Elk jaar ga ik samen met mijn pa een keer een weekendje weg, mannen onder elkaar zeg maar. Vorig jaar zijn we bijvoorbeeld naar de dragstrip van Santa Pod geweest om daar de European Finals te bekijken.
Dit jaar lijkt het mij leuk om een soort roadtrip te doen, de Volvo 850 is tegen die tijd klaargestoomd en is dus een mooie manier om te genieten van de 400 paardjes onder de kap.
Het plan is om er een leuke week van te maken, maar wat vinden wij nou leuk? Bezienswaardigheden zoals circuits, auto fabrieken, horloge makerijen, bierbrouwerijen, mooie natuurgebieden om een dag te wandelen, etc.
We zijn met zijn 2-en, willen er ongeveer 3 tot 5 dagen voor uittrekken. Kilometrage max. 2000 zodat er nog tijd over blijft om leuke dingen te zien. Qua gebied heb ik vooral de richting van Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk in gedachte. Zeker omdat we dan een ritje op de Nurburgring mee kunnen pakken. Een trip richting noord-scandinavië willen we een andere keer doen, dus het doel is vooral naar het oosten en het zuiden. Het budget is een maximum van €1500-2000 tezamen.
Maar nu komt het: Ik heb nul ervaring in deze gebieden! Vandaar de vraag aan jullie: Zijn er tips voor mooie bezienswaardigheden en mooie routes om met de auto te rijden?
Hoe ziet jullie ultieme 5-daagse "mannen roadtrip" er uit?
Alvast bedankt voor het meedenken, en het delen van jullie ideeën en ervaringen!