Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Nouja, grote, zo dik is het aanbod ook weer niet. Om Rico zn topic niet (verder) te verklooien even een apart topic.
Ben de Z4 coupe toch wel meer gaan waarderen, lichter/zuiniger dan een 350Z en natuurlijk stukken jonger dan een plofgevaarlijke 996.
Uiteraard is het weer nooit 100% naar mn zin en blijf ik rustig aan doorzoeken.
Auto van Rico is scherp geprijsd, import en laatste maanden van een jaar wil ik liever niet maar kan ik mee leven. Echter wil ik daar de M sportstoelen in, die zijn nogal prijzig (paar duizend euro is niks en vind ze maar eens), de 18inch 5spaaks wielen op, en staat toch alweer over de 100.000km. Totaalplaatje zou ook een 22.000 euro worden dan.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st
Kom je in het gebied van deze auto, die heeft slechts 22.000km gelopen, eerste eigenaar, maart 2007 origineel nederlands geleverd, M sportstoelen (electrisch met geheugen). Hier moeten ook de 18inch 5spaaks wielen op, denk dat je die voor een 1500 euro wel hebt met frisse banden. Echter deze auto is niet besteld met het M sportonderstel, dat vind ik wel een must op zo'n auto dus moet je weer 4 dempers en veren eronder gaan schroeven, origineel BMW liefst en dat is ook prijzig.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z4/9188739
Kom ik op deze auto, die hangt er tussenin met 20.850, ook laatste maand(en) 2006, import, kenteken vind ik niet top maar de lak vind ik wel mooi, de wielen zitten erop, de sportstoelen erin, het sportonderstel erop en 80k gelopen.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z4/9760467
En toch zit ik ook naar de Z4M van Bart te kijken, vragen 26k bij de Beier, ding is natuurlijk overcompleet, wel een ton harde kilometers gelopen, verder goed onderhouden maar zie ze natuurlijk liefst in de staat dat ik de eerste driftdagen en ronden nordschleife ermee ga doen.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z4/9034602
Lastig hoor als je zo'n zeikerd bent als ik ben.
Ben de Z4 coupe toch wel meer gaan waarderen, lichter/zuiniger dan een 350Z en natuurlijk stukken jonger dan een plofgevaarlijke 996.
Uiteraard is het weer nooit 100% naar mn zin en blijf ik rustig aan doorzoeken.
Auto van Rico is scherp geprijsd, import en laatste maanden van een jaar wil ik liever niet maar kan ik mee leven. Echter wil ik daar de M sportstoelen in, die zijn nogal prijzig (paar duizend euro is niks en vind ze maar eens), de 18inch 5spaaks wielen op, en staat toch alweer over de 100.000km. Totaalplaatje zou ook een 22.000 euro worden dan.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st
Kom je in het gebied van deze auto, die heeft slechts 22.000km gelopen, eerste eigenaar, maart 2007 origineel nederlands geleverd, M sportstoelen (electrisch met geheugen). Hier moeten ook de 18inch 5spaaks wielen op, denk dat je die voor een 1500 euro wel hebt met frisse banden. Echter deze auto is niet besteld met het M sportonderstel, dat vind ik wel een must op zo'n auto dus moet je weer 4 dempers en veren eronder gaan schroeven, origineel BMW liefst en dat is ook prijzig.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z4/9188739
Kom ik op deze auto, die hangt er tussenin met 20.850, ook laatste maand(en) 2006, import, kenteken vind ik niet top maar de lak vind ik wel mooi, de wielen zitten erop, de sportstoelen erin, het sportonderstel erop en 80k gelopen.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z4/9760467
En toch zit ik ook naar de Z4M van Bart te kijken, vragen 26k bij de Beier, ding is natuurlijk overcompleet, wel een ton harde kilometers gelopen, verder goed onderhouden maar zie ze natuurlijk liefst in de staat dat ik de eerste driftdagen en ronden nordschleife ermee ga doen.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z4/9034602
Lastig hoor als je zo'n zeikerd bent als ik ben.
Laatst gewijzigd door Knot op 28 jul 2020, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Luxeprobleem
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Ik zou het maar goed in de gaten houden, meestal koop ik na veel speurwerk een auto van bedrag X, stop daar 5k aan onderhoud in binnen 12 maanden en verkoop hem dan in showroom staat zijnde voor X * 80%
- Joop
- Berichten: 8906
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Gewoon een erg leuke auto; heb me er zelf eind vorig jaar/begin dit jaar ook nog even toe laten verleiden eens in de wereld van de Z4 (M) Coupe te duiken, nadat een maatje van me een Z4M Coupe had gekocht en mij (hernieuwd) liet kennis maken met deze toch erg leuke stuurmansauto. Inruilen van de E92 330i werd even een te grote hobbel; is daarom niets geworden. Nu maar weer m'n zinnen op het oorspronkelijke doel gezet: nl. zijn direct concurrent: de 987 Cayman S.
Je noemt wat mij betreft ook gelijk de drie noodzakelijke opties op een Z4 Coupe op:
1. Die M stoelen zijn voor mij in ieder geval ook wel een must bij deze auto. De standaard stoelen zijn te vlak als je er wat sportiever mee wil rijden. Die M-stoelen laten je goed op je plek zitten.
2. Die 18" 5 spaak is ook zo'n velg die er wel onder moet om de wielkasten nog enigszins te vullen met een zomersetje. Als wintersetje zouden die 17" die Rico er onder heeft liggen (antraciet of OEM zilver) dan wel prima kunnen.
3. M-sport onderstel is wel wat aan de stevige kant voor dagelijks gebruik, maar de coupe geeft geen krimp als je over een hobbelig asfalt weggetje aan het knallen ben en volgt met dat onderstel dan ook perfect het oppervlak van het wegdek. Vergeleken met de Z4M zit daar nagenoeg geen verschil in.
Ga nog vooral met beide varianten eens rijden; het liefst kort na elkaar zoals ik zelf recent ook nog eens gedaan heb en vraag je vooral af wat je met de auto wilt gaan doen. Je een beetje kennende is dan dat sperdifferentieel van de Z4M wel een must, helemaal als je er af en toe goed dwars mee wil en toch regelmatig een circuitje wil pakken. Ook reageert de Z4M wat nerveus op het gaspedaal met de Sport-knop ingeschakeld. Voor gebruik op de weg is met de knop uit eigenlijk al genoeg power voor handen; de Z4 Coupe is met de knop uit eigenlijk een leuke cruiser en komt juist met de sportknop aan lekker tot leven en laten 'm juist sportiever en alerter reageren zonder nerveus/nerveuzer aan te voelen.
Het mooiste is al de cockpit verder ook volgens M-spec is afgeleverd, ofwel minimaal zwart-antraciet hemel (rustiger voor het oog) een een M-stuur (wel wat dik, maar met voldoende gevoel).
Je noemt wat mij betreft ook gelijk de drie noodzakelijke opties op een Z4 Coupe op:
1. Die M stoelen zijn voor mij in ieder geval ook wel een must bij deze auto. De standaard stoelen zijn te vlak als je er wat sportiever mee wil rijden. Die M-stoelen laten je goed op je plek zitten.
2. Die 18" 5 spaak is ook zo'n velg die er wel onder moet om de wielkasten nog enigszins te vullen met een zomersetje. Als wintersetje zouden die 17" die Rico er onder heeft liggen (antraciet of OEM zilver) dan wel prima kunnen.
3. M-sport onderstel is wel wat aan de stevige kant voor dagelijks gebruik, maar de coupe geeft geen krimp als je over een hobbelig asfalt weggetje aan het knallen ben en volgt met dat onderstel dan ook perfect het oppervlak van het wegdek. Vergeleken met de Z4M zit daar nagenoeg geen verschil in.
Ga nog vooral met beide varianten eens rijden; het liefst kort na elkaar zoals ik zelf recent ook nog eens gedaan heb en vraag je vooral af wat je met de auto wilt gaan doen. Je een beetje kennende is dan dat sperdifferentieel van de Z4M wel een must, helemaal als je er af en toe goed dwars mee wil en toch regelmatig een circuitje wil pakken. Ook reageert de Z4M wat nerveus op het gaspedaal met de Sport-knop ingeschakeld. Voor gebruik op de weg is met de knop uit eigenlijk al genoeg power voor handen; de Z4 Coupe is met de knop uit eigenlijk een leuke cruiser en komt juist met de sportknop aan lekker tot leven en laten 'm juist sportiever en alerter reageren zonder nerveus/nerveuzer aan te voelen.
Het mooiste is al de cockpit verder ook volgens M-spec is afgeleverd, ofwel minimaal zwart-antraciet hemel (rustiger voor het oog) een een M-stuur (wel wat dik, maar met voldoende gevoel).
- Joop
- Berichten: 8906
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Even los van een mogelijk budget; maar als je een echt goed vertroetelde Z4M Coupe koopt, dan is deze auto wel je van het. De auto is letterlijk als nieuw (geen krasje, putje of deukje te bekennen zowel binnen als buitenom), maar dat mag wellicht ook wel voor die prijs...:
http://www.autowereld.nl/bmw/z4/3-2m-co ... tails.html
http://www.autowereld.nl/bmw/z4/3-2m-co ... tails.html
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Die van Bart is gewoon prima man! Mooie kleur en al aangepaste remmen, wat ook het nodige heeft gekost.
Verder zou ik in die prijsklasse zelf toch meer naar een 135i gaan kijken, maar wie ben ik.....
PS 350Z is toch wel lekker hoor!!!! BROEEMMM dat geluid is verslavend man!
Verder zou ik in die prijsklasse zelf toch meer naar een 135i gaan kijken, maar wie ben ik.....
PS 350Z is toch wel lekker hoor!!!! BROEEMMM dat geluid is verslavend man!
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Joop schreef:Even los van een mogelijk budget; maar als je een echt goed vertroetelde Z4M Coupe koopt, dan is deze auto wel je van het. De auto is letterlijk als nieuw (geen krasje, putje of deukje te bekennen zowel binnen als buitenom), maar dat mag wellicht ook wel voor die prijs...:
http://www.autowereld.nl/bmw/z4/3-2m-co ... tails.html
Pffff he voor dat geld koop je ook een Viper of de oude corvette van Cor, dan wist ik het wel.....
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Knot, die 2e zwarte ziet er ook goed uit!
- Joop
- Berichten: 8906
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
...het is inderdaad even net wat je zoekt Kees; is overigens op dit moment ook de één na duurste te koop staande Z4 Coupe in NL. Er staat nog eentje die in 2010 (ver na einde productie) op kenteken is gezet voor ca. 47,5k; maar dan is deze Sepang Bronze auto een betere koop.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Tsja, die zwarte weet je weer niks van de geschiedenis.... het is t een of t ander....
37.500 is veel teveel. Heb eigenlijk 20k in gedachte dat vind ik leuk zat voor een speeltje om afentoe ook nog wat risico's te nemen.
Een 135i voor 20-25k???
Z4M zou ik alleen in blauw willen hebben, liefst op de originele wielen.
37.500 is veel teveel. Heb eigenlijk 20k in gedachte dat vind ik leuk zat voor een speeltje om afentoe ook nog wat risico's te nemen.
Een 135i voor 20-25k???
Z4M zou ik alleen in blauw willen hebben, liefst op de originele wielen.
- Joop
- Berichten: 8906
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
...27-28k komt eerst voor een 135i coupe, nog los van uitrustingsniveau.
- Niels
- Berichten: 22279
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
20K?
Die van Rico met een paar Recaro's PP's erin
Die van Rico met een paar Recaro's PP's erin
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Staat de Z4 van Rico te koop dan?
Was me niet eerder opgevallen.....
Was me niet eerder opgevallen.....
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Stoelen zijn het enige minpunt van die Z4 inderdaad. Niet bepaald geschikt voor langere afstanden.Die van Rico met een paar Recaro's PP's erin
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Dan wordt 20k ineens via 25.900 toch weer 30k... dan kan niet, die 10k is voor de keukenJoop schreef:...27-28k komt eerst voor een 135i coupe, nog los van uitrustingsniveau.
Andre heeft ook zo'n 135i gehad, heb ik m nooit over gehoord, 1 video van gezien de A32 op en na een half jaar was ie weer weg.. zal wel niks zijn.
- Hielke
- Berichten: 11457
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Ik sluit me bij Kees aan. Ik vond de proefrit in de Z4M een aantal jaren geleden een non event. Ondanks het lage zwaartepunt rijdt ie voor 80% als een E46 M3. En dat is geen compliment. Nee, dan veel liever een 135i. En nog liever een 350Z.Nutkees schreef:Die van Bart is gewoon prima man! Mooie kleur en al aangepaste remmen, wat ook het nodige heeft gekost.
Verder zou ik in die prijsklasse zelf toch meer naar een 135i gaan kijken, maar wie ben ik.....
PS 350Z is toch wel lekker hoor!!!! BROEEMMM dat geluid is verslavend man!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Het zal best prima zitten, dat zaten de zetels van mijn E34 530iA ook, net waar je je op instelt maar ik wil bij zo'n auto gewoon sportstoelen hebben, liefst de fabrieksoptie en dat kost centen heb ik me laten vertellen.Riceaux schreef:Stoelen zijn het enige minpunt van die Z4 inderdaad. Niet bepaald geschikt voor langere afstanden.Die van Rico met een paar Recaro's PP's erin
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Hielke, dat S54 blok is toch een prima toerenjanker? Ik heb E46 M3 gereden, niet gehad, maar heb al een E46 328i dus die serie is passe van de excel lijst. Toch mooi dan om diezelfde motor wel in een Z4 coupe te kunnen rijden dan?
- Hielke
- Berichten: 11457
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Ja, die motor is natuurlijk prima, al vind ik 'm de laatste 1000 toeren wat kortademig. Het zijn de scherpte en balans die de Z4M nekken. Teveel onderstuur, te weinig feedback, te weinig speels.Knot schreef:Hielke, dat S54 blok is toch een prima toerenjanker? Ik heb E46 M3 gereden, niet gehad, maar heb al een E46 328i dus die serie is passe van de excel lijst. Toch mooi dan om diezelfde motor wel in een Z4 coupe te kunnen rijden dan?
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Alhoewel wit met csl velgen vind ik ook niet verkeerd....Knot schreef:
Z4M zou ik alleen in blauw willen hebben, liefst op de originele wielen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Het doet mij weinig.. het is geen E46 M3 CSL namelijk en deze wielen stonden niet op de bestellijst.
-
- Berichten: 6520
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Tja, als ik het hier zo lees is dat ding wel net zo goed onderhouden als dat jij normaal gesproken doet. En onbewust weet je ook best dat die Bimmers een harde hand best kunnen hebben als ze maar met onderhoud vertroeteld worden.En toch zit ik ook naar de Z4M van Bart te kijken, vragen 26k bij de Beier, ding is natuurlijk overcompleet, wel een ton harde kilometers gelopen, verder goed onderhouden maar zie ze natuurlijk liefst in de staat dat ik de eerste driftdagen en ronden nordschleife ermee ga doen.
Als die auto binnen budget valt zou ik hem serieus overwegen. Het ding is gewoon af, wat het oprekken van het budget verantwoord en jij kunt er gewoon je ding mee doen.
Een gewone Coupé naar je smaak aanpassen kost onderaan de streep misschien wel net zoveel, maar zie je never nooit terug bij verkoop terwijl een Z4M wel een iets hogere prijs zal houden.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Dat zijn dé velgen voor een Z4M Coupé. De sideskirts uit het aeropakket zijn ook een mooie toevoeging.Fernando schreef:Alhoewel wit met csl velgen vind ik ook niet verkeerd....Knot schreef:
Z4M zou ik alleen in blauw willen hebben, liefst op de originele wielen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
De Z4 Coupe en Z4 M coupe hebben beide een zodanig verschillend karakter dat je niet automatisch kunt aannemen dat de Z4 M in alles de overtreffende trap is. Je moet het echt laten afhangen van wat je zoekt in de Z4 coupe. Een 135i zou ik zelf niet als alternatief zien. Een 350Z of Cayman weer wel. Over de M stoelen zelfs een keer echt op het punt gestaan om ze nieuw te bestellen bij de Beier (gebruikt vind je ze niet) maar echt op het laatste moment er van afgezien. Gewoon omdat je het nooit meer terug ziet in de restwaarde.
- Fabian
- Berichten: 7051
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje
Niet direct in de restwaarde inderdaad, wel enigzins in de verkoopbaarheid.
Of je vekoopt ze weer los voor de hoofdprijs
Of je vekoopt ze weer los voor de hoofdprijs
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten