Omdat we nu toch het topic al aan het bevuilen zijn, doe ik er nog even een schepje boven op en voeg wat beeld bij het woordMike16v schreef:De rode Z8 die hoort bij de verzameling van collector's items..
hij is alleen nog te nieuw om tussen de oldtimers in te staan, vandaar dat hij daar staat
BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
-
Tom
- Berichten: 22514
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Prachtige auto.
(op de tellers in het midden van het interieur na, dat is echt een misser imho)
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Vind het qua ontwerp een ontzettend mooie auto, zo'n Z4. Hoor alleen al wel sinds de introductie mensen die een ook maar iets bovengemiddelde lengte hebben dat ze er niet in passen. Hoe zit dat nou echt (vraagt iemand die zich dagelijks in een mx-5 shoe-horned)?
Andere praktische vraag (
), wat is nou het verbruik van zo'n (overmaatse
) roadster of hotrod?
Oja, de Z8 is a different league!
Andere praktische vraag (
Oja, de Z8 is a different league!
- sitechris
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Heb de Z4 coupé ook op lijstje gehad. Fabelachtig mooie auto en de 3.0si is natuurlijk een geweldenaar. Enige reden dat ik hem niet heb gekocht is de ruimte. Ik gebruik de auto als daily drive en met name kofferbak was gewoon te klein voor vakanties. En achter de stoelen heb je ook geen opbergruimte. Zonde, want ik ken geen mooiere (betaalbare) auto.
-
Mike16v
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 29 jan 2008, 21:20
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Mark Nauta schreef:Omdat we nu toch het topic al aan het bevuilen zijn, doe ik er nog even een schepje boven op en voeg wat beeld bij het woordMike16v schreef:De rode Z8 die hoort bij de verzameling van collector's items..
hij is alleen nog te nieuw om tussen de oldtimers in te staan, vandaar dat hij daar staat
Hij is op de foto nog bijna mooier dan in t echt....
Z8 vind ik echt een super auto, alles tot in details netjes afgewerkt en t rijd ook nog geweldig
( sorry ff offtopic )
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Z8 is een alltime favoriet. Maar als er nou iets is waar je de auto geweld mee aan doet is het die rode kleur.... Zum kotsen!
- stradale
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 25 okt 2010, 10:35
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Ik ben 1,86m en ik kan er prima in zitten. Het hangt denk ik niet alleen af van lengte, maar ook hoe je achter het stuur zit. Ik zit altijd aardig dicht op het stuur, dus de stoel kan bij mij nog een flink stuk naar achteren. Ik heb de stoel in de laagste stand en heb nog redelijk veel hoofdruimte over. Iemand die langer is dan ik en ongeveer dezelfde zitpositie wil, zou er dus in moeten kunnen passen. Gewoon eens proberen, er staat vast wel ergens in je buurt een Z4 te koop.G Kolkman schreef:Vind het qua ontwerp een ontzettend mooie auto, zo'n Z4. Hoor alleen al wel sinds de introductie mensen die een ook maar iets bovengemiddelde lengte hebben dat ze er niet in passen. Hoe zit dat nou echt (vraagt iemand die zich dagelijks in een mx-5 shoe-horned)?
Gek genoeg zit je achter het stuur beter dan op de passagierstoel. Wat langere passagiers zitten snel met hun knieën tegen het dashboard.
Bij mij zo'n 1 op 10/11. Dat is gecombineerd stadsverkeer/snelweg (@150 km/h)/plezierritjes.G Kolkman schreef:Andere praktische vraag (), wat is nou het verbruik van zo'n (overmaatse
) roadster of hotrod?
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Ik heb me vorig jaar een keer 2 dagen in deze 3.0si mogen vermaken en om dan even op de vraag van lengte terug te komen. Ik kan echt waanzinnig lekker zitten en ben 1.92m. Mijn lengte zit echter niet in mijn rug, maar volledig in mijn benen. Dus ik zit sowieso niet tegen het dak, maar wellicht een tandje naar achter. Nu is daar niet heel veel ruimte, maar ik heb een vrij actieve zithouding en zit dan liever iets dichter op het stuur dan verder er vanaf. In de Z4 gaat dat prima!!
Wat stradale zegt voor de bijrijder is helemaal true. Daar zit je echt snel met de knietjes tegen het dash.

Wat stradale zegt voor de bijrijder is helemaal true. Daar zit je echt snel met de knietjes tegen het dash.
- Jules
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Ik heb er een paar keer kleine stukjes mee gereden maar vond het wel een gave auto hoor.. juist door die lange neus en lage zitting, lekker sportief 8)
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Wat ik zo jammer vind is dat de nieuwe Z4 helemaal niets heeft van de oude Z4. Dat was een agile racertje. Zeker met handbak en die fijne 3.0. Maar de nieuwe Z4 is gewoon een GT die toevallig ook open kan. Is in mijn ogen niet echt meer een Roadster.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Klinkt als een reeele daily voor over een paar jaar 8) .
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Vind de neus van de MK1 niet zo mooi om eerlijk te zijn, de achterkant vind ik wel super. De nieuwe Z4 vind ik wel mooi, echt een prachtbak en het interieur is ook super. Zijn helaas nog erg aan de prijs.
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Toch wel erg leuke wagens. Herkenbaar voor de meesten die in een Z4 gereden hebben is wel het totale gebrek aan overzicht. Misschien nog even wennen, maar je ziet geen fluit als je even in krappe parkings moet zijn. Ligt wel lekker speels op de weg en geluid is met een sound generator, ook wel bekend als intake subwoofer, verslavend. Je kan in dat ding de luidheid nog aanpassen door verschillende diktes baffles. Vermakelijk speelgoed.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Knot
- Berichten: 41111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Dat zou wel eens wat voor mij kunnen zijn, toch Z4 wat ik wil en het meesterlijke V8 geluid.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
zoiets is een prachtige combinatie...
lekker relaxed waar je wil + leuk geluidje
maar ook een 'beest' wanneer je wil under your right foot.
een coupe is bijna 3x zo stijf dacht ik, doch qua beleving op lagere snelheid zal de roadster meer bieden.
vorig jaar Juni 2012 stond er nog zo 1 te koop, heb de gegevens nog wel en wat foto's, zitten GT3 stoelen in, bovendien eigenlijk niet duur voor zoiets aparts, 33.000,-euro vroeg ie toen.
je hebt dan geen of weinig afschrijving en toch iets snels/aparts en duvel in een doosje
wat uit die advertentie wat ik nog heb
lekker relaxed waar je wil + leuk geluidje
maar ook een 'beest' wanneer je wil under your right foot.
een coupe is bijna 3x zo stijf dacht ik, doch qua beleving op lagere snelheid zal de roadster meer bieden.
vorig jaar Juni 2012 stond er nog zo 1 te koop, heb de gegevens nog wel en wat foto's, zitten GT3 stoelen in, bovendien eigenlijk niet duur voor zoiets aparts, 33.000,-euro vroeg ie toen.
je hebt dan geen of weinig afschrijving en toch iets snels/aparts en duvel in een doosje
wat uit die advertentie wat ik nog heb
Kilometerstand: 94.000 km
Hubraum: 4941 cm³
Leistung: 324 kW (441 PS)
Kraftstoffart: Benzin
Getriebe: Schaltgetriebe
Umweltplakette: 4 (Grün) Erstzulassung: 05/2004
Anzahl der Fahrzeughalter: 3
HU: 05/2013
AU: 05/2013
Klimatisierung: Klimaautomatik
Farbe: Silber metallic
Farbe der Innenausstattung: Schwarz
- Knot
- Berichten: 41111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Tsja, wat is niet duur.. voor 30k bouw ik ook een 350Z met een GTR motor, dan zit je standaard op 500pk.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Dat is toch ook precies wat Rene wil ?
- Roy RS
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Wat voor levertijd geef ja daarop? Ik zou dit zo bij je bestellen, mag je er nog een jaar over doen ook, of komt de daad niet bij het woord deze keer? Je mag ook best 32 vragen als je anders niets overhoudt...Knot schreef:Tsja, wat is niet duur.. voor 30k bouw ik ook een 350Z met een GTR motor, dan zit je standaard op 500pk.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
Niet duur in z'n geheel, ik weet niet of het een originele fabrieks hartge is, maar stel van wel dan kun je niet zoiets bouwen voor dat geld en bovendien heb je dan wat 'unieks'Knot schreef:Tsja, wat is niet duur.. voor 30k bouw ik ook een 350Z met een GTR motor, dan zit je standaard op 500pk.
natuurlijk kun je ook bv een M5 V10 motor in bv een strakke e46 bouwen voor dat geld? en heb je dus nog iets meer vermogen, doch dan heb je niet die achtergrond en ik vraag me af of het je lukt voor dat geld als je het laat doen
maar daar ging het niet om, het ging mij om specifiek zo'n uitvoering en 'orginaliteit' een copy zou je er van na kunnen maken, doch de originele bolides van destijds niet.
dus in dat opzicht is die prijs (stel dat ie goed is) niet veel.
- Roy RS
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
ik vind overigens 33k voor een Z4 met V10 of 8 uit een courant model sowieso niet zo duur, mits het netjes gemaakt is! Zoiets ben je ook kwijt voor een standaar Z4M, toch?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
idd zo rond de 30K dacht ik.
die Z50 lijkt mij destijds in elk geval wel goed opgezet door Manhart, hier ander deel van die advertentie die ik nog heb.
Ik denk bij het zien van de foto's dat het niet 1 van de originele door Hartge geleverd is, doch wel door de bouwer? opgebouwd als pakket wat ook vrij prijzig is...je bent zo 30 a 40K kwijt voor zo'n ombouw en dan ligt het er nog aan of je gebruikte delen neemt of verse.
die Z50 lijkt mij destijds in elk geval wel goed opgezet door Manhart, hier ander deel van die advertentie die ik nog heb.
Ik denk bij het zien van de foto's dat het niet 1 van de originele door Hartge geleverd is, doch wel door de bouwer? opgebouwd als pakket wat ook vrij prijzig is...je bent zo 30 a 40K kwijt voor zo'n ombouw en dan ligt het er nog aan of je gebruikte delen neemt of verse.
Der klassische "Wolf im Schafspelz" für Liebhaber des understatements: Biete meinen Hartge Z 50 (Aufbau durch die Fa. Manhart Racing) zum Verkauf...der 5.0 L V 8 aus dem M 5 (440 PS, 520 NM) lässt in Kombination mit dem agilen und sehr berechenbarem Handling keine Wünsche offen. Der ideale Begleiter für alle Gangarten, egal ob power-cruisen oder Attacke auf dem Programm stehen. Seriöser Komplettumbau: M5-Getriebe,M3-Sperrdiff., Brembo-Bremse(VA 380 mm-8-Kolben,HA 328 mm),19 Zoll Hartge Felgen(VA 235/35 ZR 19,HA 265/30 ZR 19 auf Michelin Pilot Cup), Sitze aus dem GT 3, dazu eine geniale Akustik! Zum Vergleich: Der Z 8 hat 200 kg mehr und 40 PS weniger! Leistungsgewicht des Z 50: 3,3 kg/PS ! 0-100 km/h in 4,6 s ! Neupreis: 100.000,- € ! Wartung ausschließlich bei Manhart Racing! Weiteres Zubehör:Hartge-Alu-Pedalerie,Schnitzer-Lenkrad/Schaltknauf,Windschott,individ.Diebstahlschutz, Bitte nur seriöse Anfragen !!! Bei Interesse können offizielle Testberichte zur Verfügung gestellt werden!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z4 MK1 roadster/coupe topic
hier een overzicht, prijzen staan er niet meer, doch wel grappig, op laatste foto staat een SC op zo'n blok wat ik heb...dacht dat die conversie 550pk geeft
http://www.manhart-racing.de/english/pa ... tuning.php
http://www.manhart-racing.de/english/pa ... tuning.php
