Wel of geen boete?
- Hans
Re: Wel of geen boete?
Als er na een zijstraat geen herhalingsbord staat van 30, dan geld weer de normale snelheid van 50.
- barchetta
Even gewacht met reageren. Normaal gesproken verschijnt een snelheidscontrole dezelfde dag of uiterlijk de volgende dag nog op de website van de lokale krant hier. Zeker als er veel bekeuringen zijn uitgedeeld. Ik heb het nu nog niet zien staan, maar dat zou ook kunnen zijn omdat men dan waarschijnlijk boze reacties ontvangt (ik was niet de enige die wat harder reed).
Verder heb ik ook onderstaande gevonden op internet, waardoor een beroep dus wel kans zou hebben als ik het goed begrijp?
Verder heb ik ook onderstaande gevonden op internet, waardoor een beroep dus wel kans zou hebben als ik het goed begrijp?
Bron: http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/be ... ht-vragen/Ik krijg een boete voor te hard rijden bij wegwerkzaamheden, maar op dat moment werd er niet gewerkt.
Bij wegwerkzaamheden gelden lagere maximumsnelheden omwille van de veiligheid van de wegwerkers en de weggebruikers zelf. Ook als er niet daadwerkelijk gewerkt wordt, is er vaak sprake van gevaarzetting, bijvoorbeeld doordat de rijstroken smaller zijn, het wegdek beschadigd is of doordat de vluchtstrook ontbreekt. Voor de Officier van Justitie zijn twee voorwaarden relevant: het bord J16 (wegwerkzaamheden) moet geplaatst zijn en er moet sprake zijn van gevaarscheppende elementen. Het doet dus niet ter zake of er wel of niet daadwerkelijk gewerkt wordt; de weggebruikers moeten zich houden aan de maximumsnelheid die op de (matrix)borden staat aangegeven. Resultaat: de Officier van Justitie zal het beroep waarschijnlijk alleen gegrond verklaren als het bord J16 ontbrak en er geen sprake was van gevaarscheppende elementen.
-
En of of? Lekkere uitspraak.
- Ahmed
Ach, misschien had die BOA geen benul van de snelheidsverlaging.
- Macboy
Dat lijkt me een en/en natuurlijk en geen en/of. Dus als er gewerkt wordt maar er staat geen bord dan ben je ook de lul. Als er niet gewerkt wordt en er staat geen bord dan kom je er onderuit. In alle andere gevallen niet lijkt mij. Lijkt me overigens zo goed als onmogelijk te bewijzen. Alleen die Russische dashcam zou je kunnen helpen.