trouwens een leuke motor om in een Elise ofzo te bouwen, 360pk on tap uit een 4-pitter.
Dit ding is natuurlijk bedoeld om de 1M en RS3 te slopen, een M135i en S3 staan echt een treetje lager op de ladder. Ik denk dus niet dat de Benzboer 'm voor 65k aan je meegeeft.RVV schreef:Verder ben ik benieuwd naar de prijsstelling. Als we de M135i als uitgangspunt nemen en beschouwen als zijn directe concurrent dan mag die natuurlijk daar niet teveel boven gaan zitten. Zeg maar max. 65K kaal. Mijn gevoel zegt een beetje dat dat niet gaat lukken. AMG is op voorhand geen goedkoop label van Mercedes. Onder de streep met een paar opties zie ik hem zomaar richting de 75 tot 80K gaan in Nederland. En dan heb je een Hatchback. Gaat heel zeldzaam worden ben ik bang.
GTRene schreef:ik vind die wel mooi...desondanks ik ouder ben![]()
wellicht komt het omdat ik geen kids heb of in men 3de jeugd zit
Goed verhaalRVV schreef:Indrukwekkende specs.. Moet echt gezegd worden. Model vind ik niet lelijk, eigenlijk best mooi, maar design vind lijkt wel Koreaans. Zou ook een Kia of Chevrolet kunnen zijn.
Aandrijving, 4WD met hoofdzaak voorwielen en achterwiel ondersteuning, opzich niks mis mee. Beetje VAG haldex idee denk ik. Maar het laat zeker in combinatie met een niet 100% uitschakelbaar ESP systeem, weinig ruimte toe om echt met de auto te "spelen" ala 1M. Denk ook niet dat deze auto een serieuze uitdaging is voor iemand als Andre.
Verder ben ik benieuwd naar de prijsstelling. Als we de M135i als uitgangspunt nemen en beschouwen als zijn directe concurrent dan mag die natuurlijk daar niet teveel boven gaan zitten. Zeg maar max. 65K kaal. Mijn gevoel zegt een beetje dat dat niet gaat lukken. AMG is op voorhand geen goedkoop label van Mercedes. Onder de streep met een paar opties zie ik hem zomaar richting de 75 tot 80K gaan in Nederland. En dan heb je een Hatchback. Gaat heel zeldzaam worden ben ik bang.
Verder het idee 2 liter 360pk.. mijn gevoel zegt dat het een beetje teveel van het goede is. De 3 liter van BMW met slecht 320pk (M135i) spreekt me als motor veel meer aan. Lijkt me ook veel meer reserves te hebben (kwalitatief gezien).
Al met al mooi project van Mercedes, maar hij doet het bij mij niet helemaal. Voor hetzelfde geld zou ik als ik bij Mercedes zou willen shoppen een mooie C klasse Coupé halen. Toch een stuk meer auto, en meer indentiteit.
+1Petrolhead Tom schreef:Tweedehands C63 of een A-AMG wordt straks natuurlijk wel een no-brainer. Als je dan toch al AMG wilt rijden en deze gaat richting 70k koop je toch een tweedehands C63. Het prijsvoordeel van zo'n 25 a 30K stop je dan lekker in benzine en onderhoud. Hoppa: AMG rijden zoals het hoort.
klinkt nogal haldex toch?Snipe schreef:De details van die vierwielaandrijving stonden niet in de info die Mercedes nu heeft vrijgegeven, maar het is een systeem dat in principe de voorwielen aandrijft en dan tot 50 procent van het vermogen naar de achterwielen stuurt.
Bron
AMG 4MATIC
The new A 45 AMG comes with variable, performance-oriented AMG 4MATIC all-wheel drive as standard. In developing this all-wheel drive, the focus firmly was on performance and dynamism. The power flux to the rear powertrain is provided by a compact power take-off unit (PTU) which is fully integrated in the 7-speed sports transmission. It does not possess an oil circuit of its own. Instead, it is supplied with lubricant from the oil circuit of the sports transmission. This configuration gives rise to substantial weight advantages in comparison to rival systems which branch off power by means of an add-on component with its own oil circuit. Together with the friction-minimized tapered roller bearings, the PTU achieves an excellent level of efficiency. As an additional bonus, the system weight of the new AMG 4MATIC all-wheel drive is up to 25 percent lighter than the all-wheel drive versions offered by the competition.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten