2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
No-brainer ... als je €100K gaat uitgeven de GT3 uiteraard. Porno!
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Joop schreef:Nieuwe Cayman heeft idd. een elektronische handrem (was me vandaag bij PCG ook al opgevallen)...
...interieur van de nieuwe Cayman is op zich prachtig; alleen eenmaal in de auto wel een groot GT-gevoel, had voor mij ook iets soberder gemogen; maar goed. Belangrijker is hoe dat ding rijdt; waar ik wel erg benieuwd naar ben.
Ik vind overigens dat de pedalen behoorlijk richting de middenconsole zijn geschoven; zit voor mijn gevoel iets scheef in de auto, dat was met de oude Cayman wel anders.
Heb overigens voor de Cayman S gestemt in de poll na lang wikken en wegen. Volgens mij moet de Cayman S gewoon een perfecte mix tussen dagelijks verkeer en sportief rijden bieden. Hele auto straalt dat ook wel uit. Zo'n GT3 zou ik persoonlijk niet snel voor dagelijks gebruik inzetten.
Discussie met Ilija over stand van de pedalen waarbij dat bij Porker idd "gebruikelijk" blijkt, ik vind dat niet best voor een merk dat qua historie en aspiraties op sportief vlak tot de allerbeste gerekend wil worden. Dit soort "details" daar draait het dus om, een zware misser IMO
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Dat heet traditie romo:)
Die rechtopstaande pedalen in 'n Elfer net als de Kever, dat contactslot links bij dat ding want 't scheelt 'n seconde in 24 uur....
Geen auto is flawless.
Die rechtopstaande pedalen in 'n Elfer net als de Kever, dat contactslot links bij dat ding want 't scheelt 'n seconde in 24 uur....
Geen auto is flawless.
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2290
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Ditmarkk schreef:Stationair is ie al erg lekker.
Mark.
(denkt aan onderstaande sessie en krijgt weer kippevel...)



- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Dat gedoe over dat de pedalen scheef staan in een auto is alleen een probleem voor mensen die voor het eerst in zo`n auto zitten en gaat nergens over.
Na 5 minuten (of minder) ben je er aan gewend en het rijd er niet minder om,sterker nog, je hebt het niet eens in de gaten..........
Na 5 minuten (of minder) ben je er aan gewend en het rijd er niet minder om,sterker nog, je hebt het niet eens in de gaten..........
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
True, het is leuk voor de boekjeswijsheid.
Er zijn meer auto's die daar 'last' van hebben, de Cobra Daytona en BMW M1 bijvoorbeeld. Bij de Cobra doordat je voeten ter hoogte van 't blok zitten, bij de M1 vanwege de wielkast. Als je erin stapt denk je: RAAR, maar na 3 bochten weet je niet beter.
Van de week ging ik kijken naar een Subaru Outback, daar zat ik ook raar in, maar die auto was 't niet waard om langer dan 1 km in te rijden.
Er zijn meer auto's die daar 'last' van hebben, de Cobra Daytona en BMW M1 bijvoorbeeld. Bij de Cobra doordat je voeten ter hoogte van 't blok zitten, bij de M1 vanwege de wielkast. Als je erin stapt denk je: RAAR, maar na 3 bochten weet je niet beter.
Van de week ging ik kijken naar een Subaru Outback, daar zat ik ook raar in, maar die auto was 't niet waard om langer dan 1 km in te rijden.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Zware misser is IMO een groot woord, je moet er wel 'even' aan wennen ja...
...was lekker rustig in de showroom, dus heb rustig de auto kunnen beoordelen vanaf de driver's seat.
...kon alleen nog niet beoordelen hoe de pedalen van de handgeschakelde versie staan. In Heteren stonden twee Caymans, allebei met PDK. Bij mijn eigen 'automaatje' zit ik met mijn linkervoet voor 3/4 op het rempedaal als ik mijn linkerbeen rechtuit strek. Bij de Cayman is dat ongeveer een kwart. Met links remmen moet je dus even opletten dat je niet langs het pedaal op schiet, that's all; net als Hans aangeeft, als je een 5 min. met de auto weg ben ben je er al aangewend.
...was lekker rustig in de showroom, dus heb rustig de auto kunnen beoordelen vanaf de driver's seat.
...kon alleen nog niet beoordelen hoe de pedalen van de handgeschakelde versie staan. In Heteren stonden twee Caymans, allebei met PDK. Bij mijn eigen 'automaatje' zit ik met mijn linkervoet voor 3/4 op het rempedaal als ik mijn linkerbeen rechtuit strek. Bij de Cayman is dat ongeveer een kwart. Met links remmen moet je dus even opletten dat je niet langs het pedaal op schiet, that's all; net als Hans aangeeft, als je een 5 min. met de auto weg ben ben je er al aangewend.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
oh, best ff anders zo te horen, zal binnenkort ook eens proef zitten in Enter, wilde Zaterdag al gaan en meteen tanken daaro, doch het weer hield me tegen
binnenkort eens weer proberen
als het gas pedaal maar goed zit en prettig werkt.

binnenkort eens weer proberen

als het gas pedaal maar goed zit en prettig werkt.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Is dat rood iets nieuws na de puntjes Romo? 

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Hangt er een beetje vanaf. Ga maar eens in een Wiesmann zitten. In de veel te krappe werkplek, wurm je je benen in een soort van puntzak naar rechts. Na 15 min. rijden heb je pijn in je rug. De pedalen zitten veel te dicht tegen elkaar aan en schuin naar het midden. Echt ruk.Downforce Hans schreef:Dat gedoe over dat de pedalen scheef staan in een auto is alleen een probleem voor mensen die voor het eerst in zo`n auto zitten en gaat nergens over.
Na 5 minuten (of minder) ben je er aan gewend en het rijd er niet minder om,sterker nog, je hebt het niet eens in de gaten..........
Dat wat Joop zegt over de pedalen te veel naar rechts, heb ik bij de Boxster 981 totaal niet gemerkt. Waarom wel bij de Cayman? Niemand heeft er nog in gereden, dus hoe weten we dat? Heb wel in een Cayman gezeten, mij viel dit punt van Joop toen niet op.
Welke Porsie rij jij Joop, een Cayman R?
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Er is slechts één pedaal dat zoveel mogelijk in lijn met de positie van de kop/kom van je rechterheup hoort te liggen. Het rempedaal. Ga nog eens in zo'n echte sportwagen zitten, schud het burgerbaksyndroom uit je hoofd, en kijk dan of dat klopt.romo schreef:Joop schreef:Nieuwe Cayman heeft idd. een elektronische handrem (was me vandaag bij PCG ook al opgevallen)...
...interieur van de nieuwe Cayman is op zich prachtig; alleen eenmaal in de auto wel een groot GT-gevoel, had voor mij ook iets soberder gemogen; maar goed. Belangrijker is hoe dat ding rijdt; waar ik wel erg benieuwd naar ben.
Ik vind overigens dat de pedalen behoorlijk richting de middenconsole zijn geschoven; zit voor mijn gevoel iets scheef in de auto, dat was met de oude Cayman wel anders.
Heb overigens voor de Cayman S gestemt in de poll na lang wikken en wegen. Volgens mij moet de Cayman S gewoon een perfecte mix tussen dagelijks verkeer en sportief rijden bieden. Hele auto straalt dat ook wel uit. Zo'n GT3 zou ik persoonlijk niet snel voor dagelijks gebruik inzetten.
Discussie met Ilija over stand van de pedalen waarbij dat bij Porker idd "gebruikelijk" blijkt, ik vind dat niet best voor een merk dat qua historie en aspiraties op sportief vlak tot de allerbeste gerekend wil worden. Dit soort "details" daar draait het dus om, een zware misser IMO
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Ferdy, dat van de Wiesmann is dacht ik alleen erger bij bepaalde types ivm de motor en bak zover naar achter, weet zo niet meer welke dat erg had en welke niet 

-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Hier zit 't pedaal best wel erg hoog, maar uiteindelijk went dat ook als je een zak deels onopgevreten afhaalchinees erin mikt, even pootje liften (ik altijd met links, vergt wel wat oefening) en 'n ferme push, je voelt dan een weerstand waar je doorheen moet. Velen durven dat niet en zijn bang dat 't mis gaat. Dat kleinburgerlijke angst hebben voor dat pedaal!
En dan krijg je ongelukken dat bijv de hele rotzooi uit je handen flikkert en moeder de vrouw over de zeik. Dus een ferme push(mag ook met rechts, misschien meer 'gevoel' in?) en hoppa daargaatie. Geconcenteerd blijven.
En dat is de kick dat je dan in één vloeiende beweging die hele teringzooi(die je eigenlijk naar Afrika wou opsturen) er-tijdens 't openen van die klep-met 'n mooie volley erin mikt. DF ten voeten uit. Is oefening voor nodig. Maar wat 'n adrenaline en wat een satisfaction.

En dan krijg je ongelukken dat bijv de hele rotzooi uit je handen flikkert en moeder de vrouw over de zeik. Dus een ferme push(mag ook met rechts, misschien meer 'gevoel' in?) en hoppa daargaatie. Geconcenteerd blijven.
En dat is de kick dat je dan in één vloeiende beweging die hele teringzooi(die je eigenlijk naar Afrika wou opsturen) er-tijdens 't openen van die klep-met 'n mooie volley erin mikt. DF ten voeten uit. Is oefening voor nodig. Maar wat 'n adrenaline en wat een satisfaction.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
mooie vergelijking
pedaal zit denk bij vele M BMW sowieso vrij hoog....
zal denk om de koppeling te sparen zijn?
je kan echter een stalen? pedaal halen voor sommige en die heeft tevens een kortere slag...

pedaal zit denk bij vele M BMW sowieso vrij hoog....
zal denk om de koppeling te sparen zijn?
je kan echter een stalen? pedaal halen voor sommige en die heeft tevens een kortere slag...
-
- Berichten: 6759
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Wel een echte Brabantia mag ik hopen Robin?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Robin
Overigens de reden waarom Porsche zo op die PDK zit te hameren is misschien juist om de pedaal FAIL te maskeren. Dingen zitten gewoon heel erg scheef. Misschien dat het went, maar opvallend in negatieve zin is het wel degelijk. In ieder geval als je net uit een BMW stapt.

Overigens de reden waarom Porsche zo op die PDK zit te hameren is misschien juist om de pedaal FAIL te maskeren. Dingen zitten gewoon heel erg scheef. Misschien dat het went, maar opvallend in negatieve zin is het wel degelijk. In ieder geval als je net uit een BMW stapt.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
I wish...Sperdy schreef:...
Dat wat Joop zegt over de pedalen te veel naar rechts, heb ik bij de Boxster 981 totaal niet gemerkt. Waarom wel bij de Cayman? Niemand heeft er nog in gereden, dus hoe weten we dat? Heb wel in een Cayman gezeten, mij viel dit punt van Joop toen niet op.
Welke Porsie rij jij Joop, een Cayman R?
...rij zelf een burgelijke 3er coupe. Wellicht iets te veel van daaruit gefocussed, daar zitten ze meer naar links. Het is al een tijd geleden dat ik met de vorige Cayman ben weggeweest, maar staat me bij dat bij de vorige Cayman (987) de pedalen voor mijn gevoel iets meer gecentreerd staan, maar ik kan het mis hebben.
Het is slechts een heel klein detail meer niet. Althans zeker niet iets waar ik me druk over zou maken. Ga 5 minuten zitten en speel wat met de pedalen (want idd. tot nu toe nog niet mee kunnen rijden) en je bent zo gewend aan de positie.
Positie is gewoon heritage en vanuit de race-traditie opgezet zoals Robin en Hielke al aangaven. Ik hou daar op zich wel van...
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Punt bij zo`n kar is;
Dat het geen punt van discussie zou moeten zijn..........
Dat dat, blijkbaar, wel zo is mag men zich in Zuffenhausen gevoegelijk aantrekken ...
Als alles "héritage" is........waarom dan nog karren verbeteren, aanpassen en innoveren?
Dan kan je ook wel een kar uit 1930 blijven rijden.
Dat het geen punt van discussie zou moeten zijn..........
Dat dat, blijkbaar, wel zo is mag men zich in Zuffenhausen gevoegelijk aantrekken ...
Als alles "héritage" is........waarom dan nog karren verbeteren, aanpassen en innoveren?
Dan kan je ook wel een kar uit 1930 blijven rijden.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Waaruit blijkt dat?romo schreef:Punt bij zo`n kar is;
Dat het geen punt van discussie zou moeten zijn.......
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Helaas. Heb de GT3 een weekendje gereden en door de pedalen die niet zo stonden als in mijn BMW gaat het hem niet worden.
Wat een prutsers daar bij Porsche zeg. Het contactslot zat ook nog verkeerd en de koffie viel ook tegen.
Wat een prutsers daar bij Porsche zeg. Het contactslot zat ook nog verkeerd en de koffie viel ook tegen.
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Het punt is dat er altijd mensen zijn die ergens een punt van maken.........
In de regel maken de eigenaren van deze auto`s er geen punt van.........dat is dan wel weer opvallend.........
In de regel maken de eigenaren van deze auto`s er geen punt van.........dat is dan wel weer opvallend.........
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
1 op 25 haalde je zeker ook al niet.......... stelletje Duitse prutsersShakes schreef:Helaas. Heb de GT3 een weekendje gereden en door de pedalen die niet zo stonden als in mijn BMW gaat het hem niet worden.
Wat een prutsers daar bij Porsche zeg. Het contactslot zat ook nog verkeerd en de koffie viel ook tegen.
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Hoop powerslides gemaakt en geen last van onderstuur gehad natuurljk !
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Shakes schreef:Helaas. Heb de GT3 een weekendje gereden en door de pedalen die niet zo stonden als in mijn BMW gaat het hem niet worden.
Wat een prutsers daar bij Porsche zeg. Het contactslot zat ook nog verkeerd en de koffie viel ook tegen.

- Bram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Na een dag van en naar en bovendien óp Spa gereden te hebben met een 996 GT3 MKII ben ik 'facked for life', wat een gruwelijke auto is dat
Snel, mooi, plakt als een bezetene aan de weg, 380 pk was niet te weinig en klinkt sja, eeeh mooi? Ik weet even geen superlatieven te verzinnen maar die auto is zo'n schot in de roos, daar kan maar weinig tegenop.
Behalve die wortelenbak van Hans natuurlijk, die is ook magistraal

Snel, mooi, plakt als een bezetene aan de weg, 380 pk was niet te weinig en klinkt sja, eeeh mooi? Ik weet even geen superlatieven te verzinnen maar die auto is zo'n schot in de roos, daar kan maar weinig tegenop.
Behalve die wortelenbak van Hans natuurlijk, die is ook magistraal

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartje325i, L5S1, Mark 320iS, tim1981, wjt en 28 gasten