Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie

Welke kies jij? Toyota GT86 of de Subaru BRZ

Toyota GT86
71
48%
Subaru BRZ
77
52%

Totaal aantal stemmen: 148

Tom

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Tom » 12 feb 2013, 12:11

JP schreef:Eerste type Z4......kleine 12k handelswaarde......nee, die willen ze helemaal niet ingeruuld hebben op een GT86 van €42k afleverklaar......
Met zo'n instelling verkoop je nooit meer iets.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 feb 2013, 12:49

Ik snap de irritatie, maar je kunt 't ook omdraaien? De ene wil de dealerorganisatie ten gronde richten en 'm in de Kijkshop kopen, de ander vindt dat ie omdat ie met 'n Z4 komt dan maar als Willem Alexander moet worden behandeld want blablabla terwijl ie in zijn ogen als Claus wordt behandeld, als 'n dooie:)

Weer 'n ander zegt dat ie top werd geadviseerd door 'nverkopertje net van school/enthousiast ivm een Fiat 500 voor z'n vriendin. Is die 500 uiteindelijk daar gekocht?

Anyway. Het verschil(ook hier) met 2 gekochte Belgische GT86s(hulde! Congrats!) tussen theorie en praktijk:

Jantje komt thuis van school en vraagt aan pa wat 't verschil is tussen theorie en praktijk. Pa zegt, vraag maar aan je moeder en je zus of ze voor 1 miljoen euro de nacht willen doorbrengen met de buurman.

Jantje gaat naar z'n ma en vraagt of ma de nacht wil doorbrengen met de buurman voor 1 miljoen: Ja natuurlijk wil ze dat wel.
Jantje vraagt 't zelfde aan z'n zus: Z'n zus wil dat zeker ook wel!
Jantje gaat terug naar pa zich afvragend wat ie hier nu mee moet als verschil tussen theorie en praktijk....
Vader antwoordt: Kijk Jantje, in theorie waren we nu miljonair geweest, maar in de praktijk zitten we gewoon met 2 hoeren in dit huis.

:kikker:

Rupie

Bericht door Rupie » 12 feb 2013, 13:42

Afbeelding

Wat meer kleuren Robin en ik zou het contrast ook wat terugschroeven :)

Tom

Bericht door Tom » 12 feb 2013, 13:45

Robin schreef:de ander vindt dat ie omdat ie met 'n Z4 komt dan maar als Willem Alexander moet worden behandeld want blablabla terwijl ie in zijn ogen als Claus wordt behandeld, als 'n dooie:)
?????????????????????????

Robin

Bericht door Robin » 12 feb 2013, 13:47

Tom schreef: Iemand met een Z4 houd in meeste gevallen van autorijden en heeft de centen om zoiets te kopen.. raar om dan niet aan te spreken en es te laten proeven naar wat Toyota op dat gebied te bieden heeft.. zeker in tijden van crisis.
:tooth:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 feb 2013, 13:55

Robin schreef:
Weer 'n ander zegt dat ie top werd geadviseerd door 'nverkopertje net van school/enthousiast ivm een Fiat 500 voor z'n vriendin. Is die 500 uiteindelijk daar gekocht?

Voor zover relevant: jazeker.

Lekker kneuzige post Robin.

Tom

Bericht door Tom » 12 feb 2013, 14:10

Ze hoeven geen troon klaar te zetten voor mij... dat maak jij ervan. Ik vraag mij af waarom ze mij niet aangesproken hebben. Even vragen of ze je van dienst kunnen zijn of praatje maken is dan genoeg hoor. Maakt verder ook niet uit wat voor auto ik voor kom rijden alleen doelgroep van dit soort auto's is al klein. Een sportieve auto is in de regel geen ruime, zuinige, goedkope en comfortabele auto die de meeste mensen zoeken. Komt er dan iemand je showroom in met zo'n auto dan is dat toch een potentiele klant?
Echt.. waarom leg ik dit in vredesnaam uit..?!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 12 feb 2013, 14:11

Ik vond het eigenlijk wel een grappig bericht van Robin. :zwijntje:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 feb 2013, 14:13

Tom schreef:Ze hoeven geen troon klaar te zetten voor mij... dat maak jij ervan. Ik vraag mij af waarom ze mij niet aangesproken hebben. Even vragen of ze je van dienst kunnen zijn of praatje maken is dan genoeg hoor. Maakt verder ook niet uit wat voor auto ik voor kom rijden alleen doelgroep van dit soort auto's is al klein. Een sportieve auto is in de regel geen ruime, zuinige, goedkope en comfortabele auto die de meeste mensen zoeken. Komt er dan iemand je showroom in met zo'n auto dan is dat toch een potentiële klant?
Een GOEDE verkoper ziet iedereen die de showroom instapt als een potentiële klant en neemt in ieder geval de moeite om uit te zoeken of de potentiële klant alleen komt kijken of ook daadwerkelijk geïnteresseerd is in zijn waar.

JP

Bericht door JP » 12 feb 2013, 14:17

Tom schreef:
JP schreef:Eerste type Z4......kleine 12k handelswaarde......nee, die willen ze helemaal niet ingeruuld hebben op een GT86 van €42k afleverklaar......
Met zo'n instelling verkoop je nooit meer iets.
Dat klopt...! maar voordat jij maar een voet binnen zet, weet de dealer al hoe oud je Z4 is, en hun handelswaarde. Die zetten ze echt niet tussen de Aygo's en de Pria. Dan moet die door naar de handel, en is het mogelijk niet meer interessant. Of ze willen je niet beledigen met een laag bod..... :wink:
Robin schreef:Anyway. Het verschil(ook hier) met 2 gekochte Belgische GT86s(hulde! Congrats!) tussen theorie en praktijk
Een GT86 voor 32k, en een M135i voor 36k bij onze zuiderburen. Dan is het vreemd dat hier uit Belgie nog geen M135i heeft gekocht. Bargain toch?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 feb 2013, 14:19

Wat ik er van begreep zijn de running costs voor een M135 in Belgenland bijna drie keer zo hoog als voor de GT86. Dat verklaard de keuze wel aardig denk ik.

Robin

Bericht door Robin » 12 feb 2013, 14:27

Petrolhead Tom schreef:
Robin schreef:

Voor zover relevant: jazeker.

Lekker kneuzige post Robin.

Mooi gefeliciteerd. Geniet ervan. Vergeef me mijn 'kneuzige'posts, ik word geinfecteerd door stumperigheden (van mensen zoals U) op dit forum. :mrgreen:

Andere Tom, en Z4 en geld ? Dat maak jij er zelf van.Ik vond het vreemd overkomen. Ook al kom je op de fiets of in 'n Bugatti, iedereen zou gelijk behandeld moeten worden, niet iets met 'Z4' ofzo. :roll:

Robin

Bericht door Robin » 12 feb 2013, 14:28

Petrolhead Tom schreef:
Tom schreef:Ze hoeven geen troon klaar te zetten voor mij... dat maak jij ervan. Ik vraag mij af waarom ze mij niet aangesproken hebben. Even vragen of ze je van dienst kunnen zijn of praatje maken is dan genoeg hoor. Maakt verder ook niet uit wat voor auto ik voor kom rijden alleen doelgroep van dit soort auto's is al klein. Een sportieve auto is in de regel geen ruime, zuinige, goedkope en comfortabele auto die de meeste mensen zoeken. Komt er dan iemand je showroom in met zo'n auto dan is dat toch een potentiële klant?
Een GOEDE verkoper ziet iedereen die de showroom instapt als een potentiële klant en neemt in ieder geval de moeite om uit te zoeken of de potentiële klant alleen komt kijken of ook daadwerkelijk geïnteresseerd is in zijn waar.
DIT weer WEL helemaal met je eensch! :beer:

Robin

Bericht door Robin » 12 feb 2013, 14:29

@Tom Z4: Jij had toch 'n S2000. Dat leek mij nou zoveel méér dan 'n GT86 eigenlijk....

Andre

Bericht door Andre » 12 feb 2013, 14:33

haha mooi!!!!

Tom

Bericht door Tom » 12 feb 2013, 14:44

JP schreef:
Dat klopt...! maar voordat jij maar een voet binnen zet, weet de dealer al hoe oud je Z4 is, en hun handelswaarde. Die zetten ze echt niet tussen de Aygo's en de Pria. Dan moet die door naar de handel, en is het mogelijk niet meer interessant. Of ze willen je niet beledigen met een laag bod..... :wink:
En zij ruiken hoeveel ik uit wil geven? Knap.
Andere Tom, en Z4 en geld ? Dat maak jij er zelf van.Ik vond het vreemd overkomen. Ook al kom je op de fiets of in 'n Bugatti, iedereen zou gelijk behandeld moeten worden, niet iets met 'Z4' ofzo.
Flikker ff op, ik blijf het niet uitleggen :)

Robin

Bericht door Robin » 12 feb 2013, 16:10

Tom schreef:
Andere Tom, en Z4 en geld ? Dat maak jij er zelf van.Ik vond het vreemd overkomen. Ook al kom je op de fiets of in 'n Bugatti, iedereen zou gelijk behandeld moeten worden, niet iets met 'Z4' ofzo.
Flikker ff op, ik blijf het niet uitleggen :)
Een Z4 is net zo bijzonder als 'n Zastava Yugo, ergo ik zie die laaste minder dus bijzonderder LOL. Wil je 't niet snappen, mij best hoor. :P

JP snapt' t weer wel .

Tom

Bericht door Tom » 12 feb 2013, 16:39

Ben je klaar? Frustraties van je dagelijks leven weer van je afgeschreven? :lol:

Robin

Bericht door Robin » 12 feb 2013, 16:58

In GT5 zit ie ook, kan men 'm proberen en dat zal wel bij proberen blijven :lollerdelol:

:kotsen:

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 12 feb 2013, 17:08

Lekkere Utopie over onafhankelijke autoverkoperts die niet op uiterlijk beoordelen.

Kijk je bij een vrouw ook eerst naar het innerlijk, of ga je gewoon voor de tieten de kont en alles wat er aan vast zit ? Ik wel namelijk :bag:

Beetje weird om rationele verkopers te wensen bij de meest irrationele auto ooit :tooth:

Daarintegen, Hulde voor de Topic Fuck.
:mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 12 feb 2013, 17:10

Robin schreef:In GT5 zit ie ook, kan men 'm proberen en dat zal wel bij proberen blijven :lollerdelol:

:kotsen:
Gvd had dat eerder gezegd, had ik mij de rit naar toyota en wat liters benzine van m'n laatste centen kunnen besparen.

Hier, bossie bloemen voor de tip :bloemetje:

JP

Bericht door JP » 12 feb 2013, 20:01

Wat een geluk....... !

Binnenkort kun je voor zowel een GT86, als ook een Z4 naar de Toyota dealer.....
van BMW komt over een jaar of 4 een nieuwe Z4 uit, welke volgens Motor Trend op het GT86-platform staat
Autoblog.nl

Macboy

Bericht door Macboy » 12 feb 2013, 22:33

Topic Fuck haha

WJ

Bericht door WJ » 13 feb 2013, 00:47

Anyway..

Is al weer genoeg voor te krijgen. :mrgreen:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 13 feb 2013, 08:46

Jullie kiezen gewoon de verkeerde dealers...

Mijn dealer heeft 2 GT,s, een LHD Twin Turbo supra, IS-F en een bosje Landcruiser V8's in het linker gedeelte van zijn showroom staan hoor (Toyota Valck, Hasselt).

Testrijden moest wel in Vilvoorde bij Toyota Belgium gebeuren.
Een goeie vriend is verkoper bij Toyota, en dat scheelt natuurlijk wel. Feit is dat de dealers voor de GT geen sales target krijgen, ze MOETEN er dus geen verkopen. Voor de core modellen ligt dat een stukje anders...

Ohja, en zelfs al moest de M135i 32k kosten, nog liet ik em staan. Eerlijk gezegd was ik sinds de e90 318d, nooit zo teleurgesteld in een BMW...

Plaats reactie