Premium diesel
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Premium diesel
Wat is het voordeel van de premium diesels t.o.v. de normale diesel die je aan de pomp kan kopen?
Wat vinden de kenners de beste diesel?
Wat vinden de kenners de beste diesel?
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Premium diesel
Bp Ultimate, is meetbaar beter, scheelt op de vermogens testbank zo'n 3 %.
Motor loop ook wat gecultiveerder.
De rest van de premiums vallen wat tegen.......
Motor loop ook wat gecultiveerder.
De rest van de premiums vallen wat tegen.......
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Premium diesel
Op het Lupo3L forum zag ik daar laatst interessante discussies over. Sommige rijders voegen ook wat olie toe en spreken over een stiller motorblok.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Premium diesel
Ik voeg ook al een paat jaar wat 2 tact olie toe, omdat de huidige diesel heel schraal is, en het brandstof systeem is wel ijzer op ijzer, dus een betere smering zal tot een stillere motor leiden.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Premium diesel
Wij hebben op de zaak een Sprinter met nu 550k op de teller en daar gaat sinds een jaartje V-power in.
Sinds dat erin gaat is ie zuiniger gaan lopen en blijft de motorolie ook veel langer schoon dan bij de reguliere diesel.
Dus het zal toch wel enig effect hebben.
Sinds dat erin gaat is ie zuiniger gaan lopen en blijft de motorolie ook veel langer schoon dan bij de reguliere diesel.
Dus het zal toch wel enig effect hebben.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Premium diesel
Hoeveel voeg jij toe op 1 tank?PD power schreef:Ik voeg ook al een paat jaar wat 2 tact olie toe, omdat de huidige diesel heel schraal is, en het brandstof systeem is wel ijzer op ijzer, dus een betere smering zal tot een stillere motor leiden.
Misschien wel 's het proberen waard.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Premium diesel
Hier ook goede ervaring met V-power diesel. De 318d van mijn pa liep er rustiger op en kwam ook iets verder op een tank. Ik vond wel dat het verschil pas echt merkbaar werd bij de tweede tank.Martin van der Zwaard schreef:Wij hebben op de zaak een Sprinter met nu 550k op de teller en daar gaat sinds een jaartje V-power in.
Sinds dat erin gaat is ie zuiniger gaan lopen en blijft de motorolie ook veel langer schoon dan bij de reguliere diesel.
Dus het zal toch wel enig effect hebben.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Premium diesel
1 op 300 liter ongeveer.Peric schreef:Hoeveel voeg jij toe op 1 tank?PD power schreef:Ik voeg ook al een paat jaar wat 2 tact olie toe, omdat de huidige diesel heel schraal is, en het brandstof systeem is wel ijzer op ijzer, dus een betere smering zal tot een stillere motor leiden.
Misschien wel 's het proberen waard.
Het beste kun je gewoon de goedkoopste 2 tact loie pakken, die is mineraal, en kan een diesel goed verbranden.
Zou met een roetfilter iets voorzichtiger zijn , als je weinig km's maakt, ivm dichtkoeken van zo'n ding.
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Premium diesel
Heb zelf een aantal tanks achter elkaar Total Exellium diesel getankt in de Ibiza, blok liep er ietsje netter op en was wat stiller maar verder eigenlijk totaal geen merkbaar verschil.
Na een tank of 5 ben ik weer gewone diesel gaan tanken, maar wie weet dat ik wel eens BP ultimate diesel ga proberen.
Kom langs een BP naar het werk toe en heb met de Ultimate benzine ook goede ervaringen
Na een tank of 5 ben ik weer gewone diesel gaan tanken, maar wie weet dat ik wel eens BP ultimate diesel ga proberen.
Kom langs een BP naar het werk toe en heb met de Ultimate benzine ook goede ervaringen
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Premium diesel
Gewoon een beetje patatvet erbij... 

- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Premium diesel
Marc RS4 schreef:Gewoon een beetje patatvet erbij...
Die heeft wat vervelende stollings eigenschappen.....,
-
- Berichten: 6765
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Premium diesel
Wel vloeibaar frituurvet gebruiken natuurlijkPD power schreef:Marc RS4 schreef:Gewoon een beetje patatvet erbij...
Die heeft wat vervelende stollings eigenschappen.....,

- tomgtr
- Berichten: 10889
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Premium diesel
Het is waar dat door ontwzaveling en minder aromaten de diesel tegenwoordig wat schraler is geworden. Dat gaf toen net de lage diesels uitkwamen we wat problemen. Sindsdien is er een lubricity specificatie aan de europese diesel specificatie toegevoegd. Een wear scar van max 460 um is toegestaan na een vastgestelde periode van meten. Om daaraan te voldoen wordt er lubricty improver aan diesel toegevoegd waardoor de diesel gewoon weer prima is en geen schade aanricht. Broodje aap verhaal beetje om nu 2 tact olie toe te voegen. Gebaseerd op een probleem van meer dan 10 jaar geleden...PD power schreef:Ik voeg ook al een paat jaar wat 2 tact olie toe, omdat de huidige diesel heel schraal is, en het brandstof systeem is wel ijzer op ijzer, dus een betere smering zal tot een stillere motor leiden.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Premium diesel
Heb een paar jaar geleden lopen experimenteren met de verschillende diesels, stook zelf nu enkel nog BP Ultimate. In alles.
Shell VPD alleen als er echt geen BP in de buurt/op de route is.
Shell VPD alleen als er echt geen BP in de buurt/op de route is.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Premium diesel
Wat leverde het je prijstechnisch op per 10.000 kilometer?steve smith schreef:Heb een paar jaar geleden lopen experimenteren met de verschillende diesels, stook zelf nu enkel nog BP Ultimate. In alles.
Shell VPD alleen als er echt geen BP in de buurt/op de route is.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Premium diesel
Geen idee.
Vlottere en stillere auto's. Tot op het punt dat als iemand je auto geleend heeft en er goedkope zooi getankt heeft dat je je afvraagt of er een turboslang lek is ofzo. Goede peut erin, schoon fakkelen en dan doet 'ie het weer normaal.
Vlottere en stillere auto's. Tot op het punt dat als iemand je auto geleend heeft en er goedkope zooi getankt heeft dat je je afvraagt of er een turboslang lek is ofzo. Goede peut erin, schoon fakkelen en dan doet 'ie het weer normaal.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Premium diesel
Olie voegde ik toe bij de oudere diesels. Het werd vaker gedaan voor de brandstofpomp (moderne diesel dus niet).
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Premium diesel
Is geen broodje aap verhaal, ook moderne dieselsystemen, hebben nog steeds last van overmatige slijtage, door schrale diesel, dit kun je ook gewoon voelen.tomgtr schreef:Het is waar dat door ontwzaveling en minder aromaten de diesel tegenwoordig wat schraler is geworden. Dat gaf toen net de lage diesels uitkwamen we wat problemen. Sindsdien is er een lubricity specificatie aan de europese diesel specificatie toegevoegd. Een wear scar van max 460 um is toegestaan na een vastgestelde periode van meten. Om daaraan te voldoen wordt er lubricty improver aan diesel toegevoegd waardoor de diesel gewoon weer prima is en geen schade aanricht. Broodje aap verhaal beetje om nu 2 tact olie toe te voegen. Gebaseerd op een probleem van meer dan 10 jaar geleden...PD power schreef:Ik voeg ook al een paat jaar wat 2 tact olie toe, omdat de huidige diesel heel schraal is, en het brandstof systeem is wel ijzer op ijzer, dus een betere smering zal tot een stillere motor leiden.
Ga maar eens langs bij dieselservice olst, die kan je heel wat laten zien.
Kijk iedereen moet het voor zichzelf weten, alleen de praktijk laat zien, dat een beetje olie wonderen doet.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Premium diesel
Roetfilter diesels niet bedoel ik. Ik weet niet wat de gevolgen zijn. Als je langer in zo'n auto rijdt zou ik sowieso overwegen de roetfilter "leeg te halen".
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Premium diesel
@Steve, ik dacht dat je dat vast en zeker allemaal had uitgerekend.
Zelf overigens gewoon standaard vpower diesel. Zowel de BP als de Shell heb ik in de buurt. Shell is hier altijd een paar cent goedkoper. Torretje draait er verder prima op voor m'n gevoel.

Zelf overigens gewoon standaard vpower diesel. Zowel de BP als de Shell heb ik in de buurt. Shell is hier altijd een paar cent goedkoper. Torretje draait er verder prima op voor m'n gevoel.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Premium diesel
Zal BP Ultimate ook 's gaan proberen. De tractor loopt verder prima, maar als 'ie er lekkerder door gaat lopen en ook zuiniger is het wel de moeite waard.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Premium diesel
Dan blijft het dus BP voor mij... Helaas iets van de dagelijkse route.
Thanks voor de input!
Thanks voor de input!
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Premium diesel
Zowel met Ultimate als V-power diesel structureel goede ervaringen
.
Als je met 10 collega's gelijke auto's hebt, dan is iedere km op top goud waard!!

Als je met 10 collega's gelijke auto's hebt, dan is iedere km op top goud waard!!

- Franswa
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
- Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
- Locatie: Regio 0485
Re: Premium diesel
Ik ben een tijdje geleden overgestapt op BP Ultimate, sindsdien tank ik alleen bij hoge nood nog wat anders. De auto loopt echt een stuk mooier! Doen dus!Sjoerd schreef:Dan blijft het dus BP voor mij... Helaas iets van de dagelijkse route.
Thanks voor de input!