Hoe is het met de avondsessies? echt pas in juni?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Roy RS

Hoe is het met de avondsessies? echt pas in juni?

Bericht door Roy RS » 05 mar 2013, 13:44

Ik blader zo nu en dan door de trackdaykalender, maar ik zie alleen op 4 juni en 24juli straatsessies op Zandvoort, is er bij de eerdere trackdays niet iets mogelijk dat daar ook wat tijd komt voor ons voorzichtige hendrikjes?
Volgens mij is er animo genoeg vanuit leden en niet leden die graag met aangepaste regels en wat minder die hards op de baan rijden.

Het avondsessie principe (of 2 uurtjes smiddags zoals het nu gepland staat) spreekt mij wel aan, ik vind 1,5 of 2 uurtjes rijtijd ook wel voldoende.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Hoe is het met de avondsessies? echt pas in juni?

Bericht door smiley » 05 mar 2013, 14:39

Bij de buren zijn ze weer aan het pollen voor een voorjaarsavondje.
Ook kun je je met een atom inschrijven bij lotus-on-track. Die zitten eind augustus ook op CPZ.
Is wel een volle dag, maar goed betaalbaar. (doen ook Zolder in mei en juli)
LOT is wel met inhaalregels, dus het moet je een beetje liggen.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 05 mar 2013, 15:16

Roy RS schreef:Ik blader zo nu en dan door de trackdaykalender, maar ik zie alleen op 4 juni en 24juli straatsessies op Zandvoort, is er bij de eerdere trackdays niet iets mogelijk dat daar ook wat tijd komt voor ons voorzichtige hendrikjes?
Volgens mij is er animo genoeg vanuit leden en niet leden die graag met aangepaste regels en wat minder die hards op de baan rijden.

Het avondsessie principe (of 2 uurtjes smiddags zoals het nu gepland staat) spreekt mij wel aan, ik vind 1,5 of 2 uurtjes rijtijd ook wel voldoende.
We zijn bezig met een concept van bijv. 2 uur rijden inclusief huurauto.
Dat zou op eerdere dagen ook al kunnen.
Stuur me maar even een PB'tje als je hier interesse in hebt; dat zou ook voor de CPZ dag in juni al kunnen. :thumbup:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 05 mar 2013, 15:40

smiley schreef:Bij de buren zijn ze weer aan het pollen voor een voorjaarsavondje.
Ook kun je je met een atom inschrijven bij lotus-on-track. Die zitten eind augustus ook op CPZ.
Is wel een volle dag, maar goed betaalbaar. (doen ook Zolder in mei en juli)
LOT is wel met inhaalregels, dus het moet je een beetje liggen.

De buren?

LOT regels spreken me wel aan eigenlijk! Dat concept is prima voor mij.

@Peter: Met huurauto is niet mijn ding, ik wil juist de Atom legaal aan de tand voelen! De combinatie lager bedrag, minder rijtijd en alleen straatauto's is voor mij perfect en volgens mij is DF daar nu redelijk uniek in.

Ik vind het leuk om af en toe een paar rondjes te maken, maar langer dan een uur maak ik echt niet snel vol, dan vind ik het vaak zonde om een hele of halve dag te doen, los van eventuele risico's die in de normale sessie anders liggen. (niet per se hoger, om off topic discussies te voorkomen)

Peric

Bericht door Peric » 05 mar 2013, 16:04

Roy, de buren zijn http://www.gummen.org
:)

hanske

Bericht door hanske » 05 mar 2013, 16:15

Peric schreef:Roy, de buren zijn http://www.gummen.org
:)

:spam: en ga je mond wassen, jongeman!!!

Peric

Bericht door Peric » 05 mar 2013, 16:18

HAHAHAHAHAHA!! Hanske, ik jongeman? Danku, danku.. :)

Maar... dit forum is daaruit voortgekomen.

Joost

Bericht door Joost » 05 mar 2013, 20:26

Mijn ervaring vorig jaar was dat als je een middagsessie pakt op een normale DF trackday er prima te rijden is met een straatauto. Het is nooit heel erg druk, dus ruimte zat om je draai te vinden op het circuit.

Er komt zo nu en dan eens een racer voorbij maar ik heb daar echt nog nooit hinder van ondervonden (ik hoop zij ook niet van mij). Bovendien heb ik het idee dat het merendeel van die volbloed racers op een trackday meer in de pits staan dan op de baan aanwezig zijn (want ze zijn of stuk, of de uitlijning klopt niet, de banden zijn niet goed, worden te heet etc. etc...!)

Goed in je spiegels kijken moet je sowieso op een circuit, of je dan vervolgens wordt ingehaald door een straatauto of een racer dat maakt dan ook niet veel uit.

Op alle dagen waar ik de afgelopen jaren geweest ben van DF werd met veel respect voor elkaar, en elkaars materiaal gereden. Ik heb me in al die jaren nog niet 1 keer niet op m'n plaats gevoeld met mijn straatauto.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 05 mar 2013, 20:44

Reed ech nie in de wech op de trackdays 22&23 feb.... :tooth:

:df: :df: :df:

let op de ggeeeeerrrttt TTTTiiimmmmeeerrr achtergrond :D
P2233173.jpg
P2233173.jpg (795.78 KiB) 300 keer bekeken

Martijn_b

Bericht door Martijn_b » 05 mar 2013, 20:47

Ik begrijp dat Joost, deed vroeger op de motor veel trackdays en dan reed je gewoon een dag lang en een sessie of 6. Hier reden ook gasten mee die competitie reden, je had daar nooit last van omdat hun veel handiger waren in het inhalen en bewuster waren van hun acties dan de niet-racers.

Met de auto zou het mij ook aanspreken om voor een lager bedrag bijv. van 19:00 tot 21:00 te kunnen rijden. Veel langer hoeft het van mij namelijk niet, zal het dan waarschijnlijk alsnog opdelen in 2 sessies en tussendoor nog even een kwartiertje in de pits staan om alles na te lopen.

Joost

Bericht door Joost » 05 mar 2013, 20:59

Ik rijd zelf ook nooit de volle 4 uur. Meestal een rondje of 10-15 en dan de pits even opzoeken om wat te drinken, autootje en bandjes een beetje af te laten koelen (als dat nodig is) en even checken of alles nog vast zit, vaak nog een keer tanken.

Denk dat ik uiteindelijk 2 uur echt aan het rijden ben. Voor mij precies genoeg.

Plaats reactie