E36 M3 uitlaat

Velgen, luchtfilters, rolkooien en andere onderdelen aanbieden? Hier kun je al je autogerelateerde spulletjes kwijt.
Plaats reactie
simon e30
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jul 2010, 12:59

E36 M3 uitlaat

Bericht door simon e30 » 11 aug 2012, 12:42

E36 M3 uitlaat.

evt met spruitstukken

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door Jan-Willem » 14 aug 2012, 17:21

Hoe is de staat?
Wat is de vraagprijs?

simon e30
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jul 2010, 12:59

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door simon e30 » 02 okt 2012, 19:04

Uitlaat is compleet met katalysatoren en is in goede staat,tevens heb ik ook een spruitstuk liggen.

montage mogelijk

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8771
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door MParallel » 14 okt 2012, 00:58

Is het de 3.0 of 3.2 uitlaat?

simon e30
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jul 2010, 12:59

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door simon e30 » 14 okt 2012, 10:09

past op beide. komt van 3.2 af

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door Knot » 14 okt 2012, 13:40

Wel handig om te weten wat je er compleet voor wilt hebben misschien (dus incl spruitstukken).

Nieuw spul van Supersprint voor naar achter kost ongeveer 2000 euro.

simon e30
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jul 2010, 12:59

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door simon e30 » 15 okt 2012, 09:04

mag weg voor:

600 voor het hele systeem

250 voor de dempers inclusief katalysatoren

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8771
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door MParallel » 19 okt 2012, 17:27

simon e30 schreef:past op beide. komt van 3.2 af
Klopt natuurlijk, maar het uitlaatspruitstuk van een 3.2 is zo'n "tuned lenght" versie, de 3.0 niet toch? Of is het alleen het materiaal?

Ik weet wel dat de eindpijpjes van de demper qua materiaal verschillen tussen de 3.0 en 3.2.


Iemand een idee of het nu qua vermogen iets uitmaakt op een M52 (met M50 inlaat en grotere gaskleppen).

De ene keer lees is van wel, de andere zegt weer, nee grotere diameter, dus minder tegendruk -> vermogensverlies.

!?

simon e30
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jul 2010, 12:59

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door simon e30 » 19 okt 2012, 21:29

325i met 300 000km gedraaid deed 210 pk op testbank met e36 M3 spruitstuk

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8771
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door MParallel » 19 okt 2012, 21:48

simon e30 schreef:325i met 300 000km gedraaid deed 210 pk op testbank met e36 M3 spruitstuk
Alleen het spruitstuk?

simon e30
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jul 2010, 12:59

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door simon e30 » 19 okt 2012, 23:04

alleen m3 uitlaat,uitdraai kan ik nog wel aankomen.

siegerdehaan89
Berichten: 1800
Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Locatie: omgeving lochem

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door siegerdehaan89 » 22 okt 2012, 19:28

M Parallel, waarom alles tig keer vragen?! Toen ik nog 328i reed vroeg je je dit al af en nu nog steeds!?

laatste keer: JA het scheelt heel veel. Vooral in drive-ability. Sloop je de cats eronderuit heb je boven de 4000 toeren iets meer maar verlies je onderin teveel tov de winst. Wel heb je een goddelijke sound dan :blink: .


Kortom, haal die uitlaat op voor dat geld want het is echt helemaaaal niet duur!

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8771
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door MParallel » 22 okt 2012, 19:40

Oh Sierger, dat zou best kunnen, maar dat weet ik allemaal niet meer.

Ik weet alleen dat die einddemper 2x zo groot en zwaar is als die v.d. 328i.

Is inderdaad geen geld voor een complete uitlaat, alleen heb nog andere lasten. Anders wist ik het wel...

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door frank de jonge » 11 nov 2012, 21:26

Verschil tussen de 3.0 en 3.2 is dat de lambda sondes in de spruitstukken zitten ipv de kats net zoals de M52 tov de M50

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door Knot » 11 nov 2012, 23:50

Dus pasklaar met zelfde aansluitingen moet je dus de 3.2 hebben voor een M52?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door frank de jonge » 12 nov 2012, 08:12

Beste is van wel, van 3,0 past ook wel maar dan moet je de kabels verlengen.

simon e30
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jul 2010, 12:59

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door simon e30 » 14 nov 2012, 09:21

Uitlaat is er nog steeds,niemand een mooi systeem nodig?

simon e30
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jul 2010, 12:59

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door simon e30 » 24 jan 2013, 21:20

up

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door Knot » 25 jan 2013, 11:23

Misschien een honderdje zakken dat dat helpt?

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 996
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door yorick » 26 jan 2013, 19:57

Ik kan het iedereen aanraden een M3 pijp. Kortgeleden een onder een 323 gezet. Ik vond het bizar hoe de motor er van opleefde echt merkbaar veel meer vermogen.

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door Vlokmans » 06 feb 2013, 22:00

Heb je het spruitstuk en middendemper nog?

Gebruikersavatar
vriendje-stokvis
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 dec 2011, 01:29
Locatie: Waarder

Re: E36 M3 uitlaat

Bericht door vriendje-stokvis » 16 feb 2013, 16:11

Heb je toevallig deze complete uitlaat nog liggen?

Ik heb er wel echt interesse in.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kermit 2025 en 6 gasten