Nederland gaat naar de haaien
- Luco
Re: Nederland gaat naar de haaien
Nee, helaas nog niks gehoord.
Peric, misschien dat Kees wat voor je kan betekenen die heeft een detacheringsbedrijf, misschien kan je daarmee een leuke constructie verzinnen.
Peric, misschien dat Kees wat voor je kan betekenen die heeft een detacheringsbedrijf, misschien kan je daarmee een leuke constructie verzinnen.
-
OnlineRichardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Leuk al die regeltjes in Nederland 
Ik zit in hetzelfde schuitje als Peric. Bij mijn bijbaan driemaal een contract gehad en vaste contracten willen ze niet aan. Dus nu al een week "werkloos", voor mij niet zo'n ramp ik ben zo goed als klaar met mijn studie en wil/moet sowieso op zoek naar iets voor fulltime, maar belachelijk vind/vond ik het wel.
En ach, nu maximaal de tijd om me bezig te houden met de laatste loodjes van mijn studie. Gewoon weer elk weekend en elke avond vrij. Het heeft ook z'n voordelen
Ik zit in hetzelfde schuitje als Peric. Bij mijn bijbaan driemaal een contract gehad en vaste contracten willen ze niet aan. Dus nu al een week "werkloos", voor mij niet zo'n ramp ik ben zo goed als klaar met mijn studie en wil/moet sowieso op zoek naar iets voor fulltime, maar belachelijk vind/vond ik het wel.
En ach, nu maximaal de tijd om me bezig te houden met de laatste loodjes van mijn studie. Gewoon weer elk weekend en elke avond vrij. Het heeft ook z'n voordelen
- Peric
Luco, dan zou ik net zo goed op uitzendbasis hier kunnen zitten. De regels zijn in NL zo dat het niet mag. Dus eerst op contract bij een bedrijf, en later via een andere manier. Dit is zogenaamd om de werknemer te beschermen of dat mensen er misbruik van maken.
Maar nu zorgen die regeltjes ervoor dat vrij veel mensen op straat komen te staan.
En dan vind ik het zorgwekkend dat de politiek hier niet (evt. tijdelijk) iets aan doet/kan doen. Het is vrij simpel, ze kunnen ook de BTW tijdelijk laten zakken, dan kan deze regeling toch ook wel versoepelt worden?
Richard, succes met het vinden van een baan! En succes met je studie afronden.
Maar nu zorgen die regeltjes ervoor dat vrij veel mensen op straat komen te staan.
En dan vind ik het zorgwekkend dat de politiek hier niet (evt. tijdelijk) iets aan doet/kan doen. Het is vrij simpel, ze kunnen ook de BTW tijdelijk laten zakken, dan kan deze regeling toch ook wel versoepelt worden?
Richard, succes met het vinden van een baan! En succes met je studie afronden.
- Luco
Peric, uitlenen valt buiten deze regelgeving, dus via een bevriend carroseriebedrijf bv.
Anders als zzper, die regel van 1 opdrachtgever is redelijk soepel en anders kan je altijd via een ander factureren, heb je al 2 opdrachtgevers
Anders als zzper, die regel van 1 opdrachtgever is redelijk soepel en anders kan je altijd via een ander factureren, heb je al 2 opdrachtgevers
- Peric
Ik ga die optie als zzp'er nog 's wat beter bekijken..
- Riceaux
1 opdrachtgever als ZZP'er kan toch gewoon via een VAR-verklaring? En is het niet mogelijk dat je 3 maanden uit dienst gaat daar en dan weer een nieuw contract krijgt voor bepaalde tijd? Voor zover ik weet mag je dan weer gewoon 3 tijdelijke contracten krijgen. Dan zou het 3 maanden op een houtje bijten zijn en daarna weer verder met het werk waar je nu plezier in hebt!
- Peric
Zo gaat 't waarschijnlijk ook wel lopen Rico..
En de VAR-verklaring.. Ik wist dat zoiets bestond, maar was even vergeten hoe het ook alweer heette.. DANKU!
En de VAR-verklaring.. Ik wist dat zoiets bestond, maar was even vergeten hoe het ook alweer heette.. DANKU!
- Riceaux
Geen probleem! Enige nadeel van de VAR-verklaring is dat je 'm ieder jaar opnieuw moet aanvragen/invullen. En dat wil ik nog wel eens vergeten, wat betekend dat ik dan de factuur data van januari naar februari moet zetten en een maand zonder m'n extra inkomsten zit.Peric schreef:Zo gaat 't waarschijnlijk ook wel lopen Rico..
- Luco
Var verklaring krijg je tegenwoordig automatisch hoor.
Alleen de eerste keerr niet, en ik geloof dat het volgend jaar weer veranderd, dan heb je hem niet meer nodig.
Alleen de eerste keerr niet, en ik geloof dat het volgend jaar weer veranderd, dan heb je hem niet meer nodig.
- Riceaux
Hmm ik moest em voor 2013 nog wel zelf aanvragen. Zit er misschien verschil in tussen kvk ingeschreven of niet kvk ingeschreven?Luco schreef:Var verklaring krijg je tegenwoordig automatisch hoor.
- Luco
Ik krijg hem automatisch, maar vanaf 2014 is dat ook weer afgelopen, makkelijker kunnen we het niet maken 
- Peric
Heb het net met de directeur besproken, maar hij zegt dat het niet mogelijk is. Hij heeft het 2 jaar geleden ook geprobeerd en kreeg toen te horen dat het niet kon.
Of is er sindsdien iets veranderd?
Óf het kan zo zijn dat 'ie het eigenlijk niet wil..
- Riceaux
Bij de AH doen we niet anders met tijdelijke contracten. 3 tijdelijke contracten, 3 maanden eruit en weer een tijdelijk contract. Wordt bij de AH al sowieso 7 jaar op die manier gedaan.Peric schreef:Heb het net met de directeur besproken, maar hij zegt dat het niet mogelijk is. Hij heeft het 2 jaar geleden ook geprobeerd en kreeg toen te horen dat het niet kon.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Jaja, NL gaat naar de haaien... 
- GTRene
Elke dag moskee-oproep Deventer
je zou er maar wonen...
alhoewel de meeste die rondom dat gebouw van die geloofs afkomst zijn,
vind ik het niet passen in NL.
http://nos.nl/artikel/482293-elke-dag-m ... enter.html
alhoewel de meeste die rondom dat gebouw van die geloofs afkomst zijn,
vind ik het niet passen in NL.
Elke dag moskee-oproep Deventer
de eerste...als er 1 schaap over de dam is...De Centrum Moskee in Deventer is de eerste moskee in Nederland die elke dag gaat oproepen tot gebed. Tot nu werd dat alleen op vrijdag gedaan, net als de andere moskeeën in Nederland.
De bezoekers van de Deventer moskee hadden de wens geuit om dagelijks via de speakers opgeroepen te worden tot gebed. De gemeente peilde daarop de omwonenden of ze de drie minuten geluidsoverlast tussen 12.00 en 14.00 uur wilden gedogen. Een ruime meerderheid maakte geen bezwaar.
Deventer stelt wel de voorwaarde dat de moskee een geluidsbegrenzer plaatst om zo weinig mogelijk overlast te veroorzaken. In de bewuste wijk van de Centrum Moskee wonen veel Turken en Nederlanders van Turkse afkomst.
http://nos.nl/artikel/482293-elke-dag-m ... enter.html
- dvh
Weet je.
Het maakt me werkelijk geen reet uit.
Die mensen wonen hier nu eenmaal. Als ze dit prettig vinden, prima.
Waar ik woon lopen de meiden ook in een rok. Elke zondag belt de kerkklok er hier ook vrolijk op los.
Zodra er een feestdag is met een christelijke achtergrond, idemdito. Dan loopt heel de familie in het zwart icm beatrix-hoedjes op naar de kerk.
En René. Gereformeerd geloof.. Ik denk dat de toespraken in de gemiddelde moskee een stuk vrolijker/vriendelijker zijn dan van de gereformeerde kerk. Dat is echt depressieve shit.
Waar ik woon lopen de meiden ook in een rok. Elke zondag belt de kerkklok er hier ook vrolijk op los.
Zodra er een feestdag is met een christelijke achtergrond, idemdito. Dan loopt heel de familie in het zwart icm beatrix-hoedjes op naar de kerk.
En René. Gereformeerd geloof.. Ik denk dat de toespraken in de gemiddelde moskee een stuk vrolijker/vriendelijker zijn dan van de gereformeerde kerk. Dat is echt depressieve shit.
- Luco
dvh schreef:Weet je.
HOHO dvh, dan vergeet je nog even de oogst en zeizoenszegeningen waarbij die ook vrolijk klingelt, bij elke begrafenis en bruiloft.
En ze zijn allemaal te lui om 20 meter te lopen.
- dvh
Nederland past inmiddels ook wel in dit rijtje.
Het is een trieste bedoeling aan het worden.
http://www.nu.nl/economie/3364613/britt ... eleid.html
http://www.nu.nl/economie/3364338/derde ... nzone.html
http://www.pzc.nl/algemeen/economie/sle ... -1.3647717
Het is een trieste bedoeling aan het worden.
http://www.nu.nl/economie/3364613/britt ... eleid.html
http://www.nu.nl/economie/3364338/derde ... nzone.html
http://www.pzc.nl/algemeen/economie/sle ... -1.3647717
- GTRene
is ook wat, wat ik me wel eens afvroeg de laatste tijden met al die ontslagen her en der wat voor bepaalde bedrijfstakken ook wel goed is om te overleven, doch de meesten komen dan bv in de WW e.d.
wat (neem ik aan) vooral bij de hogere inkomens,
een enorme aanslag is op de staats/gemeente kassen van diegenen die dat betalen lijkt me?
aan de ene kant lijkt me dat voorstel wat zo'n regering persoon heeft wel een juiste, bv die van de bouw en of zware beroepen...
mensen vanaf bv hun 60ste met vervroegd pensioen doen zodat jongeren die plekken eventueel in kunnen nemen en of anderen bv niet in de WW hoeven...
dan betaald toch het pensioen fonds die mensen? pensioen fondsen zitten voller dan ooit zo vernamen we een tijd terug in het nieuws, ja natuurlijk doordat ze grotere buffers in moeten bouwen komen ze zogenaamd te kort...doch op zich lijkt het me beter/leuker voor die mensen met vervroegd te gaan (die dat wensen) dan anderen in de WW te drukken die dat liever niet willen.
zo hou je het denk ik wel wat gezonder en de pensioen kassen hebben geld zat die doen waarschijnlijk ook zaken die het daglicht niet kunnen verdragen...
zo das er weer uit
wat (neem ik aan) vooral bij de hogere inkomens,
een enorme aanslag is op de staats/gemeente kassen van diegenen die dat betalen lijkt me?
aan de ene kant lijkt me dat voorstel wat zo'n regering persoon heeft wel een juiste, bv die van de bouw en of zware beroepen...
mensen vanaf bv hun 60ste met vervroegd pensioen doen zodat jongeren die plekken eventueel in kunnen nemen en of anderen bv niet in de WW hoeven...
dan betaald toch het pensioen fonds die mensen? pensioen fondsen zitten voller dan ooit zo vernamen we een tijd terug in het nieuws, ja natuurlijk doordat ze grotere buffers in moeten bouwen komen ze zogenaamd te kort...doch op zich lijkt het me beter/leuker voor die mensen met vervroegd te gaan (die dat wensen) dan anderen in de WW te drukken die dat liever niet willen.
zo hou je het denk ik wel wat gezonder en de pensioen kassen hebben geld zat die doen waarschijnlijk ook zaken die het daglicht niet kunnen verdragen...
zo das er weer uit
- Bert ///M3
Europa en de VS zijn gewoon op hun retour. Daarmee bedoel ik dat ik denk dat er weinig groei in zal zitten de komende jaren met het huidige politieke beleid. Wat niet betekend dat er geen individuele kansen zijn, maar zoals het nu gaat word het er onder de streep niet beter op. En dan zit je als Nederlander nog aan de goede kant van de lijn. De gemiddelde Nederlander ziet zijn salaris niet echt stijgen maar alles om je heen word duurder, energieprijzen, huren, auto's huizen boodschappen gezondheidszorg noem het allemaal maar op.
Ik denk persoonlijk dat je de komende jaren (zeg 10-20-30 jaar) meer een draai gaat zien richting de opkomende markten. Ik zit zelf op dit moment in een stad in noord-oost Thailand en als je ziet wat er hier uit de grond gestampt word aan warenhuizen, nieuwbouw enz enz dat is heel gigantisch. Wat je hier ook ziet is dat er een ommekeer plaats vind, in plaats van alleen cheap labour groeit de middenklasse echt ontzettend snel. De valuta word ook al sterker tov de EUR en USD en je ziet ook dat er steeds meer geld vanuit de binnenlandse markt komt ipv goedkope export. Ook hier problemen genoeg, ik vind bijvoorbeeld dat voor de lagere en middenklasse te gemakkelijk is om dingen op financiëring te kopen, en veel werken zichzelf daar mee in de problemen. Maar de andere kant is, dat alles wat hier nog relatief nieuw is, in Europa en de VS allang uitgevonden is. Dus ik denk dat de groeicyclus welke we in de VS en Europa gezien hebben na WOII, hier veel sneller en heftiger zal plaatsvinden.
Ik denk persoonlijk dat je de komende jaren (zeg 10-20-30 jaar) meer een draai gaat zien richting de opkomende markten. Ik zit zelf op dit moment in een stad in noord-oost Thailand en als je ziet wat er hier uit de grond gestampt word aan warenhuizen, nieuwbouw enz enz dat is heel gigantisch. Wat je hier ook ziet is dat er een ommekeer plaats vind, in plaats van alleen cheap labour groeit de middenklasse echt ontzettend snel. De valuta word ook al sterker tov de EUR en USD en je ziet ook dat er steeds meer geld vanuit de binnenlandse markt komt ipv goedkope export. Ook hier problemen genoeg, ik vind bijvoorbeeld dat voor de lagere en middenklasse te gemakkelijk is om dingen op financiëring te kopen, en veel werken zichzelf daar mee in de problemen. Maar de andere kant is, dat alles wat hier nog relatief nieuw is, in Europa en de VS allang uitgevonden is. Dus ik denk dat de groeicyclus welke we in de VS en Europa gezien hebben na WOII, hier veel sneller en heftiger zal plaatsvinden.
- PD power
Hoe komt dat....? , omdat we jaren te veel hebben uitgegeven, dus geld wat er niet was, zoals zgn. overwaardes in huizen, dus het is eerder nu zo, dat we nu dichter bij de realiteit zitten, de jaren van "overconsumptie" als referentie nemen. is "goed' voor een negatief beeld.
We zullen moeten wennen aan het huidige bestedings patroon, met name in lagere inkomens groep zal er nog meer bezuinigd moeten worden, want die geven nu nog steeds meer uit dan ze binnenkrijgen, aantal schuldsaneringen loopt nog op.
We zullen arbeid weer moeten belonen en niet het deelnemen aan consumptie, want we weten nu wat daarvan komt.
Uiteindelijk zal er eerst geld verdient moeten worden, dit lukt niet door mensen maar een ander stikkertje op te plakken, zoals "pensioen" ipv "WW" .
We zullen weer moeten leren keuzes te maken, dit hoeft altijd niet negatief te zijn, we moeten er alleen aan wennen.
Dit geld trouwen ook voor overheden, als je ziet hoeveel geld er nu nog uitgegeven wordt aan onzinnige projekten, kun je niet eens van een crisis spreken.
Voordeel is, goede en sterke ondernemingen zullen overleven, ook komen er weer sterke en nieuwe bedrijven bij, de zwakkeren zullen afhaken.
We zullen moeten wennen aan het huidige bestedings patroon, met name in lagere inkomens groep zal er nog meer bezuinigd moeten worden, want die geven nu nog steeds meer uit dan ze binnenkrijgen, aantal schuldsaneringen loopt nog op.
We zullen arbeid weer moeten belonen en niet het deelnemen aan consumptie, want we weten nu wat daarvan komt.
Uiteindelijk zal er eerst geld verdient moeten worden, dit lukt niet door mensen maar een ander stikkertje op te plakken, zoals "pensioen" ipv "WW" .
We zullen weer moeten leren keuzes te maken, dit hoeft altijd niet negatief te zijn, we moeten er alleen aan wennen.
Dit geld trouwen ook voor overheden, als je ziet hoeveel geld er nu nog uitgegeven wordt aan onzinnige projekten, kun je niet eens van een crisis spreken.
Voordeel is, goede en sterke ondernemingen zullen overleven, ook komen er weer sterke en nieuwe bedrijven bij, de zwakkeren zullen afhaken.
- dvh
Die Wilders.
Ik moet het hem toegeven. Hij weet het mooi te brengen.
Check even de laatste 10 minuten:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1330917
Vooral leuk dat de interviewster gaandeweg steeds meer geïrriteerd raakt en zich toch wel laat kennen.
- GTRene
poeh, dat schud ie toch maar zo allemaal uit z'n mouw, desondanks dat "mens" af en toe kakelde en of hem "kleineerde"
toch knap van die GW
toch knap van die GW
- PD power
Als Geert, nou niet de stekker uit het vorige kabinet had getrokken, had we niet met de huidge chaos gezeten., en had hij voor de PVV stemmers veel meer kunnen binnenhalen.
Een aantal dingen ben ik het roerend met hem eens, zoals het "slimmer" bezuinigen" alleen het land moet wel bestuurd worden, dat lukt niet als je als partij niet wilt onderhandelen, of je moet een absolute meerderheid hebben.
Een aantal dingen ben ik het roerend met hem eens, zoals het "slimmer" bezuinigen" alleen het land moet wel bestuurd worden, dat lukt niet als je als partij niet wilt onderhandelen, of je moet een absolute meerderheid hebben.
- dvh