Honda NSX SC Trackday project

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Jeroen K.

Re: Honda NSX SC Trackday project

Bericht door Jeroen K. » 10 mar 2013, 23:17

im mind blown! holy sh*t wat is dit een ongelofelijk gave build! de stijl van de foto's maakt het waarschijnlijk nog gaver!

Ik zal mijn ogen openhouden zondag! Als die er staat zal ik zeker even van dichtbij gaan koekeloeren!

Luco

Bericht door Luco » 10 mar 2013, 23:21

Hoe ga je nu de motorruimte brandwerend afscheiden vande ruimte waar je zit, want ik zie de kooi door de scheiding heen lopen waar normaal een ruitje zit?

Joy

Bericht door Joy » 10 mar 2013, 23:32

Grote blokhoek heeft zo een NSX V6 eigenlijk. Mooie progressie!

creon

Bericht door creon » 11 mar 2013, 06:10

Bedankt voor de foto's
Zie ik het goed dat die ene kapbeugel vast zit aan de rechte pijp
En het andere deel vast zit op de bocht?
Slimme oplossing

Dimer

Bericht door Dimer » 11 mar 2013, 07:46

Luco schreef:Hoe ga je nu de motorruimte brandwerend afscheiden vande ruimte waar je zit, want ik zie de kooi door de scheiding heen lopen waar normaal een ruitje zit?
Daar komt weer een ruitje in, van lexan. Nu de kooi erin zit kunnen we de gaten bepalen die we in de ruit moeten zagen.

Nils SCI

Bericht door Nils SCI » 11 mar 2013, 09:20

geweldig om dit project te volgen, normaal ben ik niet zo van het posten meer van het lezen, maar toen ik de foto's zag viel mij iets op .........

De handschoenen!

Die komen van kimberly clark zo te zien? Das mooi want daar werk ik ;-)

Echt schitterend project ... keep up the good work

Dimer

Bericht door Dimer » 11 mar 2013, 10:08

Nils SCI schreef:geweldig om dit project te volgen, normaal ben ik niet zo van het posten meer van het lezen, maar toen ik de foto's zag viel mij iets op .........

De handschoenen!

Die komen van kimberly clark zo te zien? Das mooi want daar werk ik ;-)

Echt schitterend project ... keep up the good work
Scherp ;)

Dimer

Bericht door Dimer » 12 mar 2013, 09:22

Gisteravond de koppen in elkaar gezet. Nu nog wachten op de CT Engineering oliepomp en dan kan de motor afgemaakt worden. We hebben ook de benzinetank vervangen (oude was geperforeerd...)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dimer

Bericht door Dimer » 14 mar 2013, 15:23

We gaan gewoon door!

Gisteren CT Engineering oliepomp en cam gears gemonteerd en de laatste genuld. We gaan 'm op de bank finetunen. Verder nog wat hardware aan het blok gehangen, zoals nieuwe waterpomp, oliefilterhuis+filter. De KW's hangen achter er al onder. Aan de voorkant ben ik bezig met wat andere wegligging upgrades te monteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de laatste foto zit ie nog los. Ik heb (nog) geen Amerikaanse imbus...

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 14 mar 2013, 23:43

DROOMPROJECT. Echt, HEEL HEEL Gaaf!

klein puntje van kritiek, waarom niet gelijk alles laten stralen en poedercoaten? Die paar honderd kunnen er ook wel tegenaan lijkt me als ik zie wat je erin stopt. Tilt het hele project nog net een stap hoger denk ik.

Maar echt petje af. Ubercool, een serieuze NSX!

daNpy

Bericht door daNpy » 15 mar 2013, 09:20

Uniball :thumbup: Goed bezig!

Roy RS

Bericht door Roy RS » 15 mar 2013, 09:43

volgens mij heb je een vrouwtje met een leuke camera en fotocursus, knap als je zo'n mooie foto's kunt maken van zo'n lelijke gasten! (geintje natuurlijk)

Maar mooie foto's dus en leuk dat je zo'n verslagje bijhoudt! Ziet er veelbelovend uit!

Dimer

Bericht door Dimer » 21 mar 2013, 10:03

siegerdehaan89 schreef:DROOMPROJECT. Echt, HEEL HEEL Gaaf!

klein puntje van kritiek, waarom niet gelijk alles laten stralen en poedercoaten? Die paar honderd kunnen er ook wel tegenaan lijkt me als ik zie wat je erin stopt. Tilt het hele project nog net een stap hoger denk ik.

Maar echt petje af. Ubercool, een serieuze NSX!
Je hebt gelijk, maar dat heeft puur met tijd te maken. De auto moet zo snel mogelijk af. We hebben ook helaas de eerste Time Attack gemist met de race NSX. Gelukkig mocht ik de, bijna standaard, NSX van m'n vader lenen zodat ik toch wat kilometers op de baan kon maken.

Het was een top dag! Lekker vroeg uit de veren, rond uur of half 8 a 8 uur richting Assen vertrokken. Inschrijven en keuren ging soepel, bijna niet hoeven wachten. Daarna bij HCNR de auto klaar gemaakt voor de start.

De warm-up was een drama. Het leek alsof we op ijs aan het rijden waren. Of de neus gleed weg, of ik zag de achterkant voorbij komen, of ik gleed gewoon rechtdoor. In de eerste ronde belandde ik al in het gras/modder. Gelukkig zonder schade eruit kunnen rijden. Mijn zelfvertrouwen en het vertrouwen in de auto werd er in ieder geval niet beter op.. Mijn transponder werkte niet, maar vanaf de zijlijn was een tijd van 2:50 geklokt. Niet echt om over naar huis te schrijven.. Toen er daarna ook nog een sloot olie over de baan was verspreid wilde ik eigenlijk de handdoek in de ring gooien. Ik reed immers niet met mijn eigen auto, en wilde 'm graag heel houden. Het lijstje van auto's die van de baan vlogen begon ook steeds langer te worden :(.

Uiteindelijk toch besloten om het erop te wagen en vol goede moed de kwalificatie gereden. In het begin was ik heel erg voorzichtig, met de warm-up nog in mijn achterhoofd, maar langzamerhand begon ik zowel grip als vertrouwen te vinden en in de laatste ronde wist ik een 2:17 neer te zetten, wat een 10e plek en dus een finale plaats opleverde. Ik wist dat ik nog heel veel tijd kon winnen, ik ging nog niet vol door alle bochten heen en remde hier en daar nog wat vroeg en voorzichtig. Het plan was om in de finale iets meer de grens op te gaan zoeken. Helaas ging dat plan in de eerste bocht al de mist in :D Ik remde veel te vroeg en ging vervolgens met iets teveel overstuur Strubben uit. Daarna ging het eigenlijk erg goed, lekker hard de bochten in en uit. Maar ik lette niet op en dacht dat ik al bij Ramshoek was en remde te vroeg bij Hoge Heide waardoor ik veel snelheid verloor. Uiteindelijk met een 2:15 een 7e tijd gereden (32 deelnemers). Gezien het verloop van de dag en de banden waar ik mee reed (Toyo T1R tov een veld vol R888's) ben ik hier tevreden mee, maar er is zeker ruimte voor verbetering!

De moraal van het verhaal is dat ik (veel) meer circuit kilometers moet gaan maken. :D

Iedereen bedankt die mij heeft geholpen! Uiteraard de HCN crew en mijn sponsors: Watchuseek, CarSkin Pro, Ace Jewelers, IQ-Parts, AS Motorsport, R-Development en natuurlijk m'n vader, Jos, Jeroen en Shaffy.

Nu volle bak ertegenaan en op naar JAF!

Nog wat pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 mar 2013, 10:07

even een off topic vraagje...hoe plaats je zoveel foto's tegelijk? is dat gewoon veel linkjes copy pasten of kan dat op een manier in 1 keer?

Dimer

Bericht door Dimer » 21 mar 2013, 10:10

Je moet je links tussen IMG tags zetten. Dit kun je zoveel doen als je wilt.

Rupie

Bericht door Rupie » 21 mar 2013, 10:15

Ik wil ook zo'n vader die mij zijn auto ff uitleent :mrgreen:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 mar 2013, 10:28

Dimer schreef:Je moet je links tussen IMG tags zetten. Dit kun je zoveel doen als je wilt.
ah ok, dus inderdaad alle links handmatig kopiëren...

Foto's zien er overigens weer goed uit, blijft een mooie auto zo'n NSX. Hier is zondag een Honda meeting om de hoek in Asten, ik denk dat ik eens even ga kijken of ik daar een NSX tegen kom, heb er al lang geen meer van dichtbij bekeken...

Robertdj

Bericht door Robertdj » 21 mar 2013, 10:35

Stond er laatst één bij ons om de hoek bij een schadebedrijf, zag er gelukkig niet naar uit dat de NSX zelf schade had. Blijven bijzonder auto's!

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 21 mar 2013, 11:19

Tja je was toch wel sneller dan ik was :P ookal gaf je zelf al aan mij als referentie punt te gebruiken (Oranje E36).

De baan was inderdaad veel te vol heb ook mijn klachten bij de organisatie neer gelegd. Als meerderen dat doen doen ze er misschien nog wat aan!

Dimer

Bericht door Dimer » 21 mar 2013, 11:37

Jeroen K. schreef:Tja je was toch wel sneller dan ik was :P ookal gaf je zelf al aan mij als referentie punt te gebruiken (Oranje E36).

De baan was inderdaad veel te vol heb ook mijn klachten bij de organisatie neer gelegd. Als meerderen dat doen doen ze er misschien nog wat aan!
Ah! Was jij dat! Leuk :D

Dimer

Bericht door Dimer » 21 mar 2013, 11:38

Roy RS schreef:
Dimer schreef:Je moet je links tussen IMG tags zetten. Dit kun je zoveel doen als je wilt.
ah ok, dus inderdaad alle links handmatig kopiëren...

Foto's zien er overigens weer goed uit, blijft een mooie auto zo'n NSX. Hier is zondag een Honda meeting om de hoek in Asten, ik denk dat ik eens even ga kijken of ik daar een NSX tegen kom, heb er al lang geen meer van dichtbij bekeken...
Daar komen zeker NSXen op af. Ik moet helaas verstek laten gaan. Jij zal met de Atom ook wel hogen ogen gooien daar ;)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 mar 2013, 12:09

ik ben benieuwd, dat is eigenlijk het enige waar ik voor ga (die NSX'en). Ik dacht dat ik daar wel langs kon gaan met mijn Hondablok :D

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 21 mar 2013, 12:46

Dimer schreef:
Jeroen K. schreef:Tja je was toch wel sneller dan ik was :P ookal gaf je zelf al aan mij als referentie punt te gebruiken (Oranje E36).

Ah! Was jij dat! Leuk :D
Jazeker, doe je de volgende ronde met je eigen auto mee? ik stop ermee vond het veel te druk op de baan en er werd door velen geen ruimte gegeven. Tenzij ze de groep gaan terug dringen naar max 20p doe ik niet meer mee in deze klasse (en voor de andere is mijn auto nog te traag)

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 21 mar 2013, 12:51

Ruimte kan je ook zelf maken door de eerste rondes rustig aan te doen.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 21 mar 2013, 13:27

kamelenjager schreef:Ruimte kan je ook zelf maken door de eerste rondes rustig aan te doen.
ik ging al 5 min later de baan op in een rustig stuk maar toch vond ik het overdreven druk, of je nou vooruit keek of achteruit keek, je zag altijd wel iemand rijden.... Daarbij zat jij een klasse hoger dan wij zaten en had jij het al veeeel minder druk ;)

Plaats reactie