Nandor schreef:Ach,
al mijn kinderen kunnen makkelijk havo aan maar uiteindelijk doen ze niet zelden vijf jaar over vmbo-t. De school doet het nooit goed.
N.
Thijs-v-d-H schreef:Zeer interesant topic frank,
Ik heb ook praktijk ervaring met ongewoonlijke schoolgang en een 'labeltje'. Mijn advies is om je erg goed te informeren, vervolgens je keuze te maken en die door te zetten. Waarom? Ik ben zelf zeer dyslextisch en heb tot nu toe best al wat dingen mee gemaakt met scholen en dan leer je wel om voor je zelf te vechten. Mijn zus is ook erg dyslextisch en heeft een groep over moeten doen, ze heeft hieraan slechte herinneringen. Ik heb zelf vier jaar lang zeer intensieve training gehad tijdens om op het zelfde niveau als mijn klasgenootjes te komen. In die periode is het heel belangrijk dat je zelfbewuste ouders achter je hebt staan omdat dit de vitale motivatie geeft om niet op te geven.
Ook voor mijn middelbareschool heb ik een hele omweg gemaakt. Toen ik in de eerste klas uitgebreid getest werd was het resultaat ''zeker niet ongeschikt voor het vwo''. In de drie jaar die ik er heb doorgebracht heb ik verdomt hard moeten vechten dat ze me op de havo wouden houden. Ik ben vervolgens het MBO gaan, kwam er achter dat ik niet gek was en heb nu twee high school gedaan in Engeland. Begin volgend schooljaar is een van mijn grootste mijlpalen want dan begin in aan de Roosevelt Academy in Middelbrug en dat was iets dat wat veel mensen tegen mij zijden wat onmogenlijk was.
mijn advies is dan ook nogmaals: doe en laat proffesioneel ondezoek doen, maak de juiste keuze in jouw ogen en ga er 100%, want scholen hebben niet altijd gelijk.
See what I mean