het "Suffe" SUV & Terreinwagen draadje ;-)
- Luco
-
Re: Het "suffe" SUV & terreinwagen draadje ;-)
Tja, soms kun je beter laat komen in plaats van altijd te vroeg, zoals Hans... 

- Robertdj
- Downforce Hans
Je moet niet altijd geloven wat je vrouw tegen je zegt..........allen schreef:Tja, soms kun je beter laat komen in plaats van altijd te vroeg, zoals Hans...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Het "suffe" geneuzel draadje ;-)
Dit is geen SUV? Moet dit in 't Kuwait draadje?
http://www.f30post.com/forums/showthrea ... st13546687
Weer wat anders.

Je zou bijna denken aan het S(tuttgarter) kenteken te zien dat Benz/AMG dit zélf éémalig heeft gebouwd voor 'n sjeik? Dus niet 'n tuner ofzo.
Edit, ik zie dat MB dat dus doet: de G 6x6 als militair voertuig.
http://www.f30post.com/forums/showthrea ... st13546687
Weer wat anders.
Je zou bijna denken aan het S(tuttgarter) kenteken te zien dat Benz/AMG dit zélf éémalig heeft gebouwd voor 'n sjeik? Dus niet 'n tuner ofzo.
Edit, ik zie dat MB dat dus doet: de G 6x6 als militair voertuig.
- Chris van S.
Plus het feit dat op de lange baan ALLES gloeiend heet word, inclusief stoelframe. Maargoed, daarvoor hebben paar gekke engelsen wat aftermarket isolatie spul voor ontwikkeld.Dennis Cavallino schreef: Met de Defender over 80 km/u weggetjes is echt heerlijk toeren, maar met 135 naar Le Mans is dodelijk vermoeiend en saai. Teveel herrie, te slechte stoelen, matige zithouding en bij één file ben je al helemaal klaar met de koppeling. Maar in de stad valt 't mij gek genoeg wel weer mee.
Vandaag op mijn werk werd er een splinternieuwe Defender 130 op grijs kenteken rijklaargemaakt met roofrack + lampen. Dan is het echt een super gaaf ding om te zien. Je moet de auto leren waarderen, geen enkel stuk plaatwerk is recht. Opvallend genoeg word er op die auto een Disco III ingeruild. Dus er zijn nog mensen die een Defender nieuw willen rijden.
-
Re: het "Suffe" SUV & Terreinwagen draadje ;-)
Dit is een paar jaar mijn "ride" geweest, Jap-import RHD Pajero 2800 turbo diesel intercooler 1995. Dingen kosten geen drol in de aanschaf en zijn echt niet kapot te krijgen.
Foto genomen in Wales 2010.

Foto genomen in Wales 2010.
- GTRene
mooie foto en avontuur 

- Snipe
Graag zelfs (maar niet als enige auto).Chris van S. schreef:Dus er zijn nog mensen die een Defender nieuw willen rijden.
-
Ik moet zo'n ding ook gewoon een keer nieuw hebben. Op grijs kenteken dan graag. Enige twee opties airco en cruise control. Want de ritjes zullen vast wat meer tijd in beslag nemen.
Die Pajero vind ik ook wel mooi, maar never dat ik een rhd wil in Nederland.

- Petrolhead Tom
RHD rijders in Nederland geven altijd aan dat het niets uitmaakt en dat je er zo aan gewend bent. Ik snap er geen reet van. Dat dat stuur blijft toch aan de verkeerde kant zitten? Dat is toch gewoon gruwelijk irritant?allen schreef:
- Martijn_bmw
+1! ik zou het ook echt nooit moeten hebben...Petrolhead Tom schreef:RHD rijders in Nederland geven altijd aan dat het niets uitmaakt en dat je er zo aan gewend bent. Ik snap er geen reet van. Dat dat stuur blijft toch aan de verkeerde kant zitten? Dat is toch gewoon gruwelijk irritant?allen schreef:
-
Ik zou het ook niet meer doen, maar dan vooral vanwege imago en dergelijke uiterlijkheden. Voor het rijden maakt het imo weinig uit en het is ook leuk om eens mee te maken dat slagbomen door beheerders van parkeergarages voor je open gedaan worden. Engelse chique in dat geval 

- GTRene
vind het ook irritant en je moet je koppie er meer bijhouden, vooral als je wel eens switcht van LHD naar RHD dat je onthoud waar je zit ivm breedte ineens aan de andere kant
verder is met links shiften als je rechts bent ook niet echt fijn

verder is met links shiften als je rechts bent ook niet echt fijn

-
Ik geloof vast wel dat je er aan kunt wennen hoor. Waar het bij mij vooral om gaat is dat ik sowieso geen rhd auto's in NL wil rijden die lhd te koop zijn. En als het dan ook nog een 'trage' terreinwagen moet zijn ben ik helemaal klaar. In de bus moet ik ook wat meer anticiperen op tegemoetkomend verkeer. Inhalen gaat nu eenmaal niet zo snel als een sportwagen.
- Downforce Hans
Hoe weet jij dat nou.....................allen schreef:Ik geloof vast wel dat je er aan kunt wennen hoor. Waar het bij mij vooral om gaat is dat ik sowieso geen rhd auto's in NL wil rijden die lhd te koop zijn. En als het dan ook nog een 'trage' terreinwagen moet zijn ben ik helemaal klaar. In de bus moet ik ook wat meer anticiperen op tegemoetkomend verkeer. Inhalen gaat nu eenmaal niet zo snel als een sportwagen.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Dan zijn LaRo's (als ik goed geïnformeerd ben) redelijk makkelijk om te bouwen naar LHD.
allen schreef:Ik geloof vast wel dat je er aan kunt wennen hoor. Waar het bij mij vooral om gaat is dat ik sowieso geen rhd auto's in NL wil rijden die lhd te koop zijn. En als het dan ook nog een 'trage' terreinwagen moet zijn ben ik helemaal klaar. In de bus moet ik ook wat meer anticiperen op tegemoetkomend verkeer. Inhalen gaat nu eenmaal niet zo snel als een sportwagen.
-
Uit een vaag verleden Hans.
Arthur, redelijk simpel kost nog altijd geld. Overigens, heb ik wel genoeg gezeik gehad met auto's. Zo'n ding zou ik nu gewoon nieuw kopen en niet uit 1823 waarbij je uiteindelijk nog 30k kwijt bent aan de restauratie.

Arthur, redelijk simpel kost nog altijd geld. Overigens, heb ik wel genoeg gezeik gehad met auto's. Zo'n ding zou ik nu gewoon nieuw kopen en niet uit 1823 waarbij je uiteindelijk nog 30k kwijt bent aan de restauratie.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Oh? Het moet als nieuw 

-
Watjes zijn julliePetrolhead Tom schreef:RHD rijders in Nederland geven altijd aan dat het niets uitmaakt en dat je er zo aan gewend bent. Ik snap er geen reet van. Dat dat stuur blijft toch aan de verkeerde kant zitten? Dat is toch gewoon gruwelijk irritant?allen schreef:

Reden aanschaf RHD in nederland was niet zo moeilijk:
Pajero 2800 TD intercooler (Exceed uitvoering, nooit in Europa geleverd, alleen via grijze import) automaat, 4x4 met voor-achter en tussenbak sper (electrisch), winterpack (standaard body-lift, verwarmde voorruit en standkachel etc.) dubbele airco (voor en achter gescheiden), al het denkbare electrisch uitgevoerd (ramen, stoelen, spiegels verstelbaar en inklapbaar, panoramisch glazen dak net de Amsterdam Arena etc.) 7 seater geel kenteken.
Aanschafprijs 2500 euro!!! en zeker een paar jaartjes zeer gek mee gedaan zonder enig probleem.
Om een voorbeeld te geven, vriend heeft een 320Gay Wagon (6cil. benz.) van het merk met de ster. Auto van ver boven de 25K in deze gebruikte staat. Heeft bij lange na niet de (werkende) optie's die de Pajero had en na iedere rit in het (licht)terrein kon er weer iets de revisie in. Denk aan assen, bakken stuurhuizen etc. En dat kost dan ook allemaal nog eens Gay Wagon geld.
De 2000 euro die ik aan wegenbelasting per jaar betaalde had ik geen moeite mee, dat waren ook zo'n beetje de enige terugkerende kosten die ik aan deze auto heb gehad.
- Martijn_bmw
das inderdaad wel heel weinig geld voor zo'n dikke auto...
-
Watjes, dude! Weet je wel watvoor bikkel je moet zijn als je 40-60k per jaar wil afleggen in een Defender? 

- Luco
Patrol is qua onderhoud tot nu toe ook de goedkoopste auto hier geweest.
alleen beurtjes, af en toe een accu en de dynamosteun is een keer afgebroken.
Ow ja en verstelbare koplamp en vorig jaar schokbrekers, verder niks aan gehad in 10 jaar tijd.
Pas geleden lekje in aircosysteem.
alleen beurtjes, af en toe een accu en de dynamosteun is een keer afgebroken.
Ow ja en verstelbare koplamp en vorig jaar schokbrekers, verder niks aan gehad in 10 jaar tijd.
Pas geleden lekje in aircosysteem.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Leuke terreinwagen:

- Dennis Cavallino
Blijft gaaf om zo'n 959 in 't wild te zien!
Tijdens de Boucles de Spa reed er een 911 4x4 mee die tijdens Le Dakar werd bestuurd door Jacky Ickx. Dat was in die tijd al gaaf, maar die 959 leek zo hoog op de poten wel buitenaards man!

Tijdens de Boucles de Spa reed er een 911 4x4 mee die tijdens Le Dakar werd bestuurd door Jacky Ickx. Dat was in die tijd al gaaf, maar die 959 leek zo hoog op de poten wel buitenaards man!