2.5 jaar geleden heb ik deze Suzuki particulier gekocht omdat het de enige was die in het budget van 5K paste.
Hij had toen 16K km's gereden en was op een BOS vervangingsdemper helemaal origineel. Origineel was een vereiste bij aankoop, daar heb ik vaak een beter gevoel bij. En daarnaast is het veel te leuk om zelf dingen te kopen en aanpassingen te doen.
Het eerste 1/2 seizoen heb ik gewoon lekker gereden een beetje wennen aan het vermogen en leren sturen, want dat leer je niet tijdens het lessen. Dus heel veel dijkjes gereden Maurik --> Arnhem via de A325 naar Nijmegen --> Tiel leer je veel van zeker omdat je de bochten leert kennen .
In de winter toch maar eens wat accessoires gekocht:
-Kellermann kentekenplaathouder
-Hodbodies kuipknipperlichten
-LED achterlicht met knipperlichtfunctie
-Donkere kuipruit
-Rizoma crashprotectors
-Rizoma bobin-kit
-Alu paddock stands
-Xenon setje
Na lang zoeken op marktplaats een Yoshimura titanium Tri-oval high mount uitlaat gevonden vrij bijzonder want ze zijn zeldzaam. Bij Star twin in Loenen een DB-killer laten maken voor circuitdagen.
In de lente de motor weggebracht voor een grote beurt incl kleppenstellen, montage van stalen remleidingen en K&N filter. De fiets reed weer heerlijk en ik was wel toe aan een nieuwe uitdaging dus boekte twee circuitdagen assen.
Voor de eerste dag in mei de veerring af laten stellen, inmiddels weer 4x gedaan maar nu staat het optimaal en word het niet beter (rijd nog met originele veerring).
Heerlijke dag gehad op Assen veel geleerd oa dat sport/toer banden niet geschikt zijn voor circuitrijden. Daarom niet lang daarna Pirelli Diablo Super Corsa's laten monteren een aanrader trouwens

Ondertussen een huis gekocht waar eigenlijk alle tijd in ging zitten dus motorrijden lag op een laag pitje gemiddeld nog maar een keer in de twee weken.
In September weer naar Assen, de Pirelli's beviel uitstekend redelijk wat secondes er af kunnen rijden. In het begin heb je altijd een steile leercurve :strong:
Komen we in 2012, motor in Maart voor een kleine beurt weggebracht kwamen geen bijzonderheden naar voren.
Maar in Mei kreeg hij een beetje last van een rammelende distributieketting bij een koude start en warm tot 4000 toeren. Het begin van de ellende waar ik later pas achter kwam.
Het is eigenlijk een constructie fout van Suzuki waarbij de ketting eigenlijk iets te lang is waardoor de spanner eigenlijk vanaf nieuw op het einde van zijn bereik zit. Hierbij slijten de tandjes van de spanner boven gemiddeld snel af en kan hij de ketting niet meer strak houden waardoor deze begint te klapperen. Het is en veel voorkomend probleem welke vaak bij 20k km's naar voren komt. Bij sommige veel eerder maar er zijn er ook die bij een ton nog geen last hebben, maar helaas niet bij mij.
Dus spanner laten vervangen en het gerammel was weg maar naar een ritje van 200km kwam het 3x zo hard terug. Dus toch maar terug naar RM motortechniek gereden en na overleg maar daar achter gelaten want 2 Juni moest ik bij Hoegee zijn om hem af te laten stellen. Dus hij had vier dagen om het stil te krijgen.
Na het open maken van het blok was de conclusie snel getrokken de ketting was 1/2 cm uitgerekt waardoor de spanner hem niet meer strak kon houden. Dit was het resultaat van een paar km rijden met een versleten spanner.
Afgelopen vrijdag was hij klaar en kon ik hem op halen, hier onder het lijstje met werkzaamheden
-Distributie ketteng vervangen
-Drie kleppen gesteld (nokkenassen lagen er toch uit)
-Diverse pakkingen vervangen
-Uitlaat opnieuw gemonteerd wegens lichte lekkage
-Rempomp gemodificeerd zodat deze beter instelbaar is
-Nieuw thermocontact voor de fan
-Remvloeistof ververst
-ITR verstelbare rem en koppelingshendels
Hij was dus net op tijd klaar voor zaterdag om naar Hoegee te gaan om hem af te laten stellen.
Uitdraai
Resultaat: 113.4PK @ 12776 tpm 67.2Nm @ 10759 tpm
We kunnen weer genieten van de gixxer zonder rammeltjes aanstaande vrijdag vertrek ik voor een weekendje ardennen / luxemburg / moezel. Het weer moet nog wel een beetje beter worden maar ik heb er zin ik