De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Op Porsche.de werkt de configurator voor de GT3 al.
Hier is PDK een optie zonder meerprijs. Zou dit kloppen of zal de prijs van de handbak in Nederland hoger/te hoog zijn vanwege hogere uitstoot?
Schaalstoelen zijn overigens ook te krijgen.
Hier is PDK een optie zonder meerprijs. Zou dit kloppen of zal de prijs van de handbak in Nederland hoger/te hoog zijn vanwege hogere uitstoot?
Schaalstoelen zijn overigens ook te krijgen.
Laatst gewijzigd door flieger op 05 mar 2013, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
- Berichten: 34321
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Volgens WoKa zou die alleen met PDK komen.......
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
WoKa?JP schreef:Volgens WoKa zou die alleen met PDK komen.......
-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
In dat filmpje van Matieu zie ik weer meer van 't zelfde al zal ie logischerwijs weer sneller zijn dan de 997. Maar 't is buiten 't rijden en de degelijkheid en hightech niet echt spannend om te zien imo.
- JP
- Berichten: 34321
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
@ Flieger; Wouter "Autoblog" Karssen
-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Wouter van ABHD?/Autoblog.nlflieger schreef:WoKa?JP schreef:Volgens WoKa zou die alleen met PDK komen.......
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
En alles wat WoKa zegt is waar?
Ik lees in het persbericht ook dat de PDK standaard is. Ook op de webspecial op porsche.de staat het zo beschreven. Desondanks lijkt het er in de configurator op dat een handbak zonder meerprijs te krijgen is. Vandaar de verwarring.

Ik lees in het persbericht ook dat de PDK standaard is. Ook op de webspecial op porsche.de staat het zo beschreven. Desondanks lijkt het er in de configurator op dat een handbak zonder meerprijs te krijgen is. Vandaar de verwarring.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Nouja als Porsche zelf aangeeft dat hij als PDK only komt dan lijkt me dat je dat toch voor waarheid aan mag nemen niet?flieger schreef:En alles wat WoKa zegt is waar?![]()
Ik lees in het persbericht ook dat de PDK standaard is. Ook op de webspecial op porsche.de staat het zo beschreven. Desondanks lijkt het er in de configurator op dat een handbak zonder meerprijs te krijgen is. Vandaar de verwarring.
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
De verwarring ontstaat mijns inziens juist doordat Porsche in een persbericht iets anders zegt dan op de Porsche website.Petrolhead Tom schreef: Nouja als Porsche zelf aangeeft dat hij als PDK only komt dan lijkt me dat je dat toch voor waarheid aan mag nemen niet?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Kind toch. Bel ze anders even.
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Petrolhead Tom schreef:Kind toch. Bel ze anders even.

- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ik vind de 911 beter dan ooit, maar nog steeds niet mijn type auto, waarbij buiten kijf staan rij en bouw kwaliteiten.
En dan moet je wel erg verliefd zijn om €195 K stuk te slaan op een dergelijke machine, maar ook de "gewonere" versies die al makkelijk >€150K aan tikken.....
Dan is een Cayman S, die ik model wijze gesproken veel aantrekkelijker vind, ook kosten technisch een heel aardig alternatief IMHO
En dan moet je wel erg verliefd zijn om €195 K stuk te slaan op een dergelijke machine, maar ook de "gewonere" versies die al makkelijk >€150K aan tikken.....
Dan is een Cayman S, die ik model wijze gesproken veel aantrekkelijker vind, ook kosten technisch een heel aardig alternatief IMHO
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ja, gloeiende porno dat ding.Mathieu schreef:
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Grappig dan bij het verschijnen van een nieuwe 911 de voorlaatste serie altijd de heilige graal blijkt te zijn. Over 8-9 jaar praten we zo over deze 991
Prachtig dat Porsche nog dergelijke NA motoren inzet en de 'automaat' niet zomaar automaat laat zijn maar voor de hardcore (of is het nostalgische) rijder acceptabel probeert te maken. De toekomst staat voor de deur en op termijn zal hybride, turbo en cilindertje minder etc ook wel zijn intrede doen bij de GT3

Prachtig dat Porsche nog dergelijke NA motoren inzet en de 'automaat' niet zomaar automaat laat zijn maar voor de hardcore (of is het nostalgische) rijder acceptabel probeert te maken. De toekomst staat voor de deur en op termijn zal hybride, turbo en cilindertje minder etc ook wel zijn intrede doen bij de GT3
Zeker, maar ik doelde op alle speculaties het afgelopen jaar. PDK ja/nee Metzger ja/nee maar hierop had nog niemand gegokt!Snipe schreef:Dat over die vierwielbesturing staat in het persbericht van Pon vrij duidelijk omschreven.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Stond vandaag - met koppie koffie in de hand - tegen een nieuwe cabriolet 4S toetielampionie aan te leunen van € 203Kromo schreef:?.
En dan moet je wel erg verliefd zijn om €195 K stuk te slaan op een dergelijke machine, maar ook de "gewonere" versies die al makkelijk >€150K aan tikken.....

-
OnlineWill F.
- Berichten: 2349
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Volgens mij kom je daar vaker dan bij je vriendin!Sperdy schreef:Stond vandaag - met koppie koffie in de hand - tegen een nieuwe cabriolet 4S toetielampionie aan te leunen van € 203Kromo schreef:?.
En dan moet je wel erg verliefd zijn om €195 K stuk te slaan op een dergelijke machine, maar ook de "gewonere" versies die al makkelijk >€150K aan tikken.....

-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Een Elfer is vanalles en nogwat , voor sommigen zelfs 'n icoon, maar 'n Holy Grail? Dat kan een Elfer toch niet zijn? Bij 'n 917 of 956 of Carrera GT of zelfs in de verste verte 'n 959 kan ik me nog wat voorstellen, maar een Elfer? Kijk even in het Italiaanse forum zou ik zeggen:)Apolo2 schreef:Grappig dan bij het verschijnen van een nieuwe 911 de voorlaatste serie altijd de heilige graal blijkt te zijn. Over 8-9 jaar praten we zo over deze 991![]()
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2292
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Heilige graal... Ik weet niet of ik het zo zou noemen. Er is echt heel veel mooi spul in automobielland, maar ik durf je zonder met mijn ogen te knipperen te vertellen, dat als ik één auto mocht kiezen uit al het moois dat er bestaat, het toch echt een 911 zou wordenRobin schreef:Een Elfer is vanalles en nogwat , voor sommigen zelfs 'n icoon, maar 'n Holy Grail? Dat kan een Elfer toch niet zijn? Bij 'n 917 of 956 of Carrera GT of zelfs in de verste verte 'n 959 kan ik me nog wat voorstellen, maar een Elfer? Kijk even in het Italiaanse forum zou ik zeggen:)Apolo2 schreef:Grappig dan bij het verschijnen van een nieuwe 911 de voorlaatste serie altijd de heilige graal blijkt te zijn. Over 8-9 jaar praten we zo over deze 991![]()

Nu weet ik zo gauw even niet of het dan een 997 GT3 MKII, 997 GT2 RS of een 991 GT3 zal worden, maar dat het een 911 wordt, bij voorkeur iets met ''GT'' in de typebenaming, is wel zeker

- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Misschien is dat nou net jou beperking..........Godspeed schreef:Heilige graal... Ik weet niet of ik het zo zou noemen. Er is echt heel veel mooi spul in automobielland, maar ik durf je zonder met mijn ogen te knipperen te vertellen, dat als ik één auto mocht kiezen uit al het moois dat er bestaat, het toch echt een 911 zou wordenRobin schreef:Een Elfer is vanalles en nogwat , voor sommigen zelfs 'n icoon, maar 'n Holy Grail? Dat kan een Elfer toch niet zijn? Bij 'n 917 of 956 of Carrera GT of zelfs in de verste verte 'n 959 kan ik me nog wat voorstellen, maar een Elfer? Kijk even in het Italiaanse forum zou ik zeggen:)Apolo2 schreef:Grappig dan bij het verschijnen van een nieuwe 911 de voorlaatste serie altijd de heilige graal blijkt te zijn. Over 8-9 jaar praten we zo over deze 991![]()
![]()
Nu weet ik zo gauw even niet of het dan een 997 GT3 MKII, 997 GT2 RS of een 991 GT3 zal worden, maar dat het een 911 wordt, bij voorkeur iets met ''GT'' in de typebenaming, is wel zeker

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
KloptWill F. schreef:..Volgens mij kom je daar vaker dan bij je vriendin!


-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ook de 911 is qua formaat giga doorgegroeid.
Heb afgelopen weekend met een 1965er 911 een classic rally gereden. Die is bijna de helft qua breedte en lengte en weegt 1000 kg en komt eerder qua formaat in de buurt van een cayman dan van de huidige 911.
Ik vindt het jammer dat er geen brutere cayman gt3 bestaat. dat zou ik veel eerder kiezen dan wat mij betreft de veel te grote 991 GT3. En een GT3 met achterwiel besturing en teveel electronica en een prijs van 195.000 euro. Nee een GT moet puur. Cayman S handbak is mijn ogen een veel puurdere rijders auto. Hij mist alleen de brute looks een grote achtervleugel en racy motor.
Heb afgelopen weekend met een 1965er 911 een classic rally gereden. Die is bijna de helft qua breedte en lengte en weegt 1000 kg en komt eerder qua formaat in de buurt van een cayman dan van de huidige 911.
Ik vindt het jammer dat er geen brutere cayman gt3 bestaat. dat zou ik veel eerder kiezen dan wat mij betreft de veel te grote 991 GT3. En een GT3 met achterwiel besturing en teveel electronica en een prijs van 195.000 euro. Nee een GT moet puur. Cayman S handbak is mijn ogen een veel puurdere rijders auto. Hij mist alleen de brute looks een grote achtervleugel en racy motor.
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Dat is bijna 80% van een autoAndre schreef:Ook de 911 is qua formaat giga doorgegroeid.
Heb afgelopen weekend met een 1965er 911 een classic rally gereden. Die is bijna de helft qua breedte en lengte en weegt 1000 kg en komt eerder qua formaat in de buurt van een cayman dan van de huidige 911.
Ik vindt het jammer dat er geen brutere cayman gt3 bestaat. dat zou ik veel eerder kiezen dan wat mij betreft de veel te grote 991 GT3. En een GT3 met achterwiel besturing en teveel electronica en een prijs van 195.000 euro. Nee een GT moet puur. Cayman S handbak is mijn ogen een veel puurdere rijders auto. Hij mist alleen de brute looks een grote achtervleugel en racy motor.

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Daar zal nog wel een Cayman R variant van komen Andre...
...alleen als ze op dezelfde wijze deze R versie op de markt brengen als met de 987, dan zal het qua performance toch flink in toom worden gehouden om z'n grotere broertje niet al te veel in de weg te zitten.
...alleen als ze op dezelfde wijze deze R versie op de markt brengen als met de 987, dan zal het qua performance toch flink in toom worden gehouden om z'n grotere broertje niet al te veel in de weg te zitten.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
De eerste Porsche Tuner die een GT3 motor, of dat nou van deze GT3 of van de vorige is, in een nieuwe Cayman lepelt heeft goud in handen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR en 3 gasten