GT86, sneeuwritje door de Ardennen
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: GT86 running-in (foto's p5)
Die 2e foto ziet er goed uit!
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: GT86 running-in (foto's p5)
Altijd makkelijk als je helderziend bent........Andre schreef:Het is de auto van 2013 wat mij betreft.

-
- Berichten: 55201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: GT86 running-in (foto's p5)
Mooi verhaal, en kleur zwart staat 'm prima en je moet van die led achterichten nemen, maar niet te donker imho.
Verder zou ik rap die sierstukken terugzetten of op zoek naar andere uitlaattips want dit is 't zo net niet imo:)
Verder zou ik rap die sierstukken terugzetten of op zoek naar andere uitlaattips want dit is 't zo net niet imo:)
Ik dacht dat ie standaard toch 'n LSD of iets had?mrbbs schreef:Kan iemand mij nog adviseren in welke LSD ik neem? Ik weet dat het en 1.5 way exemplaar wordt maar ben er nog niet aan uit of het nu een cusco RS of os giken spec x wordt.
Os giken zou het betere zijn van de 2. Door meer plaatjes in het diff zou die minder warm worden en ook minder slijten.
Bij insturen zou er minder onderstuur zijn wanneer je weinig gas geeft.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: GT86 running-in (foto's p5)
Mooie auto Kevin! Gefeliciteerd!
Maar ik ga even op de Mart Smeets-toer. 'Mag ik dit zeggen? Ja, ik mag dat zeggen..'
Ik vind de velgen helemaal niet bij de auto passen, lijken erg op Autostyle aftermarket velgen.
En André, wanneer komt die van jou dan? Als je het dé auto van 2013 vindt.
Maar ik ga even op de Mart Smeets-toer. 'Mag ik dit zeggen? Ja, ik mag dat zeggen..'
Ik vind de velgen helemaal niet bij de auto passen, lijken erg op Autostyle aftermarket velgen.
En André, wanneer komt die van jou dan? Als je het dé auto van 2013 vindt.

- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: GT86 running-in (foto's p5)
Volgens mij een TorSen..wordt wel vaker gebruikt door Toyota.Robin schreef:Ik dacht dat ie standaard toch 'n LSD of iets had?
- mrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: GT86 running-in (foto's p5)
Velgen vind ik ook maar niks. Maar heb er weinig voor over om geld te geven voor uiterlijke kenmerken.
Van mij hebben er andere zaken prioriteit.
Standaard steekt er inderdaad een Torsen diff op.
Ik ga een kortere final drive op de auto zetten. Als de auto dan toch open ligt kan ik meteen ook een ander LSD erop zetten die ook spert tijdens het deaccelereren.
Van mij hebben er andere zaken prioriteit.
Standaard steekt er inderdaad een Torsen diff op.
Ik ga een kortere final drive op de auto zetten. Als de auto dan toch open ligt kan ik meteen ook een ander LSD erop zetten die ook spert tijdens het deaccelereren.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: GT86 running-in (foto's p5)
ik vind deze uitlaat pijpjes wel mooi staan...of is het echt?

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: GT86 running-in (foto's p5)
Peric standaard velgen zijn inderdaad niet moeders mooiste. Die custom achterlichten zijn wel top !
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: GT86 running-in (foto's p5)
Mooi ding, maar wat ik niet kan begrijpen, ze bouwen zo'n mooie wagen, maar zetten dr zo'n opzichtige antenne op.
Had dat nou niet anders gekund?
Zonde
Had dat nou niet anders gekund?
Zonde
- mrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: GT86 running-in (foto's p5) - Ice Driving Sweden!
Dit weekend even een uitje gemaakt naar Zweden om daar met de mannen van ExtremeRally.co.uk mijn eerste driving-on-ice ervaring te beleven.
Het is niet allemaal gelopen zoals we het hadden gewild en er was veel ruimte voor verbetering maar toch hebben we het niet nagelaten ons te amuseren.
Alvast enkele videos:
Uiteindelijk ook momentje gehad wanneer een ball-joint brak:
Het is niet allemaal gelopen zoals we het hadden gewild en er was veel ruimte voor verbetering maar toch hebben we het niet nagelaten ons te amuseren.
Alvast enkele videos:
Uiteindelijk ook momentje gehad wanneer een ball-joint brak:
- mrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: GT86 running-in (foto's p5) - Ice Driving Sweden!
quote:
Ik kan bevestigen: met 90% van de tijd een perspectief op de wereld uit het zijruitje van de wagen is het van het beste amusement dat je kan hebben met je broek aan.
Uiteraard is het ook een schitterende inleiding in rally-style car-control: op de gladde ondergrond worden alle fouten enkele malen uitvergroot zodat je met goede instructie snel de pijnpunten in je rijstijl kan vinden en erg fijnmazig kan bijsturen.
Een aanrader!
Ik kan bevestigen: met 90% van de tijd een perspectief op de wereld uit het zijruitje van de wagen is het van het beste amusement dat je kan hebben met je broek aan.
Uiteraard is het ook een schitterende inleiding in rally-style car-control: op de gladde ondergrond worden alle fouten enkele malen uitvergroot zodat je met goede instructie snel de pijnpunten in je rijstijl kan vinden en erg fijnmazig kan bijsturen.
Een aanrader!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: GT86 running-in (foto's p5) - Ice Driving Sweden!
ziet er idd leuk uit, op een 'veilige' manier auto beheersing op gladde ondergrond uit proberen.
ook mooi om te zien hoe de auto reageert.
ook mooi om te zien hoe de auto reageert.
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: GT86 running-in (foto's p5) - Ice Driving Sweden!
Gaaaaafffff.
Staat hoog op mn verlanglijstje: Dagje naar Noorden crossen. Twee daagjes driften met tussendoor beetje relax sauna/wellness/lekker eten en drinken. En dan weer dagje terug crossen.
Wat kost dat nou ? Ben meerdere keren uitgenodigd door BMW / Porsche voor dit soort events maar dan ben je snel 4000 (bmw) - 7000 (Porsche) euro kwijt voor paar daagjes. Wel vliegen en daar in gloednieuwe GT3 crossen dan. Maar goed, dat hoeft voor mij weer niet....
Mark.
Staat hoog op mn verlanglijstje: Dagje naar Noorden crossen. Twee daagjes driften met tussendoor beetje relax sauna/wellness/lekker eten en drinken. En dan weer dagje terug crossen.
Wat kost dat nou ? Ben meerdere keren uitgenodigd door BMW / Porsche voor dit soort events maar dan ben je snel 4000 (bmw) - 7000 (Porsche) euro kwijt voor paar daagjes. Wel vliegen en daar in gloednieuwe GT3 crossen dan. Maar goed, dat hoeft voor mij weer niet....
Mark.
- mrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: GT86 running-in (foto's p5) - Ice Driving Sweden!
Mark,
Dit was zo wat een low-budget formule. Anderhalve dag rijden kostte mij 1450£. Samen met de vlucht betaalde ik dus 2k.
Voor een eerste keer was het ok. Auto's waren group-n evo's en subaru's maar hadden wel wat mankementjes. Maar uiteindelijk hebben we 5 verschillende group-n auto's kunnen rijden die elk een andere karakteristieken hadden. De één had een sterke motor, de andere goede gas respons, nog een andere minder doseerbare remmen, en de subaru een enorm turbo-gat.
Maar uiteindelijk was dat op zich ook wel een ervaring om het beste uit elk van die auto's te krijgen en je rijstijl aan te passen zodat die werkt op iedere auto.
Middagmaal was wat povertjes met Zweedse Goulash soep met wat brood en hotdogs. Niet dat zoiets hoogstaand moet zijn, maar het mocht wat completer.
Instructeurs zijn toffe mannen die je toch héél wat bijbrengen.
Hotel was dan wel weer beter dan verwacht. (http://www.salen2.a-sweden.com/salens-hogfjallshotell), met lekker eten en een basic sauna.
Ik was er met mijn beste maat én het was gewoon een super leuk weekend! Volgende keer ga ik een parcours opzoeken waar hogere snelheden worden gehaald en met wat betere auto's ( liefst ook group-n/a rally auto's).
Dit was zo wat een low-budget formule. Anderhalve dag rijden kostte mij 1450£. Samen met de vlucht betaalde ik dus 2k.
Voor een eerste keer was het ok. Auto's waren group-n evo's en subaru's maar hadden wel wat mankementjes. Maar uiteindelijk hebben we 5 verschillende group-n auto's kunnen rijden die elk een andere karakteristieken hadden. De één had een sterke motor, de andere goede gas respons, nog een andere minder doseerbare remmen, en de subaru een enorm turbo-gat.
Maar uiteindelijk was dat op zich ook wel een ervaring om het beste uit elk van die auto's te krijgen en je rijstijl aan te passen zodat die werkt op iedere auto.
Middagmaal was wat povertjes met Zweedse Goulash soep met wat brood en hotdogs. Niet dat zoiets hoogstaand moet zijn, maar het mocht wat completer.
Instructeurs zijn toffe mannen die je toch héél wat bijbrengen.
Hotel was dan wel weer beter dan verwacht. (http://www.salen2.a-sweden.com/salens-hogfjallshotell), met lekker eten en een basic sauna.
Ik was er met mijn beste maat én het was gewoon een super leuk weekend! Volgende keer ga ik een parcours opzoeken waar hogere snelheden worden gehaald en met wat betere auto's ( liefst ook group-n/a rally auto's).
markk schreef:Gaaaaafffff.
Staat hoog op mn verlanglijstje: Dagje naar Noorden crossen. Twee daagjes driften met tussendoor beetje relax sauna/wellness/lekker eten en drinken. En dan weer dagje terug crossen.
Wat kost dat nou ? Ben meerdere keren uitgenodigd door BMW / Porsche voor dit soort events maar dan ben je snel 4000 (bmw) - 7000 (Porsche) euro kwijt voor paar daagjes. Wel vliegen en daar in gloednieuwe GT3 crossen dan. Maar goed, dat hoeft voor mij weer niet....
Mark.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: GT86 running-in (foto's p5) - Ice Driving Sweden!
Lijkt mij ook supergaaf om een keer zoiets mee te maken.
En dan zou het matige Goulash-soepje mij gestolen kunnen worden, voor mijn part moet ik sandwiches van het hotel meenemen..
Kosten vallen me mee. Niet dat ik het dan zomaar even boek voor volgende week hoor..
En dan zou het matige Goulash-soepje mij gestolen kunnen worden, voor mijn part moet ik sandwiches van het hotel meenemen..

Kosten vallen me mee. Niet dat ik het dan zomaar even boek voor volgende week hoor..

- mrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: GT86 running-in (foto's p5) - Ice Driving Sweden!
Gisteren nog even op stap geweest met de GT86 en hem uit zijn rodage-cyclus gereden.
Ben nu stilaan op zoek naar de rode zone en ik vind de motor toch behoorlijk gutty aanvoelen.
Op de snelle stukken kon ik mijn maat met EVO IX (+ proflex jumbo onderstel) behoorlijk volgen maar op de korte technische stukken kwam ik gewoon grip en tractie tekort.
Ook bleek de ophanging op de snelle hobbelige stukken toch te kort te schieten.
Maar wat verlang je ook van een standaard auto... een EVO is af fabriek ook niet perfect.
Ben nu stilaan op zoek naar de rode zone en ik vind de motor toch behoorlijk gutty aanvoelen.
Op de snelle stukken kon ik mijn maat met EVO IX (+ proflex jumbo onderstel) behoorlijk volgen maar op de korte technische stukken kwam ik gewoon grip en tractie tekort.
Ook bleek de ophanging op de snelle hobbelige stukken toch te kort te schieten.
Maar wat verlang je ook van een standaard auto... een EVO is af fabriek ook niet perfect.
-
- Berichten: 11408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: GT86 running-in (foto's p5) - Ice Driving Sweden!
Als ik geen 1M had kocht zeker een GT86.
Maar ga zeker geen grote bedragen afschrijven en ik ben heel erg tevreden met de 1M dus zolang dat nog zo is ga ik helemaal niks anders kopen.
Kevin.
Op die wegjes die jij rijdt heb je inderdaad dempers nodig met een lange veerweg als je er snoei hard overheen wil. Maar het is ook altijd weer een uitdaging om met een standaard auto het beste eruit te halen.
Maar ga zeker geen grote bedragen afschrijven en ik ben heel erg tevreden met de 1M dus zolang dat nog zo is ga ik helemaal niks anders kopen.
Kevin.
Op die wegjes die jij rijdt heb je inderdaad dempers nodig met een lange veerweg als je er snoei hard overheen wil. Maar het is ook altijd weer een uitdaging om met een standaard auto het beste eruit te halen.
- mrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: GT86 running-in (foto's p5) - Ice Driving Sweden!
Inderdaad lange veerweg is bij ons essentieel.Andre schreef:Als ik geen 1M had kocht zeker een GT86.
Maar ga zeker geen grote bedragen afschrijven en ik ben heel erg tevreden met de 1M dus zolang dat nog zo is ga ik helemaal niks anders kopen.
Kevin.
Op die wegjes die jij rijdt heb je inderdaad dempers nodig met een lange veerweg als je er snoei hard overheen wil. Maar het is ook altijd weer een uitdaging om met een standaard auto het beste eruit te halen.
Ben nu nog aan het tobben welke final drive ik ga monteren. Iemand die kan adviseren?
Ik had gedacht aan het 4.875:1 exemplaar maar deze is niet meteen leverbaar. De 4.556:1 is dat wel, maar ik weet niet of dat wel voldoende zal zijn..
http://www.cuscousainc.com/jpg/Scion%20 ... 0Chart.jpg
- mrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: GT86 running-in (foto's p5) - wheels wanted!
Ben op zoek naar Volk Racing, Advan of Enkei velgen voor op de toyota.
Kan iemand mij een adresje aanraden die ook nog wat korting kan geven?
Please place your votes: 1 - 6
1)

2)

3)

4)

5)

6)

Kan iemand mij een adresje aanraden die ook nog wat korting kan geven?
Please place your votes: 1 - 6
1)
2)
3)
4)
5)
6)
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: GT86 running-in (foto's p5) - wheels wanted!
2 tot 4. De rest vind ik er een beetje knullig uitzien.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: GT86 running-in (foto's p5) - wheels wanted!
4 zonder twijfel
- GarreTT
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
- Locatie: Beetsterzwaag
Re: GT86 running-in (foto's p5) - wheels wanted!
Inderdaad, 4
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: GT86 running-in (foto's p5) - wheels wanted!
Neem contact op met Wouter Vallen ; +31 (0)475 772 719mrbbs schreef:Ben op zoek naar Volk Racing, Advan of Enkei velgen voor op de toyota.
Kan iemand mij een adresje aanraden die ook nog wat korting kan geven?
http://www.part-box.com/index.php
Oh enne.. nummertje 4.
- mrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: GT86 running-in (foto's p5) - wheels wanted!
Hmm.. ziet er toch naar uit dat ik Advan en Rays ga moeten laten varen. Is gewoon te duur.
Enkei is een héél betaalbare optie, Gram Light eventueel een tweede.
Enkei is een héél betaalbare optie, Gram Light eventueel een tweede.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast