Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
SteV6

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door SteV6 » 13 mar 2013, 23:17

Ook ik heb me een aantal keren verdiept in eventueel emigreren. Maar elke keer ben ik tot de conclusie gekomen dat Nederland wel een heel bijzonder stukje aarde is en het op andere plaatsen alleen maar beter is als je nog meer geld in je achterzak hebt zitten. Nagenoeg iedereen in Nederland kan leven en hoeft niet van dag tot dag proberen te overleven ...

Riceaux, ik zal je niet persoonlijk aanvallen op je kostenredenatie, maar hier kost het ook bakken met geld, alleen zie jij daar de rekening niet van omdat we die (nog steeds, maar voor hoe lang nog?) hoofdelijk omslaan via de basisverzekering en de blauwe enveloppen.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2013, 00:32

hebben jullie trouwens dat gezien op het nieuws van die Roma families die hun kids in zetten voor overvallen/diefstal en daarna ook nog zo'n zooi er van maken dat ze oncontroleerbaar zijn? doch wel ff geld opstrijken voor kinderbijslag en al die zaken daaromtrent waar iemand bijwijze van al mooi van kan leven :ongeveer als:

ik snap niet dat ze die lui dan nog betalen??
evenzo die oncontroleerbare lieden die niet opgeven waar ze wonen oid

der kan bij sommigen iets te veel in NL die behoorlijk misbruik maken van de goede stelsels die we nog hebben.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 mar 2013, 08:14

Is toch niks nieuws.

Is van alle tijden kinderen inzetten voor dat soort gebedel. De kerk is daar ook altijd erg goed in.

Hoewel laatst kwam er een jehova grietje aan de deur, jaar of 22. Leuk gekleed en opgemaakt, kon zo in de playboy. Die wou ik nog wel binnen laten totdat ze met de bijbel begon te zwaaien. Blijkbaar gaan die wel met hun tijd mee of passen ze zich aan aan de vraag:)

Luco

Bericht door Luco » 14 mar 2013, 08:37

Bert ///M3 schreef:Is toch niks nieuws.

Is van alle tijden kinderen inzetten voor dat soort gebedel. De kerk is daar ook altijd erg goed in.

Hoewel laatst kwam er een jehova grietje aan de deur, jaar of 22. Leuk gekleed en opgemaakt, kon zo in de playboy. Die wou ik nog wel binnen laten totdat ze met de bijbel begon te zwaaien. Blijkbaar gaan die wel met hun tijd mee of passen ze zich aan aan de vraag:)

Je had natuurlijk ook kunnen vragen of een donatie in natura ook op prijs gesteld wordt :lollerdelol:

///Joost

Bericht door ///Joost » 14 mar 2013, 09:31

:lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2013, 09:35

klopt ook, was meer een wake up call en voor de nieuwe generatie waarschijnlijk wel nieuws of ff weer een wake up call dat je op let waarschijnlijk.

ook grappig nu je zegt over die Johova's...ze hebben denk de strategie veranderd :mrgreen:
bij mij kwam een paar maand geleden ook zo'n jonge dame aan de deur met ee lieve smile en...zag er best goed uit dus was makkelijker mee te praten ;-)
tot dat ze begon met...mag ik nog eens vaker langskomen...ik dacht ja jij wel :D
kom ik met men man (jong en al getrouwd) toen dacht ik...mot geen kerels in men huis :ongeveer als:

afijn ging een tijdje overheen en zag ineens 2 nette jonge mensen en die dame herkende ik...dacht ow...ships komen ze aan :hot:
toch maar ff binnen gelaten kijken wat ze hadden, volgens mij kwam ik meer aan de praat met vele voorbeelden en bewijzen uit het verleden :bignews:
en Johova verhalen uit het verleden in Nijverdal (kwam die man/jongen schijnbaar vandaan) dus zeg maar einde van de wereld en voet tussen deur dat soort verhalen ook, wisten hun niks van schijnbaar :hmmm:
magoed, was ook al voor hun tijd (schat hun ook zo'n jaar of 22)

maar was best gezellig en aardige lui en zullen dus wel eens weer langs komen :tooth:

ze hebben nu zelfs een website, moest ik eens bekijken (ik neem geen folders aan, lees ik toch niet) ik heb beloofd daar eens te kijken, ze waren er zo trots op (vooral die dame) dus dacht, heb het beloofd dus doe ik dat. kijk>> (ff hun helpen ;-) http://www.jw.org/nl

zag er idd best goed uit en wordt veel uitgelegd en vragen beantwoord hoe ze denken en of waar zaken weg komen e.d. , ze gaan idd mee met hun tijd :ongeveer als:

maar beter mensen als hen dan zeg maar moslim extremisten of andere geloofs extremist creeps.

Shakes

Bericht door Shakes » 14 mar 2013, 12:30

LOL

Aan de voordeur sprookjes verkopen noem je geen extremisme?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 14 mar 2013, 13:12

Riceaux, ik zal je niet persoonlijk aanvallen op je kostenredenatie, maar hier kost het ook bakken met geld, alleen zie jij daar de rekening niet van omdat we die (nog steeds, maar voor hoe lang nog?) hoofdelijk omslaan via de basisverzekering en de blauwe enveloppen.
Je hebt zeker gelijk dat er hier in Nederland ook ontzettend veel kosten aan verbonden zijn. Maar zoals je zegt zie ik hier in Nederland niet direct de rekening daarvan. En dat is 1 van de redenen dat ik in Nederland blijf wonen. Operaties die ik heb gehad in Nederland hebben ook aardig wat geld gekost. (Denk totaal 20.000 euro per operatie) MRI-scan is ongeveer 500 euro voor de scan zelf. FMRI-scan is rond de 750 euro. Ambulanceritje gaat ook richting de 700 euro. Ik slik per maand ongeveer voor 200 euro medicijnen.
Als je dan ziet dat ik ongeveer 120 euro per maand aan premie betaal en 350 euro eigen risico heb, dan is het voor mij voordelig om in Nederland te blijven wonen zolang wij dit zorgstelsel hebben.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 mar 2013, 13:13

@Nandor: Nee.

Bomgordelfiguren/lui met wapens weetikveel.
Hoe is 't met jouw wereldbeeld Nador? :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 14 mar 2013, 13:16

Luco schreef:

Je had natuurlijk ook kunnen vragen of een donatie in natura ook op prijs gesteld wordt :lollerdelol:
Zo in het kader van; ik heb een paar miljard volgelingen voor jou in de aanbieding :lol:

Luco

Bericht door Luco » 14 mar 2013, 16:17

RVV schreef:
Luco schreef:

Zo in het kader van; ik heb een paar miljard volgelingen voor jou in de aanbieding :lol:

Ja zoiets, ff lekker volblaffen :tooth:
En dan na afloop de boodschap meegeven (wie ze krijgt mag ze houden) :lollerdelol:

WJ

Bericht door WJ » 14 mar 2013, 23:58

Luco

Bericht door Luco » 15 mar 2013, 07:59

Lekker opzouten dan als het je niet bevalt
Ow nee in Marokko krijgen ze natuurlijk geen uitkering :bag:

Shakes

Bericht door Shakes » 15 mar 2013, 08:52

Alsof VVD kiezers geen financiele overwegingen maken :)

Ik kan wel honderd redenen bedenken om niet (op de PVDA) te stemmen.

Robin

Bericht door Robin » 15 mar 2013, 09:19

Luco schreef:
Lekker opzouten dan als het je niet bevalt
Ow nee in Marokko krijgen ze natuurlijk geen uitkering :bag:
Inderdaad. Wie betaalt bepaalt. Dus stfu:)

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mar 2013, 09:42

wat een lui...(grote groep daar van)
liever kwijt dan rijk...

nu nog eerst zien of ze dat nwe wetsvoorstel ook kunnen doordrukken, moet nu helemaal lukken met die "bedreigingen" van die Marokkaanse organisaties.

hier met reacties

http://frontpage.fok.nl/nieuws/590216/1 ... aties.html

Robin

Bericht door Robin » 15 mar 2013, 10:04

Ik zie 't zo analogisch: Ik nodig de nieuwe buren bij mij thuis 'n hapje te eten en 'n gezellig avondje te hebben. Zijn het normale lieden , prachtig. Maar zijn 't luitjes die zeuren dat de boerenkool koud is en de worst taai, de cola/bier van 't verkeerde merk etc.

Wegwezen en nooit meer terugkomen:)

dvh

Bericht door dvh » 15 mar 2013, 10:12

Lol !

Zeikerds :-)

Het moet eens snel mooi weer worden in Nederland.
Mensen moeten naar buiten en consumeren.
Er is geen reet te doen hier in de winkelstraat.

Weekje rust is lekker, maar begin me nu wel te vervelen.

:slapen:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mar 2013, 10:16

hypotheken gaan weer omlaag, dat kan de consument geld schelen als ze tenminste niet een vast bedrag betalen...dan worden ze depressief.
ik ben blij dat ik dat vaste heb om laten zetten in zo de markt gaat, scheelt aardig wat per maand :hangloose:
en dus gezonder voor men spirit :angel:

Robin

Bericht door Robin » 15 mar 2013, 10:22

BTW ook maar omlaag graag.

Luco

Bericht door Luco » 15 mar 2013, 10:24

Robin schreef:Ik zie 't zo analogisch: Ik nodig de nieuwe buren bij mij thuis 'n hapje te eten en 'n gezellig avondje te hebben. Zijn het normale lieden , prachtig. Maar zijn 't luitjes die zeuren dat de boerenkool koud is en de worst taai, de cola/bier van 't verkeerde merk etc.

Wegwezen en nooit meer terugkomen:)
Ja, wat denk je nou?
Thuis vreten ze der eigen stront om te overleven, dan willen ze als ze op visite komen minimaal Biefstuk uit Japan van koeien die dagelijks gemasseerd worden en alleen het allerbeste voer krijgen, alles minder is te min en dus gaan ze zeiken.

Shakes

Bericht door Shakes » 15 mar 2013, 10:24

Ja, wat denk je nou?
Thuis vreten ze der eigen stront om te overleven, dan willen ze als ze op visite komen minimaal Biefstuk uit Japan van koeien die dagelijks gemasseerd worden en alleen het allerbeste voer krijgen, alles minder is te min en dus gaan ze zeiken.
Zoals wij op DF?

Luco

Bericht door Luco » 15 mar 2013, 10:30

Shakes schreef:
Ja, wat denk je nou?
Zoals wij op DF?
Als jij die vergelijking wilt maken :lol:

RVV

Bericht door RVV » 15 mar 2013, 12:04

dvh schreef:Lol !

Zeikerds :-)

Het moet eens snel mooi weer worden in Nederland.
Mensen moeten naar buiten en consumeren.
Er is geen reet te doen hier in de winkelstraat.

Weekje rust is lekker, maar begin me nu wel te vervelen.

:slapen:
Ja de crisis die we met ons allen mekaar aanpraten begint nu echt toe te slaan.

ErikS

Bericht door ErikS » 15 mar 2013, 13:31

Jup. Crisis zet door. :dood:

Plaats reactie