BMW, Alfa of Volvo?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
ErikS

Re: BMW, Alfa of Volvo?

Bericht door ErikS » 01 mar 2013, 22:35

Tja, jij rijd volvo, ik bmw.

Logische keuze!

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 02 mar 2013, 07:49

Wij van wc eend.... :tooth:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 02 mar 2013, 09:03

Ik zou als ik met die km's en rug/nekklachten had voor een aangepaste stoel gaan :wink:

Hoor het vaker...gaan ze wel voor 3k velgen/toffe andere dingen bestellen maar een stoel op maat...dat is vaak te duur....

Oja...ik zou voor de Volvo of Alfa gaan :mrgreen:

Max V

Bericht door Max V » 02 mar 2013, 13:35

Nou, ik ben er wel zo'n beetje uit.

Het moment dat ik in de Alfa ging zitten, wist ik al dat het niets werd. De stoelen zijn gewoon niet goed genoeg voor mij. Vergeleken met de Volvo stoelen en de BMW sportstoelen is het gewoon ver onder de maat. Ik heb er daarom ook niet in gereden. Ik wil me niet laten verleiden een auto te nemen waar ik geen goede zit in heb.

De BMW heeft indruk op me gemaakt. Ik wist dat BMW's goed rijden (ik heb er zelf tenslotte 2 gehad), maar het was nog beter dan ik had verwacht. Ten eerste is de zitpositie in de sportstoelen minstens zo goed als in de Volvo stoelen. Daarnaast is de rijervaring geweldig. De wegligging is uitstekend en de auto heeft merkbaar meer power dan de Volvo. Het geeft me dan ook een stuk meer plezier om er mee te rijden!

Ik vrees dat ik me dus ga conformeren aan het DF stereotype en een BMW ga nemen. Het wordt dan de 116i EDE Business Sport met achteraf gemonteerde 17" wielen (styling 379). Ik wil natuurlijk wel 20 % bijtelling :-) Natuurlijk heb ik dan met 136 pk niet de monsters die sommigen van jullie hier hebben, maar vergeleken met mijn huidige auto (Auris Hybrid Executive) ga ik er straatlengtes op vooruit!

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 02 mar 2013, 14:04

Stoelen is voor mij één van de belangrijkste criteria voor de keuze van een auto. Ik rij al sinds 2003 in stoelen met een verlengbare zitting. Dan maakt echt het verschil. Gelukkig gaan nu meer -en meer merken over op dit type stoel. 'Vroeger' kon je alleen bij Audi of BMW terecht.

Overigens vind ik het een onbegrijpelijk beleid van een werkgever om haar werknemers een benzine auto met 70k per jaar uit te laten zoeken. Niet dat ik het je niet gun, maar toch... Ik daisel tegenwoordig maar vind het een verademing dat ik minder bij de pomp sta. En dat is met 35k per jaar!

Succes met de auto!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 02 mar 2013, 14:17

///Joost schreef:De nieuwe V40 vind ik gewoon echt een hele mooie auto. Veilig en staat bekend om z'n goede comfort, wat in jouw geval belangrijk is. Mooi intereur ook...R design is helemaal de bomb en maakt m af.
Ga ik me bij aansluiten. BMW heeft het met de nieuwe koplampen op de 1 serie helemaal verpest kwa design, de Giulietta doet me weinig tot niets.

Max V

Bericht door Max V » 02 mar 2013, 17:04

Mijn werkgever werkt met gemiddelden, niet met uitzonderingssituaties. Het gemiddelde van alle 400 werknemers zit op 37k per jaar en volgens berekeningen van de leasemaatschappij is benzine dan nog steeds goedkoper. Ik kan zelf kiezen of ik benzine of diesel rijd, maar de benzineauto is gewoon goedkoper.

Dat smaken verschillen wordt wel duidelijk uit voorgaande posts! Ik vind de BMW een hele mooie auto, maar dat geldt ook voor de Giulietta en de Volvo!

Slick

Bericht door Slick » 02 mar 2013, 18:50

V40 D2 met 14% bijtelling. Het vermogen dat hij eventueel tekort zou komen t.ov. de BMW of Alfa is op te lossen met een kuurtje aan de computer..

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 mar 2013, 19:45

Waarom de V40 in diesel en de BMW in benzine? Vanwege de bijtelling? De V40 heeft ook leuke benzinemotoren.

Max V

Bericht door Max V » 03 mar 2013, 13:12

Als ik een Volvo zou kiezen, dan zou dat zijn omdat een BMW te duur is. Ik ben er inmiddels achter dat het rijden en zitten in de BMW zeker niet onder doet voor de Volvo. Wanneer ik dan een Volvo neem, dan wil ik er ook een met alle opties. Aangezien de T3 in de lease 50 euro duurder is per maand dan de D2, gaat dat alleen in de D2.

En waarom een benzine BMW? Omdat de dieseluitvoering 20 euro per maand duurder is (zelfde bijtelling, maar hogere catalogusprijs) en 20 pk's minder heeft. Ik weet wel dat je het aantal pk's tussen een diesel en een benzine moeilijk kunt vergelijken, maar het geld telt natuurlijk wel zwaar mee.

Edit: het grote verschil in leaseprijs tussen de D2 en de T3 is te verklaren omdat je bij de D2 geen wegenbelasting betaalt.

Plaats reactie