Factuur veel hoger dan prijsopgaaf - wat nu?
- Snipe
Factuur veel hoger dan prijsopgaaf - wat nu?
De achterremmen van mijn BMW 525 zaten vast en ik heb 'm bij de dealer gebracht. Er is naar gekeken en ik heb mondeling een prijsopgaaf gekregen: nieuwe remblokken plus een uurtje werk.
De monteur vertelde erbij dat de schijven te dun waren om af te draaien en dat ze eigenlijk vervangen moesten worden. Ik vond ze nog goed genoeg en zei dat ik dat niet wilde. Prima, auto achtergelaten om het werk te laten doen dat afgesproken was.
De remblokken moesten besteld worden, dus het duurde een paar dagen. Toen ik de auto ophaalde kreeg ik er verder geen toelichting bij, maar nu valt de factuur op de mat: remblokken + remschijven + remschijven afdraaien + een paar honderd euro om het allemaal te monteren.
Als vooraf verteld wordt dat er remblokken gemonteerd moeten worden plus een uurtje werk verwacht ik geen factuur van ruim 1.000 euro. De prijsopgaaf vooraf is echter mondeling gedaan dus die kan ik niet op de balie gooien. Wat nu?
En: waarom zou je in vredesnaam nieuwe remschijven af gaan draaien?
De monteur vertelde erbij dat de schijven te dun waren om af te draaien en dat ze eigenlijk vervangen moesten worden. Ik vond ze nog goed genoeg en zei dat ik dat niet wilde. Prima, auto achtergelaten om het werk te laten doen dat afgesproken was.
De remblokken moesten besteld worden, dus het duurde een paar dagen. Toen ik de auto ophaalde kreeg ik er verder geen toelichting bij, maar nu valt de factuur op de mat: remblokken + remschijven + remschijven afdraaien + een paar honderd euro om het allemaal te monteren.
Als vooraf verteld wordt dat er remblokken gemonteerd moeten worden plus een uurtje werk verwacht ik geen factuur van ruim 1.000 euro. De prijsopgaaf vooraf is echter mondeling gedaan dus die kan ik niet op de balie gooien. Wat nu?
En: waarom zou je in vredesnaam nieuwe remschijven af gaan draaien?
- Luco
Re: Factuur veel hoger dan prijsopgaaf - wat nu?
Teruggaan met factuur en om uitleg vragen, je hebt toch duidelijk aangegeven dat je geen nieuwe schijven wilde?
Laat ze die er dan maar afhalen, niet geleverd wat er gevraagd is.
Kijk, als ze nou gebeld hadden van meneer wij vinden het onverantwoord om u met uw oude schijven weer op weg te sturen, dus afdraaien doen we niet, het is nieuw of wij willen de reparatie niet uitvoeren, dan had je nog een keus gehad.
Snap trouwens niet dat ze zomaar nieuwe dingen monteren zonder overleg, doet de garage waar ik kom nooit.
Laat ze die er dan maar afhalen, niet geleverd wat er gevraagd is.
Kijk, als ze nou gebeld hadden van meneer wij vinden het onverantwoord om u met uw oude schijven weer op weg te sturen, dus afdraaien doen we niet, het is nieuw of wij willen de reparatie niet uitvoeren, dan had je nog een keus gehad.
Snap trouwens niet dat ze zomaar nieuwe dingen monteren zonder overleg, doet de garage waar ik kom nooit.
-
Langsgaan, overleggen. Geen succes met de 525 door de voorpui.
Easy!
Easy!
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Zitten er ook echt nieuwe schijven op? Misschien fout gemaakt met de factuur?
- Luco
En als excuus kan je dan aanvoeren dat de net vernieuwde remmen het niet deden, kom je altijd mee wegShakes schreef:Langsgaan, overleggen. Geen succes met de 525 door de voorpui.
Easy!

- Luco
Dat zou helemaal van de gekke zijn, valsheid in geschrifte.Bram schreef:Zitten er ook echt nieuwe schijven op? Misschien fout gemaakt met de factuur?
-
Uurtje werk kan tegenvallen en dan zit er zomaar een uurtje bij.
Afgezien daarvan denk ik eerder dat er een fout gemaakt is. Dus je had ook eerst met hun kunnen bellen voor je weer de vuile was buiten hangt.
Waarom ik dat zeg?
Omdat veel mensen bij zoiets gelijk weer onnodige en overdreven conclusies kunnen gaan trekken.
Heb dit zelf ook weleens meegemaakt. Telefoontje was genoeg om alles op te lossen.
edit: onnodige gebrabbel van Luco bijvoorbeeld.

Afgezien daarvan denk ik eerder dat er een fout gemaakt is. Dus je had ook eerst met hun kunnen bellen voor je weer de vuile was buiten hangt.
Waarom ik dat zeg?
Omdat veel mensen bij zoiets gelijk weer onnodige en overdreven conclusies kunnen gaan trekken.
Heb dit zelf ook weleens meegemaakt. Telefoontje was genoeg om alles op te lossen.
edit: onnodige gebrabbel van Luco bijvoorbeeld.

- Snipe
Over 'van de gekke' gesproken: ik bracht die 525 voor de APK, maar mijn andere auto werd afgemeld.Luco schreef:Dat zou helemaal van de gekke zijn, valsheid in geschrifte.
@Allen: er staat toch niet bij welke dealer het is? Ik was gewoon even benieuwd naar de beste manier om het aan te pakken.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
+1 -Allen
Maar laat me raden, groooote BMW vestiging?
Maar laat me raden, groooote BMW vestiging?
-
Tuurlijk moet je gewoon even langsgaan. Maar kom op dit is DF we moeten er wat van maken.
-
De beste manier:
Je weet met wie je de afspraak hebt gemaakt. Je laat de receptie je doorverbinden naar de desbetreffende persoon, bespreekt dat in 2 minuten en dan ben je er waarschijnlijk al uit.
Een foutje op de factuur en dan al valsheid in geschrifte. Potdomme, het moet niet gekker worden hier.
Je weet met wie je de afspraak hebt gemaakt. Je laat de receptie je doorverbinden naar de desbetreffende persoon, bespreekt dat in 2 minuten en dan ben je er waarschijnlijk al uit.
Een foutje op de factuur en dan al valsheid in geschrifte. Potdomme, het moet niet gekker worden hier.

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
-
Allemaal nadat je Macboy hebt ingeschakeld he dit.
- Snipe
Dus als ik het goed begrijp zeg jij:Shakes schreef:Allemaal nadat je Macboy hebt ingeschakeld he dit.
1. Auto door de voorpui
2. Factuur op de balie flikkeren
3. Brullen dat het valsheid in geschrifte is
4. Melden dat mr. Macboy het verder afhandelt
6. Heel cool instappen en weer wegrijden.
Punt 5 heb ik even opengelaten, dat is alleen als die blonde receptioniste er is.
- Luco
Ik zou een leopard huren en heel die vestiging platwalsen, stelletje knoeiers 

- Chris van S.
Mondeling afspraak is ook een afspraak en daar behoord de dealer zich aan te houden. Een marge van 10% ivan de prijsafspraak is nog te bediscussieren. Maar daarboven is het pech voor de dealer. Immers jij hebt opdracht gegeven voor de reparatie met desbetreffende onderdelen. Niets meer en niets minder. Word het meer om wat voor technische reden dan ook moet de dealer jou gedurende de reparatie op de hoogte brengen niet achteraf. In elk geval bij mij gaat er nooit een factuur uit hoger dan de prijsafspraak. Maar draai het verhaal is om. Laat de dealer aan jou is vertellen waarom er meer is gedaan dan jij opdracht voor is gegeven....
- Luco
dat zeg ik in mijn eerste post en dan wordt ik weer door zon rare dwergchinees beschuldigd van gebrabbel.
HET MOET GODDOMME NIET GEKKER WORDEN HIER.
HET MOET GODDOMME NIET GEKKER WORDEN HIER.
-
Luco, ik ben al veel te lang braaf geweest in 2013. 

- Roy RS
Mr lightweight is right...en als dat niet de oplossing bied....de beuk erinallen schreef:De beste manier:

- Hielke
Wat zijn dit nou weer voor oplossingen?
Bukken we anno 2013 niet meer?
Bukken we anno 2013 niet meer?
-
3 kraaien!!!Snipe schreef:@Allen: er staat toch niet bij welke dealer het is?
RVV schreef:Jeuh vanmiddag een uur samen met Perry aan het snuisten geweest bij de Beier...............

- RVV
Nee daar was het niet.. Daar werd alleen mijn auto de werkplaats in geschoven.
- Macboy
Snipe schreef:Dus als ik het goed begrijp zeg jij:Shakes schreef:Allemaal nadat je Macboy hebt ingeschakeld he dit.
1. Auto door de voorpui
2. Factuur op de balie flikkeren
3. Brullen dat het valsheid in geschrifte is
4. Melden dat mr. Macboy het verder afhandelt
6. Heel cool instappen en weer wegrijden.
Punt 5 heb ik even opengelaten, dat is alleen als die blonde receptioniste er is.

- Peric
Toch wél goede prijsafspraken gemaakt vooraf hoop ik?RVV schreef:Nee daar was het niet.. Daar werd alleen mijn auto de werkplaats in geschoven.

-
Heb ik daar ook gehad.
Inspection eins geloof ik, kost dat? €350,- .
Krijg ej hem terug met een rekening van €650,- want het duurde allemaal wat langer.......
HUN probleem. dan moet je geen vaste prijzen aan beurten hangen.
Inspection eins geloof ik, kost dat? €350,- .
Krijg ej hem terug met een rekening van €650,- want het duurde allemaal wat langer.......
HUN probleem. dan moet je geen vaste prijzen aan beurten hangen.