BMW 318-IS: Tijdelijk als Daily
- Martin van der Zwaard
Re: BMW 318-IS: Terug van Zolder, op naar de APK
Werd je nou ingehaald door een Chrysler Neon?? 

- Remmie
Ja zeker weten. Ding had power aan boord niet normaal.
Heuveltje op na de 1e chicane hoorde ik ook een dumpvalve flink afblazen
(terwijl ik toch echt met me helm op me kop zat in) Ding ging er goed vandoor.
Heuveltje op na de 1e chicane hoorde ik ook een dumpvalve flink afblazen
(terwijl ik toch echt met me helm op me kop zat in) Ding ging er goed vandoor.
- Martin van der Zwaard
Das een rap apparaat dan. Normaal is zo'n ding niet vooruit te stoken.
- Remmie
Yes, het IS-je mag weer een jaartje op de weg vertoeven.
Zaterdag hem opgehaald bij Bas Roos en heerlijk terug gereden richting Rotterdam.
Motortje snorde heerlijk na vervangen spruitstuk. Rempedaal voelt beter aan na wisselen
remvloeistof.
Heerlijk
Aardig wat aan gedaan maar hij moet gewoon goed zijn
Zaterdag hem opgehaald bij Bas Roos en heerlijk terug gereden richting Rotterdam.
Motortje snorde heerlijk na vervangen spruitstuk. Rempedaal voelt beter aan na wisselen
remvloeistof.
Heerlijk

Aardig wat aan gedaan maar hij moet gewoon goed zijn

- Bijlagen
-
- Factuurtje.jpg (165.09 KiB) 2492 keer bekeken
- Tristan
Re: BMW 318-IS: nieuwe APK erop
Zag ik je nou net voorbij rijden langs ons kantoor in Berkel & Rodenrijs?
- Knot
Mooi lijstje weer.. en wat gaat er weinig olie in
Had je niet meteen zin in een supersprint uitlaatspruitstuk oid trouwens? Remvloeistof nieuw is wel lekker ja, wat je ook nog een keer kunt doen is de bakolie, ik heb er Castrol SMX in laten gooien, schakelt duidelijk soepeler nu, best bestede tientjes vond ik dat.
Had je niet meteen zin in een supersprint uitlaatspruitstuk oid trouwens? Remvloeistof nieuw is wel lekker ja, wat je ook nog een keer kunt doen is de bakolie, ik heb er Castrol SMX in laten gooien, schakelt duidelijk soepeler nu, best bestede tientjes vond ik dat.
- Remmie
Dat zou heeeel goed kunnen.Tristan schreef:Zag ik je nou net voorbij rijden langs ons kantoor in Berkel & Rodenrijs?

Zit je langs het spoor met de zaak?
Dieselpomp van me daily lijkt het begeven te hebben (na 360.000km) dus ik moest noodgedwongen met
de rolkooi richting zaak

@Knot,
Lekker goedkoop zo he zo'n 1800tje.
Remvloeistof moest wel vervangen worden want laatste keer op Zolder trapte ik na 30minuutjes rijden op het circuit ineens het rempedaal op de grond.
Bas had nog spruitstukje liggen, die heeft ie eronder gezet. Scheelt weer wat kosten + het IS spruitstuk schijnt al behoorlijk goed van zichzelf te zijn.

- Tristan
@Remmie: Klopt 

- Remmie
Het IS-je wordt nu even ingezet als Daily.
Normaal gesproken rijd ik met een Mazda 323F 2.0 DITD uit '99 maar deze heeft een probleem
met starten bij warme motor. Waarschijnlijk is dit de Dieselpomp en dat gaat mij teveel geld kosten voor wat de auto financieel nog waard is. Heb nooit problemen met de Mazda gehad, echt super auto'tje.
Gekocht met 189.000km erop en teller staat nu op 360.000km. Met een gemiddeld verbruik van 1:19 niet slecht voor een auto uit '99.
Dus nu iedere dag met het IS-je op stap zolang er nog geen vervanger is van de Daily.
Iedere morgen laptop in de kofferbak klemzetten in de auto klimmen, en starten maar.
Dan eerst het dorp uit stuiteren. Lekker zo'n AST setje
Even file creeeren bij het verlaten van het dorp omdat er zo'n mooie drempel ligt (zo'n midden op de weg ding die totaal geen zin heeft voor normale auto's omdat je er gewoon vol overheen rijd en dat ding onder je auto doorgaat.).
Behalve voor het IS-je dan, want die heeft ong 7cm speling tussen uitlaat en asfalt
Ik cruise gewoon lekker rustig naar de zaak toe. Krijg je af en toe wel grappige situaties.
Busjes die naast je komen staan en zich gelijk uitgedaagd voelen als ze de rolkooi zien zitten.
Licht op groen en ze rijden met piepende banden weg
, en ik schakel rustig bij 2500 toeren over omdat het blokje nog niet warm genoeg is.
Dan kom ik in de buurt van de zaak wat een industrie terrein is.
Het IS-je doet wel wat Testosteron losmaken bij de mannen in de lease-bakken.
Ze willen gewoon weten of ze me bij kunnen houden. Ik ben niet op het circuit en rijd gewoon lekker vlot door maar ga zeker niet "racen".
Dat valt ze dan meestal tegen. De eerst volgende haakse bocht zitten ze nog steeds vlak achter me kofferbak. IPV te remmen geef ik wat gas bij en neem de bocht. Ineens zie je de lease-bak ver achter je.
Een klein stukje verder moet ik een zijstraat in. Ik geef netjes richting aan en dan komen ze je vol voorbij blazen zo van "kijk mij jouw eens snel voorbijgaan"
Ik parkeer de auto en klim er weer uit. Laptopje uit de kofferbak en loop op me gemakkie richting kantoor.
Heerlijk
Normaal gesproken rijd ik met een Mazda 323F 2.0 DITD uit '99 maar deze heeft een probleem
met starten bij warme motor. Waarschijnlijk is dit de Dieselpomp en dat gaat mij teveel geld kosten voor wat de auto financieel nog waard is. Heb nooit problemen met de Mazda gehad, echt super auto'tje.
Gekocht met 189.000km erop en teller staat nu op 360.000km. Met een gemiddeld verbruik van 1:19 niet slecht voor een auto uit '99.
Dus nu iedere dag met het IS-je op stap zolang er nog geen vervanger is van de Daily.
Iedere morgen laptop in de kofferbak klemzetten in de auto klimmen, en starten maar.
Dan eerst het dorp uit stuiteren. Lekker zo'n AST setje

Even file creeeren bij het verlaten van het dorp omdat er zo'n mooie drempel ligt (zo'n midden op de weg ding die totaal geen zin heeft voor normale auto's omdat je er gewoon vol overheen rijd en dat ding onder je auto doorgaat.).
Behalve voor het IS-je dan, want die heeft ong 7cm speling tussen uitlaat en asfalt

Ik cruise gewoon lekker rustig naar de zaak toe. Krijg je af en toe wel grappige situaties.
Busjes die naast je komen staan en zich gelijk uitgedaagd voelen als ze de rolkooi zien zitten.
Licht op groen en ze rijden met piepende banden weg

Dan kom ik in de buurt van de zaak wat een industrie terrein is.
Het IS-je doet wel wat Testosteron losmaken bij de mannen in de lease-bakken.
Ze willen gewoon weten of ze me bij kunnen houden. Ik ben niet op het circuit en rijd gewoon lekker vlot door maar ga zeker niet "racen".
Dat valt ze dan meestal tegen. De eerst volgende haakse bocht zitten ze nog steeds vlak achter me kofferbak. IPV te remmen geef ik wat gas bij en neem de bocht. Ineens zie je de lease-bak ver achter je.
Een klein stukje verder moet ik een zijstraat in. Ik geef netjes richting aan en dan komen ze je vol voorbij blazen zo van "kijk mij jouw eens snel voorbijgaan"
Ik parkeer de auto en klim er weer uit. Laptopje uit de kofferbak en loop op me gemakkie richting kantoor.
Heerlijk

- Martijn_bmw
ongelooflijk hoe mensen reageren op bepaalde type auto's he 

- Remmie
Re: BMW 318-IS: Tijdelijk als Daily
Ja ongelooflijk 

-
die willen nog ff laten zien dat ze hun wilde haren nog niet verloren zijn 

-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
mijn maatje heeft ook net gister een iS gekocht. Ik heb hem teruggereden, heeeeeeeeeeeeeeeerlijk!!! Vandaag begin ik voor hem met wat onderhoud en het interieur moet eruit. Word ook een racer, langzaamaan.
Het blijven heerlijke auto's hè!
Het blijven heerlijke auto's hè!

- Raymond S.

Verwacht iets donkergroens

- Remmie
Dan zou ik verkouden zijn als er iets dongergroens verwacht wordtRaymond S. schreef:![]()

- Raymond S.
Zou er ooit nog een fotoshoot komen van de 4 propellers op een rij? 

-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Raymond S. schreef:![]()
Goh goed op de hoogte?

- Remmie
Re: BMW 318-IS: Im Back
Zo even een flinke bump, moest een uur zoeken voor ik me topic gevonden had
Na flink wat veranderingen in me prive leven en ook nog door de crisis me baan kwijt geraakt te zijn ben ik niet zo actief meer op het forum en zeker niet op het circuit geweest.
Hopelijk komt daar vanaf nu weer verandering in want ben sinds gister na 7 maanden WW weer eindelijk aan de bak
Binnenkort het IS-je maar weer even naar de garage voor een check en dan maar eens verdiepen in de trackdays die er nog zijn dit jaar.
IM BACK!!!

Na flink wat veranderingen in me prive leven en ook nog door de crisis me baan kwijt geraakt te zijn ben ik niet zo actief meer op het forum en zeker niet op het circuit geweest.
Hopelijk komt daar vanaf nu weer verandering in want ben sinds gister na 7 maanden WW weer eindelijk aan de bak

Binnenkort het IS-je maar weer even naar de garage voor een check en dan maar eens verdiepen in de trackdays die er nog zijn dit jaar.
IM BACK!!!

- Riceaux
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Remmie! Hopelijk kan je nu ook weer wat trackdays meepakken, zonde als de 318iS het circuit niet ziet, daarvoor heb je em gebouwd tenslotte! 

- Petrolhead Tom
Mooi! Veel succes met je nieuwe baan!
- Remmie
Heel lang geleden dat ik me hier gemeld heb maar leef nog steeds.
Het IS-je heeft geen track meer gezien en besloten deze weg te doen.
Hij staat nu bij Bas Roos en mag daarvandaan een nieuwe eigenaar krijgen
http://link.marktplaats.nl/m1051451353" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er ontzettend veel plezier mee en van gehad.
Ben sinds een jaar een klein monstertje rijker dat Papa roept en zijn stoeltje past niet in de racer helaas
dus nu tuffen we rond in de Touring en een Fiesta uit 2009
Wie weet dat ik ooit nog eens een Trackday mee pak of nog eens een projectje ga starten als de loterij valt.
Het IS-je heeft geen track meer gezien en besloten deze weg te doen.
Hij staat nu bij Bas Roos en mag daarvandaan een nieuwe eigenaar krijgen
http://link.marktplaats.nl/m1051451353" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er ontzettend veel plezier mee en van gehad.

Ben sinds een jaar een klein monstertje rijker dat Papa roept en zijn stoeltje past niet in de racer helaas

Wie weet dat ik ooit nog eens een Trackday mee pak of nog eens een projectje ga starten als de loterij valt.
-
OnlinePeter-Paul
Jammer maar begrijpelijk dat de auto plaats moet maken.
De prijs van de rolkooi en de schokdempers/veren overstijgen de vraagprijs van de auto.
Ik zou de auto niet te snel "verschijten" voor een laag bedrag, vraagprijs is meer dan redelijk.
De prijs van de rolkooi en de schokdempers/veren overstijgen de vraagprijs van de auto.
Ik zou de auto niet te snel "verschijten" voor een laag bedrag, vraagprijs is meer dan redelijk.
- Remmie
Thanks Peter-Paul,
Ja tis nu afwachten tot een nieuwe eigenaar zich gaat melden die er net zoveel plezier aan kan beleven als ik
Ja tis nu afwachten tot een nieuwe eigenaar zich gaat melden die er net zoveel plezier aan kan beleven als ik