Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 05 mar 2013, 13:28

Terug naar minder partijen: SP vs PVV en nog 'n middenpartij zoeken:)

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mar 2013, 14:19

RVV schreef:
GTRene schreef:
RVV schreef:Mooi kut, politieonderzoek gaat maar door. Hele dag handel naar de knoppen want er kan geen klant komen.
Zetten ze zo'n groot gebied af dan?
of is het echt bij jou zaak heel dicht in de buurt...
wat een gedoe en mooi balen als je daar moet zijn/werken.

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=118669

Ja de hele teringbende is afgezet.. vanaf de ring tot en met Hoogkerk ongeveer.

Maargoed ik ga pleite...nu ze toch allemaal aaqn het zoeken :police: zijn heb ik de kans om eens flink gas te geven :df:
2de lijk schijnt nu ook te zijn gevonden, iets van 200mtr van het andere...
best triest, zal mij benieuwen wat er zich heeft afgespeeld en waarom.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 05 mar 2013, 14:22

Robin schreef:Terug naar minder partijen: SP vs PVV en nog 'n middenpartij zoeken:)
En hoe zie je dat voor je? De democratie om zeep helpen? Ik zie het niet gebeuren.

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2013, 14:24

Petrolhead Tom schreef:
Robin schreef:Terug naar minder partijen: SP vs PVV en nog 'n middenpartij zoeken:)
En hoe zie je dat voor je? De democratie om zeep helpen? Ik zie het niet gebeuren.
Is al gebeurd....

Maar ja 't was een ideetje: een linkerkant vs een rechterkant en 'n middenpartij. Religieuze partijen verbieden zou ook kunnen helpen denk ik dan.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 05 mar 2013, 14:26

Daadwerkelijke scheiding tussen kerk-staat en een minimaal aantal zetels om in de kamer te komen? Lijkt me op zich prima.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 05 mar 2013, 14:27

Mwoah ik vind het wel erg ver gaan om een partij te verbieden. Zolang er geen sprake is van al te extreme opvattingen of denkbeelden zou iedere partij zijn gedachtegoed uit mogen dragen. Het wringt hem pas op het moment als een partij zich grievend uit gaat laten jegens een bepaalde groep.

Voor de rest is de kiezer aan zet. Al zie ik het niet snel gebeuren dat er een partij in Nederland zal zijn die meer dan 50 procent van de stemmen kan vergaren.

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2013, 14:40

Een partij die zich grievend uitlaat jegens 'n bepaalde groep is ontoelaatbaar tenzij die bepaalde groep zichzelf ook grievend uitlaat tegenover andersdenkenden....

Beide opheffen:)

dvh

Bericht door dvh » 06 mar 2013, 06:02

Enige wat belangrijk is voor NL is een sluitend begrotingsakkoord wat gelijkstaat aan een stilvallende binnenlandse ecenomie.

Maakt niet uit waar je op stemt.

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2013, 08:35

dvh schreef:Enige wat belangrijk is voor NL is een sluitend begrotingsakkoord wat gelijkstaat aan een stilvallende binnenlandse ecenomie.

Maakt niet uit waar je op stemt.
Sarcasme:)

Peric

Bericht door Peric » 06 mar 2013, 08:45

Ik heb inmiddels 3 jaarcontracten achter de rug, en dus gister te horen gekregen dat ze me helaas geen volgend contract aan kunnen bieden. Want ze hebben op dit moment het beleid om geen vaste contracten uit te geven. Snap ik in deze tijd.
Dus ik vanmorgen UWV gebeld met de vraag of daar gezien de situatie in Nederland geen uitzonderingen voor gemaakt zijn.
'Nee, de wet is zo, dus ik kan niets voor u doen.'
Oftewel, ik moet maar werkeloos worden omdat een wet die mij zou moeten beschermen nu tégen me werkt.
Zou er dan niémand in het kabinet het idee hebben om deze wet te versoepelen voor een tijdje zodat er in ieder geval een aantal mensen hun baan behouden.
En ik weet wel dat er juist op dit moment zo'n gesteggel over is, maar om de stijgende werkeloosheid te drukken zou dit volgens mij in ieder geval al helpen.
Wie zou je daar 's op aan kunnen spreken? Want bij UWV vang je alleen maar bot.

Trouwens gister stukje Nieuwsuur zitten kijken, wát een arrogant mannetje is die Diederik Samsom zeg. Die stond me daar een beetje pedant te doen achter die lessenaar..... :kotsen:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 mar 2013, 08:58

Robin schreef:
Petrolhead Tom schreef:
Is al gebeurd....

Maar ja 't was een ideetje: een linkerkant vs een rechterkant en 'n middenpartij.
Eh... Waar is de rechtse partij dan?

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2013, 08:59

Peric, mogen ze je geen zogenaamd 0 uren contract aanbieden?
Ik roep maar wat hoor, maar is op oproepbasis, weet niet of dat onder dezelfde wet valt?

Misschien dat de werkgever openstaat om je op zzp basis in te huren, inschrijven kvk en klaar ben je.

///Joost

Bericht door ///Joost » 06 mar 2013, 09:00

Ajj, shit ey...dat is balen zeg. In welke tak ben je werkzaam?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 mar 2013, 09:03

Luco schreef:Peric, mogen ze je geen zogenaamd 0 uren contract aanbieden?
Ik roep maar wat hoor, maar is op oproepbasis, weet niet of dat onder dezelfde wet valt?

Misschien dat de werkgever openstaat om je op zzp basis in te huren, inschrijven kvk en klaar ben je.
0 uren contract brengt ook niks. Krijg je zo'n contract en wordt je vervolgens nooit meer gebeld. Heb je geen WW opbouw en kun je ook geen gebruik maken van diezelfde WW.

Ik denk dat je inderdaad pech hebt Peric. Het is voor werkgevers momenteel erg makkelijk om na drie jaar te zeggen: bedankt en tot ziens. Ik verwacht ook niet dat de overheid die regels gaat veranderen zodat werkgevers werknemers verplicht moeten aannemen. Eerder de andere kant dat het makkelijker wordt om werknemers te ontslaan.

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2013, 09:05

Tom, normaal brengt een 0 uren contract niks nee, maar in dit geval kan je gewoon met je werkgever afspreken dat je dezelfde uren draait als normaal, maar dat je dit doet met een 0 uren contract omdat je dan misschien onder die regelgeving vandaan kunt komen.

Peric

Bericht door Peric » 06 mar 2013, 09:14

Nope, want het is bij de werkgever(holding) waar ik al 3 jaar zit. En je mag als zelfstandige niet maar 1 opdrachtgever hebben.
Daar had ik ook al aan gedacht, maar dat kan helaas niet.
Maar ik vind 't van de zotte dat er niet een versoepeling doorgevoerd kan worden, zou een hoop werkelozen schelen denk ik.

Joost, ik ben nu werkzaam in de carroseriebouw. Daar doe ik werkvoorbereiding, inkoop, urenregistratie en ben verder manus vanalles.. :)
Het maakt eigenlijk niet zoveel uit in welke branch ik werk. Ik wil gewoon een afwisselende baan, dat houdt het interessant.

Tom, ze willen me graag houden, maar vanwege het beleid(welke ik volkomen begrijp) wordt er geen vast contract verstrekt. Dus dan zou wéér een jaarcontract uitkomst bieden. Werkgever blij, en in ieder geval 1 persoon minder in de WW.
Laatst gewijzigd door Peric op 06 mar 2013, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2013, 09:17

die ene opdrachtgever is wel versoepeld, drie in vijf jaar is voldoende dus dan heb je de tijd om evt andere opdrachtgevers te zoeken.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 mar 2013, 09:20

Peric schreef:Nope, want het is bij de werkgever(holding) waar ik al 3 jaar zit. En je mag als zelfstandige niet maar 1 opdrachtgever hebben.
Daar had ik ook al aan gedacht, maar dat kan helaas niet.
Maar ik vind 't van de zotte dat er niet een versoepeling doorgevoerd kan worden, zou een hoop werkelozen schelen denk ik.

Joost, ik ben nu werkzaam in de carroseriebouw. Daar doe ik werkvoorbereiding, inkoop, urenregistratie en ben verder manus vanalles.. :)
Het maakt eigenlijk niet zoveel uit in welke branch ik werk. Ik wil gewoon een afwisselende baan, dat houdt het interessant.

Tom, ze willen me graag houden, maar vanwege het beleid(welke ik volkomen begrijp) wordt er geen vast contract verstrekt. Dus dan zou wéér een jaarcontract uitkomst bieden. Werkgever blij, en in ieder geval 1 persoon minder in de WW.
Als jullie je daar allebei in kunnen vinden zou ik dat zeker overwegen. Je hebt dan weer een jaar zekerheid en misschien liggen de kaarten volgend jaar rond deze tijd wel heel anders.

Peric

Bericht door Peric » 06 mar 2013, 09:34

Maar dat is nou juist het probleem Tom, de Nederlandse wet verbiedt dat...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 mar 2013, 09:36

Heeft je werkgever niet een ander BV-tje? Neemt hij je daar in dienst.

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2013, 10:16

Of misschien dat je iemand kent met een detacheringsbureau of bedrijf in dezelfde branche als je huidige werkgever, daar een jaarcontract en dan via die detacheren/uitlenen aan het bedrijf waar je nu zit.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 mar 2013, 10:17

Luco schreef:Of misschien dat je iemand kent met een detacheringsbureau of bedrijf in dezelfde branche als je huidige werkgever, daar een jaarcontract en dan via die detacheren/uitlenen aan het bedrijf waar je nu zit.
Het nadeel daarvan is dat het detacheringsbureau daar ook wat voor wil zien. Drie keer raden wie dat mag betalen. Mocht de bestuurder van het bedrijf nog een ander BV-tje hebben is dat het makkelijkst. Gewoon de naam in het jaarcontract veranderen en de rest gelijk laten.

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2013, 10:22

Petrolhead Tom schreef:
Luco schreef:Of misschien dat je iemand kent met een detacheringsbureau of bedrijf in dezelfde branche als je huidige werkgever, daar een jaarcontract en dan via die detacheren/uitlenen aan het bedrijf waar je nu zit.
Het nadeel daarvan is dat het detacheringsbureau daar ook wat voor wil zien. Drie keer raden wie dat mag betalen. Mocht de bestuurder van het bedrijf nog een ander BV-tje hebben is dat het makkelijkst. Gewoon de naam in het jaarcontract veranderen en de rest gelijk laten.
Als je iemand kent of hij heeft een goede collega hoeft dat bijna niks te kosten, ik probeer alleen maar ideeën aan te geven.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 mar 2013, 10:27

Dat weet ik. Ik geef alleen aan dat de meeste mensen daar toch wat voor willen hebben en als de werkgever bereid is hem in een andere BV aan te nemen dan is dat niet nodig en kan Peric zijn volledige loon behouden.

Peric

Bericht door Peric » 06 mar 2013, 10:30

Ik heb eerst via de holding gewerkt, daar is dit bedrijf onderdeel van.
En de wet is dat je dus niet 3 keer bij dezelfde werkgever/holding mag werken.
Uiteraard had ik hetzelfde idee, maar blijkbaar ziet de regering een holding en dochtermaatschappij als 1.

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken! :thumbup:

Jij nog wat opgeschoten Luco?

Plaats reactie