Ha Robert! Niks te zeuren, als gezegd is de sensatiewaarde een stuk lager vergeleken met de M3, maar hij doet z'n werk goed, zonder morren, comfortabel en tis zeker geen stakker. Sturen en remmen is prima naar wens, stuurhuis voelt directer aan dan dat van de E36 en dat is prettig. Onderstel heeft een mooie balans tussen comfort en sportiviteit: helt niet teveel over en gaat dus netjes en vrij neutraal de bocht om, zonder hard te zijn. Hoewel ik niet uitsluit dat ik er nog een dikkere stabi onder zet, voor en achter of wellicht alleen achter, maar dat wil ik pas gaan beoordelen als ik de nodige km's op de zomerbanden gemaakt heb en dan met name in de regen. Dan weet je toch het beste waar de gevoeligheden liggen.
Komende week naar Paul Vlasblom om preventief de ophanging van het achtersubframe te verstevigen (is wonderlijk genoeg nog heel). Daarna komt er nog wel een inhaalslag onderhoud zoals ik met elke nieuwe aanwinst doe. Slangen van inlaat en olieafscheider wil ik vervangen hebben en het Vanos opgefrist met een Beisan kit. Ik heb niet bijgehouden hoeveel precies, maar er is wel wat olieverbruik en dat hoop ik na een opfrisoperatie wel weer kwijt te zijn, mijn auto's gebruiken eigenlijk nooit noemenswaardig olie. Brandstofverbruik is prima, moet wel behoorlijk m'n best doen wil dat onder de 1:10.5 komen.
Heb nu zoals op de foto's te zien is de Navi Professional erin en wil eigenlijk wat moderners, misschien toch eens de gok wagen met zo'n Chinees geval waarmee je gelijk een moderne navi en bluetooth hebt. Kost minder dan een originele set breedbeeld + ULF bluetooth en kan meer. Ik lees wel dat de ervaringen matig zijn, maar zo goed en snel is de huidige antieke set ook niet haha. Al Googelend al wel begrepen dat je dat spul iig niet bij navaudio.nl moet bestellen als je service of een snelle levering wilt.
En zo staat 'ie er nu bij, op z'n winterset 17" BBS RX267's zoals BMW ook gebruikte op de WTCC E46's.