Betaalbare parkeerplek Utrecht

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jussi

Betaalbare parkeerplek Utrecht

Bericht door Jussi » 04 mar 2013, 15:03

Beste DFers,

Mijn vriendin is verhuisd naar Utrecht om haar studies verder te zetten. Momenteel heeft ze een studio in een zijstraat van de Amsterdamsestraatweg geregeld. Ik ben afgelopen weekend naar haar geweest en ik vind 3 treinoverstappen en 4,5u totale reistijd toch een beetje absurd. :gek: Vandaar zou ik graag vanaf nu de auto nemen maar ik zag dat parkeren in haar straat 17 euro per dag kost. Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal overdreven gezien de "gezelligheid" van de buurt daar. Ik zou er steeds 3 dagen blijven logeren dus zoek ik een meer betaalbare oplossing. Iemand tips waar ik de auto kwijt kan?

Alvast bedankt!

Robertdj

Re: Betaalbare parkeerplek Utrecht

Bericht door Robertdj » 04 mar 2013, 15:09

Ze zou een bezoekersaccount kunnen regelen, heeft mijn vriendin ook gedaan, scheelt 50% ofzo.

Als je de auto iets verderop op de Amsterdamse straatweg zet is het parkeren (als het goed is) gratis.
http://objectdesk.gemgids.nl/Publication/Site/180#

WJ

Bericht door WJ » 04 mar 2013, 15:12

Misschien hier:

http://www.slimutrechtin.nl/pagina/3/p- ... af-de-a12/

4,50 voor parkeren + tram kaartje. Maar ik weet niet of je hem daar 3 dagen mag laten staan.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 04 mar 2013, 15:21

U kunt bij iedere P+R-locatie ongelimiteerd parkeren. Houdt u wel rekening met de openingstijden van de P+R-locatie.

Bij de P+R-locaties betaalt u € 4,50 per dag. Het combikaartje is alleen op de dag van aankomst geldig als vervoerbewijs. Keert u later dan de eerste dag terug bij uw auto, dan moet u dus een regulier vervoerbewijs gebruiken.
http://www.slimutrechtin.nl/pagina/3/p- ... naf-de-a2/

Deze locatie is voor jou gunstiger.

allen

Bericht door allen » 04 mar 2013, 15:27

Zoek gewoon een woonwijk uit waar je gratis kunt parkeren en ga van daaruit met het openbaar vervoer.

Jussi

Bericht door Jussi » 04 mar 2013, 17:06

allen schreef:Zoek gewoon een woonwijk uit waar je gratis kunt parkeren en ga van daaruit met het openbaar vervoer.
Ik wou wel eens horen of er hier personen zitten die me een buurt kunnen aanraden. Ik heb zelf totaal geen ervaring met het openbaar vervoer in NL.

De twee voornoemde tips zijn al wel zeer handig! 4,5 euro per dag vind ik zeer schappelijk.

allen

Bericht door allen » 04 mar 2013, 17:16

Tja, in Utrecht geen idee. Ben daar doorgaans steeds hooguit een uur.
Maar bij andere steden keek ik gewoon even waar het openbaar vervoer langs ging als ik er vaak langer moest zijn. Zocht willekeurig een plekje uit waarbij ik dan vaak in 10 tot 15 minuten in het centrum was.

Overigens heb ik geen flauw idee hoe dat kan, maar ik heb nu al een stuk of 5 keer in de parkeergarage bij de Mediamarkt gestaan (Stationsstraat?) en keer op keer kon ik gratis vertrekken.

///Joost

Bericht door ///Joost » 04 mar 2013, 20:35

Ik ben hier toevallig laatst nog geweest. Ter hoogte van het Julianapark heb ik gewoon gratis geparkeerd hoor...Dus net na waar de winkels ophouden.

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 04 mar 2013, 21:47

///Joost schreef:Ik ben hier toevallig laatst nog geweest. Ter hoogte van het Julianapark heb ik gewoon gratis geparkeerd hoor...Dus net na waar de winkels ophouden.
^Dit.

Waar aan de Amsterdamsestraatweg zit ze? Anders is het nog wel een aardige wandeling. :)
Na het Julianapark rechts vanuit het centrum, links en rechts van de Sweder van Zuylenweg kan je in de wijken parkeren, tegenwoordig ook nog veilig. Ik durf mijn auto daar wel 's nachts neer te zetten. Als je daar dan toch heenrijd...vriendin oppikken en uit eten op SvZ weg nr.56, zit een leuk restaurantje in de oude slagerij. :thumbup:

///Joost

Bericht door ///Joost » 04 mar 2013, 22:03

EmielS60 schreef:
///Joost schreef:Ik ben hier toevallig laatst nog geweest. Ter hoogte van het Julianapark heb ik gewoon gratis geparkeerd hoor...Dus net na waar de winkels ophouden.
^Dit.

Waar aan de Amsterdamsestraatweg zit ze? Anders is het nog wel een aardige wandeling. :)
Na het Julianapark rechts vanuit het centrum, links en rechts van de Sweder van Zuylenweg kan je in de wijken parkeren, tegenwoordig ook nog veilig. Ik durf mijn auto daar wel 's nachts neer te zetten. Als je daar dan toch heenrijd...vriendin oppikken en uit eten op SvZ weg nr.56, zit een leuk restaurantje in de oude slagerij. :thumbup:
Kijk, we zijn er al. DF to the rescue!!

Jussi

Bericht door Jussi » 05 mar 2013, 00:18

EmielS60 schreef:
^Dit.

Kijk heren! Jullie zijn allemaal al zeer hard bedankt!

Ze woont in de Leliestraat dus wel even een wandeling te voet. Maar goed, liever een uur in de auto en 20 minuten wandelen dan 4,5u met het OV. :)

Bedankt ook voor de tip van het restaurant. Vorige keer zijn we gaan eten in restaurant "De Markt" en dat is ook hartstikke goed bevallen!

allen

Bericht door allen » 05 mar 2013, 09:56

Heb ik zelf ook nog wat aan als ik een keer met het gezin winkelen ga. M'n bus past niet overal in. :bag:

Plaats reactie