken wel uit om het er doorheen te jagen omdat ze misschien hun verlies op een hypotheek moeten dekken. Om geld bij deze groep los te krijgen zullen eerst de huizenprijzen weer eens een boost moeten krijgen en dat duurt wel even.
Verder weet ik geen exacte getallen maar ik denk dat je moet rekenen dat 75% van het vermogen in handen is van misschien 10% van de bevolking of iets in die orde. Dus een droog getal met hoeveel spaargeld er uit staat zegt weinig. Je kan het als gemiddelde terug rekenen naar spaartegoed per inwoner maar als ik even om mij heen kijk in mijn kennissenkring is er niemand die het heeft. Kom je terug op het punt dat die tegoeden voornamelijk in handen zijn van een kleine groep.
Wil je weten wat een mens te besteden heeft dan moet je mi meer kijken naar disposable income per maand. En dat is juist hetgene wat stil staat of achteruit loopt bij de middenklasse terwijl de kosten stijgen.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 16 mar 2013, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
RVV schreef:Ik ken geen mensen die ontslagen zijn of worden. Niet in kennisen kring/familie/dorp/ ouders van kinderen op school etc..
Sorry hoor, maar het kaf van het koren was drie jaar geleden, maar goed, blind zijn voor recessie/terruggang heeft ook zijn voordelen, maar getuigt niet echt van realiteitszin.
- RVV
Uhm blind zijn? Natuurlijk niet. Als zelfstandig ondernemer blijf je de economische druk voelen, soms wordt je er zelfs een beetje zenuwachtig van. Dat het in het algemeen slechter gaat wil ik niet tegen spreken. Maar daardoor ook weer nieuwe kansen en mogelijkheden. Die klant die eerst bij de collega 1250 euro voor een matras uitgaf, koopt hem nu bij mij voor 750 euro. Wat ik wel merk is dat men alleen maar iets koopt als men het ook echt nodig heeft. Nu was dat altijd min of meer zo in mijn branche, maar het is nu wel extreem. Voordeel is weer, mensen komen heel gericht, hadden al heel lang uitgesteld, dus opnieuw uitstellen heeft ook geen zin meer. Alle parmeters op de juiste plaats en je doet handel.
-
SlowCo
Komt vooral omdat een goede nachtrust veel "waard" is voor de meeste mensen.RVV schreef:Uhm blind zijn? Natuurlijk niet. Als zelfstandig ondernemer blijf je de economische druk voelen, soms wordt je er zelfs een beetje zenuwachtig van. Dat het in het algemeen slechter gaat wil ik niet tegen spreken. Maar daardoor ook weer nieuwe kansen en mogelijkheden. Die klant die eerst bij de collega 1250 euro voor een matras uitgaf, koopt hem nu bij mij voor 750 euro. Wat ik wel merk is dat men alleen maar iets koopt als men het ook echt nodig heeft. Nu was dat altijd min of meer zo in mijn branche, maar het is nu wel extreem. Voordeel is weer, mensen komen heel gericht, hadden al heel lang uitgesteld, dus opnieuw uitstellen heeft ook geen zin meer. Alle parmeters op de juiste plaats en je doet handel.
En volgens mij zijn er steeds meer mensen die onrustig beginnen te slapen van alle ontwikkelingen...
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Helemaal mee eens. Genoeg geld op dit moment, maar daar moet zeker 50k van naar de hypotheek die idd onder water zit... Als ik dat er vanaf trek heb ik eigenlijk dus geen zak. En nee, blijven wonen is helaas geen optie......Bert ///M3 schreef:Veel geld op een spaar rekening staat niet gelijk aan veel te besteden. Ja in theorie wel maar in de praktijk niet.RVV schreef:Luco ik zeg dat er een bepaalde groep mensen is die nog genoeg kan besteden. En ja dat zie ik als rek in de economie. Praktijk en nieuwsberichten overlappen elkaar niet altijd.
Een deel van die spaartegoeden is outflow uit allerlei beleggingsproducten. Daarmee ging het niet al te best dus hebben ze het maar op een rekening gekwakt. Spaartegoeden staan dus op een all time high omdat mensen hopen dat ze via sparen nog een beetje rendement genereren. Dat vermogen is dus niet bedoeld om richting de retailhandel te schuiven.
Daarnaast zit een deel van degenen die wel wat vermogen hebben ook nog met een hypotheek die onder water zit. Die kijken wel uit om het er doorheen te jagen omdat ze misschien hun verlies op een hypotheek moeten dekken. Om geld bij deze groep los te krijgen zullen eerst de huizenprijzen weer eens een boost moeten krijgen en dat duurt wel even.
Verder weet ik geen exacte getallen maar ik denk dat je moet rekenen dat 75% van het vermogen in handen is van misschien 10% van de bevolking of iets in die orde. Dus een droog getal met hoeveel spaargeld er uit staat zegt weinig. Je kan het als gemiddelde terug rekenen naar spaartegoed per inwoner maar als ik even om mij heen kijk in mijn kennissenkring is er niemand die het heeft. Kom je terug op het punt dat die tegoeden voornamelijk in handen zijn van een kleine groep.
Wil je weten wat een mens te besteden heeft dan moet je mi meer kijken naar disposable income per maand. En dat is juist hetgene wat stil staat of achteruit loopt bij de middenklasse terwijl de kosten stijgen.
Ken ook genoeg mensen die helemaal geen geld hebben, en degenen die het hebben durven het niet uit te geven
Er 'rolt' gewoon te weinig geld op dit moment.
- dvh
Ik moet vaker zeuren.
Wat een drukte vandaag!
Wat een drukte vandaag!
-
Shakes
Blind is wel juist denk ik. Misschien dat DVH er iets mee kan maar ik betwijfel hetJa de crisis die we met ons allen mekaar aanpraten begint nu echt toe te slaan.
- alt
Merk bij mij ook dat het nu moeilijker aan het worden is.
Verleden jaar een grote klant aan de loop, kon het veel goedkoper uit China krijgen.
3 weken gelden een grote uit België failliet.
Ben weer omzet kwijt en tig duizend euro's.
Als dan niet genoeg reserves heb, dan ga ook kapot.
Het grote probleem bedrijven die failliet gaan, vaak leverancier meenemen,
Het is een cascade, domino systeem wat er nu gebeurd.
Maar ben al 9 maanden met een supermarktketen bezig, elke keer waar iets wat veranderd wordt.
Ook het pionieren gaat erg moeizaam.
Potentiële nieuwe klanten houden de boot af, stuur maar email over uw producten.
Iedereen wacht af.
Maar heb niets te klagen,mijn bestaande klanten zetten een fractie meer om.
Verleden jaar een grote klant aan de loop, kon het veel goedkoper uit China krijgen.
3 weken gelden een grote uit België failliet.
Ben weer omzet kwijt en tig duizend euro's.
Als dan niet genoeg reserves heb, dan ga ook kapot.
Het grote probleem bedrijven die failliet gaan, vaak leverancier meenemen,
Het is een cascade, domino systeem wat er nu gebeurd.
Maar ben al 9 maanden met een supermarktketen bezig, elke keer waar iets wat veranderd wordt.
Ook het pionieren gaat erg moeizaam.
Potentiële nieuwe klanten houden de boot af, stuur maar email over uw producten.
Iedereen wacht af.
Maar heb niets te klagen,mijn bestaande klanten zetten een fractie meer om.
-
Shakes
Als ik me niet vergis gaat er de komende jaren nog veel meer bezuinigd worden. Klopt dit? Gaat niet goed.
- Bert ///M3
Niemand het verhaal uit Cyprus gevolgd gisteren?
Blijkbaar is je spaargeld dus ook niet meer veilig onder het europese deposito stelsel. Krijg je een heffing van 6,75% of 9,9% op als de heren EU politici dat even nodig achten
In veel landen lopen bezuinigen om die banken weer eens uit de brand te helpen is 1 ding maar wat ze daar uithalen is gewoon ordinaire diefstal
Blijkbaar is je spaargeld dus ook niet meer veilig onder het europese deposito stelsel. Krijg je een heffing van 6,75% of 9,9% op als de heren EU politici dat even nodig achten
In veel landen lopen bezuinigen om die banken weer eens uit de brand te helpen is 1 ding maar wat ze daar uithalen is gewoon ordinaire diefstal
- dvh
Ja bizar...
-
Rupie
Beide is toch ordinaire diefstal? Ik zie het verschil niet. Overheid is er om burgers te beschermen, geen bedrijven of andere organisaties. Individuele burgers help je dus uit de brand, de bank laat je omvallen en ook de zakkenvullers in de corporate business/bankwezen.
- GTRene
je spaargeld in NL is ook niet "veilig" toch?
je betaald al belasting over belasting van de belasting...en dan ook nog eens een extra heffing (weet niet hoeveel) als je meer dan 22k (of iets dergelijks?) op je bank hebt staan dacht ik?
op sommige banken in bepaalde landen staat ook vaak veel "fout" geld geparkeerd of belasting ontduikers van eigen land die het dan elders parkeren.
17 miljard naar zo'n land sturen en wellicht over een tijd weer zal ook niet makkelijk zijn in een crisis...
we zijn Sinterklaas niet (al lijkt het er soms wel op)
je betaald al belasting over belasting van de belasting...en dan ook nog eens een extra heffing (weet niet hoeveel) als je meer dan 22k (of iets dergelijks?) op je bank hebt staan dacht ik?
op sommige banken in bepaalde landen staat ook vaak veel "fout" geld geparkeerd of belasting ontduikers van eigen land die het dan elders parkeren.
17 miljard naar zo'n land sturen en wellicht over een tijd weer zal ook niet makkelijk zijn in een crisis...
we zijn Sinterklaas niet (al lijkt het er soms wel op)
-
ErikS
Bij ons ook. Hele week recht getrokken...........dvh schreef:Ik moet vaker zeuren.
Wat een drukte vandaag!
Typisch ehh? Totaal verschillende branches.
- Luco
Bert ///M3 schreef:Niemand het verhaal uit Cyprus gevolgd gisteren?
Blijkbaar is je spaargeld dus ook niet meer veilig onder het europese deposito stelsel. Krijg je een heffing van 6,75% of 9,9% op als de heren EU politici dat even nodig achten![]()
![]()
Ja en dat voorstel kwam van?????????????
Jawel onze heer Dijselbloem
Dus nog even en dan kan men hier ook gewoon even 10% van het spaargeld inleveren
-
ErikS
Dat word dan spaargeld opnemen en in een kluisje leggen?!
Te belachelijk toch.
Te belachelijk toch.
- GTRene
kluisje? nee joh...
gewoon in een ouwe sok of in de matras
that is if you have any money to put aside.
beste is grootste deel van je huis aflossen lijkt me en de rest onder de armen verdelen...
bv onder je linker en rechter arm
gewoon in een ouwe sok of in de matras
that is if you have any money to put aside.
beste is grootste deel van je huis aflossen lijkt me en de rest onder de armen verdelen...
bv onder je linker en rechter arm