Eerste auto (betaalbaar & sportief). Opties?
- Riceaux
Re: Eerste auto (betaalbaar & sportief). Opties?
Fijne auto's. Alleen het Seat Soundsystem (radio) is ruk.
-
Geeft dat systeem veel problemen?
- Riceaux
Dat niet. Maar het is geen radio die je zo even omwisselt als ie niet bevalt. Aangezien de boordcomputer en Climate control in hetzelfde systeem zitten. Als je mazzel hebt zit er een cd wisselaar achterin, anders ben je aangewezen op radio en cassette's haha.
- Macboy
Die gele Clio die op DF te koop staat ?
-
Plus één.... Voor dat budget kan je aan zat moois komen.Maak eens een shortlist van zo'n 5 auto's. Zoek er dan een paar op bij dealers in de buurt en ga een zaterdagje testrijden. Bij voorkeur pak je de wat duurdere exemplaren met lage KM stand, zo voorkom je (zoveel mogelijk) dat je ervaring verpest wordt door iets wat afgetrapt is. Als het goed is weet je na deze dag wel wat je wilt, kun je vervolgens specifiek naar dat betreffende model gaan zoeken 

- 053
Ik zou gaan kijken voor een nette 306 GTI.
Dit heb ik toendertijd ook gedaan, geen moment spijt van gehad
Je verwacht er niet veel van als je ze ziet, maar ze rijden echt heel vermakelijk.

Je verwacht er niet veel van als je ze ziet, maar ze rijden echt heel vermakelijk.
-
Dit is een goede keuze!!053 schreef:Ik zou gaan kijken voor een nette 306 GTI.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
+1 306 rijdt heerlijk.
-
Heb bovenstaande Ibiza bekeken, maar roest en blaasjes op deuren en wielkasten is geen goed teken, die valt dus af.
Een 306 GTI zie ik ik wel zitten, maar zijn daar tegenwoordig nog redelijke exemplaren van te vinden?
Heb zelf een aantal opties, ook allemaal bekeken. Er is online genoeg te vinden, maar beperk de zoektocht tot ongeveer 25 km buiten woonplaats.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peug ... ousPage=lr
Meeste verstandige koop? Prima kar, met bekende geschiedenis tegen betaalbare prijs en afgeleverd met apk. Enige vraagteken is of 'ie ruim genoeg is alle zooi mee te nemen voor zomervakanties etc.
http://www.smitenco.nl/occasions-zwolle ... -2063-1517.
De duurste auto met minst aantal kilometers, garantie (6 maanden) en afgeleverd grote beurt en apk. Zag er goed uit, jammer van de krasjes op de portieren. Blijft een auto van 9 jaar oud.
In alle gevallen vraag ik mij wel of hoe het met distributieriemen zit, deze wordt rond 100.000 vervangen?
Tussen beide opties zit bijna 1.500E, geen gering bedrag, dus twijfel welke optie de beste is. De een biedt meer zekerheid en minder kilometers, maar de ander is goedkoper en is zo'n staat 'ie prima jaren vooruit kan. Tricky dus!
Een 306 GTI zie ik ik wel zitten, maar zijn daar tegenwoordig nog redelijke exemplaren van te vinden?
Heb zelf een aantal opties, ook allemaal bekeken. Er is online genoeg te vinden, maar beperk de zoektocht tot ongeveer 25 km buiten woonplaats.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peug ... ousPage=lr
Meeste verstandige koop? Prima kar, met bekende geschiedenis tegen betaalbare prijs en afgeleverd met apk. Enige vraagteken is of 'ie ruim genoeg is alle zooi mee te nemen voor zomervakanties etc.
http://www.smitenco.nl/occasions-zwolle ... -2063-1517.
De duurste auto met minst aantal kilometers, garantie (6 maanden) en afgeleverd grote beurt en apk. Zag er goed uit, jammer van de krasjes op de portieren. Blijft een auto van 9 jaar oud.
In alle gevallen vraag ik mij wel of hoe het met distributieriemen zit, deze wordt rond 100.000 vervangen?
Tussen beide opties zit bijna 1.500E, geen gering bedrag, dus twijfel welke optie de beste is. De een biedt meer zekerheid en minder kilometers, maar de ander is goedkoper en is zo'n staat 'ie prima jaren vooruit kan. Tricky dus!
-
Ok.
Je wilde iets sportiefs en nu deze twee strepentrekkers. Japans, Japans, Japans. Doe nou maar gewoon iets Japans
Je wilde iets sportiefs en nu deze twee strepentrekkers. Japans, Japans, Japans. Doe nou maar gewoon iets Japans

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Ik zat met ongeveer jouw budget en heb ook 306 GTI's bekeken nadat ik zelf een 306 s16 gereden heb. Ik vond ze alleen nogal duur voor het gebodene (zeker gezien de leeftijd) en heb toen voor dat bedrag een 206 GTI aangeschaft waar ik heel blij mee ben. Als je een nette kunt vinden heb je een redelijk sportieve en een beetje zuinige auto voor niet al te veel geld.
Overigens gaat er een berg in een 206, zo lang als je maar met z'n tween op vakantie gaat. Een 306 is achterin een stuk ruimer.
Overigens gaat er een berg in een 206, zo lang als je maar met z'n tween op vakantie gaat. Een 306 is achterin een stuk ruimer.
- ZweedseBaas
Volgens mij kun je ook al een 206 GTI in deze prijsklasse krijgen.
Een Corsa GSI is ook een fijne auto.
Succes met je keuze!
Een Corsa GSI is ook een fijne auto.
Succes met je keuze!
- Danielj
Ik geloof dat de Opel Corsa een distributieketting heeft, dus daar zul je niet zo snel last hebben van een distributieriem vervangen.
Ik zou zelf kijken naar een Corsa GSI, zijn leuke auto's die ook redelijk tijdloos ogen. Moeten voor het gegeven budget toch wel een paar nette te vinden zijn.
Ik zou zelf kijken naar een Corsa GSI, zijn leuke auto's die ook redelijk tijdloos ogen. Moeten voor het gegeven budget toch wel een paar nette te vinden zijn.
- 053
Ik snap je echt totaal niet.
Hoe kun je je in een zoektocht naar een auto nu beperken tot maximaal 25 kilometer om je heen?
Dat is toch wel een beetje een bord voor je kop houden.
Ik zou zeggen zoek eerst een auto die je wil en ga daarna eisen stellen over dat soort dingen.
En je vraagt om sportieve auto's en vervolgens kom je zelf aan met een 206 1.4 en een Corsa 1.2?
WTF?!?
Dit hele verhaal doet me een beetje denken aan een oud onzeker vrouwtje die een boodschappenauto zoekt.
Hoe kun je je in een zoektocht naar een auto nu beperken tot maximaal 25 kilometer om je heen?
Dat is toch wel een beetje een bord voor je kop houden.
Ik zou zeggen zoek eerst een auto die je wil en ga daarna eisen stellen over dat soort dingen.
En je vraagt om sportieve auto's en vervolgens kom je zelf aan met een 206 1.4 en een Corsa 1.2?
WTF?!?

Dit hele verhaal doet me een beetje denken aan een oud onzeker vrouwtje die een boodschappenauto zoekt.
- 053
Ik vind eerlijk gezegd een 206 GTi niet echt veel beleving bieden.Jurjen schreef:Ik zat met ongeveer jouw budget en heb ook 306 GTI's bekeken nadat ik zelf een 306 s16 gereden heb. Ik vond ze alleen nogal duur voor het gebodene (zeker gezien de leeftijd) en heb toen voor dat bedrag een 206 GTI aangeschaft waar ik heel blij mee ben. Als je een nette kunt vinden heb je een redelijk sportieve en een beetje zuinige auto voor niet al te veel geld.
Het is gewoon een hatchback met een tamme 2 liter motor.
Opzich geen verkeerde keuze, maar verwacht niet al té veel beleving.
Maar als je zelf met die 206 1.4 en die Corsa 1.2 aankomt vraag ik hoe serieus we die "sportieve" auto moeten nemen.
- Petrolhead Tom

-
Het is zijn geen sportieve auto's, dat klopt, maar ik geef ook aan dat het sportieve vervalt. Dat was wel het plan, maar ik heb er op dit moment niet het geld voor over. Auto's is het algemeen zijn al duur genoeg (brandstof en verzekeringen).
Ik vind auto's mooi, maar er zijn meer dingen in het leven die ik graag doe, dus maak ik de keuze om voor een degelijk hok te gaan. In de toekomst zal er ongetwijfeld nog wel een sportief hok voorbij komen, maar voor nu moet 'ie gewoon z'n werk doen.
Ik vind auto's mooi, maar er zijn meer dingen in het leven die ik graag doe, dus maak ik de keuze om voor een degelijk hok te gaan. In de toekomst zal er ongetwijfeld nog wel een sportief hok voorbij komen, maar voor nu moet 'ie gewoon z'n werk doen.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Misschien heeft de consumentbond een forum voor je?

YOLO
Laatst gewijzigd door Spijkerhard op 17 mar 2013, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Told you so.
Zal het voor de 37e keer zeggen koop iets Japans en laat andere meuk staan.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
+1Shakes schreef:Told you so.

- frank de jonge
http://occasions.autobedrijfgerdes.nl/M ... o=gallerij" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk ding, 160PK en super wegligging.
Alleen die kelk wat er opzit is wat minder. Verder zijn de koppakking zwak maar als je die vervangt door 1 van een RR Freelander dan gaat dat nooit meer kapot
Leuk ding, 160PK en super wegligging.
Alleen die kelk wat er opzit is wat minder. Verder zijn de koppakking zwak maar als je die vervangt door 1 van een RR Freelander dan gaat dat nooit meer kapot

- matthyssie
Ach, dat luchtfiltertje is zo vervangen. Zo'n openluchtfilter zou ik ook niet willen. Zuigt alleen maar warme lucht van de motor aan. Een cold air-intake lijkt me nog wel wat. Die haalt de lucht direct achter de bumper vandaan en geeft een fenomenaal geluid. Mits je minimaal 5 cilinders hebt.

- frank de jonge
Ook 4 pitters klinken dan goed. Kheb zon ding gehad met cai
- Riceaux
Dat ding klonk inderdaad best goed!frank de jonge schreef:Ook 4 pitters klinken dan goed. Kheb zon ding gehad met cai
- matthyssie
I know, beetje stoken.
3 pitter roffel klinkt vaak ook niet verkeerd...

3 pitter roffel klinkt vaak ook niet verkeerd...