Riceaux schreef:als ie voor onderhoud staat zou ik ook even laten kijken naar carterventielatie filter
deze zit op kleppendeksel en word vaak vergeten
raakt deze vestopt dan gaat ie cartedruk bouwen , met als gevolg dat de turbo het loodje legt , en met een beetje pech slaat ie dan op hol , dan kan ie op zn eigen motorolie gaan lopen
tot de motor olie op is , maar dan kan je de motor ook weggooien
Thanks voor de tip! Zal het even doorgeven! Maar als dat filter verstopt zit, gaat ie dan zoals D. Peters zegt roken?
ja
als het filter verstopt zit gaat ie carterdruk opbouwen , en kan de turbo de olie niet goed afvoeren , maarja aan de andere kant staat de volle olie druk erop met als gevolg dat ie gaat smeren / lekken langs de asafdichting van de turbo , in het ergste geval gaat de turbo eraan en slaat de motor op hol , hij kan namelijk de olie het inlaattraject in pompen , en als ie daar op gaat lopen kun je de lol op , dan kun je de sleutel er wel uitrekken , maar dat helpt niet , hij gaat dan door tot of de olie op is , of tot de motor vastloopt