Hot or Not: Stationwagon's
-
Hot or Not: Stationwagon's
Ik vraag me af:
Zijn stations opeens ontzettend "in"?
Eind vorig jaar kreeg ik de gelegenheid om uit een pool te kiezen, en opeens had ik een voorkeur voor een "stationwagon"! Terwijl demografisch veel beter een kleine Hot Hatch bij mij past. Qua rijstijl en praktisch genot ook.
Collega's waren ook ontzettend onder de indruk van de octavia station, en konden zich er helemaal in vinden. Terwijl zij demografisch ook niet echt in die doelgroep vallen.
Maar nu krijg ik uit meerder windhoeken te horen dat stations opeens hot zijn! Zelfs door (carriere)vrouwen die je eerder in een A3 of Ibiza zou verwachten.
Is dit de nieuwe hype? een snelle stations als ultieme wagen? Zowel praktisch en functioneel als snel?
Zijn stations opeens ontzettend "in"?
Eind vorig jaar kreeg ik de gelegenheid om uit een pool te kiezen, en opeens had ik een voorkeur voor een "stationwagon"! Terwijl demografisch veel beter een kleine Hot Hatch bij mij past. Qua rijstijl en praktisch genot ook.
Collega's waren ook ontzettend onder de indruk van de octavia station, en konden zich er helemaal in vinden. Terwijl zij demografisch ook niet echt in die doelgroep vallen.
Maar nu krijg ik uit meerder windhoeken te horen dat stations opeens hot zijn! Zelfs door (carriere)vrouwen die je eerder in een A3 of Ibiza zou verwachten.
Is dit de nieuwe hype? een snelle stations als ultieme wagen? Zowel praktisch en functioneel als snel?
- MartijnGizmo
- Dennis Cavallino
Volgens mij is daar niets nieuws aan.
Denk aan Volvo 850/V70 T5 (R), maar ook snelle BMW Tourings en Mercedes Combi's, snelle Audi Avant (RS-en) etc. Die zijn allemaal al jaren succesvol op de markt.
Ik heb altijd wel een voorkeur gehad voor de stationmodellen ipv de sedans. Echt heel gaaf vind ik alle zgn. Shooting Brake modellen. Daar is hier al weleens een draadje over geweest. Maar dat is niet echt waar jij op doelt.
Denk aan Volvo 850/V70 T5 (R), maar ook snelle BMW Tourings en Mercedes Combi's, snelle Audi Avant (RS-en) etc. Die zijn allemaal al jaren succesvol op de markt.
Ik heb altijd wel een voorkeur gehad voor de stationmodellen ipv de sedans. Echt heel gaaf vind ik alle zgn. Shooting Brake modellen. Daar is hier al weleens een draadje over geweest. Maar dat is niet echt waar jij op doelt.
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Ten eerste: Qua looks en dergelijke heb ik liever een stationwagen dan een SUV.
Ten tweede: sommige stations vind ik mooier dan de sedanversie. De Volvo V50 / S50 bijvoorbeeld. De stationversie is veel fraaier.
Hot dus. Maar dat vond ik destijds al toen Mercedes met de T kwam. Die van m'n vader had een extra bankje achterin waar twee kinderen (ik en mijn broer in dit geval) op pasten. Je zat met de rug naar de rijrichting en met je snuffert naar de achterruit. Gaaf!
Ten tweede: sommige stations vind ik mooier dan de sedanversie. De Volvo V50 / S50 bijvoorbeeld. De stationversie is veel fraaier.
Hot dus. Maar dat vond ik destijds al toen Mercedes met de T kwam. Die van m'n vader had een extra bankje achterin waar twee kinderen (ik en mijn broer in dit geval) op pasten. Je zat met de rug naar de rijrichting en met je snuffert naar de achterruit. Gaaf!
- Dennis Cavallino
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Inderdaad. Maar ik heb het over een periode van bijna dertig jaar geleden. Wisten wij veel... En bovendien: het was wel een MERCEDES hoor!Dennis Cavallino schreef:Ja altijd spannend om in de kreukelzone te zitten 8)

Kijk tegenwoordig is naar al die MPV's voor zeven personen. Word je ook niet vrolijk van als je je voorstelt dat zich daar een vrachtwagen in boort...
De laatste zitrij is daar ook maar een centimeter of twintig van de achterklep verwijderd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
-
- Hendrik Kinderman
-
Eens. Burgerwagens waarvan meestal de vrouw zegt dat er een grote auto moet komenRobin schreef:Er zijn, 'n paar hier al genoemd die er wel goed uitzien. Maar ik zie 't praktisch nut van dat model niet als ik de zoveelste A4/Mondeo/Laguna inhaal met alleen de bestuurder erin. Zelfde heb ik met terreinwagens.
Vind het dus niks want 't merendeel vind ik er niet mooi uitzien ook.

-
- Dennis Cavallino
- Joop
De coupe die ik nu rij is op zich ook een hele praktische auto, waarschijnlijk ook prima wanneer je kinderen heb, moet ik de coupe toch inruilen voor wat anders, dan zou ik toch een 3er touring terugnemen, al was het alleen omdat het een lifestyle comi is en geen volwaardig praktische stationwagon (vind de touring nou eenmaal mooier dan de sedan, zit toch een beetje een coupe achtige lijn inHielke schreef:Zelfde idee hier.
Een Volvo station wil ik dan nog wel stoer vinden, de rest is veelal lifestyle gedoe.

- Thom
- Bert ///M3
-
-