De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Stefan Roser had met die ouwe rotzooi dik 20 jaar geleden minder last van onderstuur:))))
- Godspeed
- Berichten: 2292
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Verdomme, dit zijn geen goeie berichten, de 997 GT3 MK2 is denk ik toch wel mijn favoriet...Andre schreef:Godspeed ik had dat zelfde gevoel. Heb me toen een 997 gt3 mk2 clubsport gekocht. En na 1.5 jaar onderstuur weer verkocht:)
Hij reed het beste als je de 90 liter tank tot aan de rand vol had.
build quality was wel uber. Ding voelde aan alsof je zo de race er mee kon rijden. Maar ik irriteerde me toch echt aan het onderstuur op de grens. 997 GT3 Cup is een stuk beter.

Ik heb inderdaad vaker vernomen dat jouw GT3 voor jou niet je van het was. Ik heb werkelijk geen idee wat voor een chauffeur/coureur je bent, hoeveel ervaring ed. Maar geldt het niet voor de 911 in het algemeen, dat je die iets anders moet rijden dan andere sportauto's met de motor wel op de 'goede' plek? Ik bedoel, als ik Chris Harris on cars kijk met een GT3 of willekeurige andere 911, hoor ik hem niet zeggen dat het onderstuurde rothokken zijn

Wat betreft onderstuur, daar ben ik wel bekend mee, mijn Impreza (1.8 GL '94) doet het liefst ook niks anders haha. Tenzij je door blijft pushen, maar dan kom je wel eens achterste voren uit ...

Laatst gewijzigd door Godspeed op 09 mar 2013, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
André zit meer aan de Stefan Roser kant, Godspeed.
Chris Harris zou hem wel les kunnen geven.
In Engels:)
Voor de rest niet denk ik eigenlijk.
Chris Harris zou hem wel les kunnen geven.
In Engels:)
Voor de rest niet denk ik eigenlijk.

- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Godspeed schreef:Verdomme, dit zijn geen goeie berichten, de 997 GT3 MK2 is denk ik toch wel mijn favoriet...Andre schreef:Godspeed ik had dat zelfde gevoel. Heb me toen een 997 gt3 mk2 clubsport gekocht. En na 1.5 jaar onderstuur weer verkocht:)
Hij reed het beste als je de 90 liter tank tot aan de rand vol had.
build quality was wel uber. Ding voelde aan alsof je zo de race er mee kon rijden. Maar ik irriteerde me toch echt aan het onderstuur op de grens. 997 GT3 Cup is een stuk beter.![]()
Ik heb inderdaad vaker vernomen dat jouw GT3 voor jou niet je van het was. Ik heb werkelijk geen idee wat voor een chauffeur/coureur je bent, hoeveel ervaring ed. Maar geldt het niet voor de 911 in het algemeen, dat je die iets anders moet rijden dan andere sportauto's met de motor wel op de 'goede' plek? Ik bedoel, als ik Chris Harris on cars kijk met een GT3 of willekeurige andere 911, hoor ik hem niet zeggen dat het onderstuurde rothokken zijn![]()
Wat betreft onderstuur, daar ben ik wel bekend mee, mijn Impreza (1.8 GL '94) doet het liefst ook niks anders haha
Nu, met >180 per uur alle klaverbladen in het Heerenveense dwarser dan dwars is mij stuurman genoeg

- Godspeed
- Berichten: 2292
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Wellicht zet ik mezelf nu voor het blok, maar de naam Stefan Roser zegt me niks...
Maar kan ik concluderen dat André wel degelijk een aardige pot kan sturen?
Edit: Youtube laat me zien dat Stefan Roser aardig overweg kan met een Yellow Bird
Maar kan ik concluderen dat André wel degelijk een aardige pot kan sturen?

Edit: Youtube laat me zien dat Stefan Roser aardig overweg kan met een Yellow Bird

Laatst gewijzigd door Godspeed op 09 mar 2013, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
>180 per uur? Het lijkt Macboy wel met z'n facturen:)))))
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Lol
Ik heb ook wel met gt3 cup geraced. Die is wat scherper op de neus.
Gt3 is zeker wel een fijne auto. Hangt er gewoon van af wat je zoekt in een auto.
Ik heb ook wel met gt3 cup geraced. Die is wat scherper op de neus.
Gt3 is zeker wel een fijne auto. Hangt er gewoon van af wat je zoekt in een auto.
-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
caravantrekker?:)
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Dan ga je wheely'en Robin.... 

- Godspeed
- Berichten: 2292
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Oké haha, dan heb ik niks gezegdAndre schreef:Lol
Ik heb ook wel met gt3 cup geraced. Die is wat scherper op de neus.
Gt3 is zeker wel een fijne auto. Hangt er gewoon van af wat je zoekt in een auto.

Zit die uitlaat weer in de weg... Waardeloze auto's ook.Robin schreef:caravantrekker?:)
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Zoek het filmpje met de 997 gt3 mk1 vs e92 m3 vs GTR maar eens opGodspeed schreef:Ik bedoel, als ik Chris Harris on cars kijk met een GT3 of willekeurige andere 911, hoor ik hem niet zeggen dat het onderstuurde rothokken zijnAndre schreef:Godspeed ik had dat zelfde gevoel. Heb me toen een 997 gt3 mk2 clubsport gekocht. En na 1.5 jaar onderstuur weer verkocht:)
Hij reed het beste als je de 90 liter tank tot aan de rand vol had.
build quality was wel uber. Ding voelde aan alsof je zo de race er mee kon rijden. Maar ik irriteerde me toch echt aan het onderstuur op de grens. 997 GT3 Cup is een stuk beter.![]()
:


- Godspeed
- Berichten: 2292
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Hmm inderdaad, eerste paar minuten wordt het al duidelijk. Weliswaar door de lage temperatuur en het dus niet goed warm krijgen van de banden, maar toch. Het probleem bij de 911 is simpelweg te weinig tractie op de voorwielen door te veel gewicht achter de achteras? Ik denk dat ik daar wel mee kan leren leven 
Misschien is de 991 GT3 zo verbeterd dat hij minder onderstuur heeft in de basis, zou toch mooi meegenomen zijn.
't Wordt tijd dat ik eens met een 911 ga sturen denk ik
Had ik overigens al gemeld dat ik de GT3 zo schofterig heerlijk vind klinken?!

Misschien is de 991 GT3 zo verbeterd dat hij minder onderstuur heeft in de basis, zou toch mooi meegenomen zijn.
't Wordt tijd dat ik eens met een 911 ga sturen denk ik

Had ik overigens al gemeld dat ik de GT3 zo schofterig heerlijk vind klinken?!

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
De 997 GT3 is wereldporno. En zal dat altijd blijven. Laat je niet gek maken door die heren hier.
Bart kijkt al jaren zelf naar een GT3. Andre is een groot liefhebber van het spelen op de grens van onderstuur en overstuur. Dat is iets dat met een BMW tot in de perfectie kan. Met een GT3 kan je ook prima driften maar lang niet zo goed als een BMW en daar is die ook minder voor ontworpen. Maar met name de speelsheid en het kiezen van de sliphoek op de grens en het beheersen daarvan is iets waar Andre van geniet. De abruptheid van de GT3 kan hem die voldoening nooit geven.
Dat is iets waar gewone rijders geen last van hebben - zelfs al zouden we die grenzen opzoeken.
Bart kijkt al jaren zelf naar een GT3. Andre is een groot liefhebber van het spelen op de grens van onderstuur en overstuur. Dat is iets dat met een BMW tot in de perfectie kan. Met een GT3 kan je ook prima driften maar lang niet zo goed als een BMW en daar is die ook minder voor ontworpen. Maar met name de speelsheid en het kiezen van de sliphoek op de grens en het beheersen daarvan is iets waar Andre van geniet. De abruptheid van de GT3 kan hem die voldoening nooit geven.
Dat is iets waar gewone rijders geen last van hebben - zelfs al zouden we die grenzen opzoeken.
- JP
- Berichten: 34321
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Opeens weet je het.......



.....je wordt boswachter......
.....je wordt boswachter......

- Godspeed
- Berichten: 2292
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Macboy de gemiddelde nieuwe Ellfer heeft dat irritante onderstuur ingebouwd . Dat voelt n gemiddelde rijder ook. En dat gebeurt ook bij n GT3 alleen dan 10-20kmh later ofzo....maakt niet uit. Prima . Maar het is niet zo dat het er niet is. Als je er mee kan leven prima . Ik zou een Caymanachtig concept prefereren.
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Je hoeft macboy niet te vertellen hoe het zit met een GT3 hoor..........de kilometers die hij al weg heeft met dat ding en de honderdduizend folders die hij gelezen heeft maakt dat hij de auto van binnen en van buiten kent........Robin schreef:Macboy de gemiddelde nieuwe Ellfer heeft dat irritante onderstuur ingebouwd . Dat voelt n gemiddelde rijder ook. En dat gebeurt ook bij n GT3 alleen dan 10-20kmh later ofzo....maakt niet uit. Prima . Maar het is niet zo dat het er niet is. Als je er mee kan leven prima . Ik zou een Caymanachtig concept prefereren.

-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Lol inderdaad:)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Altijd leuk om te zien hoe Robin en Hans zich meteen aangevallen voelen omdat ik zou suggereren dat gewone rijders geen onderstuur zouden merken in de 911. Buiten het feit dat de 911 daarom gewoon bekend staat bedoelde ik met "Dat is iets" dus niet het onderstuur maar de algehele beleving van Andre.
Macboy schreef:(...)Maar met name de speelsheid en het kiezen van de sliphoek op de grens en het beheersen daarvan is iets waar Andre van geniet. De abruptheid van de GT3 kan hem die voldoening nooit geven.
Dat is iets waar gewone rijders geen last van hebben - zelfs al zouden we die grenzen opzoeken.
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ik voel me niet aangevallen hoor........die uitspraak zegt meer over je zelf dan over mij...... 

-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Macboy maakt z'n posts zo dat 't op verschillende wijzes geinterpreteerd kan worden. Misschien moet ik beter lezen, en misschien moet hij eens Elfer gaan rijden. maar dat waren hij en ik al met elkaar eens:)
-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Als er één Elfer is die alles wegblaast is 't deze wel imo:
- JP
- Berichten: 34321
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Na de 911 GT3 komt natuurlijk de GT3 RS;
Carmagazine.co.ukPorsche unveiled the new 991-generation 911 GT3 only weeks ago, but the man behind it, head of GT series production Andreas Preuninger, has confirmed to CAR that work is already well underway on a more extreme and more powerful 911 GT3 RS variant. Read on for the full scoop on the new 2014 Porsche 911 GT3 RS…
A new Porsche 911 GT3 RS is imminent for 2014?
That’s right. Preuninger told CAR: ‘The RS is always three-quarters of a year behind the GT3, so we’ve already begun.’ A new 911 Turbo will be unveiled in the next few months, and the new 918 Spyder supercar is penciled to debut at the 2013 Frankfurt motor show in the autumn, so expect the RS to appear early in 2014.
What do we know about the new Porsche 911 GT3 RS?
For a start, the RS model will retain the latest GT3’s dual-clutch PDK gearbox and electric steering. Hardcore fans might think that a travesty, but Preuninger told CAR that the PDK ‘box now offers more involvement than the manual option, and that the steering is at least as good as the legendary GT3 RS 4.0’s.
We’ll decide on that when we drive the new GT3, but regardless Preuninger and his Porsche Motorsport team can’t make the change to a stick shift: ‘There’s no chance of a manual. We don’t want to offer too many options on our GT cars. And if you’ve got a manual and a PDK you’ve got to have different set-ups for the suspension, the aero, the tyres, everything. We are a small team and can only concentrate on one car.’
However, the PDK might ‘box might be tuned for quicker shifts (the new GT3 already changes gear in less than 100ms) and the steering may have some specific tuning to match the more focused RS-specific suspension.
What’s the philosophy behind the new 911 GT3 RS?
Preuninger says that the new GT3’s increased usability as a daily driver and its more rounded abilities opens up the possibility for the RS model to be even more extreme: ‘We’ve opened up a wider field of usability with the new GT3, so maybe that gives us more reason to push the RS towards a more extreme side. The differentiations between the two models has always been increasing, and it’s going to be like that in the future.’
How wild will the new GT3 RS be?
‘The outer shape is frozen,’ revealed Preuninger. ‘It’s pretty spectacular. It’s beautiful.’ Expect the new RS to have an even bigger wing than the last 997-generation GT3 RS, no doubt inspired by the enormous spoiler on the back of the latest 991 Cup race car. And to counter the extra rear downforce, there could be front aero tweaks too, and perhaps the GT3 RS 4.0’s aero ‘flics’ on the front bumper.
What about some RS-specific weight saving measures?
The new GT3 doesn’t yet have the option of a lightweight lithium ion battery like its 997-gen predecessors, because the rear-wheel steering system draws a considerable amount of current. However, Preuninger’s team is engineering a lightweight battery than can handle the extra demands of the rear axle system. ‘We are developing something like that,' Preuninger said. 'We hope it will be available for when the RS comes next year…’
What else?
The new 911’s aluminium-intensive construction means it already has the aluminium doors that were previously the reserve of the Turbo and GT cars, so any additional weight savings will be more complex and costly. ‘A carbonfibre roof would only save us about 200g because it’s already made of very thin aluminium,’ Preuninger revealed to CAR. ‘We could get another 5-7kg out of the GT3 with expensive exterior parts, but the car would be another £20k more expensive. And we have to leave room for the RS version…’
The wings, boot and bonnet in the new GT3 are already aluminium too, but Preuninger did confirm that the RS would have a titanium exhaust in place of the new GT3’s steel system. With all those pricey lightweight materials, expect the new GT3 RS to cost over £120,000.
What about more power?
Preuninger was cagey about the exact power outputs of the new GT3 RS, but he told CAR that although the latest GT3’s all-new 3.8-litre flat-six is officially rated at 469bhp, it’s got nearer to the 493bhp produced by the 997-gen GT3 RS 4.0. Expect the new RS to officially have just as much power as this illustrious predecessor. Which means over 500bhp in reality…
- matthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Zucht...We’ll decide on that when we drive the new GT3, but regardless Preuninger and his Porsche Motorsport team can’t make the change to a stick shift: ‘There’s no chance of a manual. We don’t want to offer too many options on our GT cars. And if you’ve got a manual and a PDK you’ve got to have different set-ups for the suspension, the aero, the tyres, everything. We are a small team and can only concentrate on one car.’
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Vond t wel cool dat porsche een handbak had op die gt3 in deze tijden, jammer dat ze t laten varen, maar t zat eraan te komen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kasteel, Martijn 327i, RJK, Semrush [Bot] en 8 gasten