Goedendag, ik heb een E36 en een QSP stuur met claxon.
Kunnen jullie mij misschien vertellen hoe ik de claxon aansluit op de sleepring van de naaf van het stuur?
Ik neem aan dat 1 van jullie dit al eens heeft aangesloten, zodat ik het wiel niet overnieuw hoeft uit te vinden.
Ik hoor graag van jullie!
Gr Simon
Claxon aansluiten QSP stuur
- vriendje-stokvis
-
Re: Claxon aansluiten QSP stuur
Normaal gesproken is dit plug and play, schijnbaar is dit bij jou niet het geval. Heb je een foto of afbeelding van de naaf? Bij de meeste aftermarket stuurnaven is de contactpen die over het sleepcontact loopt gewoon voorbereid. Op onderstaande foto van QSP zie je wel dat het "claxon draadje" meegeleverd word maar is niets van de contactpen te zien, de andere meegeleverde draad met weerstand is om te voorkomen dat je een airbag foutmelding krijgt.

Serie 3 E 36 (vanaf '95 tot '01)
€ 60,00
Ex VAT
Product nr: QS.NP1506-1
Details
Stuurnaaf BMW Serie 3 E 36 - vanaf '95 tot '01
(naaf voor auto origineel uitgevoerd met airbag system)
Serie 3 E 36 (vanaf '95 tot '01)
€ 60,00
Ex VAT
Product nr: QS.NP1506-1
Details
Stuurnaaf BMW Serie 3 E 36 - vanaf '95 tot '01
(naaf voor auto origineel uitgevoerd met airbag system)
- Peric
Ik heb gewoon een drukschakelaar in het dashboard ingebouwd. De naaf die ik bij het stuur gekocht heb gaf helemaal de mogelijkheid niet voor een sleepring.
Mag gewoon voor de APK.
Wél heb ik pootjes in de naaf moeten maken zodat de richtingaanwijzer weer terug ging bij richting aangeven.
Mag gewoon voor de APK.
Wél heb ik pootjes in de naaf moeten maken zodat de richtingaanwijzer weer terug ging bij richting aangeven.
- vriendje-stokvis
Ik heb volgens mij bij nader inzien geen origineel QSP naaf. (wel stuur uiteraard)
Maar ik heb niet zo'n draadje er bij gekregen om het airbaglampje uit te krijgen, en ook niets om de claxon aan te sluiten.
Maar ik gaat dan zelf wel iets fabriceren wat moet gaan werken.
Maar ik heb niet zo'n draadje er bij gekregen om het airbaglampje uit te krijgen, en ook niets om de claxon aan te sluiten.
Maar ik gaat dan zelf wel iets fabriceren wat moet gaan werken.
- Peric
Airbaglampje kun je er uitprogrammeren.