Eerste auto.. Ja of nee? En zo ja, wat dan?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: Eerste auto.. Ja of nee? En zo ja, wat dan?

Bericht door indobesar » 08 mar 2013, 13:43

Paskal schreef:@Fedmas,
Zit "pas" sinds 1996 in de Peugeots, maar wil je net als ErikS behoeden voor een 106 Rallye. Het is echt altijd wat met die dingen (op een enkele uitzondering na) en met een krap budget zou ik daar dus zeker niet voor kiezen. Natuurlijk kan er bij andere auto's ook veel stuk gaan maar die kans is een stuk kleiner. Bij een 106 Rallye is het niet de vraag of er weer eens wat stuk gaat, maar meer de vraag wanneer. Mijn advies met een krap budget: niet doen.
Hmm, de 106 S2 Rallye was mijn goedkoopste auto ooit. Alleen het gebruik was prijzig. Kleine 80K km meegereden en totaal geen probleem. Meerdere malen per jaar circuits gezien, offroad gereden, meest gekke dingen mee uitgehaald.
Ding is verkocht, omdat kinderen bij mijn ouders in de buurt het ding zagen als schoolbord. :'( :lollerdelol:

ErikS

Bericht door ErikS » 08 mar 2013, 14:59

Ja, typisch is dat ehh.....

Mijn laatste rallye was aardig betrouwbaar.
20K mee gereden zo'n beetje, en toen ik hem verkocht had was binnen een week de koppaking eruit en nog wat dingen..... In 2 weken 800 euro aan reparaties gehad, van het een naar het ander.....

En Ion reed inderdaad gewoon probleemloos rond. De kans is er dat je zo'n exemplaar tegenkomt, maar de kans is groter dat je er een heb met stappenmotor probleem oid.. En dan blijf je bezig.

Maakt niet echt uit wat je koopt; Autorijden kost geld.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 08 mar 2013, 15:21

Ik vind die horror verhalen altijd zo prachtig over Franse auto's. Ik ken genoeg mensen die bij een BMW/Civic ook alles hebben moeten vervangen omdat het eigenlijk gewoon een barrel was.

In mijn ogen is het doodnormaal dat er na 15/16/17 jaar een onderdeel "versleten" is. :?

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 08 mar 2013, 15:38

Martijn M schreef:Ik vind die horror verhalen altijd zo prachtig over Franse auto's. Ik ken genoeg mensen die bij een BMW/Civic ook alles hebben moeten vervangen omdat het eigenlijk gewoon een barrel was.

In mijn ogen is het doodnormaal dat er na 15/16/17 jaar een onderdeel "versleten" is. :?
kijk maar naar die M3 van mij.. daar mag gewoon een nieuw blok in... :bag: :ga weg:

DennisvdB

Bericht door DennisvdB » 08 mar 2013, 20:15

Jeroen K. schreef:
Martijn M schreef:Ik vind die horror verhalen altijd zo prachtig over Franse auto's. Ik ken genoeg mensen die bij een BMW/Civic ook alles hebben moeten vervangen omdat het eigenlijk gewoon een barrel was.

kijk maar naar die M3 van mij.. daar mag gewoon een nieuw blok in... :bag: :ga weg:
Martijn had het dan ook over barrels...

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 08 mar 2013, 20:38

Jeroen K. schreef:

Hij was toch eerst ook geSC'd? Vind het niet zo vreemd dan...

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 09 mar 2013, 01:38

matthyssie schreef:
Jeroen K. schreef:

Hij was toch eerst ook geSC'd? Vind het niet zo vreemd dan...
Klopt, maar wel al gereviseerd en na gekeken op overmatige slijtage maar alles was zo goed als niieuw, ding was alleen van 10k km naar 15k km ge sced

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 09 mar 2013, 11:33

Dat wist ik helemaal niet. Kan natuurlijk het kapotlopen prima verklaren.

Chili

Bericht door Chili » 09 mar 2013, 12:08

Ik heb de afgelopen 4 jaar met veel plezier een S1 Rallye gereden, en vooral qua sturen is er voor zo´n bedrag niet veel beters te krijgen. Spotgoedkoop in de wegenbelasting, verbruik is goed te doen, en indien nodig erg makkelijk sleutelen. Hij heeft me overigens (op 1x een overleden accu na) nooit echt laten staan.
Tussen de 95DKM en 154DKM (huidig) heb ik het volgende vervangen:
Stappenmotor (imitatie, werkt prima), aandrijfassen (door gescheurde ashoes), remschijven en remblokken, koppakking (schijnt bij een S1 tegen de 120DKM altijd een keer te gaan), thermostaathuis, einddemper, wiellager, en verder natuurlijk zo nu en dan de bandjes.
Valt me alleszins mee eigenlijk, heb ook Civic en Colt gti gereden, daar had ik nou niet beduidend minder problemen mee. Als je een beetje handig bent is een Rallye echt een ideale beginnersauto waar je een hoop drivingfun mee kunt hebben.

Plaats reactie