Airbag lampje C1 brand, is niet gevaarlijk toch?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
daNpy

Re: Airbag lampje C1 brand, is niet gevaarlijk toch?

Bericht door daNpy » 27 feb 2013, 17:11

Mjah, ook bij de "duurdere" merken heb ik er bij ons nog nooit van wat gezien of gehoord.
Ik ben nu wel erg benieuwd naar hoe de schrijver van het artikel erbij komt en wat ze doen.

Zal het sowieso eens rondvragen, ook bij klanten. Maar niemand bij ons op het werk heeft er ooit van gehoord of wat dan ook :)

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 27 feb 2013, 21:55

Airbag systemen werken met een vertragingssensor, het hele abs systeem/wielsensoren staan er compleet buiten.

bij de dure klasse`s of de goedkope is het airbag systeem een opzich zelf staand systeem, met indien aanwezig een eigen can-bus ring.

voor diagnose is het mogelijk dat er communicatie is tussen de verschillende systemen.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 feb 2013, 00:01

wat ook kan (had ik destijds bij de compact)
kreeg dat lampje niet uit, ja uit en hup weer aan dus schoot niet op :mrgreen:

zelfs zo'n nepding geprobeerd om in zo'n stoelstekker te stoppen...nope dat was het ook niet en dus weer terug origineel gedaan.

baalde er wel van dus nog maar eens verder kijken...
bleek van de bestuurdersstoel de connectie verkeerd om te zijn gezet, ja wel goed in de stekker maar als je de stoel dan verplaatste oid en verder dan X...dan kwam die kabel te strak te staan en op den duur trok ie hem net eruit al zat ie nog in het omhulsel doch geen contact en dus moeilijk te spotten :)

kort gezegd, een contact gebrek op 1 draad ala stekker verbinding bv beschadigd of los oid en dus lampje aan.

in mijn geval ff repareren en opnieuw resetten en :headbang: lampje bleef toen eindelijk uit :P

Flamman

Bericht door Flamman » 02 mar 2013, 20:01

Laat de C1/toyota gewoon even uitlezen bij de dealer, dan krijg je een antwoord waar je wat mee kan. :rolling:

Grote kans dat je airbag ecu vervangen moet worden, daar is ook een inforapid (bekende klacht) over.

Succes !

EG

Bericht door EG » 03 mar 2013, 01:04

Dennis Cavallino schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/Airbag

http://en.wikipedia.org/wiki/Wheel_speed_sensor

http://nl.wikipedia.org/wiki/Electronic_control_unit

Wiki kun je zelf aanpassen, dus go your gang.

Wheel speed sensors zijn gewoon ABS-sensoren. Of letterlijk: ABS sensoren bestaan uit o.a. een Wheel Speed Sensor.

Am I talking Chinese here of ben je gewoon eigenwijzer dan ik? :crazy:
Op zich is je verhaal heel plausibel, maar als er een probleem is met de sensoren die de wielsnelheden meet, dan zou er van wat ik weet een ABS lampje moeten branden. Als de wielsnelheid niet goed gemeten kan worden kan ABS nooit goed werken = ABS lampje aan.

Alleen airbag lampje aan doordat de wielsensoren vuil zijn oid kan imho niet.

Plaats reactie