Inchje meer of minder?
- Knot
Inchje meer of minder?
Rij nu 2 dagen met een vervangende astra, een standaard ding wat op 15 inch bandjes staat, een stuk hogere band dan mijn eigen auto die 17 inch eronder heeft liggen. Nou heb ik altijd probemen met het rollen van de banden en verhoog daardoor ook altijd de bandenspanning met 0,3 bar.
De GTC sport heb ik met 17 inch geleased omdat ik hoopte met laag profiel banden minder last te hebben van dit euvel, niets is minder waar, ook met platte bandjes merk ik het (te erg voor mn gevoel) en geeft het me geen goed gevoel als ik ga hoeken.
Gisteravond met de vervangende auto aan het hoeken geweest, ding rolt nog verder over de band omdat ie op 15 inch staat natuurlijk maar wanneer ik vloeiend de bocht in ga beperk je dat een heel stuk en ik kwam er net zo hard uit als met mijn eigen auto, terwijl die op 225 breed 17 inch staat met sportonderstel... Hoe kan dit?
Waar ik mede op doel is het verhaal van de Honda Integra Type R op de Ring, de auto ging geloof ik sneller rond op de standaard 15 inch velgen en banden dan wanneer met een inchje meer gemonteerd had.
De GTC sport heb ik met 17 inch geleased omdat ik hoopte met laag profiel banden minder last te hebben van dit euvel, niets is minder waar, ook met platte bandjes merk ik het (te erg voor mn gevoel) en geeft het me geen goed gevoel als ik ga hoeken.
Gisteravond met de vervangende auto aan het hoeken geweest, ding rolt nog verder over de band omdat ie op 15 inch staat natuurlijk maar wanneer ik vloeiend de bocht in ga beperk je dat een heel stuk en ik kwam er net zo hard uit als met mijn eigen auto, terwijl die op 225 breed 17 inch staat met sportonderstel... Hoe kan dit?
Waar ik mede op doel is het verhaal van de Honda Integra Type R op de Ring, de auto ging geloof ik sneller rond op de standaard 15 inch velgen en banden dan wanneer met een inchje meer gemonteerd had.
-
OnlineHielke
De diameter van het wiel hoeft op zich niets met de absolute wanghoogte van de gebruikte band te maken te hebben. Denk dat je het een met het ander verward.
Een 17 inch wiel kan tov een 15 inch wiel wel van een band voorzien zijn die een grotere wanghoogte heeft. Is die wang dan ook nog comfortabel geveerd dan kun je in theorie meer 'last' hebben van rollen over de wang.
Een 17 inch wiel kan tov een 15 inch wiel wel van een band voorzien zijn die een grotere wanghoogte heeft. Is die wang dan ook nog comfortabel geveerd dan kun je in theorie meer 'last' hebben van rollen over de wang.
- Peter Tunissen
Dat die 130i rijders allemaal een inchje minder hebben; compensatiedrang zeg maar.

Het ligt in mijn beleving ook heel erg aan de banden, sommige banden rollen heel erg, andere vrijwel niet.
Onder een Impreza moet je bijv. hele stijve bandwangen hebben, werkt anders niet goed en dan zit je al bijna vast aan Bridgestone Potenza's of de wat sportievere Yokohama's, anders rijdt het gewoon wat minder (maakt qua grip niet eens zo heel veel uit, maar zo'n auto voelt gewoon niet lekker aan op banden met slappe wangen).

Het ligt in mijn beleving ook heel erg aan de banden, sommige banden rollen heel erg, andere vrijwel niet.
Onder een Impreza moet je bijv. hele stijve bandwangen hebben, werkt anders niet goed en dan zit je al bijna vast aan Bridgestone Potenza's of de wat sportievere Yokohama's, anders rijdt het gewoon wat minder (maakt qua grip niet eens zo heel veel uit, maar zo'n auto voelt gewoon niet lekker aan op banden met slappe wangen).
-
ey mallerd, niet fokke met de 330i hé. [img:21:22]http://www.julli.dk/smiley/julli-gay.gif[/img]
- RVV
Tom schreef:ey mallerd, niet fokke met de 330i hé. [img:21:22]http://www.julli.dk/smiley/julli-gay.gif[/img]
Oja vergeten die 330i'tjes komen nu ook al bij het verkeerde publiek terecht.
(rent hard weg)

- Knot
- Ruud Bosch
Al eens geprobeerd de bandenspanning nog verder te verhogen?Knot schreef:Ohoh... ze kunnen t weer niet hebben van mekaar hoor.. haha![]()
Maar buiten het mindere gevoel wanneer de bandjes rollen (zeker bij 195/65/15) heb ik ook soms het idee dat ik de letters van de zijkant af ga rijden, al eerder meegemaakt bij pilot premacy, dan rij je dus wel bijna op je velg!
In het eerste bericht schreef je al over 0,3 meer.
Ik rij altijd met de reifendruck van max belading/belasting in de banden.
En als ik naar D/B/FR ga doe ik daar nog 0,2 bij.