S65 of S54 in n E46 bouwen.
-
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Is die M3 met jap motor dan nog iets waard in Nederland? Tenminste als dat ding de zandbak overleeft want ze gaan precies niet al te voorzichtig met hun spul om.
Gewoon S54 erin en als je nog wat pk's wil een S/C erop.
Gewoon S54 erin en als je nog wat pk's wil een S/C erop.
- Petrolhead Tom
Een M3 cs met S54 zou nog wel wat waard kunnen zijn. Een willekeurige M3 met Jap motor is over de gehele linie altijd minder waard vermoed ik.
- Roy RS
niet om het moeilijk te maken, maar als je een Z06 blok erin kan hangen voor het geld van dat Supra blok...dan kies ik op zekers voor dat Z06 blok! Lekker veel vermogen, lekker atmospherisch! Goede uitlaat en dat klinkt beter als de Supra!
V8 power all the way, koppellllllll
ben eens benieuwd wat het wordt, 357Cubic Inches...gave tag achterop die beamer René!
V8 power all the way, koppellllllll
ben eens benieuwd wat het wordt, 357Cubic Inches...gave tag achterop die beamer René!

-
OnlineLuco
Jeroen K. schreef:ook niet, maar als de auto ooit nog naar nl komt is dat wel iets zuiniger daan die LS3 z06 motor.... en in nederland is een LS3 onderdeel wss stuk duurder dan dat van een supra!Luco schreef:Plus dat je dan ook moet luisteren in een vergelijkbare situatie en niet de een stationair en de ander op volle polle, dat kan je niet vergelijken.
Maar ja net of een Jap met turbo gilt
Als die naar Nederland moet komen in de toekomst zou ik er een originele inhangen, anders moet die door de rdw gekeurd worden.
- Petrolhead Tom
Bij een Supra blok niet. Dan blijft het aantal cilinders gelijk.
-
OnlineLuco
Van een ander merk, dat mag dus niet.Petrolhead Tom schreef:Bij een Supra blok niet. Dan blijft het aantal cilinders gelijk.
-
-
verkeerde jaar, 2003 is nog de type dat werd terug geroepen naar de dealers voor de ombouw, mag absoluut niet ouder dan 2004 zijn, km stand daar in tegen is wel goed! (ja ik been heel kieskeurig voor me M3, voor me racer zou het me niet boeien, dan is het motto: zolang het maar hard gaatJussi schreef:Kan dat trouwens niet een stukje goedkoper?
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-M3-E46-S5 ... 19d8790bd4
-
denk in dit geval ook niet meer gezien het originele blok eruit is gehaald... de nummer matchen dan natuurlijk niet meer helaas.Petrolhead Tom schreef:Een M3 cs met S54 zou nog wel wat waard kunnen zijn. Een willekeurige M3 met Jap motor is over de gehele linie altijd minder waard vermoed ik.
-
Je bent kieskeurig voor je M3 maar je wilt hem wel half verbouwen om er een jap blok in te hangen waar je zoveel mogelijk pk uit wil persen?Jeroen K. schreef:verkeerde jaar, 2003 is nog de type dat werd terug geroepen naar de dealers voor de ombouw, mag absoluut niet ouder dan 2004 zijn, km stand daar in tegen is wel goed! (ja ik been heel kieskeurig voor me M3, voor me racer zou het me niet boeien, dan is het motto: zolang het maar hard gaatJussi schreef:Kan dat trouwens niet een stukje goedkoper?
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-M3-E46-S5 ... 19d8790bd4
Blijven doorzoeken naar een S54 is mijn advies.
- RutgerK
Ik volg de ontwikkelingen rond de BMW's van Jeroen niet meer maar geld was normaal gesproken maar een relatief issue en ging het meer om of het verhaal voor het benodigde geld goed te verkopen is. Los van dat advies hier maar beperkt werd gebruikt.
Gewoon dus meer betalen voor een jong blok met betrouwbare historie (via lokale BMW dealer) ter vervanging van de oude. Niet lopen mauwen over allerlei exotische oplossingen en extra wijzigingen die nodig zijn met een ander type blok. Zijn vader moet volgens mij ook kunnen begrijpen.
Gewoon dus meer betalen voor een jong blok met betrouwbare historie (via lokale BMW dealer) ter vervanging van de oude. Niet lopen mauwen over allerlei exotische oplossingen en extra wijzigingen die nodig zijn met een ander type blok. Zijn vader moet volgens mij ook kunnen begrijpen.
- Robin Hartog
Geweldig dit, probeert 'ie gaaf project te bespreken weet er iemand toch weer een draai aan te geven.RutgerK schreef:Ik volg de ontwikkelingen rond de BMW's van Jeroen niet meer maar geld was normaal gesproken maar een relatief issue en ging het meer om of het verhaal voor het benodigde geld goed te verkopen is. Los van dat advies hier maar beperkt werd gebruikt.

-
Dat van de M3 blok komt meer omdat ik niet na een tijdje weer met een kapot blok wil staan door een of andere failure omdat de eerste eigenaar hem niet terug gebracht heeft naar de garage. Heb net te horen gekregen dat er ook S54 gevonden is op de sloop hier en ga zondag erbij kijken en na trekken bij de bmw dealer wanneer die gebouwd is en indien voor 2004 of de terug roep acties erop gedaan zijn!Jussi schreef:Je bent kieskeurig voor je M3 maar je wilt hem wel half verbouwen om er een jap blok in te hangen waar je zoveel mogelijk pk uit wil persen?
Blijven doorzoeken naar een S54 is mijn advies.
Dat van de supra hangt op vanavond af, vind ik het niet lekker rijden of afbreuk doen aan voorgaande tijden gebeurt het ook absoluut niet, moet of net zo leuk zijn of leuker!
en om dit soort opmerkingen maak ik dus geen mijn auto topic... er word weer meteen vanuit gegaan dat een 19 jarig iemand dit soort dingen niet kan betalen... triestRutgerK schreef:Niet lopen mauwen over allerlei exotische oplossingen en extra wijzigingen die nodig zijn met een ander type blok. Zijn vader moet volgens mij ook kunnen begrijpen.
- RutgerK
Dat is je goed recht Jeroen. Klopt mijn beeld niet met de recente geschiedenis van je 'autoleven'?
-
Nee paps heeft me er nog nooit een cent voor gegeven. Pappie zegt altijd je kan ook een goedkopere auto rijden brengt je ook van A naar B, dus als je iets speciaals/duurs wilt mag je het zelf betalen ook!
Om heel eerlijk te zijn heeft ie me aangeboden om een klein/zuinig/langzaam autotje te geven, heb ik zelf nee gezecht omdat ik daar niet in wil rijden (lees vind ik zonde van het geld). dan zelf al mijn salaris eraan besteden om iets leuks te rijden
Om heel eerlijk te zijn heeft ie me aangeboden om een klein/zuinig/langzaam autotje te geven, heb ik zelf nee gezecht omdat ik daar niet in wil rijden (lees vind ik zonde van het geld). dan zelf al mijn salaris eraan besteden om iets leuks te rijden
-
Slimme vader 

- RutgerK
Ik ben helemaal overtuigd. Geef jij lekker al je salaris uit om de M3 weer rijdend te krijgen. Ik kees over een tijdje weel weer bij over die nieuwe 6 in lijn.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Als je het kan doen gewoon dat Supra blok erin hangen. Spijt dat het veel geld kostte kan je later nog wel eens hebben, maar dan wel met de mooie verhalen van 'vroeger' erbij.
Doe gewoon wat jou het vetst lijkt!
Doe gewoon wat jou het vetst lijkt!
- Petrolhead Tom
Geloofwaardig of niet ik vind het wel weer een geinig draadje! 

-
Het leukste aan het geheel is, hij was/is ook een carnut zoals ik ben! hij heeft niet voor niets de maserati hier gekocht in kuwait binnen 1 uur van dat hij op internet verscheenShakes schreef:Slimme vader

Hij snapt mijn keuze verder ook wel maar had gehoopt dat ik me geld zou sparen gezien de moeilijke economische situatie etc etc..
Ik ga met een uur of 2 weer richting het racen en dan ga ik even een tijdje rijden met de E46 2jz om te kijken hoe dat bevalt! ik zal filmpje posten van de gopro hoe mijn beleving hiervan was (is kijken of ik ook in de 900pk E36 mag rijden)
-
wat zijn de kosten van auto's naast aanschaf?
benzine is gratis.
aankoop?
onderhoud? Onderdelen zullen wel van ver komen dus dat snap ik.
belastingen?
Ben ik wel benieuwd naar.
benzine is gratis.
aankoop?
belastingen?
- D20VT
De GTRene oplossing, wacht tot het blok ploft : check,
Legt er een V8 in: check

Legt er een V8 in: check
- GTRene
kijk, zo ist gewicht mooi verdeeld, links 4 cilinders en rechts 4 cillinders
gevuld met een leuke M62

gevuld met een leuke M62
-
Benzine ik tankte altijd 60 liter Ron98 voor 15 euroShakes schreef:wat zijn de kosten van auto's naast aanschaf?
benzine is gratis.
aankoop?
belastingen?
onderhoud kan duur zijn kan goedkoop zijn (ligt ook aan je huidskleur, als je blank bent gaat de prijs omhoog want ze denken die hebben geld)
belastingen hebben we niet (het is natuurlijk geen nederland waar we uitgemolken worden)
verzekering... op een M3 15 euro per jaar

-
Zojuist terug gekomen van het rijden in een 2JZ E46, maar is geen goed voorbeeld
helaas was zijn spruitstuk gescheurd en de turbo kwam dus niet op druk zoals ie hoort en maakte bijna geen druk, maakte max 1 bar boost! Morgen is er weer een drift dag op kuwait en dan word de witte E36 weer van stal gehaald dus misschien kan ik daar dan nog even in rijden om te kijken hoe zo'n 2JZ echt rijdt....
Filmpje post ik morgen overigens (als het beetje goed is)

Filmpje post ik morgen overigens (als het beetje goed is)