Gisteren was de openings ronde van het nederlandse Time Attack kampioenschap. Allemaal leuk en aardig maar hebben wij een beetje gepresteerd? Ik zelf vind van niet (voor mezelf dan). We hebben gelukkig wel allebij zonder schade gereden op (waarschijnlijk) mijn RA wiel lager wat eraan is, maar dat moeten we nog even bekijken allemaal.
Om half 6 stond ik al in vianen bij Benny zijn garage. Ik d8 we gaan opladen en naar Assen toe maar dat was dus verkeerd gedacht. We hebben eerst nog tot half 8 aan de autos gewerkt met bestickeren en interieurs er weer in bouwen voordat we gingen opladen (wat ook al voor geen meter ging) Benny zijn kar bleef naar achteren rollen als hij dr op reed, en bij mij kiepte hij over zover dat de planken eraf vielen. Na beetje provisorisch gedoe heeft onze hoofd monteur zijn voet zwaar gekneus. Wat had hij gedaan? nou een plankje onder de oprijplaat gelegd en achter de auto gaan staan. Hij kreeg dus een plankje afschoten tegen zijn voet aan. Eenmaal opgeladen zag het er zo uit:
Beide naast elkaar:
Alleen de mijne:
De tijden? Nou de warming up was ronduit kut. R888 banden op een zeik natte baan werkt helaas niet goed. Was niks anders dan schuingaan (wel leuk, niet snel) En ook was er storing bij de tijdwaarneming dus helaas pinda kaas.
De baan was snel redelijk droog en een kwartier voor we de baan op moesten hebben we besloten mijn reserve set semi's aan benny te geven om op te rijden (op de gok of het werkt of niet). Volgens mij hebben we nog nooit zo snel banden gewisselt zonder wheel gun en 1 moment sleutel. Ik beny zn auto in gesprongen en volgas tussen alle lopende chicanes naar de total gereden om daar de banden van lucht te voorzien. Terug liep mijn auto al en konden we meteen omruilen (benny moest nog even naar toilet). Uiteindelijk waren we 5 minuten telaat de baan op en na een korte uitleg hebben ze ons toch de baan opgelaten (waarvoor bedankt).
Helaas heb ik niet sneller kunnen rijden dan een 2:19.814, wat resulteerde in een 16e plaats van de 34. Dit vind ik erg teleurstellend maar het was niet anders aangezien ik niet 1 goede ronde had. Me beste ronde was me laatste ronde maar ook die had beter gekunt als ik meer ruimte had gehad van meneer in de Toyota Chaser in de laatste bocht opkomen rechte stuk. Moet ook zeggen de auto reed niet perfect. onder remmen schudde de hele auto en op sommige plekken kwam ik niet lekker uit met de gekozen versnelling. Maargoed dat krijg je als je voor het eerst op assen rijdt.
Hebben we dan ook nog slecht nieuws? Helaas ja. maar Dat gaat benny jullie zelf wel vertellen.....
Wat gaan we doen voor de volgende race? Nou ik wil eigenlijk wel iets meer vermogen erin hebben, Weet iemand of er nokkenassen van een S50B32 in een 325i zonder vanos past? en ga de auto opnieuw uitlijnen. denk dat daar ook nog wel veel tijd zit (iemand kent een goede uitlijner regio haarlem voor race autos? )