bahrain wegversperrings protest
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: bahrain wegversperrings protest
Als ik dat filmpje zo zie kan er ook prima over de lage stoeprand gereden worden, om de groep zo te ontwijken. Jij als bestuurder loopt dan minimaal gevaar, die groep ook.
Gas bijgeven en niet de moeite doen om iemand te ontwijken is echt het andere uiterste. Ik vind het 'oog om oog, tand eruit' principe wel erg kort door de bocht. Als ze je daar op staan te wachten met molotovcocktails in de handen vind ik het een heel ander verhaal, dan is er zichtbaar de intentie om jou lichamelijk letsel toe te brengen en zou ik ook blind vol gas rechtdoor rijden, puur uit lijfsbehoud.
Gas bijgeven en niet de moeite doen om iemand te ontwijken is echt het andere uiterste. Ik vind het 'oog om oog, tand eruit' principe wel erg kort door de bocht. Als ze je daar op staan te wachten met molotovcocktails in de handen vind ik het een heel ander verhaal, dan is er zichtbaar de intentie om jou lichamelijk letsel toe te brengen en zou ik ook blind vol gas rechtdoor rijden, puur uit lijfsbehoud.
- JP
Van welk merk banden was die blokkade gemaakt?
-
OnlineBram

Jij denkt aan een ontevreden klant JP?
- ///Joost
Ik heb van horen zeggen dat er paardenvlees tussen hun rundvlees zat. Je zal het meemaken zeg.Peric schreef: Ik weet niet wat er aan de hand is in Bahrain, .....
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Hoorde vandaag ook dat er misschien restjes hobbelpaard tusen de meubels van ikea zou zitten.
Gaat helemaal fout zo he.
Gaat helemaal fout zo he.

- JP
Of winterbanden? Wie zit dáár nu op te wachten in Bahrain?Bram schreef: Jij denkt aan een ontevreden klant JP?
-
OnlineBram
- Roy RS
Ik denk dat dit er gebeurd is:
Ik zie een stel randfiguren banden op straat leggen (met de intentie ze in brand te steken) wat in Nederland, mits er een ongelukje gebeurd, gewoon poging tot iets heel ergs wordt genoemd, en die andere randfiguur rijdt er 1 van zijn sokken omdat die zit te smsen achter het stuur (wat daar mag) en schrikt zich een hoedje van die onverwachte blokkade en rijdt maar door omdat hij aan de hand van de stenen tegen zijn dak vermoedt, dat de omstanders niet zullen aannemen dat het echt een ongeluk was.
Zo zie je maar, als smsen achter het stuur verboden wordt daarzo, dan...was ie waarschijnlijk dood of iets daar in de buurt...
Kortom, we moeten onze normen, waarden en wetten niet willen los filosoferen op een bevolkingsgroep die vrouwen tot hun nek ingraven in het voormalige voetbalstadion en doodgooien met stenen, omdat een man heeft beweerd dat ze vreemd is gegaan...heeft geen enkele zin
Stel je voor dat ik hier in de stad met een stel makkers met bivakmutsen, stenen en molotov cocktails in de hand, banden op straat ga leggen....nou ja, het beeld is duidelijk...gelukkig zijn wij geciviliseerd, zo lang alles goed gaat, de westerse wereld kan net zo barbaars zijn als het erop aankomt, geloof dat maar.
Ik denk wel eens dat het er daar nog zo aan toe gaat door een gebrek aan communicatiemiddelen...hier gebeuren dergelijke zaken ook gewoon allemaal minder omdat iedereen via 100 verschillende media en mediums alles van elkaar weet en we zo geciviliseerd blijven, maar haal de communicatie weg en stop er wat goed gerichte propaganda in en de wereldoorlog kan weer beginnen....maak me maar niet wijs dat in de 40ger jaren iedereen barbaars was en nu niet meer...
Ik zie een stel randfiguren banden op straat leggen (met de intentie ze in brand te steken) wat in Nederland, mits er een ongelukje gebeurd, gewoon poging tot iets heel ergs wordt genoemd, en die andere randfiguur rijdt er 1 van zijn sokken omdat die zit te smsen achter het stuur (wat daar mag) en schrikt zich een hoedje van die onverwachte blokkade en rijdt maar door omdat hij aan de hand van de stenen tegen zijn dak vermoedt, dat de omstanders niet zullen aannemen dat het echt een ongeluk was.
Zo zie je maar, als smsen achter het stuur verboden wordt daarzo, dan...was ie waarschijnlijk dood of iets daar in de buurt...
Kortom, we moeten onze normen, waarden en wetten niet willen los filosoferen op een bevolkingsgroep die vrouwen tot hun nek ingraven in het voormalige voetbalstadion en doodgooien met stenen, omdat een man heeft beweerd dat ze vreemd is gegaan...heeft geen enkele zin
Stel je voor dat ik hier in de stad met een stel makkers met bivakmutsen, stenen en molotov cocktails in de hand, banden op straat ga leggen....nou ja, het beeld is duidelijk...gelukkig zijn wij geciviliseerd, zo lang alles goed gaat, de westerse wereld kan net zo barbaars zijn als het erop aankomt, geloof dat maar.
Ik denk wel eens dat het er daar nog zo aan toe gaat door een gebrek aan communicatiemiddelen...hier gebeuren dergelijke zaken ook gewoon allemaal minder omdat iedereen via 100 verschillende media en mediums alles van elkaar weet en we zo geciviliseerd blijven, maar haal de communicatie weg en stop er wat goed gerichte propaganda in en de wereldoorlog kan weer beginnen....maak me maar niet wijs dat in de 40ger jaren iedereen barbaars was en nu niet meer...
- RVV
Die brandbommen gooien ze alleen in die filmpjes naar politieauto's. Er zit een politiek doel/gebeuren achter deze acties. Die auto in het eerste filmpje is geen politie auto.
-
Iemand die weet waarom er geprotesteerd wordt in Bahrein? Er is toch ook gedoe geweest om de GP daar, had dat niet iets met mensenrechten te maken en behandeling van burgers door de staat?
- Macboy
Als die groep in het eerste filmpje tot hetzelfde groepje behoort als die van de latere filmpjes (en die chauffeur dit ook heeft geweten) dan heb je toch niet veel meer info nodig om je een goed beeld te vormen dunkt mij ?
Als ze de politie al zo bekogelen dan zou ik als burger 7 kleuren stront schijten.
Gas geven dus en zoveel mogelijk punten scoren !
Als ze de politie al zo bekogelen dan zou ik als burger 7 kleuren stront schijten.
Gas geven dus en zoveel mogelijk punten scoren !
- GTRene
- Ahmed
Het is de sjiitische bevolking(meerderheid) die protesteert in Bahrein. Zij voelen zich slecht behandeld door het soennitische regime. Velen denken dat Iran een dikke vinger in de pap heeft bij deze protesten.( Iran = Sjiisme). De Golfregio is als de dood voor Iraanse invloed, vandaar dat deze protesten keihard worden neergeslagen.Martijn_b schreef:Iemand die weet waarom er geprotesteerd wordt in Bahrein? Er is toch ook gedoe geweest om de GP daar, had dat niet iets met mensenrechten te maken en behandeling van burgers door de staat?
In Bahrein bevindt zich ook de Amerikaanse vijfde vloot, dus no way dat de VS, Bahrein in handen van sjiitien zal laten vallen. De koning is een trouwe bondgenoot, Iran de grote vijand. In de mainstream media zal je dus daarom zeer weinig te horen krijgen over de protesten in Bahrein.....
- Ahmed
Die gast in die Chevy is gewoon een gek. Of misschien wel een agent onderweg van/naar werk. Ik heb niet gezien dat ze burgers aanvielen met molotovs.
- KW
Och als je dat al schokkend noemt...smiley schreef:Let op: schokkend!!!
Deze bestuurder was de protesten door wegen af te zetten met brandende banden zat.
Idd, eigen domme schuld van die gasten op straat, hup gas erop. Chevy power

Zo te zien en te horen wel ja. Sja...JP schreef:Broken head(light) ?
Sorry maar dat is totaal NIET vergelijkbaar. Die mensen op koninginnedag hebben niks misdaan en waren aan het feestvieren. Onschuldige slachtoffers. Deze gasten zijn de boel aan het terroriseren en verdienen het bijna om overhoop gereden te worden. Helemaal geen onschuldige slachtoffers. Verschil van dag en nacht.RVV schreef:Bizar eigenlijk, als we zien dat een Swift op 30 april 9 mensen het licht uit de ogen rijd zijn we allemaal ontzet, maar gebeurd zoiets in zandbakistan dan moet er bloed vloeien. Gevoelsmatig zeg ik dat wij net zulke barbaren zijn als het er op aan komt. Maar dat heeft de geschiedenis ook wel bewezen natuurlijk.
- Petrolhead Tom