Neem aan dat je voor het geld wat je terug krijgt voor je m3 + wat je er voor over had om een andere motor erin te laten bouwen wel iets fatsoenlijks kan kopen?was die ook bijna, maar als ik niet een zelfde bod krijg als van die blijft ie, heb teveel goeie herinneringen aan de auto en ik zou niet weten wat ik als opvolger zou moeten kopen dat NA is met minimaal het zelfde vermogen voor het geld wat ik ervoor terug krijg..
S65 of S54 in n E46 bouwen.
- Riceaux
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
-
ja maar het blijft niet bij kopen... de reden waarom ik de M3 ook nog niet naar nl heb gehaald is verzekering.. 4500 euro per jaar.. daarom is het moeilijk iets leuks te vinden in nederland wat betaalbaar is...Riceaux schreef:Neem aan dat je voor het geld wat je terug krijgt voor je m3 + wat je er voor over had om een andere motor erin te laten bouwen wel iets fatsoenlijks kan kopen?was die ook bijna, maar als ik niet een zelfde bod krijg als van die blijft ie, heb teveel goeie herinneringen aan de auto en ik zou niet weten wat ik als opvolger zou moeten kopen dat NA is met minimaal het zelfde vermogen voor het geld wat ik ervoor terug krijg..
- ///Joost
Hoe kom je trouwens in hemelsnaam bij 4500 euro verzekering???
- Joy
FBTO///Joost schreef:Hoe kom je trouwens in hemelsnaam bij 4500 euro verzekering???
Alleen WA:
Premie per jaar: € 3.335,82
Assurantiebelasting 21,0%: € 700,52
Totaal te betalen € 4.036,34
Allrisk -> € 5.900,00
19 jaar en M3 vinden de meeste verzekeraars niet zo prettig.
- ///Joost
O ja...19... Is waar ook.
- Riceaux
M3 had je toch ook Kuwait staan, waarom de volgende auto niet? Mijn keuze zou zijn om die maanden dat je in nl bent dan gewoon in een goedkoop gebakje gaan rijden en in kuwait een dikke kar.
- Bert ///M3
Klopt, sterker nog geen 1 verzerkaar gaat een M3 op die leeftijd verzekeren.Joy schreef:FBTO///Joost schreef:Hoe kom je trouwens in hemelsnaam bij 4500 euro verzekering???
Alleen WA:
Allrisk -> € 5.900,00
Rialto is dan je enige keus maar volgens mij was dat 'maar' 2500 per jaar oid. Heb ik ook moeten doen toen ik mijn M3 net had.
- Roy RS
Bert ///M3 schreef:Klopt, sterker nog geen 1 verzerkaar gaat een M3 op die leeftijd verzekeren.Joy schreef:FBTO///Joost schreef:Hoe kom je trouwens in hemelsnaam bij 4500 euro verzekering???
Alleen WA:
Allrisk -> € 5.900,00
Rialto is dan je enige keus maar volgens mij was dat 'maar' 2500 per jaar oid. Heb ik ook moeten doen toen ik mijn M3 net had.
wat een kletskoek...als je (of je ouders) gewoon een goede relatie met een verzekeraar hebben, dan nemen ze hem gewoon in de dekking. Ik heb altijd alles op eigen naam verzekerd gehad, soms beetje sputteren, maar altijd gelukt. eerste jaren alles bij Centraal Beheer en daarna Interpolis en meer als 150 euro per maand heb ik nooit betaald
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Jeroen, ik zou toch dat M3 blok met 200k km overwegen. Het blok ligt er toch uit, kun je gelijk alle slijtage onderdelen vervangen (eventueel door sneller spul). Inbouwen is vervolgens plug&play vergeleken bij een V8 of V10 wat je dus aan inbouwkosten enorm scheelt.
Vervolgens nog even genieten van je M3 zoals je ooit voor ogen had en doorsparen voor iets anders. Lijkt me in jouw geval de beste en vooral de goedkoopste optie.
Vervolgens nog even genieten van je M3 zoals je ooit voor ogen had en doorsparen voor iets anders. Lijkt me in jouw geval de beste en vooral de goedkoopste optie.

- Bert ///M3
Had je op je 19e een M3 als eerste auto dan?Roy RS schreef:Bert ///M3 schreef:Klopt, sterker nog geen 1 verzerkaar gaat een M3 op die leeftijd verzekeren.Joy schreef: FBTO
Alleen WA:
Allrisk -> € 5.900,00
wat een kletskoek...als je (of je ouders) gewoon een goede relatie met een verzekeraar hebben, dan nemen ze hem gewoon in de dekking. Ik heb altijd alles op eigen naam verzekerd gehad, soms beetje sputteren, maar altijd gelukt. eerste jaren alles bij Centraal Beheer en daarna Interpolis en meer als 150 euro per maand heb ik nooit betaald
Ik had mijn M3 3,2 als eerste auto en ik kan je uit eerste hand vertellen dat CB en Interpolis die echt niet verzekeren ook al heb je er goede contacten mee. Ik kon eerst naar Rialto en na een tijdje bij Rialto verzekerd te zijn neemt Interpolis je pas aan. Sterker nog ik had die auto al voor ik mijn rijbewijs had. En dat wist Interpolis ook. Dus die auto heeft een maandje op verzekering van mijn ouders gestaan en er stonden 2 expliciete clausules in, dat de auto niet verzekerd was als ik er in reed (genoemd met naam en voornaam en geboortedatum) en dat de auto niet verzekerd was indien er een bestuurder in reed als 24 jaar.
En dan was ik al 23, geen 19. Op je 19e is het helemaal een drama volgens mij.
- Luc B
Heb op mijn 18e mijn Toyota Celica GT4 proberen te verzekeren. Laagste verzekering was 3600,- per jaar. Toen we deze afgesloten hadden werd alsnog de stekker er door de verzekeringsmaatschappij eruit getrokken onder het mom van "alsnog te veel risico".
Grappig detail; had dus voor tijdelijk een corsa a erbij gekocht aangezien ik de celica dus niet kon rijden. Corsa compleet total loss gereden in eenzijdig ongeluk. Hadden ze achteraf net zo goed de celica kunnen verzekeren
Snelle auto's op jonge leeftijd verzekeren is gewoon klote. Lekker daar ik kuwait laten.
Grappig detail; had dus voor tijdelijk een corsa a erbij gekocht aangezien ik de celica dus niet kon rijden. Corsa compleet total loss gereden in eenzijdig ongeluk. Hadden ze achteraf net zo goed de celica kunnen verzekeren

Snelle auto's op jonge leeftijd verzekeren is gewoon klote. Lekker daar ik kuwait laten.
- Roy RS
Had je op je 19e een M3 als eerste auto dan?
Ik had mijn M3 3,2 als eerste auto en ik kan je uit eerste hand vertellen dat CB en Interpolis die echt niet verzekeren ook al heb je er goede contacten mee. Ik kon eerst naar Rialto en na een tijdje bij Rialto verzekerd te zijn neemt Interpolis je pas aan. Sterker nog ik had die auto al voor ik mijn rijbewijs had. En dat wist Interpolis ook. Dus die auto heeft een maandje op verzekering van mijn ouders gestaan en er stonden 2 expliciete clausules in, dat de auto niet verzekerd was als ik er in reed (genoemd met naam en voornaam en geboortedatum) en dat de auto niet verzekerd was indien er een bestuurder in reed als 24 jaar.
En dan was ik al 23, geen 19. Op je 19e is het helemaal een drama volgens mij.[/quote]
Nee, maar voor mijn 20ste wel een golf g60, en 2x een subaru impreza GTT, vervolgens rond mijn 22ste een evo RS met 320 pk op kenteken en daarna een speedster, mustang en vervolgens een Z3Mcoupe. daarna (maar toen was ik de 25 voorbij) een Viper, dus ik weet inmiddels wel wat er wel en niet kan...
En dan was ik al 23, geen 19. Op je 19e is het helemaal een drama volgens mij.[/quote]
Nee, maar voor mijn 20ste wel een golf g60, en 2x een subaru impreza GTT, vervolgens rond mijn 22ste een evo RS met 320 pk op kenteken en daarna een speedster, mustang en vervolgens een Z3Mcoupe. daarna (maar toen was ik de 25 voorbij) een Viper, dus ik weet inmiddels wel wat er wel en niet kan...
- Bert ///M3
Dan had je ws al 4 jaar schadevrij toen je de EVO kocht. Golf G60 is 160 PK even uit mijn hoofd en een GTT 218.
300 PK+ auto's ala M3's op je 19e met 0 of 1 schadevrij jaar en 0-1 jaar ervaring, echt serieus niet.
Moet er nog om lachen. Ik vulde mijn gegevens in op de CB website en je krijgt keurig te zien dat je voorlopige dekking hebt, krijgt een premieoverzicht enz. Je mag dus rijden tot de deal definitief rond is. Dat duurde denk ik ongeveer 5 seconden voor de telefoon ging en het aanbod ingetrokken werd
300 PK+ auto's ala M3's op je 19e met 0 of 1 schadevrij jaar en 0-1 jaar ervaring, echt serieus niet.
Moet er nog om lachen. Ik vulde mijn gegevens in op de CB website en je krijgt keurig te zien dat je voorlopige dekking hebt, krijgt een premieoverzicht enz. Je mag dus rijden tot de deal definitief rond is. Dat duurde denk ik ongeveer 5 seconden voor de telefoon ging en het aanbod ingetrokken werd

-
Tja, hierbij even een screen shot van de vergelijker van independer:

19 jaar, geen schade vrije jaren (geen auto in nl op naam verzekerd) en rijbewijs op 18 gehaald komt dit uit voor een 2005 M3 met SMG bak (zoals ik heb)
19 jaar, geen schade vrije jaren (geen auto in nl op naam verzekerd) en rijbewijs op 18 gehaald komt dit uit voor een 2005 M3 met SMG bak (zoals ik heb)
Klopt, maar aangezien ik afstudeer deze zomer, en hopelijk full time ga werken ga ik daar steeds minder komen. Dan vind ik het zelf zonde om daar een mooie/relatief speciale auto te hebben staan die amper tot niet gebruikt word... vandaar dat ik dan toch meer in nederland zit te kijken...Riceaux schreef:M3 had je toch ook Kuwait staan, waarom de volgende auto niet? Mijn keuze zou zijn om die maanden dat je in nl bent dan gewoon in een goedkoop gebakje gaan rijden en in kuwait een dikke kar.
- ///Joost
-
Haha, laten we die kant maar niet op gaan! Terug naar de auto dus
heb ondertussen weer een bod op de auto gehad maar voor 4000 euro doe ik hem dus absoluut never nooit weg, dan laat ik hem liever slopen dan voor een prikkie weg doen... 

-
OnlineLuco
Wat denk je zelf dat die waard is met geploft blok dan?
-
vorige bod wat ik kreeg was 11500 euro, vond dat erg hoog persoonlijk maar onder de 9000 euro zou ik hem zonder motor nog niet weg doen, dan is de emotionele waarde van de auto (zonder blok) mij zelfs nog te hoog... dan laat ik hem liever zo staan tot er een goeie donor komt ofzo (of mn ouders eindelijk een garage gaan kopen zodat ik het hier zelf kan gaan doenLuco schreef:Wat denk je zelf dat die waard is met geploft blok dan?

- ///Joost
11500 voor een M3 met een geploft blok. Dat kan nooit serieus zijn geweest. Zo wel dan ben je niet slim dat je niet meteen spijkers met koppen hebt geslagen.
-
ik zij al meteen ja is goed kom maar halen, maar hij moest zn vader nog vragen erover en die zij toen nee alleen met lopend blok mag je er 1 hebben...///Joost schreef:11500 voor een M3 met een geploft blok. Dat kan nooit serieus zijn geweest. Zo wel dan ben je niet slim dat je niet meteen spijkers met koppen hebt geslagen.
Ik snap zwz niet waarom je gaat bieden als je zelf het geld niet hebt en je nog niet weet of je vader het toestaat...
- ///Joost
Hmmzzz, ja, geen serieus bod dus. Inderdaad irritant, dat soort mensen.Jeroen K. schreef:ik zij al meteen ja is goed kom maar halen, maar hij moest zn vader nog vragen erover en die zij toen nee alleen met lopend blok mag je er 1 hebben...///Joost schreef:11500 voor een M3 met een geploft blok. Dat kan nooit serieus zijn geweest. Zo wel dan ben je niet slim dat je niet meteen spijkers met koppen hebt geslagen.
Ik snap zwz niet waarom je gaat bieden als je zelf het geld niet hebt en je nog niet weet of je vader het toestaat...
-
Die jongen was eerder ook al tig keer bij me geweest maar toen was ik totaal niet geïnteresseerd om hem te verkopen... toen kwam hij met een bod van 18K voor de auto..///Joost schreef:Hmmzzz, ja, geen serieus bod dus. Inderdaad irritant, dat soort mensen.Jeroen K. schreef:ik zij al meteen ja is goed kom maar halen, maar hij moest zn vader nog vragen erover en die zij toen nee alleen met lopend blok mag je er 1 hebben...///Joost schreef:11500 voor een M3 met een geploft blok. Dat kan nooit serieus zijn geweest. Zo wel dan ben je niet slim dat je niet meteen spijkers met koppen hebt geslagen.
En idd erg irritant als ze gaan bieden zonder nog zeker te zijn of het wel mag/kan
-
OnlineLuco
9k ga je never krijgen met geploft blok.
-
Dus blijft ie dan lekker staan waar die staat zonder motor totdat ik wat leuks ervoor vind!Luco schreef:9k ga je never krijgen met geploft blok.
- Martijn M
Stofdoek is niet zo duur.