Dit. Ik denk dat je met 5-6 mille in je handjes mag klappen.Luco schreef:9k ga je never krijgen met geploft blok.
S65 of S54 in n E46 bouwen.
- ///Joost
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
-
Daarom die zit er al overheen 

- Joy
En alleen een onderblok bij BMW bestellen, werkt dat niet? Ik weet niet of er ook schade is aan de kop?
- GTRene
das idd ook een idee, van 2 motoren 1 goede bouwen...
of op onderstaande bieden...nog 2 dagen te gaan
http://www.ebay.com/itm/01-06-BMW-e46-m ... 84&vxp=mtr
of op onderstaande bieden...nog 2 dagen te gaan
-
die dingen zijn toch zat te koop
wie zoekt zal vinden , zou eens in engeland rond neuzen als ik jou was , of holtrop oudehaske
wie zoekt zal vinden , zou eens in engeland rond neuzen als ik jou was , of holtrop oudehaske
-
Geen idee, toen we de onder beschermings platen eraf haalde en het gat zagen zijn we gestopt toen wisten we al dat er een nieuw blok in moest... of de kop beschadigd is geen idee maar ik gok zomaar van wel helaas (kan het ook fout hebben hoor)Joy schreef:En alleen een onderblok bij BMW bestellen, werkt dat niet? Ik weet niet of er ook schade is aan de kop?
- GTRene
is nog best prijzig...
en dan moet je ook nog alles rond de zuigers vervangen denk?
kan best veel aan zaken mankeren door de knal...
misschien krukas en lagers en drijfstang sowieso die ene
en als je pech hebt is de kop ook beschadigd...
alleen dat deel blok is al bijna 2.700,-euroooo
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... ine_block/
daar kun je ook dit voor kopen in bv de UK
http://www.ebay.nl/itm/BMW-2003-E46-M3- ... 1358wt_984
en hou je nog reserve delen over
en dan moet je ook nog alles rond de zuigers vervangen denk?
kan best veel aan zaken mankeren door de knal...
misschien krukas en lagers en drijfstang sowieso die ene

en als je pech hebt is de kop ook beschadigd...
alleen dat deel blok is al bijna 2.700,-euroooo
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... ine_block/
daar kun je ook dit voor kopen in bv de UK
http://www.ebay.nl/itm/BMW-2003-E46-M3- ... 1358wt_984
en hou je nog reserve delen over
-
Heb ook al contact gehad met BMW duitsland of ik het onderblok naar hun toe kan sturen, dat ze hem weer in de mall zetten en er nieuw staal/aluminium (waar het ook van gebouwd is) er in gieten zodat ik het originele motorblok nummer behoud.
Helaas willen ze dat niet doen dus die optie valt helaas dan ook al af

-
Het is heus geen oude Porsche dus die matching numbers zijn echt niet zo interessant. Wanneer je deze binnen enkele jaren van de hand doet, wat ongetwijfeld wel zal gebeuren, gaat echt niemand het doorhebben tenzij je hen het expliciet vertelt.Jeroen K. schreef:Heb ook al contact gehad met BMW duitsland of ik het onderblok naar hun toe kan sturen, dat ze hem weer in de mall zetten en er nieuw staal/aluminium (waar het ook van gebouwd is) er in gieten zodat ik het originele motorblok nummer behoud.
-
Ik heb mezelf voorgenomen toen ik me eerste auto kocht om hem nooit meer weg te doen, dat wil ik ook zo blijven doen en dan vind ik matching nummers wel zo leuk
Enige reden waarom die weg zou gaan is een enorm goed bod (zoals die 11.5K zonder blok) of als ik in financieele nood zit

-
nou liever een fris blok erin als een blok erin waaraan ze hebben lopen kleien om matching numbers te behouden
dacht je nou echt dat ze in dat gat weer een nieuw stukkie konden gieten
denk dat nummers over graveren makkelijker is
dacht je nou echt dat ze in dat gat weer een nieuw stukkie konden gieten
denk dat nummers over graveren makkelijker is
- ///Joost
Dit topic wordt steeds vager.
Matching numbers, een stuk in een onderblok gieten?

- Fernando
Zaag gewoon een gat in je bodemplaat, klaar...

- Reind
Die s54 motor die ik je getipt heb is een juweeltje en de snelste en goedkoopste optie. Als ik jou was zou ik daar gewoon gaan kijken en voor je het weet rijd je m3 weer.
-
Vriend van mij in kuwait heeft dat laten doen met zijn ferrari die 2 jaar terug ook gedetoneerd was zoals de mijne, blok naar italie gestuurd en hebben het onderblok weer als nieuw gemaakt...///Joost schreef:Dit topic wordt steeds vager.Matching numbers, een stuk in een onderblok gieten?
Reind dat is ook zeker nog een optie... maar de ebay link die rene stuurde is ook zeker niet slecht.. en nog minder gelopen...
deze dus:
Ook zijn mijn ouders nogsteeds bezig met een garage kopen in nederland dus wie weet word het binnenkort wel in nederland gedaan (hopelijk)
- Bert ///M3
Blok overnieuw in een mal zetten en overnieuw gieten is fysiek niet eens mogelijk.
1. de rest van het blok zit in de weg dus je kan geen metaal door metaal gieten.
2. Hoe wou je dat doen met koelkanalen etc.
3. Wat denk je van aanhechting etc van het nieuwe materiaal.
4. Wat denk je dat het kost om een onderblok heen en weer te sturen plus arbeid.
5. Wat denk je van het binnenwerk, je moet evengoed alles nieuw
Bij die Ferrari hebben ze waarschijnlijk gewoon een nieuw kaal onderblok uit het rek gepakt en die overnieuw opgebouwd. Of het onderblok gehoond en hergebruikt met nieuwe zuigers etc. Dat kan bij detonatieschade misschien. Maar in jou geval zit er een gat in de zijkant en is het binnenwerk ook naar de kloten, spul is dus gewoon onbruikbaar.
Geloven jullie in sprookjes??
Wat er nu in zit is rijp voor de schroothoop. Je kan zo ongeveer elk onderdeel in die motor wel afschrijven, carter oliepomp, krukas noem het allemaal maar op.
Blijven 2 opties over.
1. Je levert het huidige blok in bij BMW ivm core charge en je besteld een nieuwe 'short engine' +/- 12.000 Euro
2. Je gooit het huidge blok op de schroothoop en je zet er een tweedehands motor in.
Enige verschil is kosten van de motor zelf. In en uitbouwen moet je namelijk toch, en alles wat daar mee samen hangt. Denk nieuwe filters, olie etc. Trek maar rustig iets van 2000 euro extra arbeid uit als je alles laat doen.
Je hebt trouwens nog geluk dat je auto/motorruimte niet uitgebrand is, dat gebeurd namelijk ook regelmatig bij zo'n grap.
Matching numbers. Je M3 is maar een M3, kan je voor weinig kopen en zijn er tienduizenden van gemaakt. Er is geen hond die in de tweedehands markt naar matching numbers zoekt. Er staan zat M3 te koop welke in het verleden een andere motor gekregen hebben of een revisie ondergaan hebben. Boeit dus helemaal niemand wat.
1. de rest van het blok zit in de weg dus je kan geen metaal door metaal gieten.
4. Wat denk je dat het kost om een onderblok heen en weer te sturen plus arbeid.
Bij die Ferrari hebben ze waarschijnlijk gewoon een nieuw kaal onderblok uit het rek gepakt en die overnieuw opgebouwd. Of het onderblok gehoond en hergebruikt met nieuwe zuigers etc. Dat kan bij detonatieschade misschien. Maar in jou geval zit er een gat in de zijkant en is het binnenwerk ook naar de kloten, spul is dus gewoon onbruikbaar.
Geloven jullie in sprookjes??

Wat er nu in zit is rijp voor de schroothoop. Je kan zo ongeveer elk onderdeel in die motor wel afschrijven, carter oliepomp, krukas noem het allemaal maar op.
Blijven 2 opties over.
1. Je levert het huidige blok in bij BMW ivm core charge en je besteld een nieuwe 'short engine' +/- 12.000 Euro
2. Je gooit het huidge blok op de schroothoop en je zet er een tweedehands motor in.
Enige verschil is kosten van de motor zelf. In en uitbouwen moet je namelijk toch, en alles wat daar mee samen hangt. Denk nieuwe filters, olie etc. Trek maar rustig iets van 2000 euro extra arbeid uit als je alles laat doen.
Je hebt trouwens nog geluk dat je auto/motorruimte niet uitgebrand is, dat gebeurd namelijk ook regelmatig bij zo'n grap.
Matching numbers. Je M3 is maar een M3, kan je voor weinig kopen en zijn er tienduizenden van gemaakt. Er is geen hond die in de tweedehands markt naar matching numbers zoekt. Er staan zat M3 te koop welke in het verleden een andere motor gekregen hebben of een revisie ondergaan hebben. Boeit dus helemaal niemand wat.
- ///Joost
^^^
Mjah...dat somt het wel zo'n beetje op denk ik. Flinke grootspraak daar in Kuwait. Het draadje begon redelijk hoopvol en iedereen doet z'n best om je te helpen. Maar je neemt geen enkel advies ter harte. Ik ben er een beetje klaar mee.
Mjah...dat somt het wel zo'n beetje op denk ik. Flinke grootspraak daar in Kuwait. Het draadje begon redelijk hoopvol en iedereen doet z'n best om je te helpen. Maar je neemt geen enkel advies ter harte. Ik ben er een beetje klaar mee.
- Roy RS
Bert ///M3 schreef:Blok overnieuw in een mal zetten en overnieuw gieten is fysiek niet eens mogelijk.
Geloven jullie in sprookjes??![]()
Blijven 2 opties over.
dat dus...
-
Helemaal mee eens, ben dan ook nog steeds met optie 2 bezig, Zijn nu ook bezig met een verhuis bedrijf daar of ze het blok voor ons binnen willen halen. Hoef ik al dat papier werk niet zelf te doen en al die regeltjes te weten...Bert ///M3 schreef:Blijven 2 opties over.
-
Een motor importeren gaat het niet worden. Er is zoveel documentatie nodig dat je het niet binnen kan krijgen (tenzij je genoeg onder de tafel door betaald)
Om een motorblok te kunnen importeren heb je zelfs documentatie nodig van interpol dat aangeeft dat het legit is etc etc... OF terwijl gewoon niet te doen. Vriend van me heeft het met een S85B50 gedaan en heeft hem gewoon terug laten sturen omdat het teveel werk was om de motor het land in te krijgen met al die documentatie..
Om een motorblok te kunnen importeren heb je zelfs documentatie nodig van interpol dat aangeeft dat het legit is etc etc... OF terwijl gewoon niet te doen. Vriend van me heeft het met een S85B50 gedaan en heeft hem gewoon terug laten sturen omdat het teveel werk was om de motor het land in te krijgen met al die documentatie..
- Petrolhead Tom
-
Vind het toch weer knap, intussen alweer 6 pagina's vol geluld en nog geen schroef gekocht. 

-
Ik quote de mail van de besproken vriend:
Hey man,
I was trying to import a BMW V10 unit from the States once and it was a pain. It seemed that they wanted additional certificates (1 had to have been from Interpol) and guarantees that the engine was legit and from a legit provider. I ended up sending the engine back, I didn't want to go through the headache.
I can ask a friend what he thinks, but you are way better off sourcing something locally.
Regards,
Wahab
-
Zolang er niks is waar ik wat mee kan word het moeilijk, enige optie die ik nu nog heb is een blok kopen met 210K KM... en dat zie ik zelf eigenlijk niet zitten vind ik veel te veel KMhanske schreef:Vind het toch weer knap, intussen alweer 6 pagina's vol geluld en nog geen schroef gekocht.
-
OnlineLuco
50k of 210k wat maakt het uit, reviseren en inbouwen.Jeroen K. schreef:Zolang er niks is waar ik wat mee kan word het moeilijk, enige optie die ik nu nog heb is een blok kopen met 210K KM... en dat zie ik zelf eigenlijk niet zitten vind ik veel te veel KMhanske schreef:Vind het toch weer knap, intussen alweer 6 pagina's vol geluld en nog geen schroef gekocht.