Agenten blijven ongelukken veroorzaken
-
OnlineLuco
Re: Agenten blijven ongelukken veroorzaken
Ik weet niet hoor die zwaailichten van onopvallende autos zijn knap opvallend en de sirene is nou ook niet bepaald fluisterzacht.
Blijft natuurlijk diep triest, en lachen omdat een agent hem om een paal vouwt is best leuk, maar dis is van geheel andere orde en denk dat de heren hier ook best een traumatje aan over houden, net als de familie van het slachtoffer.
Blijft natuurlijk diep triest, en lachen omdat een agent hem om een paal vouwt is best leuk, maar dis is van geheel andere orde en denk dat de heren hier ook best een traumatje aan over houden, net als de familie van het slachtoffer.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik maak het in Eindhoven/Veldhoven vaak mee dat de busbanen gebruikt worden door politie en zeker ambulances zie ik het vaak doen om sneller op locatie te zijn.
Het kan er in de spits nogal druk zijn en zo'n busbaan is leeg...En die rijden er inderdaad goed hard overheen.
Het kan er in de spits nogal druk zijn en zo'n busbaan is leeg...En die rijden er inderdaad goed hard overheen.
- RVV
Maakt het iets uit? Schuldvraag is toch niet boeiend? Gewoon een tragisch ongeluk.
- Bram
Ik suggereer ook helemaal niks. Dat het triest is lijkt me duidelijk.
- Ahmed
Zeker niet altijd hoor. Soms alleen maar een pit op het dak en 2 flitsers in de grill.Luco schreef:Ik weet niet hoor die zwaailichten van onopvallende autos zijn knap opvallend en de sirene is nou ook niet bepaald fluisterzacht.
- daNpy
Tjah, het zal wel aan mij liggen, maar ik fiets of scooter niet met muziek in mn oren omdat ik dan de omgeving niet hoor (zoals een naderende auto).Richardt. schreef:
Aan de andere kant, het was wel een onopvallende auto. En die onopvallende auto's rijden vaak ook hard, erg hard. Veel harder dan de gemiddelde politieauto/ziekenwagen. Dan vind ik het al een stuk beter te begrijpen dat ze het wellicht over het hoofd heeft gezien.
En natuurlijk doen die agenten het niet expres, maar om dat meisje dan de schuld maar in de schoenen te schuiven....
Als ik loop, fiets, brommer, motor of autorijd en ik maak een manouvre kijk ik altijd over mijn schouder om te zien of er niemand het pad dat ik wil gaan volgen kruist.
Als ik niet zo zuinig was op mijn auto had ik ook wel een paar keer per jaar zo'n jeugdige verkeersdeelnemer op m'n motorkap liggen. Want uitkijken als ze zelf uit moeten wijken of afslaan doen ze dus echt niet.
Ik wil echt niet beweren dat ze verdient heeft te sterven of het allemaal haar schuld is, maar zoals de politie (volgens het bericht) de schuld in de schoenen word geschoven vind ik ook wat ver gaan, getuige mijn eigen ervaringen.
Laatst gewijzigd door daNpy op 15 mar 2013, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- daNpy
Dit idd.Luco schreef: Blijft natuurlijk diep triest, en lachen omdat een agent hem om een paal vouwt is best leuk, maar dis is van geheel andere orde en denk dat de heren hier ook best een traumatje aan over houden, net als de familie van het slachtoffer.
- RVV
Ah Bram, ik doelde niet op jouw opmerking, sorry dat het zo overkomt. Ik bedoel meer in het algemeen. Dat we er eigenlijk niet kunnen over oordelen. Snelheid/situatie/zichtbaarheid/hoorbaarheid etc etc. Voor hetzelfde geld was het de bus geweest waar ze onder was gekomen. (zoals vorig jaar hiero op de Jaap van Zwedenlaan gebeurde, waarbij 2 meisjes van 15 vol op een bus klapte. En eentje overleed.)Bram schreef:Ik suggereer ook helemaal niks. Dat het triest is lijkt me duidelijk.
- RVV
Luco schreef:Als je inderdaad leest dat ze met sirene en zwaailichten reden dan moet je knap hardhorend en slechtziend zijn wil je dat niet in de gaten hebben.
Toch is er een wezenlijk verschil tussen een herkenbare politie auto of een burger auto. Bij de laatste plaats je niet gelijk het geluid en de lampen. En ik kan me voorstellen een 18 jarig meisje helemaal niet.
- Paskal
- Auto: meerdere
Vind je? In dit geval betrof het een grijze BMW 530d. Sirene bestaat dan uit zo'n blauw lampje op het dak en wat knippers in de grille. Da's qua zicht- en hoorbaarheid in mijn ogen een heel groot verschil met een normale politie-auto met balk op het dak, opvallende striping etc.Luco schreef:Ik weet niet hoor die zwaailichten van onopvallende autos zijn knap opvallend en de sirene is nou ook niet bepaald fluisterzacht.
-
Ik veroordeel absoluut niemand maar ben zeer goed bekend met de situatie ter plaatse, het betreft een dubbele busbaan met dubbele rijbanen ernaast (totaal 6 rijbanen) die erg overzichtelijk is (geen begroeiing ter plaatse) . Ook al heb je groen licht kijk je toch goed rond tijdens het oprijden van een kruising, een onopvallende politie auto met alle toeters en bellen MOET je daar opvallen anders ben je niet bewust met het verkeer bezig. Een arrestatie team dat op een melding afgaat van een verwarde man (die met een pistool staat te zwaaien) en zich met een veilige 30 kilometer per uur verplaatst naar een dorp 20 kilometer verderop heeft natuurlijk ook geen zin.
Het betreft hier een ongeluk, een zeer vervelende samenloop van omstandigheden.
Gelukkig ben ik niet diegene die de nabestaande moet inlichten!!!
Veel sterkte aan betrokken partijen.
- 350 Z
Het zal je kind maar wezen, sterkte aan de nabestaanden, zij hebben levenslang.
-
OnlineLuco
Niet alleen de nabestaanden hebben levenslang.350 Z schreef:Het zal je kind maar wezen, sterkte aan de nabestaanden, zij hebben levenslang.
-
Helemaal mee eens.hanske schreef:Ik veroordeel absoluut niemand maar ben zeer goed bekend met de situatie ter plaatse, het betreft een dubbele busbaan met dubbele rijbanen ernaast (totaal 6 rijbanen) die erg overzichtelijk is (geen begroeiing ter plaatse) . Ook al heb je groen licht kijk je toch goed rond tijdens het oprijden van een kruising, een onopvallende politie auto met alle toeters en bellen MOET je daar opvallen anders ben je niet bewust met het verkeer bezig. Een arrestatie team dat op een melding afgaat van een verwarde man (die met een pistool staat te zwaaien) en zich met een veilige 30 kilometer per uur verplaatst naar een dorp 20 kilometer verderop heeft natuurlijk ook geen zin.
Het gaat een keer mis, maar als ze te laat aankomen doet het AT het ook weer fout.
Het is nooooit goed in NL.
- RVV
Qoute:
De onopvallende auto's (BMW 5 serie station vorige model in het grijs met 1 klein blauw lampje op het dak) waren op weg naar een verwarde man met pistool.
Op de Noord Brabantlaan in Eindhoven zou de voorste auto voor het rode verkeerslicht hebben gewacht voor het slachtoffer op haar scooter. Maar de volgauto's haalde hun collega's met zeer hoge snelheid in, waarbij ze het meisje op haar scooter schepte..
----------
Ja duidelijk verhaal, eigen schuld van dat meisje....
De onopvallende auto's (BMW 5 serie station vorige model in het grijs met 1 klein blauw lampje op het dak) waren op weg naar een verwarde man met pistool.
Op de Noord Brabantlaan in Eindhoven zou de voorste auto voor het rode verkeerslicht hebben gewacht voor het slachtoffer op haar scooter. Maar de volgauto's haalde hun collega's met zeer hoge snelheid in, waarbij ze het meisje op haar scooter schepte..
----------

-
Sinds wanneer wacht een AT bij een stoplicht?
- daNpy
Dat is inderdaad een heel ander verhaal. Stom dat de eerste auto ingehaald wordt, lijkt me toch dat dit nooit mag gebeuren (tenzij stukken en gevaren lichten oid).RVV schreef:Qoute:
----------
Daarnaast vind ik het vreemd dat een AT auto stopt. Voorrangsvoertuigen stoppen niet snel iig.
- GTRene
wellicht dit keer omdat ze verwachten dat het anders een gevaarlijke situatie kon opleveren voor die dame op der scooter die er aan kwam rijden zonder de intentie te stoppen ivm groen licht voor haar?ErikS schreef:Sinds wanneer wacht een AT bij een stoplicht?
wellicht dachten ze laten we maar ff stoppen want die scooter heeft groen en kijkt verder wellicht nergens na...en die andere?? auto dacht WTF hup er voorbij...in dat geval is die bestuurder goed de pisang lijkt me als het zo zou zijn gegaan.
- RVV
ErikS schreef:Sinds wanneer wacht een AT bij een stoplicht?
Misschien omdat hij WEL op tijd zag dat het meisje met het scootertje op reed bij groen licht?
- Bram
Ik vind dat wel heel erg sterk hoor, kom op zeg.
Als die mannen ingezet worden heeft dat een hele goede reden, dat gebeurt niet omdat er een appel gejat wordt, dan ga je niet wachten voor een rood licht.
Als die mannen ingezet worden heeft dat een hele goede reden, dat gebeurt niet omdat er een appel gejat wordt, dan ga je niet wachten voor een rood licht.
-
OnlineLuco
+1000Bram schreef:Ik vind dat wel heel erg sterk hoor, kom op zeg.
Ben ook benieuwd waar dat verhaal vandaan komt, ik vermoed van een of andere sjonniebuurtbewoner met bontkraag die met hun dikke koppen weer bij HVN stonden te schreeuwen om maar in beeld te komen.
- Downforce Hans
Een camera achter de voorruit zou in dit soort auto`s misschien ook geen overbodige luxe zijn, alleen al omdat je achteraf sommige ritten kan analyseren.
Er zullen best vaker " bijna ongelukken" voorkomen die ze dan eens kunnen onderzoeken.
Er zullen best vaker " bijna ongelukken" voorkomen die ze dan eens kunnen onderzoeken.
-
+ 100.Bram schreef:Ik vind dat wel heel erg sterk hoor, kom op zeg.
De AT heeft een héle zware rijtraining..... Tuurlijk, waar gewerkt worden zijn fouten, maar als de eerste stopt ramt nr 2 er echt niet zomaar voorlangs.