2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Zoals de titel al aangeeft, welke zou je kiezen en waarom?
- 981 Boxster S
- 981 Cayman S
- 997 GT3 MK1
- 981 Boxster S
- 981 Cayman S
- 997 GT3 MK1
Laatst gewijzigd door Joost op 04 mar 2013, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Moeilijk, waarschijnlijk de GT3.
Vanwege de 'handvol op de grens'
Vanwege de 'handvol op de grens'
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
GT3. Omdat die motor me het meest aanspreekt en ik het liefst een 911 zou hebben. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
persoonlijk het liefst de 981 Cayman S (of nog liever die cayman mer die GT3 motor
)
zal er waarschijnlijk ook aan liggen waar je hem voor wil gebruiken...
het is dat je met een nwe Cayman niet snel aan het versleutelen gaat, doch anders zou je het iets meer hardcore kunnen maken.
dan heb je wellicht een mooie balans tussen GT3 en de Cayman S
cayman lijkt me wat luxer meer op sportief ipv sport, doch denk ik wel iets toegankelijker en meer 'bruikbaar' ?

zal er waarschijnlijk ook aan liggen waar je hem voor wil gebruiken...
het is dat je met een nwe Cayman niet snel aan het versleutelen gaat, doch anders zou je het iets meer hardcore kunnen maken.
dan heb je wellicht een mooie balans tussen GT3 en de Cayman S
cayman lijkt me wat luxer meer op sportief ipv sport, doch denk ik wel iets toegankelijker en meer 'bruikbaar' ?
-
- Berichten: 6759
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Een GT3 spreekt in mijn geval het meeste tot de verbeelding en zou mijn keuze zijn.
De Cayman S vind ik een mooie verschijning en zou de tweede keuze zijn. De Boxster S heb ik het minste mee, aangezien ik niet zo'n cabrio man ben.
Puur een persoonlijke mening/gevoel dus
De Cayman S vind ik een mooie verschijning en zou de tweede keuze zijn. De Boxster S heb ik het minste mee, aangezien ik niet zo'n cabrio man ben.
Puur een persoonlijke mening/gevoel dus

- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
981 Boxster S. Zonder de S is ook goed.
Vooral de 997 GT3's (in vergelijking met de 996 GT3 die minder snelheid maar meer beleving biedt) biedt een wat onfortuinlijke mix. Wil je op de openbare weg leven in het geheel krijgen dan rij je in no time overal 2 tot 3 keer de toegestane maximum snelheid. Ook vind ik de motor van de GT3 met 110 pk per liter net te ver doorgetuned. Echt mooi rond lopen doet ie pas boven de 5000 rpm. Op rustig tempo doet ie dan door z'n wat ruwe loop afbreuk aan het comfort. Op het circuit is ie het ook net niet in vergelijking met pure circuittools. Maar het is vooral de zeer beperkte inzetbaarheid op de openbare weg die me voor de Boxster S zou doen kiezen.
En nieuw is nieuw! Bloedmooie auto daarbij. Top voor het circuit en ook rustig toerend op een mooie zomeravond doet ie het fantastisch. Een balans waar geen enkele andere auto aan kan tippen. In rood graag
Vooral de 997 GT3's (in vergelijking met de 996 GT3 die minder snelheid maar meer beleving biedt) biedt een wat onfortuinlijke mix. Wil je op de openbare weg leven in het geheel krijgen dan rij je in no time overal 2 tot 3 keer de toegestane maximum snelheid. Ook vind ik de motor van de GT3 met 110 pk per liter net te ver doorgetuned. Echt mooi rond lopen doet ie pas boven de 5000 rpm. Op rustig tempo doet ie dan door z'n wat ruwe loop afbreuk aan het comfort. Op het circuit is ie het ook net niet in vergelijking met pure circuittools. Maar het is vooral de zeer beperkte inzetbaarheid op de openbare weg die me voor de Boxster S zou doen kiezen.
En nieuw is nieuw! Bloedmooie auto daarbij. Top voor het circuit en ook rustig toerend op een mooie zomeravond doet ie het fantastisch. Een balans waar geen enkele andere auto aan kan tippen. In rood graag

-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
CaymanS. Een witte handbak met sportchrono, satnav en nog wat dingetjes, misschien wel de Auspuff.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Start even een poll dan !
Ideale optie op zon forum voor zon prachtige draad
Ideale optie op zon forum voor zon prachtige draad

- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Er is in het hele land geen Boxster of Cayman te vinden met een handgeschakelde versnellingsbak voor een poefrit!
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Poll toegevoegd.
Thanks for the tip
.
Thanks for the tip

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Boxster.
Me luvs Cabrio! en een GT3 haal ik toch niet eruit wat erin zit.
Me luvs Cabrio! en een GT3 haal ik toch niet eruit wat erin zit.

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Cayman S met wat goodies die ik wel aardig vind, skitterende kar zeg ik als non Porker adept
Open rijden doet me niets, dus Boxter valt af
GT3 te veul van het goede vor mij, minder mooi en mogelijk te hardcore (?)
Anyway, Cayman, en ja wit staat hem erg goed ( niet dat het dan mijn kleur wordt) 20" , beetje bukken voor opties en voor €95K de uwe......
Wellicht over 1,5 jaar
Open rijden doet me niets, dus Boxter valt af
GT3 te veul van het goede vor mij, minder mooi en mogelijk te hardcore (?)
Anyway, Cayman, en ja wit staat hem erg goed ( niet dat het dan mijn kleur wordt) 20" , beetje bukken voor opties en voor €95K de uwe......
Wellicht over 1,5 jaar
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
leuke video>>
Porsche Cayman S vs 997 GT3 Race (oude model cayman s)
hoed zich goed staande
heb de link gekozen zodat je de eerste paar reageer dingen kan lezen
http://www.youtube.com/watch?v=VCWf0qxVQHQ
Luister ook aan het eind
cayman R uitlaat oid? nice...
ook deze video is gaaf qua geluid, doch dan wel een Cayman R (oude dus) maar prachtig geluid
http://www.youtube.com/watch?v=C1hP6hXr2rE
Porsche Cayman S vs 997 GT3 Race (oude model cayman s)
hoed zich goed staande

heb de link gekozen zodat je de eerste paar reageer dingen kan lezen

http://www.youtube.com/watch?v=VCWf0qxVQHQ
Luister ook aan het eind

cayman R uitlaat oid? nice...
ook deze video is gaaf qua geluid, doch dan wel een Cayman R (oude dus) maar prachtig geluid
http://www.youtube.com/watch?v=C1hP6hXr2rE
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Ik heb Cayman S gekozen omdat ik ondertussen een oude lul begin te worden en ik de auto als daily zou gebruiken. Maar ik vraag me vooral af wat jouw motivaties zijn om voor het een of het ander te kiezen Joost. Want volgens mij heb jij zowel ervaring met een auto met middenmotor als met een 911. Dus waar gaat jouw voorkeur naar uit en wat zijn jouw overwegingen voor het een of het ander?
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Cayman.
Altijd een schitterend model gevonden.
Altijd een schitterend model gevonden.
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Het zijn natuurlijk heel verschillende auto's. Enige dat ze op dit moment gemeen hebben is dat ze ongeveer hetzelfde kosten. Met de Cayman als uitschieter naar boven omdat ie voorlopig alleen nog nieuw te krijgen is.
Ik vind de nieuwe Boxster een mooie auto. Heb al wel wat cabrio ervaring (Audi 80 cabrio, Audi A5 cabrio, Exige (min of meer met het dak er af)). Niets lekkerder dan op een mooie dag met open dak te rijden.
De nieuwe Cayman, misschien nog wel mooier dan de Boxster, nog niet in het echt gezien, alleen op foto's. Morgen maar eens even gaan kijken bij Porsche centrum (proefrit kan pas over 2 weken als ze demo auto hebben, auto's die nu in de showroom staan mag niet meer mee gereden worden vertelden ze mij vandaag).
997 GT3, qua looks en geluid en total package (in Clubsport uitvoering) voor mij nog steeds een droomauto. Heb er een paar keer in meegereden,is wel al weer een aantal jaren geleden, zowel op circuit als op straat. Erg indrukwekkend. Binnenkort maar zelf eens een stukje gaan sturen. Misschien dat het tegenvalt, en is het beeld dat ik heb van toen totaal achterhaald door de verbeterde techniek van de nieuwe Boxster en Cayman.
Om echt een goed beeld te vormen zal er toch gereden moeten gaan worden. Ik kan nu alleen maar afgaan op test, filmpjes, en meningen van anderen.
De Exige was een topper op het circuit. Voor op straat eigenlijk veel te hardcore, interieur, afwerking gewoon niet prettig om op straat mee te rijden.
997 die ik had was een normale handgeschakelde 2005 Carrera 2, met een sportuitlaat. Heel goed op de straat, comfortabel, en alle luxe die je maar kan wensen (leer, adaptieve sportstoelen, navi, open dakje, goed geluid etc). Ben er meerdere keren mee naar Frankrijk gereden, erg relaxte auto. Op het circuit te comfortabel (zacht) en niet echt leuk om mee te rijden.
Moet er bijzeggen dat mocht er iets nieuws komen het absoluut geen daily driver zal worden.
Ik heb momenteel tijdelijk de beschikking over een 2011 Porsche 911 Carerra PDK Black Edition en ik moet zeggen dat dat toch wel erg lekker rijdt (misschien de bevestiging dat ook ik oud word!). De oude tiptronic bak van Porsche vind ik helemaal niets, maar nu al een tijdje in de PDK gereden te hebben kan ik me heel goed voorstellen waarom het overgrote merendeel van de Porsches die nieuw verkocht worden uitegrust zijn met de PDK bak. Heeft natuurlijk deels te maken met de prijs, voorheen was een automaat altijd duurder, nu in de Boxster en Cayman slechts 300 euro duurder dan de handbak. De 991 met PDK is zelfs goedkoper dan de handgeschakelde versie.
Dan nog iets, zou je nu voor een leuk aangeklede nieuwe Cayman S kiezen dan kost je dat ongeveer 100K. Voor dat geld haal je ook een gebruikte 991 Carrera S uit Duitsland. Keuze genoeg dus!
Ik vind de nieuwe Boxster een mooie auto. Heb al wel wat cabrio ervaring (Audi 80 cabrio, Audi A5 cabrio, Exige (min of meer met het dak er af)). Niets lekkerder dan op een mooie dag met open dak te rijden.
De nieuwe Cayman, misschien nog wel mooier dan de Boxster, nog niet in het echt gezien, alleen op foto's. Morgen maar eens even gaan kijken bij Porsche centrum (proefrit kan pas over 2 weken als ze demo auto hebben, auto's die nu in de showroom staan mag niet meer mee gereden worden vertelden ze mij vandaag).
997 GT3, qua looks en geluid en total package (in Clubsport uitvoering) voor mij nog steeds een droomauto. Heb er een paar keer in meegereden,is wel al weer een aantal jaren geleden, zowel op circuit als op straat. Erg indrukwekkend. Binnenkort maar zelf eens een stukje gaan sturen. Misschien dat het tegenvalt, en is het beeld dat ik heb van toen totaal achterhaald door de verbeterde techniek van de nieuwe Boxster en Cayman.
Om echt een goed beeld te vormen zal er toch gereden moeten gaan worden. Ik kan nu alleen maar afgaan op test, filmpjes, en meningen van anderen.
De Exige was een topper op het circuit. Voor op straat eigenlijk veel te hardcore, interieur, afwerking gewoon niet prettig om op straat mee te rijden.
997 die ik had was een normale handgeschakelde 2005 Carrera 2, met een sportuitlaat. Heel goed op de straat, comfortabel, en alle luxe die je maar kan wensen (leer, adaptieve sportstoelen, navi, open dakje, goed geluid etc). Ben er meerdere keren mee naar Frankrijk gereden, erg relaxte auto. Op het circuit te comfortabel (zacht) en niet echt leuk om mee te rijden.
Moet er bijzeggen dat mocht er iets nieuws komen het absoluut geen daily driver zal worden.
Ik heb momenteel tijdelijk de beschikking over een 2011 Porsche 911 Carerra PDK Black Edition en ik moet zeggen dat dat toch wel erg lekker rijdt (misschien de bevestiging dat ook ik oud word!). De oude tiptronic bak van Porsche vind ik helemaal niets, maar nu al een tijdje in de PDK gereden te hebben kan ik me heel goed voorstellen waarom het overgrote merendeel van de Porsches die nieuw verkocht worden uitegrust zijn met de PDK bak. Heeft natuurlijk deels te maken met de prijs, voorheen was een automaat altijd duurder, nu in de Boxster en Cayman slechts 300 euro duurder dan de handbak. De 991 met PDK is zelfs goedkoper dan de handgeschakelde versie.
Dan nog iets, zou je nu voor een leuk aangeklede nieuwe Cayman S kiezen dan kost je dat ongeveer 100K. Voor dat geld haal je ook een gebruikte 991 Carrera S uit Duitsland. Keuze genoeg dus!
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Interessant verhaal. Dat verklaart de hang naar de GT3. Een Elfer blijft een Elfer, geen speld tussen te krijgen. Maar het feit dat de Cayman/Boxster een middenmotor hebben vind ik toch wel meer kicken tov de motor achter de achteras waar ik wel wat klaar mee was tijdens de vele proefritten in de normale Elfers.Ik vind dat gewoon niet zo lekker rijden zegmaar. GT3 is andere koek is mij verteld, maar toch.
-
Onlinemarkk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
GT3 omdat ik al een BoxsterS heb.
Anders de BoxsterS, cabrio rijden is nl. geweldig !
Mark.
Anders de BoxsterS, cabrio rijden is nl. geweldig !
Mark.
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Cabrio rijden is inderdaad geweldig. Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook best wel een beetje mis.
Vaak zijn cabrio´s te zware, logge, niet stijve auto´s, waar het rijgedrag duidelijk hinder van ondervindt (duidelijk te merken bij mijn ex Audi 80 cabrio en A5 cabrio). Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn (oude model Boxster?, MX5?) maar over het algemeen zijn de rijeigenschappen van de cabrioversie altijd minder dan de dichte vaiant van dezelfde auto.
Nu hoor ik iedereen die in de nieuwe Boxster gereden heeft zeggen dat je niet meer merkt dat de auto minder stijf is dan een dichte (in dit geval Cayman). Zelfs Chris Harris haalt dit punt aan in z'n review.
Dan zou de keuze tussen Boxster en Cayman dus (voor mij) snel gemaakt zijn. Rijdt nagenoeg hetzelfde, en als bonus heb je een dak dat open kan. Bijkomend voordeel is dat de Boxster er al wat langer is, en er dus een tweedehands markt is, en dat hij bovendien goedkoper is dan de Cayman.
Blijft over de 997 GT3, die toch elke keer als ik er 1 zie, mijn hard sneller doet kloppen.
Zoals al eerder gezegd, eerst maar eens rijden.
Vaak zijn cabrio´s te zware, logge, niet stijve auto´s, waar het rijgedrag duidelijk hinder van ondervindt (duidelijk te merken bij mijn ex Audi 80 cabrio en A5 cabrio). Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn (oude model Boxster?, MX5?) maar over het algemeen zijn de rijeigenschappen van de cabrioversie altijd minder dan de dichte vaiant van dezelfde auto.
Nu hoor ik iedereen die in de nieuwe Boxster gereden heeft zeggen dat je niet meer merkt dat de auto minder stijf is dan een dichte (in dit geval Cayman). Zelfs Chris Harris haalt dit punt aan in z'n review.
Dan zou de keuze tussen Boxster en Cayman dus (voor mij) snel gemaakt zijn. Rijdt nagenoeg hetzelfde, en als bonus heb je een dak dat open kan. Bijkomend voordeel is dat de Boxster er al wat langer is, en er dus een tweedehands markt is, en dat hij bovendien goedkoper is dan de Cayman.
Blijft over de 997 GT3, die toch elke keer als ik er 1 zie, mijn hard sneller doet kloppen.
Zoals al eerder gezegd, eerst maar eens rijden.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Dat en de sound bij meer dan 8000rpmJoost schreef:
Blijft over de 997 GT3, die toch elke keer als ik er 1 zie, mijn hard sneller doet kloppen.
.

-
Onlinemarkk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Stationair is ie al erg lekker.
Mark.
(denkt aan onderstaande sessie en krijgt weer kippevel...)

Mark.
(denkt aan onderstaande sessie en krijgt weer kippevel...)

Laatst gewijzigd door markk op 04 mar 2013, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Boxter S : Top Always down
De beleving met een cabrio vind ik vele malen leuker dan een coupe.

De beleving met een cabrio vind ik vele malen leuker dan een coupe.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- sitechris
- Berichten: 4881
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Cayman S met sportuitlaat, sportstoelen, xenon en zwarte velgen. Zo mooi! Meer auto heb je imo niet nodig.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Die sportuitlaat staat voor €2.200,-- in de optie lijst.............
Dat was de eerste die ik weg streepte...
Dat was de eerste die ik weg streepte...