140km/pu maxsnelheid: wens PVV!
- Sperdy
140km/pu maxsnelheid: wens PVV!
Ik hou van Geert.
- Paskal
- Auto: meerdere
Re: 140km/pu maxsnelheid: wens PVV!
PVV is te weinig in de media de laatste tijd en dus dachten ze "Laten we eens iets geks roepen".
- ///Joost
+1000000000000, wat een onzin weer. Zoals de laatste dagen in het nieuws is, zijn er wel erg belangrijkere zaken aan de hand om je mee bezig te houden.Paskal schreef:PVV is te weinig in de media de laatste tijd en dus dachten ze "Laten we eens iets geks roepen".
- JP
Heeft Geert weer teveel gezopen met carnaval??
- RVV
130 km/H is 140 op de teller. Hard zat toch? Als ik harder wil rijden lap ik de snelheid toch wel aan mijn laars. Dan maakt die laatste 10 km/H ook niet veel uit.
- Robertdj
Zucht, dit is toch niet serieus te nemen?
- Petrolhead Tom
200 teller snelheid een Muldertje. Doet het vast goed in Europa.
Dit wordt natuurlijk niks. Stom geschreeuw.

Dit wordt natuurlijk niks. Stom geschreeuw.
- Roy RS
hij dacht, "hmm, vvd deed het goed met het verhogen naar 130, dat truukje werkt vast nog eens"
helaas heeft ie zich voor veel mensen te vaak te belachelijk gemaakt en zal hij, denk ik persoonlijk, nooit meer groot worden. een aflopende zaak is die partij, klaar.
helaas heeft ie zich voor veel mensen te vaak te belachelijk gemaakt en zal hij, denk ik persoonlijk, nooit meer groot worden. een aflopende zaak is die partij, klaar.
- KW
Op zich een positieve gedachte, maar veel nuttigs zal het nu niet brengen. Ik vind het belangrijker dat eerst alle 100 en 120-zones geheel worden afgeschaft en er overal permanent 24/7 130 gereden mag worden. Als dat gerealiseerd is mag het van mij naar adviessnelheid zoals Dld of 140 of zo, maar dat is niet het belangrijkste. Belangrijkste is het stoppen met die zieke controles, dan maakt het al veel minder uit wat er op het bordje staat.
-
Ik ben juist vóór variabele snelheidslimieten..
Op het ene moment is het simpelweg veiliger om een bepaalde snelheid te rijden, dan op een ander moment.
Op het ene moment is het simpelweg veiliger om een bepaalde snelheid te rijden, dan op een ander moment.
- HansD
Joepie nu krijgt de PVV zeker mijn stem
. Ze zijn de enige die het tenminste goed voor hebben met de NL'ers
.
Wat nu crisis, dit zijn de belangrijke zaken.

Wat nu crisis, dit zijn de belangrijke zaken.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Eensch!KW schreef:Op zich een positieve gedachte, maar veel nuttigs zal het nu niet brengen. Ik vind het belangrijker dat eerst alle 100 en 120-zones geheel worden afgeschaft en er overal permanent 24/7 130 gereden mag worden. Als dat gerealiseerd is mag het van mij naar adviessnelheid zoals Dld of 140 of zo, maar dat is niet het belangrijkste. Belangrijkste is het stoppen met die zieke controles, dan maakt het al veel minder uit wat er op het bordje staat.
Op de 130 wegen zie ik genoeg mensen die de 130 niet rijden, eerder max 110 km/h of iets in die buurt dus die kunnen gewoon hun eigen snelheid blijven rijden en degenen die het willen mogen dan 130 km/h rijden.
Baal zelf wel van die zone op de A2, als ik vanaf Amsterdam naar Utrecht rijd vanuit mijn nachtdienst ben ik net een goed kwartier te laat om nog 130 te mogen rijden en als je naar je bed wil is iedere minuut langer onderweg minder tijd om te slapen

- KW
Dit is ook iets waar de overheid heel makkelijk, en waarschijnlijk doelbewust, langsheen praat. Je bent niet verplicht om precies op de limiet te gaan rijden! 100 of 90 mag ook nog steeds en zal ook veelvuldig blijven gebeuren. En wbt geluid en uitstoot blijft het vrachtverkeer een grotere boosdoener dan het personenauto-verkeer, en laat nou net die vrachtwagens door alle limieten boven de 90 niet beinvloed worden omdat die uberhaupt niet harder mogen (of kunnen).Ferdi Gielen schreef:Op de 130 wegen zie ik genoeg mensen die de 130 niet rijden, eerder max 110 km/h of iets in die buurt dus die kunnen gewoon hun eigen snelheid blijven rijden en degenen die het willen mogen dan 130 km/h rijden.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Vandaag weer eens over de A2 naar Amsterdam gereden, wat een drama is dat zeg... En maar 100 sukkelen met z'n allen, beetje zwabberen over die 5 banen, man o man wat heb ik me zitten ergeren, op de terugweg ook nog een 599 GTO naast me, we zaten elkaar maar een beetje meewarig aan te kijken, volgens mij voelde hij zich net zo...
Ik zeg ook alles naar 1 snelheid en dan maar 130, simpel toch?
Ben
Ik zeg ook alles naar 1 snelheid en dan maar 130, simpel toch?
Ben
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
*hint*, vanaf Utrecht naar Amsterdam werkt de trajectcontrole nog niet. Of ze moeten die vanmorgen ineens aan hebben gezet
Is het onderlinge verschil net iets kleiner.
Klopt inderdaad ja... wat dat betreft zouden ze van mij de minimumsnelheid op de 130 km/h wegen uit veiligheid wel iets omhoog mogen gooien.KW schreef:Dit is ook iets waar de overheid heel makkelijk, en waarschijnlijk doelbewust, langsheen praat. Je bent niet verplicht om precies op de limiet te gaan rijden! 100 of 90 mag ook nog steeds en zal ook veelvuldig blijven gebeuren. En wbt geluid en uitstoot blijft het vrachtverkeer een grotere boosdoener dan het personenauto-verkeer, en laat nou net die vrachtwagens door alle limieten boven de 90 niet beinvloed worden omdat die uberhaupt niet harder mogen (of kunnen).Ferdi Gielen schreef:Op de 130 wegen zie ik genoeg mensen die de 130 niet rijden, eerder max 110 km/h of iets in die buurt dus die kunnen gewoon hun eigen snelheid blijven rijden en degenen die het willen mogen dan 130 km/h rijden.
Is het onderlinge verschil net iets kleiner.
- Ahmed
Ook voor moslims? 

- PD power
Heerlijk, ik zeg, wie bied meer, ik bied 180........kun je 230 (echtwel) zonder dat het roze papiertje in gevaar komt.... 

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Grappig, dan lukt het het gros van de auto-eigenaren niet eens op je rijbewijs kwijt te raken op de snelweg qua snelheid. 

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
130 vind ik hard zat wat dat betreft, maar als ik naar Duitsland rijd vanaf Bennebroek kan ik pas achter Ede 120 rijden. 130 pas na Arhnem.....
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik werk pal aan de snelweg, na m'n werk rijd ik het eerste stuk met koude motor dus ook gewoon 120. Verbazend hoeveel mensen je dan nog inhaalt en hoe weinig je zelf ingehaald wordt. Terwijl het zeker hier in het noorden prima harder kan.
Nog verder verhogen van de snelheid heeft dus geen enkel nut in mijn ogen, want veel mensen doen het toch niet. De mensen die het nu wel doen, doen het ook wel als het niet toegestaan is.
Nog verder verhogen van de snelheid heeft dus geen enkel nut in mijn ogen, want veel mensen doen het toch niet. De mensen die het nu wel doen, doen het ook wel als het niet toegestaan is.
- WJ
+1 dat denk ik ook.
Wat ik wel vind is meer variabel, in de spits bv 100 op de baan met 2~5 stroken, maar daar buiten gewoon 120/130. 80 Vind ik onzinnig, krijg je alleen maar vrachtwagen chauffeurs die met 82 een auto gaan inhalen door, en dat schiet ook niet op. Hele stuk van Rotterdam naar Hoofddorp, waarom moet je daar hele dag 100 karren, daar kan buiten de spits om toch gewoon makkelijk 120 worden gereden, het is 3 banen dik met vluchtstroken aan beide kanten.. (het wegwerk gedeelte bij leiden uitgezonderd natuurlijk)
Wat ik wel vind is meer variabel, in de spits bv 100 op de baan met 2~5 stroken, maar daar buiten gewoon 120/130. 80 Vind ik onzinnig, krijg je alleen maar vrachtwagen chauffeurs die met 82 een auto gaan inhalen door, en dat schiet ook niet op. Hele stuk van Rotterdam naar Hoofddorp, waarom moet je daar hele dag 100 karren, daar kan buiten de spits om toch gewoon makkelijk 120 worden gereden, het is 3 banen dik met vluchtstroken aan beide kanten.. (het wegwerk gedeelte bij leiden uitgezonderd natuurlijk)
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Inderdaad opvallend hoeveel mensen gewoon 100 blijven rijden. Als ik 's avonds vanaf Delft naar huis rijdt over de A4 ben ik echt de enige die 130 rijdt, de eerste keer moest ik nog even terugdenken of ik de borden wel goed had geïnterpreteerd...
- Niels v D
Ik vind, ten eerste, dat politici na iedere domme uitspraak een maand spreekverbod zouden moeten krijgen,
Ten tweede, ik ben ook voor variabele limieten. Laten we zoeken naar (betaalbare) matrixborden, en hang die om de 500m/1km op boven iedere snelweg. Via radar/camera's kun je de verkeersintensiteit prima monitoren en daar kan met een algoritme een variabele maximumsnelheid uit voortkomen.
Ten derde, de borden met "90 (bij gesloten spitsstrook, op woensdagen, van 8-10, alleen voor rode auto's" en dat soort ongein wekken alleen maar verwarring. Die moeten zo snel mogelijk weg. Automobilisten moeten niet nadenken, maar gewoon opletten.
Ten tweede, ik ben ook voor variabele limieten. Laten we zoeken naar (betaalbare) matrixborden, en hang die om de 500m/1km op boven iedere snelweg. Via radar/camera's kun je de verkeersintensiteit prima monitoren en daar kan met een algoritme een variabele maximumsnelheid uit voortkomen.
Ten derde, de borden met "90 (bij gesloten spitsstrook, op woensdagen, van 8-10, alleen voor rode auto's" en dat soort ongein wekken alleen maar verwarring. Die moeten zo snel mogelijk weg. Automobilisten moeten niet nadenken, maar gewoon opletten.
- ///Joost
Mja, dat lijkt me nou niet echt te betalen, en ik betaal nu al genoeg belasting vind ik. Ik denk dat het systeem van nu wel werkt, maar ze moeten gewoon af van dat 100/120/130 geneuzel. OF 80, OF 100 OF 130. Klaar.Niels v D schreef:
- Hielke
Voor de randstad maakt dat verschil bijna niks uit op de totalen reistijd. Van hot naar her is maximaal een km of 40.Joël D. schreef:Inderdaad opvallend hoeveel mensen gewoon 100 blijven rijden. Als ik 's avonds vanaf Delft naar huis rijdt over de A4 ben ik echt de enige die 130 rijdt, de eerste keer moest ik nog even terugdenken of ik de borden wel goed had geïnterpreteerd...
Skitterend, 5 minuten winst. Als je dat verschil al kunt maken in die drukte. En je verbruik neemt progressief met de snelheid toe. Van 100 naar 130 kan zomaar 60% onzuiniger zijn. Mensen draaien hun euromunten tegenwoordig wat vaker om.