Even fijn bezig zijn...pfff...IT-geneuzel
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Even fijn bezig zijn...pfff...IT-geneuzel
Hardware acceleratie aan zetten? Zit ergens in je instellingen van firefox. Misschien helpt dat iets...
- Peric
Eric, hetzelfde probleem is ook met IE.
Toch bedankt..
Toch bedankt..

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Schop.
Ik heb dus op deze PC eindelijk Windows 7. Maar ik heb ook los daarvan nog m'n vertrouwde XP met 'n hoop troep van mezelf en games die ik op XP wil houden. Prima zover.
Ik schakel dus de PC in en kan binnen 30 seconden keuze maken, óf XP óf 7.
Bij XP draait alles als vanouds. Games, G25 stuur, headset.
Ga ik naar 't gloednieuwe 7 meteen nadat ik XP heb afgesloten: Geen geluid uit de headphone.
Heb overal al gezocht/gegoogled/apparaatbeheer, maar in 7 detecteert hij de headphone niet en in XP wel gewoon. Heb al vraagstellingen op internetfora gezocht en toegepast stap voor stap, met inschakelen/toepassen/ etc wat dan gewoon niet lukt, dus neen. Geen sound uit de koptelefoon in 7, maar wel in XP.
Wat kan dat zijn?

Ik heb dus op deze PC eindelijk Windows 7. Maar ik heb ook los daarvan nog m'n vertrouwde XP met 'n hoop troep van mezelf en games die ik op XP wil houden. Prima zover.
Ik schakel dus de PC in en kan binnen 30 seconden keuze maken, óf XP óf 7.
Bij XP draait alles als vanouds. Games, G25 stuur, headset.
Ga ik naar 't gloednieuwe 7 meteen nadat ik XP heb afgesloten: Geen geluid uit de headphone.
Heb overal al gezocht/gegoogled/apparaatbeheer, maar in 7 detecteert hij de headphone niet en in XP wel gewoon. Heb al vraagstellingen op internetfora gezocht en toegepast stap voor stap, met inschakelen/toepassen/ etc wat dan gewoon niet lukt, dus neen. Geen sound uit de koptelefoon in 7, maar wel in XP.
Wat kan dat zijn?

- Oof
- Auto: M2 Competition H6
Heb je de Drivers voor je Headset ook geïnstalleerd onder Windows 7?
- Robin
Die Philips headphone is 3 weken oud. Ik plugde 'm in onder XP en hij vond 'm meteen:Geluid.Oof schreef:Heb je de Drivers voor je Headset ook geïnstalleerd onder Windows 7?
Wat ben ik dan vergeten? Een Philips driver voor die headphone te installeren onder 7?
Zal dan wel ben ik bang, maar vind ik vreemd dat ie 'm niet pakt zegmaar en bij XP wel gewoon.
- Robin
Niemand?
Sleep ik die PC straks weer naar de PC bouwer. Weer 15kg sjouwen. :strong:
Sleep ik die PC straks weer naar de PC bouwer. Weer 15kg sjouwen. :strong:
- Peric
Vrij veel kaarten werken niet onder Windows 7.
Probeer een driver te vinden voor Windows 7 en installeer 'm dan ook in 7. Het is niet zo dat als je 'm in XP geïnstalleerd hebt dat 'ie het in 7 ook doet. Het zijn 2 verschillende besturingssystemen met ieder hun eigen instellingen.
Zie het als 2 simulatoren die in dezelfde kamer staan. Maar de ene is nieuwer en heeft meer features. Maar je kunt in beide spelletjes spelen..
Probeer een driver te vinden voor Windows 7 en installeer 'm dan ook in 7. Het is niet zo dat als je 'm in XP geïnstalleerd hebt dat 'ie het in 7 ook doet. Het zijn 2 verschillende besturingssystemen met ieder hun eigen instellingen.
Zie het als 2 simulatoren die in dezelfde kamer staan. Maar de ene is nieuwer en heeft meer features. Maar je kunt in beide spelletjes spelen..
- Robin
Peric schreef:Vrij veel kaarten werken niet onder Windows 7.
Goed verhaal daar niet van. Maar de Philips headphone kwam met niks, geen CD, niks alleen 'n korte beschrijving van plug en play zegmaar.
EN!!!!
Ik plug diezelfde nietwerkende 3 weken oude Philips headphone hier in 'mn Asus Laptop MET WINDOWS 7 en hij doet 't hier wel!!!!!!!111111!!11

Toen heb ik m'n oortjes van de IPhone geprobeerd op de nieuwe 7 PC, en die werken OOK!(En op de laptop ook)
Wat is dit voor ongein?

- Robin
Andere vraag. Ik ben toch van plan om 'n andere koptelefoon aan te schaffen voor de PC met Windows 7/XP
Graag een DRAADLOZE, maar is dat wel wat? Het leek mij veel handiger, bedrading te kort, struikelen van junior(en ikzelf
) over die dradenshit wanneer moeders roept dat de macaroni klaar is.....(ja we hebben foto's van junior met de headset nog op z'n kop met de draad aan flarden gescheurd aan de macaroni....)
...maar ook duurder in aanschaf, maar ok.
De Philips heeft 1 plug (bruin) de vorige met mic(Logitech RIP) een groene en 'n roze plug voor achterin de PC. Kan dat niet via USB makelijker dan dat gesodemieter of wat?
Waar moet ik op letten qua pluggen/aansluiting voor 'n redelijke headphone liefst draadloos, voor de XP/7 PC?
Graag een DRAADLOZE, maar is dat wel wat? Het leek mij veel handiger, bedrading te kort, struikelen van junior(en ikzelf

...maar ook duurder in aanschaf, maar ok.
De Philips heeft 1 plug (bruin) de vorige met mic(Logitech RIP) een groene en 'n roze plug voor achterin de PC. Kan dat niet via USB makelijker dan dat gesodemieter of wat?
Waar moet ik op letten qua pluggen/aansluiting voor 'n redelijke headphone liefst draadloos, voor de XP/7 PC?
- Oof
- Auto: M2 Competition H6
@ Robin.
Gister je verhaal niet helemaal goed gelezen maar denk dat ik het nu begrijp.
Een headset zonder usb zoals jouw huidige heeft ook geen drivers nodig. Wel moet de software voor je geluidskaart geïnstalleerd zijn. Als dit een onboard kaart is (dus onderdeel van je moederbord) dan is dit waarschijnlijk een Realtek. Ga er even van uit dat je een Ned Windows installatie hebt.
-Rechter muisknop op deze computer.
-Eigenschappen
-Links boven apparaat beheer
-Nieuw venster opent zich en daarin, besturing voor geluid en spelletjes.
-Hier zie welke geluidskaart je hebt.
-Daar even de bijbehorende software voor downloaden en klaar.
Voor een nieuwe draadloze headset dus een koptelefoon met microfoon.
-Als je fanatiek shooters speelt zou ik een Steelseries nemen. Scherp in geluid waardoor alles goed te horen is. Minder voor racegames en films
-Headset voor films en racegames heb ik geen ervaring mee. Deze is populair op Tweakers en krijgt goede reacties.
http://tweakers.net/pricewatch/267021/l ... l#tab:info
Voor verdere info de site van Nederland voor advies. Oprichter Femme is hier ook te vinden.
Gister je verhaal niet helemaal goed gelezen maar denk dat ik het nu begrijp.
Een headset zonder usb zoals jouw huidige heeft ook geen drivers nodig. Wel moet de software voor je geluidskaart geïnstalleerd zijn. Als dit een onboard kaart is (dus onderdeel van je moederbord) dan is dit waarschijnlijk een Realtek. Ga er even van uit dat je een Ned Windows installatie hebt.
-Rechter muisknop op deze computer.
-Eigenschappen
-Links boven apparaat beheer
-Nieuw venster opent zich en daarin, besturing voor geluid en spelletjes.
-Hier zie welke geluidskaart je hebt.
-Daar even de bijbehorende software voor downloaden en klaar.
Voor een nieuwe draadloze headset dus een koptelefoon met microfoon.
-Als je fanatiek shooters speelt zou ik een Steelseries nemen. Scherp in geluid waardoor alles goed te horen is. Minder voor racegames en films
-Headset voor films en racegames heb ik geen ervaring mee. Deze is populair op Tweakers en krijgt goede reacties.
http://tweakers.net/pricewatch/267021/l ... l#tab:info
Voor verdere info de site van Nederland voor advies. Oprichter Femme is hier ook te vinden.
- Robin
Gracias Olivier voor de reply.
En/maar
De Philips zit nu hier op m'n 7 Laptop en daar gaat ie goed. Wilde dat rotding al in de gracht gooien bijna.
Dus:
Ik heb 'n Logitech headset (met mic)met USB aansluiting aangeschaft bij m'n PC man, die er ook niks van snapte, dus een met draad.
Ding pakte 'm meteen op de XP en op de 7 op m'n PC.
Beter geluid, betere zit op de aardappel , meer functies. Voor 49.95. Philips was net zo duur, heeft 'n kurken matje voor op je aardappel en dikke harde oren(drivers heet dat in 't Engels ook begreep ik) , geluid is prima , GEEN mic, maar 't comfort is alsof je 'n IKEA nachtkastje op je harses hebt. Maar dat heet design.
Dus conclusie , Neerlands trots Philips sucks. En Dixons gaat ook niet vrijuit, slechte info, slechte uitleg over die Philips überhaupt. Maar ja maandagmiddag 17.30 , m'n Logitech had 't begeven en m'n PC man was gesloten.
En/maar
De Philips zit nu hier op m'n 7 Laptop en daar gaat ie goed. Wilde dat rotding al in de gracht gooien bijna.
Dus:
Ik heb 'n Logitech headset (met mic)met USB aansluiting aangeschaft bij m'n PC man, die er ook niks van snapte, dus een met draad.
Ding pakte 'm meteen op de XP en op de 7 op m'n PC.

Beter geluid, betere zit op de aardappel , meer functies. Voor 49.95. Philips was net zo duur, heeft 'n kurken matje voor op je aardappel en dikke harde oren(drivers heet dat in 't Engels ook begreep ik) , geluid is prima , GEEN mic, maar 't comfort is alsof je 'n IKEA nachtkastje op je harses hebt. Maar dat heet design.
Dus conclusie , Neerlands trots Philips sucks. En Dixons gaat ook niet vrijuit, slechte info, slechte uitleg over die Philips überhaupt. Maar ja maandagmiddag 17.30 , m'n Logitech had 't begeven en m'n PC man was gesloten.
- Peric
Denk dat ik erachter ben wat het probleem is.
M'n CPU loopt gewoon op z'n eind.
Heb nu een moederboard, CPU en harde schijf besteld, dan kan dat mooi in het kastje wat ik hier heb staan. Dan kan ik binnenkort weer normaal streaming audio luisteren, en streaming video kijken. Want dat gaat nu écht niet...
M'n CPU loopt gewoon op z'n eind.
Heb nu een moederboard, CPU en harde schijf besteld, dan kan dat mooi in het kastje wat ik hier heb staan. Dan kan ik binnenkort weer normaal streaming audio luisteren, en streaming video kijken. Want dat gaat nu écht niet...
- Hielke
Even een vraagje aan de experts. Mijn processor en geheugen horen op 1333 Mhz te kunnen draaien. Op m'n Asus moederbord/bios is alles op auto ingesteld. Als ik nu de waarde op CPU-Z (hierboven) bekijk dan draai ik slechts op 667 Mhz. Klopt dit wel? DDR3 geheugen en een Core 2 duo 8400 processor.
- Peric
Het kan zijn dat je simmetjes maar op 667Mhz is. Weet niet hoe je dat kunt meten.
- Hielke
Ik ben er uit. Te vroeg gemiept. Het heeft met moederbord te maken. Dat stamt uit de tijd dat DDR3 geheugen net uit was. Spulletje blijkt wel op 1333 te draaien.
Ik vond 'm al zo snel

Ik vond 'm al zo snel

- Hielke
Over de standaard foto app in Windows 8. Kijkt op zich heel prettig. Één van de zeer weinige apps/tiles die ik wel eens van windows 8 gebruik.
Maar nu het probleem. Die foto app is, voor zover ik heb uitgevonden, gelinkt aan de map Afbeeldingen in de 'gebruikers' map. Ik heb laatst die map en de submappen opgeschoond en sindsdien is het in de foto app van windows 8 een zooitje. Sommige verwijzingen naar reeds verwijderde mappen en foto's staan er nog, en sommige foto's, die al zijn weggegooid, toont ie nog steeds. Ik heb bij iemand anders met windows 8 gezien dat dit niet zo hoort te werken. Zelf heb ik een legale update van windows 8 over een legale versie van windows 7 heengezet. Zou het hiermee te maken kunnen hebben? Ook heb ik indexering lang geleden uitgezet. Is er een mogelijkheid die foto app te refreshen? Ik kan er niks over vinden. Tips en aanwijzingen zijn welkom.
Maar nu het probleem. Die foto app is, voor zover ik heb uitgevonden, gelinkt aan de map Afbeeldingen in de 'gebruikers' map. Ik heb laatst die map en de submappen opgeschoond en sindsdien is het in de foto app van windows 8 een zooitje. Sommige verwijzingen naar reeds verwijderde mappen en foto's staan er nog, en sommige foto's, die al zijn weggegooid, toont ie nog steeds. Ik heb bij iemand anders met windows 8 gezien dat dit niet zo hoort te werken. Zelf heb ik een legale update van windows 8 over een legale versie van windows 7 heengezet. Zou het hiermee te maken kunnen hebben? Ook heb ik indexering lang geleden uitgezet. Is er een mogelijkheid die foto app te refreshen? Ik kan er niks over vinden. Tips en aanwijzingen zijn welkom.
- markk
Topic maar ff naar boven halen. Moet toch even kwijt hoe mooi tegenwoordig dingen (kunnen) werken.
Context: Mijn vrouw heeft de desktop-PC, lees mijn desktop-PC met Window 8.1, bezet.
Dus Markk heeft even ingelogd onder zijn eigen account op de desktop PC en een VM/VDI in de background gestart met Windows 10 technical preview en al zijn tools. Alle data staat toch op de NAS.
Vrouwlief werkt verder en Markk start vanaf z'n dichtgetimmerde company laptop op de bank een RDP sessie naar de Windows 10 VDI en bekijkt fimpje, verstuurt wat business mail via de modern UI Windows mail app / ActiveSync, zit wat foto's te editten in Lightroom en browsed wat op DF.
Geniaal als het allemaal werkt
Volgende stap is alles in Azure draaien en iedereen hier een eigen Surface Pro 3 ...
Mark.
Context: Mijn vrouw heeft de desktop-PC, lees mijn desktop-PC met Window 8.1, bezet.
Dus Markk heeft even ingelogd onder zijn eigen account op de desktop PC en een VM/VDI in de background gestart met Windows 10 technical preview en al zijn tools. Alle data staat toch op de NAS.
Vrouwlief werkt verder en Markk start vanaf z'n dichtgetimmerde company laptop op de bank een RDP sessie naar de Windows 10 VDI en bekijkt fimpje, verstuurt wat business mail via de modern UI Windows mail app / ActiveSync, zit wat foto's te editten in Lightroom en browsed wat op DF.
Geniaal als het allemaal werkt

Volgende stap is alles in Azure draaien en iedereen hier een eigen Surface Pro 3 ...
Mark.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Wat wil je in Azure gaan draaien dan? Wat je nu in de vm draait?
- GTRene
ik ben al blij dat mijn PC werkt, laat staan dat ik allemaal begrijp wat daar is geschreven 

- Maus
Ik kon in de gauwigheid geen algemeen pc geneuzel draadje vinden, deze lijkt me dan ook het meest geschikt om dit bericht in te plaatsen.
Windows 10, nu nog een vrijwillige update. Vanaf volgend jaar een automatische.
https://www.seniorweb.nl/nieuws/upgrade ... -verandert
Een gegeven paard zou je niet in de bek moeten kijken, misschien is het beter om dat juist wél te doen.
http://www.kla.tv/index.php?a=showporta ... true#video
De teleschermen uit George Orwells 1984 komt nu wel gruwelijk dichtbij...
Windows 10, nu nog een vrijwillige update. Vanaf volgend jaar een automatische.
https://www.seniorweb.nl/nieuws/upgrade ... -verandert
Een gegeven paard zou je niet in de bek moeten kijken, misschien is het beter om dat juist wél te doen.
http://www.kla.tv/index.php?a=showporta ... true#video
De teleschermen uit George Orwells 1984 komt nu wel gruwelijk dichtbij...