Zo op de foto een erg mooie auto JP !JP schreef:Het gaat mij om de auto, en de bijpassende prijs. Zijn die 2 in orde, kan de dealer of de verkoper me gestolen worden, dan wil ik de auto hebben. Al kreeg ik gisteren een rare smaak in de mond door de verkopers. Het fenomeen "zich een beetje moeite doen" zonder dat het opdringerig wordt kennen ze blijkbaar niet.....Rebel schreef:Bij Keram zien ze mij nooit meer terug. Ik zou daar dus echt geen auto kopen.
Beter bij De Maassche in Echt. Of eventueel Kessels in Maastricht.
E91 318i vs. 320i vs. 325i
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Een opdringerige verkoper is ook geen punt, die pareer ik uitstekend. Nee mijn ervaringen gingen veel verder dan dat. Maar zonder in details te treden, ik zal er niemand meer na toe sturen. De Maasche daarentegen weet wel wat service en kwaliteit betekend.
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Daar sluit ik me bij aan!Rebel schreef:Een opdringerige verkoper is ook geen punt, die pareer ik uitstekend. Nee mijn ervaringen gingen veel verder dan dat. Maar zonder in details te treden, ik zal er niemand meer na toe sturen. De Maasche daarentegen weet wel wat service en kwaliteit betekend.
- JP
- Berichten: 34226
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
-Schup-
De boordcomputer, kan die makkelijk van (laten we zeggen) Duits naar Nederlands gezet worden?
De boordcomputer, kan die makkelijk van (laten we zeggen) Duits naar Nederlands gezet worden?

-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Bij de dealer. Alle modules krijgen dan nieuwe software, dus men doet het alleen zonder garantie...JP schreef:-Schup-
De boordcomputer, kan die makkelijk van (laten we zeggen) Duits naar Nederlands gezet worden?
Laatst gewijzigd door Walter op 18 feb 2014, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
- Berichten: 34226
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Ok, dankjewel Walter !
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
.
Laatst gewijzigd door Walter op 18 feb 2014, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Topickickje 
Zit zelf ook te kijken naar een E91 325i Touring.
Vandaag bij eentje wezen kijken uit 2005 (een van de eerste?)
Zag er op zich netjes uit, alleen hier en daar toch wat kleine krasjes en deukjes. Ook zag ik een plekje waar het al bijgewerkt was. De auto heeft geen metallic lak en is zwart, daar zie je het wel heel lastig op vind ik.
Het interieur was smetteloos en hij had niet veel gelopen. De auto is wel geimporteerd maar het onderhoudsboekje lijkt gewoon te kloppen.
Bij het rijden viel me enkel op dat de auto een beetje lijkt te 'hobbelen' onder de 2000rpm. Terwijl een 6 cilinder dat imo toch niet zou moeten hebben?
Het is niet echt het stotteren wat je krijgt als je echt laag in de toeren rijdt en (veel) gas geeft.
Het leek ook weg te gaan met een warme motor. Verder reed hij prima en de motor tikte niet oid.
Voor ik overga op aanschaf wil ik eigenlijk een aankoop keuring uit laten voeren.
Dit kan bij ANWB (~€ 300,-) Dekra (€260,-) of autokennis.nl (€ 125,-).
Autokennis is veruit de goedkoopste, maar is goedkoop ook duurkoop in deze
Ze hebben een flink rapport iig.
Zijn er verder nog punten waar ik op moet letten?

Zit zelf ook te kijken naar een E91 325i Touring.
Vandaag bij eentje wezen kijken uit 2005 (een van de eerste?)
Zag er op zich netjes uit, alleen hier en daar toch wat kleine krasjes en deukjes. Ook zag ik een plekje waar het al bijgewerkt was. De auto heeft geen metallic lak en is zwart, daar zie je het wel heel lastig op vind ik.
Het interieur was smetteloos en hij had niet veel gelopen. De auto is wel geimporteerd maar het onderhoudsboekje lijkt gewoon te kloppen.
Bij het rijden viel me enkel op dat de auto een beetje lijkt te 'hobbelen' onder de 2000rpm. Terwijl een 6 cilinder dat imo toch niet zou moeten hebben?
Het is niet echt het stotteren wat je krijgt als je echt laag in de toeren rijdt en (veel) gas geeft.
Het leek ook weg te gaan met een warme motor. Verder reed hij prima en de motor tikte niet oid.
Voor ik overga op aanschaf wil ik eigenlijk een aankoop keuring uit laten voeren.
Dit kan bij ANWB (~€ 300,-) Dekra (€260,-) of autokennis.nl (€ 125,-).
Autokennis is veruit de goedkoopste, maar is goedkoop ook duurkoop in deze

Zijn er verder nog punten waar ik op moet letten?
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
mbt. de aankoopkeuring: heb zelf eens een Dekra keuring uit laten voeren op een E46 M3. vond het een dure keuring, maar wel goed en uitgebreid. voordeel van Dekra is dat je de auto ook op locatie kan laten keuren, ook wordt de auto op schade gecontroleerd dmv. lakdiktemeter. kan je eventueel het keuringsrapport sturen als je dat wilt, kun je zien wat het inhoud bij hen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28529
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Toevallig die 325i uit nijkerk voor 12k? Ben ik ook mee bezig geweest dan
haha

- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Inmiddels al een paar 325i's gezien. Er zijn nette en minder nette.
Ook zit er veel verschil in de opties, probleem hiervan is dat wat je 1x ziet je ook wil hebben
Vandaag ook een proefrit gemaakt in een 320d. Zag er netjes uit, van eerste eigenaar, volleer, navi pro, trekhaak.
De laatste beurt was echter 60dkm geleden voor het laatst afgestempeld.
Zo'n 320d is echter veel trager dan een 325i, ondanks het hogere koppel. Dit merk je in het hele toerengebied, de 6 cilinder rijdt gewoon veel lekkerder weg.
Nu is dit pas de eerste 320d die ik rijdt, dus wellicht dat een proefrit in een andere auto iets anders uitwijst.
Daarna nog wezen kijken naar een 325i, zag er ook erg goed uit aan de buitenkant, maar had toch wat mankementjes;
de auto hobbelde, ondanks zgan nieuwe banden (wel Meteors :'))
de auto was érg vochtig van binnen, onder de mat was het schuim ook echt nat.
bij gasgeven hoorde je een zacht "fluitje", wat met de kachel uit er niet was. Ook was het na 15/20min, dus met warmere motor, weg.
Het blok tikte héél lichtjes en had ook wat gezweet boven het uitlaatspruitstuk.
Verder nog wat kleinigheden als wat rare vuile vlekken op de achterbank (auto was al gecleaned volgens verkoper), gordels wat "beschadigd" door kinderzitjes, een rechterspiegel die niet helemaal netjes gerepareerd was en een krasje voor het display van het instrumentenpaneel.
Tevens is deze auto om een of andere reden 1470kg op kenteken, terwijl andere 325i's 1445kg zijn (en dus een MRB klasse lager
)
Ook zit er veel verschil in de opties, probleem hiervan is dat wat je 1x ziet je ook wil hebben

Vandaag ook een proefrit gemaakt in een 320d. Zag er netjes uit, van eerste eigenaar, volleer, navi pro, trekhaak.
De laatste beurt was echter 60dkm geleden voor het laatst afgestempeld.
Zo'n 320d is echter veel trager dan een 325i, ondanks het hogere koppel. Dit merk je in het hele toerengebied, de 6 cilinder rijdt gewoon veel lekkerder weg.
Nu is dit pas de eerste 320d die ik rijdt, dus wellicht dat een proefrit in een andere auto iets anders uitwijst.
Daarna nog wezen kijken naar een 325i, zag er ook erg goed uit aan de buitenkant, maar had toch wat mankementjes;
de auto hobbelde, ondanks zgan nieuwe banden (wel Meteors :'))
de auto was érg vochtig van binnen, onder de mat was het schuim ook echt nat.
bij gasgeven hoorde je een zacht "fluitje", wat met de kachel uit er niet was. Ook was het na 15/20min, dus met warmere motor, weg.
Het blok tikte héél lichtjes en had ook wat gezweet boven het uitlaatspruitstuk.
Verder nog wat kleinigheden als wat rare vuile vlekken op de achterbank (auto was al gecleaned volgens verkoper), gordels wat "beschadigd" door kinderzitjes, een rechterspiegel die niet helemaal netjes gerepareerd was en een krasje voor het display van het instrumentenpaneel.
Tevens is deze auto om een of andere reden 1470kg op kenteken, terwijl andere 325i's 1445kg zijn (en dus een MRB klasse lager

- Martijn_bmw
- Berichten: 28529
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
die laatste toevallig in soest bekeken,?
daar staat er namelijk ook een met zo'n gewicht vond ik ook al vreemd...
bij een panoramadak is het wel zo dat ze 30kg zwaarder op kenteken zijn...
daar staat er namelijk ook een met zo'n gewicht vond ik ook al vreemd...
bij een panoramadak is het wel zo dat ze 30kg zwaarder op kenteken zijn...
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Maar dat heeft ie niet...
- Martijn_bmw
- Berichten: 28529
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
is het deze?
BMW 3-serie Touring 325i Executive met navigatie full map
€ 13.950,00
http://link.marktplaats.nl/645192494
BMW 3-serie Touring 325i Executive met navigatie full map
€ 13.950,00
http://link.marktplaats.nl/645192494
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Ik weet nog een mooie 325i te koop. Van 2005 met 130k op de teller.
Zwart leder sportinterieur erin, beetje licht blauw/grijs van buiten. Hele nette auto.
Zit ook een heel audiogebeuren in met schermen in de hoofdsteunen etc die netjes weggewerkt kunnen worden met hoesjes over de hoofdsteunen.
Setje zomer en winterwielen erbij etc etc.
Mocht je eventueel interesse hebben, dan kan je me altijd even een pb sturen.
Zwart leder sportinterieur erin, beetje licht blauw/grijs van buiten. Hele nette auto.
Zit ook een heel audiogebeuren in met schermen in de hoofdsteunen etc die netjes weggewerkt kunnen worden met hoesjes over de hoofdsteunen.
Setje zomer en winterwielen erbij etc etc.
Mocht je eventueel interesse hebben, dan kan je me altijd even een pb sturen.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Dan weet je waar het vandaan komt.... lekker laten staan deze. (imho)daNpy schreef:de auto hobbelde, ondanks zgan nieuwe banden (wel Meteors :'))
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Heb nog 17" Conti's liggen dus dat is geen onoverkomelijk probleem. Bovendien heb ik alles aan de verkoper gemeld en alles zou voor (evt) verkoop gerepareerd worden. Even opnieuw balanceren is het werk niet, maar het is me al bij heel veel garages opgevallen dat hier niet de aandacht aan wordt besteed die het zou moeten hebben. Terwijl het het rijden aardig beinvloed.Niels schreef:Dan weet je waar het vandaan komt.... lekker laten staan deze. (imho)daNpy schreef:de auto hobbelde, ondanks zgan nieuwe banden (wel Meteors :'))
Maar je hebt gelijk, als ik bij een auto sta met een nieuwprijs van ca 50k dan krijg ik gigantische jeuk als ik zie dat er 3 tientjes is bespaard door er D-merk banden op te leggen

Het vochtprobleem zie ik echter somberder in. De auto droog krijgen is 1 maar hoe komt hij zo nat en hoe voorkom je dat de volgende keer is een hele grote 2.
Daarnaast heb ik geen stoelverwarming en bekerhouders gezien in de auto die wel op een foto staan. Vreemd

Met betrekking tot het hogere gewicht; het is me opgevallen dat modellen uit 2005 en 2006 (handbak) 1445kg zijn, maar modellen uit 2007 of nieuwer zijn zwaarder.
Ook zijn er weer auto's die als 325i op kenteken staan, maar stiekum een 3 liter motor hebben.
Bovenstaande uit Soest is uit 2007, dus zwaarder (1470kg), maar volgens het RDW wel 2497cc.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Nou je voelt het zelf ook wel aan maar dergelijke banden onder een dergelijke auto zegt veel omtrent de wijze waarop onderhoud is uitgevoerd (heel zeer waarschijnlijk). Dan kun je imho beter afhaken, te meer omdat het niet alleen die banden zijn op dit moment........ Het is natuurlijk anders als de rest top is maar de garage heeft er nog ff budget banden onder gegooid omdat de oude Michelins af waren 

- MR M POWER
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:18
- Locatie: Franeker
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
De 325i's vanaf +- september 2007 zijn voorzien van de 3.0 liter motor, het vermogen is echter hetzelfde gebleven.daNpy schreef:Niels schreef:daNpy schreef:de auto hobbelde, ondanks zgan nieuwe banden (wel Meteors :'))
Met betrekking tot het hogere gewicht; het is me opgevallen dat modellen uit 2005 en 2006 (handbak) 1445kg zijn, maar modellen uit 2007 of nieuwer zijn zwaarder.
Ook zijn er weer auto's die als 325i op kenteken staan, maar stiekum een 3 liter motor hebben.
Bovenstaande uit Soest is uit 2007, dus zwaarder (1470kg), maar volgens het RDW wel 2497cc.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Boekje afgestempeld t/m 60dkm geledenNiels schreef:Nou je voelt het zelf ook wel aan maar dergelijke banden onder een dergelijke auto zegt veel omtrent de wijze waarop onderhoud is uitgevoerd (heel zeer waarschijnlijk). Dan kun je imho beter afhaken, te meer omdat het niet alleen die banden zijn op dit moment........ Het is natuurlijk anders als de rest top is maar de garage heeft er nog ff budget banden onder gegooid omdat de oude Michelins af waren

@M Power: Bedankt voor de info!
Maar dan vind ik het nog steeds vreemd dat die uit Soest uit jan 2007 is en 1465kg weegt ipv 1445

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Vocht onder de matten kan denk ik komen door sneeuw onder de laarzen/schoenen.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Met een auto die al 2 maanden stil staat?
Daarnaast is het hele interieur vochtig, de matten zijn echt nat. Lijkt me heel sterk dat dat van wat sneeuw komt...
Daarnaast is het hele interieur vochtig, de matten zijn echt nat. Lijkt me heel sterk dat dat van wat sneeuw komt...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Dat is idd wel vaag. Ik refereer voornamelijk naar eigen ervaring met de laatste sneeuwtroep. (En zeiknatte matten).
- Daan
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Klopt! Ik heb een 325i van oktober 2007 met de 3.0 motor. Kenteken gewicht is echter wel 'maar' 1405kg.De 325i's vanaf +- september 2007 zijn voorzien van de 3.0 liter motor, het vermogen is echter hetzelfde gebleven.
Ik overweeg de mijne met 65.000km (verder High executive, dakota zwart leder, 18" styling 162, BMW performance einddemper en Maaral onderhouden) trouwens te verkopen i.v.m. interesse in de F30

Daan...
-
OnlineFabian
- Berichten: 7235
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Ik heb nog een mooie 07'er staan. Alleen geen sportstoelen en geen metallic, is uni-zwart.....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten