Volar-e supercar prototype 0 naar 300km/u in 12.1sec

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Volar-e supercar prototype 0 naar 300km/u in 12.1sec

Bericht door GTRene » 06 mar 2013, 14:20

Spanje is hot :D

Volar-e supercar prototype

Afbeelding

eneuh, best rap :shock:
the all-electric Volar-e boasts 0-100 km/h (0-62 mph) acceleration of 3.4 seconds, does the standing quarter-mile in 10.3 seconds, and reaches its top speed of 300 km/h (186 mph) in only 12.1 sec.
:shocking: :hangloose:

schijnbaar gebaseerd op dit concept>>

Afbeelding
Volar-e electric coupe by Applus-Idiada at top, Rimac Concept One at bottom
The Volar-e is a two-seat coupe with a carbon-fiber body over a tubular chrome-moly steel chassis. To achieve its impressive performance figures, the car uses an electric four-wheel drive system that delivers a claimed 1,000 hp (760 kW) and 737 ft-lb (1,000 Nm) of torque. Its four electric motors are situated along the centerline of the car, rather than in the hubs, with the aim of reducing unsprung mass and thus improving handling.

With a wheelbase of 2.77 m (9 ft) and front/rear track of 1.54/1.534 m (60.6/60.4 in), the Volar-e is on a par with the size of its gasoline-powered brethren. The curb weight is not listed, but a rather small (38 kWh) lithium-iron-phosphate battery was chosen in part to save weight.

The car's steering is power-assisted rack and pinion and the front and rear suspension consists of fully adjustable, pushrod operated double wishbones. The brakes are carbon-ceramic composite discs, with 100-0 kph (63-0 mph) stopping distance of a bit over 30 m (98 ft). The car also uses regenerative braking to supplement its stored energy.
Afbeelding

Afbeelding
Dual electric motors used in both the Volar-e and the Rimac Concept One

Afbeelding

Afbeelding
The Concept One promises an extra-edge performance-wise on the Volar-e: 1,088 hp (827 kW), 1,180 ft-lb (1,600 N-m) of torque, 0-100 km/h (0-63 mph) in 2.8 sec, a top speed of 190 mph (305 km/h) and a range of 300 miles (500 km)
:shock:



meer info>>

http://www.gizmag.com/volar-e-applus-id ... one/26479/

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Volar-e supercar prototype 0 naar 300km/u in 12.1sec

Bericht door WJ » 06 mar 2013, 14:36

Zo van de zijkant lijkt die een beetje op een LFA? Anyway, laat maar komen. :D

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Volar-e supercar prototype 0 naar 300km/u in 12.1sec

Bericht door Roy RS » 06 mar 2013, 14:39

klinkt goed, hebben ze die tijden getest of zijn die ook proto (als in we weten niet zeker of het er zo uit komt te zien en het productiemodel valt eigenlijk altijd wat tegen...)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Volar-e supercar prototype 0 naar 300km/u in 12.1sec

Bericht door GTRene » 06 mar 2013, 14:49

don't know, zocht naar een ander artikel en stuitte op deze, dacht ff kijken en daarna :clap:
doen ze goed als ze het op de markt kunnen brengen.

op een andere site las ik over een vrij korte oplaadtijd, zal wel aan wat apparatuur verbonden zijn, doch best gaaf zoiets, niet dat het zo snel hoeft te zijn,
maar stel dat de uiteindelijke productie versie bv iets in 3.4sec naar 100 en zeg in 9sec naar de 200, dan ben je meer dan snel genoeg voor de meeste trajecten en spaar je wat verbruik uit.

hier ook nog wat op NL web

http://www.autoblog.nl/nieuws/volar-e-s ... 7-pk-57310
Desondanks een verschrikkelijk snel ding, dat in 3,4 tellen op de 100 zit, na 6,5 seconden de 200 aantikt en in 12,1 seconden de 300 km/u moet kunnen aanraken. Zeggen ze zelf tenminste. Of dit waar is? Tja, het zou betekenen dat hij sneller is dan de McLaren P1.
De accu bestaat uit 10 modules met ieder 60 lithium ijzerfosfaatcellen. Er zit een capaciteit in van 38 kWh en het werkt op 640 Volt. Een nieuwe DC-oplaadinterface zou ervoor moeten zorgen dat je dit accupakket met 140 kW kan volstuwen. En daarmee is de batterij 15 á 20 minuten vol. Leuk, maar eigenlijk is er niet één snellader in de praktijk die dit kan. Zelfs die superchagers van Tesla halen dat niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, EvdP, Luco, MParallel, SlowCo, Wimo en 3 gasten