Dat zou kunnen, maar ik rij Bravo.Dennis Cavallino schreef:Een Brava is ook lifestyle hoor!
Hot or Not: Stationwagon's
- Daniel
Stations waar je echt wat aan hebt zijn over het algemeen niet om aan te zien, een enkele Volvo daargelaten. Mooie stations (V50, 3-serie of A4 mits dik genoeg) zijn van die 'lifestyle'-krengen waar je alsnog bijna geen bal in kunt proppen omdat praktische bruikbaarheid is opgeofferd aan styling.
Kun je beter gewoon de coupe of sedan nemen (of cabrio, nog beter) en een gebruikte bouwvakkersbus kopen voor als je echt veel spul mee moet nemen.
Maar desondanks, de SUV is weer uit dus stations zijn hot
Kun je beter gewoon de coupe of sedan nemen (of cabrio, nog beter) en een gebruikte bouwvakkersbus kopen voor als je echt veel spul mee moet nemen.
Maar desondanks, de SUV is weer uit dus stations zijn hot
- Tommy
Een touring met M-pakketje, dikke wielen, vuistdikke uitlaatpijpje links en rechts... met een panorama dak.. kommaar. Gaaf gewoon en lekker praktisch. Eerst je fietsen in de auto vastzetten in bestemd fietsenrek en een mooie route afblaffen, daarna mooi stukje door ongerepte natuur fietsen en weer naar huis. Lijkt me dikke prima.
HOT.
HOT.
- Joop
Kijk... Jij snapt het...volgens mij val je ook precies in de doelgroep volgens al die marketingboys (zou ik dan ook in thuishoren hoor...Tommy schreef:Een touring met M-pakketje, dikke wielen, vuistdikke uitlaatpijpje links en rechts... met een panorama dak.. kommaar. Gaaf gewoon en lekker praktisch. Eerst je fietsen in de auto vastzetten in bestemd fietsenrek en een mooie route afblaffen, daarna mooi stukje door ongerepte natuur fietsen en weer naar huis. Lijkt me dikke prima.
HOT.
Maar laten we wel wezen, de goed uitziende stationwagons zijn nu niet het meest praktisch. Maar aan de andere kant wanneer heb je dit nou echt nodig? Eén keer per jaar op vakantie? Die keer per jaar een kastje oid ophalen bij de Ikea? Hiervoor huur je maar een busje.
-
allen
Na wat nadenken ben ik er idd 100 procent over uit dat die melkbussen hot zijn: http://www.astonmartins.com/virage/vira ... _brake.htm
- Femme
Het is handig om de beschikking te hebben over een auto met enig laadvolume en een trekhaak, maar ik hoef er niet dagelijks in te rijden. Qua looks is er niets mis met de hedendaagse (lifestyle) stationwagens. In sportief/dynamisch opzicht zijn ze wat minder door de lagere stijfheid van de carrosserie, het hogere zwaartepunt en het vaak hogere gewicht. Ook heb je meer last van storende geluiden uit de kofferruimte. Voor een dagelijkse auto heb ik liever een sedan of een coupé.
Ik zat overigens laatst op de achterbank van een 407 station. Het is verbazingwekkend hoe weinig laadruimte die wagen heeft. Het is meer een verlengde hatchback dan een stationwagen.
Ik zat overigens laatst op de achterbank van een 407 station. Het is verbazingwekkend hoe weinig laadruimte die wagen heeft. Het is meer een verlengde hatchback dan een stationwagen.
-
Tomaz
- Hendrik Kinderman
ook de Focus station is vet, in het zwart
[img:1500:982]http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... _Focus.jpg[/img]
[img:1500:982]http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... _Focus.jpg[/img]
- Jelmer850i
- Dutch
- Jan Visser
- Joop
Ik vind het nogal een statement om een zo'n tank het circuit op te komen. Was altijd erg rap op de circuits die Volvo 850 (BTCC). 8)Dutch schreef:...
HOT?!
Dat bezemhok is voor mij juist dé reden om voor NOT te kiezen. Dat ziet er toch niet uit, een stationwagon als touring car?
euhhh..????Hendrik Kinderman schreef:ook de Focus station is vet, in het zwart
- Dutch
- Joop
Voor een tank vond ik hem nog anders knap met de rest mee komen gezien het deelnemersveld destijds.
Met de Estate was dit ook het eerste jaar voor volvo in het BTCC (1994), met de sedan zijn ze idd voor het eerst races gaan winnen in '95 en '96. De overstap naar de sedan is door reglementswijzigingen noodgedwongen gebeurt omdat aerodynamische aanpassingen mogelijk werden. De estate was nou niet het meest aerodynamische wonder (sedan overigens ook niet).
Met de Estate was dit ook het eerste jaar voor volvo in het BTCC (1994), met de sedan zijn ze idd voor het eerst races gaan winnen in '95 en '96. De overstap naar de sedan is door reglementswijzigingen noodgedwongen gebeurt omdat aerodynamische aanpassingen mogelijk werden. De estate was nou niet het meest aerodynamische wonder (sedan overigens ook niet).
- RVV
Stationwagons hot ?
Wat is er dan hot aan ? Een RS4 station is hot omdat het een RS4 is een 335i turbo touring is hot omdat het een 335i is, een e60 M5 station is hot omdat het een M5 is.
Maar geen van deze auto's is hot omdat het een station is.
3,5 jaar geleden kocht ik de 325i touring nadat ik een 323i sedan onvrijwillig weg deed, de enige reden waarom ik voor de touring koos was omdat er een kleintje aan kwam.
Een station is makkelijk als je veel zooi moet meeslepen, nooit passen en meten, praktisch als je een keer iets langs moet meenemen. Maar dat zijn ook echt de enige voordelen van een station.
Ze rijden niet beter dan sedans, coupe's. Zijn altijd zwaarder tot soms wel 100 kilo aan toe. Zijn altijd ontwerp/technische compromissen. Want de basis is altijd een sedan, altijd trager, minder dynamisch kortom er mankeert nogal wat aan het station concept. De achterzijde is er qua constructie gewoon letterlijk aan geplakt.
Heel soms zijn ze mooier, maar dat alleen als een sedan foute (detail) stylings kenmerken heeft.
Een Skoda fabia station is echt niet hot, waarom niet ? omdat de sedan/hatch dat ook niet is. Vul voor die Fabia maar ieder willekeurig mainstream merk/model in.
Ik heb veel praktisch nut van de station met 2 kindertjes, maar dat is voor mij ook zijn enige rechtvaardiging. De volgende auto word zeker weer een sedan of een hatchback.
Wat is er dan hot aan ? Een RS4 station is hot omdat het een RS4 is een 335i turbo touring is hot omdat het een 335i is, een e60 M5 station is hot omdat het een M5 is.
Maar geen van deze auto's is hot omdat het een station is.
3,5 jaar geleden kocht ik de 325i touring nadat ik een 323i sedan onvrijwillig weg deed, de enige reden waarom ik voor de touring koos was omdat er een kleintje aan kwam.
Een station is makkelijk als je veel zooi moet meeslepen, nooit passen en meten, praktisch als je een keer iets langs moet meenemen. Maar dat zijn ook echt de enige voordelen van een station.
Ze rijden niet beter dan sedans, coupe's. Zijn altijd zwaarder tot soms wel 100 kilo aan toe. Zijn altijd ontwerp/technische compromissen. Want de basis is altijd een sedan, altijd trager, minder dynamisch kortom er mankeert nogal wat aan het station concept. De achterzijde is er qua constructie gewoon letterlijk aan geplakt.
Heel soms zijn ze mooier, maar dat alleen als een sedan foute (detail) stylings kenmerken heeft.
Een Skoda fabia station is echt niet hot, waarom niet ? omdat de sedan/hatch dat ook niet is. Vul voor die Fabia maar ieder willekeurig mainstream merk/model in.
Ik heb veel praktisch nut van de station met 2 kindertjes, maar dat is voor mij ook zijn enige rechtvaardiging. De volgende auto word zeker weer een sedan of een hatchback.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
HOT
Een station wordt vaak aangezien voor een gezinsbak. Als een snelle variant je er dan finaal uitrijdt, dan is dat ultra-hot. Beetje wolf in schaapskleren-idee. Ook is bij bepaalde modellen de stationvariant gewoon mooier, zoals bij de S40/V50 van Volvo bijvoorbeeld.
Uiteraard zijn er ook genoeg suffe stations.
Maar er zijn nog meer suffe sedans en hatchbacks.
Een station wordt vaak aangezien voor een gezinsbak. Als een snelle variant je er dan finaal uitrijdt, dan is dat ultra-hot. Beetje wolf in schaapskleren-idee. Ook is bij bepaalde modellen de stationvariant gewoon mooier, zoals bij de S40/V50 van Volvo bijvoorbeeld.
Uiteraard zijn er ook genoeg suffe stations.
-
Rebel