Officieel: BMW 3 GT
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Re: Officieel: BMW 3 GT
Mooier dan de 5GT, maar daar blijft het IMO ook bij..
Al is hij in een M-Sport jasje nog wel redelijk om aan te zien. 'Hij heeft wel wat'
Al is hij in een M-Sport jasje nog wel redelijk om aan te zien. 'Hij heeft wel wat'
- Macboy
Ik begin hem ook steeds mooier te vinden. Ook op de oude fotos.
Maar dat zal Hans niet verbazen

-
Is de 135 inmiddels besteld?
- dvh
Het was even wennen. Maar nu ik dit zieTristan schreef:Op deze foto is hij wel iets beter te pruimen:

- Downforce Hans
Moet je over een jaar eens kijken Mac, dan is dat ding nog mooier...........Macboy schreef:Ik begin hem ook steeds mooier te vinden. Ook op de oude fotos.

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Zijn we wel 400 pagina's en 1600 foto's verderDownforce Hans schreef:Moet je over een jaar eens kijken Mac, dan is dat ding nog mooier...........Macboy schreef:Ik begin hem ook steeds mooier te vinden. Ook op de oude fotos.

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Toyota heeft geen hatchback meer,
Mazda levert de 6 niet meer als hatchback,
De passat is niet meer als hatchback leverbaar,
Wordt de superB nog als quasi hatchback geleverd?
En jullie vragen je af wie deze auto gaat kopen?
Ik zie al wel welke "niche" BMW heeft gevonden. Let op deze auto wordt een redelijk succes.
En in Azië (en de USA in mindere mate) is een station not done (is werkauto ipv luxe), dus de hoop is waarschijnlijk dat dit een acceptabel alternatief is
Mazda levert de 6 niet meer als hatchback,
De passat is niet meer als hatchback leverbaar,
Wordt de superB nog als quasi hatchback geleverd?
En jullie vragen je af wie deze auto gaat kopen?
Ik zie al wel welke "niche" BMW heeft gevonden. Let op deze auto wordt een redelijk succes.
En in Azië (en de USA in mindere mate) is een station not done (is werkauto ipv luxe), dus de hoop is waarschijnlijk dat dit een acceptabel alternatief is
-
- Auto: Fun Damn Mentally
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=803843
Tja, zo dik er bij staand vind ik de neus van de GT zeker mooier. OK 'n Touring is rustiger, maar (en hij is mooi, maar ik hou in 't algemeen niet van stationwagens) ook saaier. Ik kan nu niet 100% qua looks de Touring laten winnen, want hij is gewoon saaier en minder 'origineel' dan die GT vind ik....
Tja, zo dik er bij staand vind ik de neus van de GT zeker mooier. OK 'n Touring is rustiger, maar (en hij is mooi, maar ik hou in 't algemeen niet van stationwagens) ook saaier. Ik kan nu niet 100% qua looks de Touring laten winnen, want hij is gewoon saaier en minder 'origineel' dan die GT vind ik....
- GTRene
vind vooral bij het zien van die eerste serie foto's, de touring een veel mooiere stance hebben en ook lager lijkt wel, dan de GT
- Joop
De touring zal ik toch boven de GT blijven verkiezen, maar de verschillen zijn kleiner dan dat je op de foto's van enkel de GT zou vermoeden. Daar oogt de auto toch echt een heel stuk groter.
Toch maar ook even de foto's hier neer zetten:

Toch maar ook even de foto's hier neer zetten:
-
De touring.
-
Beetje A5 sportback zo. Niet verwonderlijk natuurlijk, maar dat vind ik best wel een aardig model. Ben benieuwd naar de auto in het echie. Als ik zou moeten kiezen, dan zou het GT worden.
- Joop
De 4 serie Gran Coupe (F36) moet eigenlijk de echte A5 Sportback concurrent worden, deze GT is dan nog te veel model "verhuiswagen".
Maar goed ook daar geldt voor: eerst zien wat ze er van weten te bakken. Al zullen de looks wel vergelijkbaar opgelost worden als met de Gran Coupe variant van de 6er Coupe.
Maar goed ook daar geldt voor: eerst zien wat ze er van weten te bakken. Al zullen de looks wel vergelijkbaar opgelost worden als met de Gran Coupe variant van de 6er Coupe.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Herinner me dit ding in de tourincars ook nog, begin 80s. Een beetje de voorloper van dit soort modellen.

- RVV
Wel een mooi fotovergelijk. Doe mij de sedan maar.
-
De 5GT staat volgens mij op een 7 serie onderstel. De 3GT op 5 serie onderstel?
Hij is toch behoorlijk wat groter lijkt het op de foto's.
-
- MartijnGizmo
Platform van de lange Chinese 3. Ik vind hem IRL beter te pruimen dan op foto's, iig met M-pakket.M@rcel schreef:De 5GT staat volgens mij op een 7 serie onderstel. De 3GT op 5 serie onderstel?
Exact. De auto is ook een stuk hoger en ruimer dan een sedan, met ook een hogere zit. De oudere koper zal het misschien niet snel toegeven, maar dit toch zeker waarderen...Spijkerhard schreef:Ik zie al wel welke "niche" BMW heeft gevonden. Let op deze auto wordt een redelijk succes.
- Fernando
Mijn god wat een gedrocht die 3 GT, werkelijk compleet van het pad af als je die verkiest boven die touring...
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
+1Fernando schreef:Mijn god wat een gedrocht die 3 GT, werkelijk compleet van het pad af als je die verkiest boven die touring...
Ding 'bewonderd' in Geneve.... gelukkig was de dame die ernaast stond het bekijken wel (meer dan) waard.
- Femme
Het is gewoon een kansloos lelijk hok. In een eventuele 4-serie Gran Coupe heb ik wel meer vertrouwen aangezien BMW een uitstekend geslaagde sedanversie van de 6-serie heeft gemaakt (een A5 Sportback vind ik daarentegen mislukt).
De toegevoegde waarde van de 3 GT begrijp ik ook niet helemaal. In Nederland geldt in ieder geval over het algemeen groter = beter bij auto's dus hebben mensen liever een station dan een hatchback.
Het voordeel dat de 5 GT heeft tov de Touring door de afgesloten kofferruimte (geen last van rondschuivende lading en ijskoude buitenlucht die het interieur in komt bij het openen van de achterdeur in de winter) heb je ook niet bij de achterdeur van de 3 GT die maar op één manier open kan?
De toegevoegde waarde van de 3 GT begrijp ik ook niet helemaal. In Nederland geldt in ieder geval over het algemeen groter = beter bij auto's dus hebben mensen liever een station dan een hatchback.
Het voordeel dat de 5 GT heeft tov de Touring door de afgesloten kofferruimte (geen last van rondschuivende lading en ijskoude buitenlucht die het interieur in komt bij het openen van de achterdeur in de winter) heb je ook niet bij de achterdeur van de 3 GT die maar op één manier open kan?
- Snipe
Hij is groter dan de Touring, door de 10 centimeter langere wielbasis. Daardoor zitten de achterwielen ook niet meer in de knoop met de achterbank, wat weer als voordeel heeft dat er 3 kinderzitjes naast elkaar passen. Er past meer in de kofferbak dan bij een sedan of Touring. En dan heeft hij daarbij ook nog een hogere zit, wat veel mensen ook prettig vinden (God knows why, maar goed).Femme schreef:Het is gewoon een kansloos lelijk hok. In een eventuele 4-serie Gran Coupe heb ik wel meer vertrouwen aangezien BMW een uitstekend geslaagde sedanversie van de 6-serie heeft gemaakt (een A5 Sportback vind ik daarentegen mislukt).
De redenen waarom je een GT zou kunnen prefereren boven een sedan of Touring, zijn kortom alleen maar redenen waar wij als autoliefhebbers onze schouders over ophalen. Maar ja, niet iedereen is autoliefhebber... En als je dat wel bent, is zo'n 3 GT in ieder geval te verkiezen boven een Verso.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Stond vandaag als sneak preview bij Breeman.
Zeker beter te pruimen als de 5GT, een een beetje SuperB dejavu's op de achterbank!
Zeker beter te pruimen als de 5GT, een een beetje SuperB dejavu's op de achterbank!
- Downforce Hans
Bij Breeman gezien en vind het nog steeds niet veel als ziet hij er wel beter uit als de 5 serie.
- Joop
Vandaag ook bij Breeman gezien. Vind 'm IRL beter te pruimen dan op foto's...
...is overigens nog steeds niet mijn ding. Dan toch liever een 3er (of 5er) touring als ik een auto met ruimte zoek.
Qua verhoudingen klopt de auto wel beter dan de 5GT. Dat hebben ze dan toch nog wel goed voor elkaar.
...is overigens nog steeds niet mijn ding. Dan toch liever een 3er (of 5er) touring als ik een auto met ruimte zoek.
Qua verhoudingen klopt de auto wel beter dan de 5GT. Dat hebben ze dan toch nog wel goed voor elkaar.