Shakes schreef:Nee man V6!
Die V8 broedt al ergens in mijn achterhoofd, maar is dit jaar financieel niet handig en bovendien qua tijd even niet haalbaar. Ik neig nu naar een m3 V8 met handbak. Sequentiële bak lijkt mij leuk maar voor 8k kan ik wel gewoon in een h bak roerenRichardt. schreef:Het ziet er wel heel erg bruut en snel uit, hopelijk werkt het op het circuit ook zoals je het voor ogen had![]()
Enne, eigenlijk hoort hier nu geen zes cilinder meer in maar een dikke V8 met sequentiële bak natuurlijk.
ik zag laatst al via via dat zo'n M3 V8 helemaal niet zo hele duur meer is, lijkt me prachtig in een lichtere carros, ooit eens zoiets doen in bv een Z1 of Z4 coupe oid, die motoren wegen zelfs zo'n 16kg minder dan de S54 R6 M3 motor las ik gister, dus en korter wat beter is en lichter en sneller en ow V8 geluidjeFrank280zx schreef:
Die V8 broedt al ergens in mijn achterhoofd, maar is dit jaar financieel niet handig en bovendien qua tijd even niet haalbaar. Ik neig nu naar een m3 V8 met handbak. Sequentiële bak lijkt mij leuk maar voor 8k kan ik wel gewoon in een h bak roeren.
Klopt ik heb er gelukkig wel ervaring mee zo heb ik ook een Datsun met een v8. Maar goed inderdaad om een M3 v8 aan de snor te krijgen heb je al €3000 aan motormanagement en gasklepbesturing nodig, en dan ben je er nog niet! De originele ECU is geen optie omdat je niet alle signalen compleet gaat krijgen in een e36 zonder teveel gerommel.Tristan schreef:Motor kopen is 1 maar swappen is 2. Dan begin je met de elektronica, andere steunen, andere bak, andere cardanas en ga zo maar door. Soms beseffen mensen niet dat het geen plug en play is.
De kosten voor het ombouwen van mijn 130i naar bv. een M3 blok kost net zoveel incl. aanbouwdelen en uren als de aanschaf van de auto. En dan mag je hopen dat alles naar behoren werkt.
Eerst zien, dan geloven.Frank280zx schreef:
Eerst maar eens kijken hoe het nu gaat lopen.. Al bang Tristan
wat gebruik je ? ik heb ook zitten kijken maar een stack systeem dat het kan .. nou ja is vrij prijzig.. is er een goedkoper (simpeler) alternatief ?Tristan schreef:Eerst zien, dan geloven.Frank280zx schreef:
Eerst maar eens kijken hoe het nu gaat lopen.. Al bang Tristan![]()
Enige verandering is dat ik nu datalogging heb om zo het uiterste uit mezelf en de auto te halen. Dan gaan ik verder.
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bing [Bot], Google [Bot] en 19 gasten