Toyota GT 86 en Subaru BRZ
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Klinkt goed die 300 pk. Ik vond de zitpositie ook niet echt top. Ik had het gevoel dat ik in de 130i beter/lager zat. Kan aan de andere inrichting van de auto liggen of misschien zit je weldegelijk lager in de 130i (met sportstoelen)..
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
De mijne gisteren afgehaald...

Na een paar maanden hard en breed nagedacht te hebben, heb ik in januari de bon getekend voor deze satin white gt86.
Ik heb heel veel opties bekeken o.a. een M135i, gebruikte e39 M5 of e46 M3, 370Z, gebruikte Cayman S, hell zelfs met een scheef oog naar zo'n Hyundai ding. Ik ga er wel gelijk bijzeggen dat het van meet af aan een zakelijke aangelegenheid moest zijn en blijven, dus een oudere, gebruikte auto een stuk minder interessant wordt na de invoering van allerlei nieuwe en aangepaste belastingsgrappen hier in BE.
Op papier is de GT erg moeilijk te rechtvaardigen. Hij is niet snel, geen technologisch hoogstandje en eigenlijk ook geen bang for buck. Mijn auto kwam met leder, navi en getinte ruitjes op net geen 32k euro. De M135i met een paar gekkigheden moest er 36 kosten. Ik begon aan de testrit dus met erg mixed feelings. De motor klinkt als een 3-cilinder op steroïden, reageert artificiëel op het gaspedaal en is onderin ver weg van thuis. Bovenin gaat het allemaal iets lekkerder maar spannend wordt het nooit. Het eerste stoplicht werd ik gelijk naar huis gereden door een petje in een e90 330d, schiet niet echt op zo... De GT is dus zoals velen hier al beschreven verre van perfect. De geluidsinstallatie is ook om van te huilen. Mijn corolla 1400 bedrijfshok had volgens mij dezelfde kartonnen speakers in de deuren, en die heb ik ook nooit geroemd om zijn discobar alter-ego. De stoelen bieden voldoende zijdelingse steun, maar ik kreeg na een uurtje of 2 toch last van mijn onderrug, mede dankzij de stugge afvering. De versnellingsbak wordt door velen geroemd en dat snap ik niet. Aisin kon, kan en zal nooit een goede versnellingsbak kunnen maken. Die korte schakelweg is gefaked, en de overgangen te notchy. De zitpositie vond ik dan weer wel redelijk goed(ben ook maar 1m80). Minuutje 15 van de testrit tikte weg en ik besloot dan ook om snel even aan de kant te gaan om een rondje rond de auto (incl optionele sigaret). Hij ziet er erg agressief belijnd uit iig, en met die kanonnen van uitlaat ook erg snel... Wat ie dus niet is...
Van liefde op het eerste zicht was dus echt geen sprake, maar goed ook. Want van mijn impulsief optimistische relaties met het andere geslacht in het verleden blijft ook niet veel meer van over.
Ik realiseerde me dat ik misschien wel teveel nadacht over de theoretische nadelen, en besloot om de auto een nieuwe kans te geven. Deze keer zonder teveel hersenspinsels en theoriëen... In minuutje 30 ging de radio uit en de navi op industrieterrein en binnenwegen... Een paar uur later lag een getekende bon op mijn bureau...
Ik heb als BMW-malloot dan uiteindelijk dus toch voor de hachiroku junior gekozen, waarom? Heel simpel, de GT voelt veel specialer aan. Het rijdt als een heet mes door de boter en op een vochtige ondergrond wordt het erg moeilijk om de auto incl de bestuurder serieus te nemen. Elke beweging die de auto maakt kietelt een of andere zenuw wat het wel erg moeilijk maakt om te stoppen. De laatste keer dat ik zo'n sensatie had was in een 130i raceauto. Misschien ligt het aan mij maar ik ben erg onder de indruk van de afwerking en de kwaliteit van de gebruikte materialen in het interieur. Gekke dingen hoef ik niet, maar een dashboard met premium look&feel incl lederen inlegstukjes in zwart en rood doorheen heel de auto vindt ik toch erg lekker. Mijn punt is dat de beleving van deze auto al zijn minpunten de baas kan. Ik ben nog altijd geen fan van dat boxerding en de versnellingsbak. Maar als je volle polle over een polderweg aan het sturen bent valt alles op zijn plek. De verhoudingen in de bak komen dan opeens nagenoeg PERFECT uit, de motor zweept je op en het chassis wil meer en meer. Ik ben geen professioneel coureur maar heb van autorijden toch een beetje kaas gegeten en dit chassis geeft het woord "Limiet" een andere dimensie. Er is nooit een moment waarbij je het gevoel verliest, zelfs voorbij de gripgrens. De auto blijft gewoon progressief en natuurlijk reageren op je input. Iets wat ik echt haat aan Audi's is het valse gevoel van veiligheid. je hebt bakken grip en opeens is het dan ook echt over. Alles wat je dan doet resulteert in een langzame en pijnlijke dood. Deze auto is het compleet tegenovergestelde, voelt relatief levendig en viriel aan maar kan echt hard door een bocht...
Vergeet brochures en specificaties, prestaties en marketing... Neem alle vooroordelen even uit je kop en ga gewoon ff lekker sturen, ik ben er bijna zeker van dat je als liefhebber van het betere stuurwerk net als ik met een getekende bon thuis komt...

Na een paar maanden hard en breed nagedacht te hebben, heb ik in januari de bon getekend voor deze satin white gt86.
Ik heb heel veel opties bekeken o.a. een M135i, gebruikte e39 M5 of e46 M3, 370Z, gebruikte Cayman S, hell zelfs met een scheef oog naar zo'n Hyundai ding. Ik ga er wel gelijk bijzeggen dat het van meet af aan een zakelijke aangelegenheid moest zijn en blijven, dus een oudere, gebruikte auto een stuk minder interessant wordt na de invoering van allerlei nieuwe en aangepaste belastingsgrappen hier in BE.
Op papier is de GT erg moeilijk te rechtvaardigen. Hij is niet snel, geen technologisch hoogstandje en eigenlijk ook geen bang for buck. Mijn auto kwam met leder, navi en getinte ruitjes op net geen 32k euro. De M135i met een paar gekkigheden moest er 36 kosten. Ik begon aan de testrit dus met erg mixed feelings. De motor klinkt als een 3-cilinder op steroïden, reageert artificiëel op het gaspedaal en is onderin ver weg van thuis. Bovenin gaat het allemaal iets lekkerder maar spannend wordt het nooit. Het eerste stoplicht werd ik gelijk naar huis gereden door een petje in een e90 330d, schiet niet echt op zo... De GT is dus zoals velen hier al beschreven verre van perfect. De geluidsinstallatie is ook om van te huilen. Mijn corolla 1400 bedrijfshok had volgens mij dezelfde kartonnen speakers in de deuren, en die heb ik ook nooit geroemd om zijn discobar alter-ego. De stoelen bieden voldoende zijdelingse steun, maar ik kreeg na een uurtje of 2 toch last van mijn onderrug, mede dankzij de stugge afvering. De versnellingsbak wordt door velen geroemd en dat snap ik niet. Aisin kon, kan en zal nooit een goede versnellingsbak kunnen maken. Die korte schakelweg is gefaked, en de overgangen te notchy. De zitpositie vond ik dan weer wel redelijk goed(ben ook maar 1m80). Minuutje 15 van de testrit tikte weg en ik besloot dan ook om snel even aan de kant te gaan om een rondje rond de auto (incl optionele sigaret). Hij ziet er erg agressief belijnd uit iig, en met die kanonnen van uitlaat ook erg snel... Wat ie dus niet is...
Van liefde op het eerste zicht was dus echt geen sprake, maar goed ook. Want van mijn impulsief optimistische relaties met het andere geslacht in het verleden blijft ook niet veel meer van over.
Ik realiseerde me dat ik misschien wel teveel nadacht over de theoretische nadelen, en besloot om de auto een nieuwe kans te geven. Deze keer zonder teveel hersenspinsels en theoriëen... In minuutje 30 ging de radio uit en de navi op industrieterrein en binnenwegen... Een paar uur later lag een getekende bon op mijn bureau...
Ik heb als BMW-malloot dan uiteindelijk dus toch voor de hachiroku junior gekozen, waarom? Heel simpel, de GT voelt veel specialer aan. Het rijdt als een heet mes door de boter en op een vochtige ondergrond wordt het erg moeilijk om de auto incl de bestuurder serieus te nemen. Elke beweging die de auto maakt kietelt een of andere zenuw wat het wel erg moeilijk maakt om te stoppen. De laatste keer dat ik zo'n sensatie had was in een 130i raceauto. Misschien ligt het aan mij maar ik ben erg onder de indruk van de afwerking en de kwaliteit van de gebruikte materialen in het interieur. Gekke dingen hoef ik niet, maar een dashboard met premium look&feel incl lederen inlegstukjes in zwart en rood doorheen heel de auto vindt ik toch erg lekker. Mijn punt is dat de beleving van deze auto al zijn minpunten de baas kan. Ik ben nog altijd geen fan van dat boxerding en de versnellingsbak. Maar als je volle polle over een polderweg aan het sturen bent valt alles op zijn plek. De verhoudingen in de bak komen dan opeens nagenoeg PERFECT uit, de motor zweept je op en het chassis wil meer en meer. Ik ben geen professioneel coureur maar heb van autorijden toch een beetje kaas gegeten en dit chassis geeft het woord "Limiet" een andere dimensie. Er is nooit een moment waarbij je het gevoel verliest, zelfs voorbij de gripgrens. De auto blijft gewoon progressief en natuurlijk reageren op je input. Iets wat ik echt haat aan Audi's is het valse gevoel van veiligheid. je hebt bakken grip en opeens is het dan ook echt over. Alles wat je dan doet resulteert in een langzame en pijnlijke dood. Deze auto is het compleet tegenovergestelde, voelt relatief levendig en viriel aan maar kan echt hard door een bocht...
Vergeet brochures en specificaties, prestaties en marketing... Neem alle vooroordelen even uit je kop en ga gewoon ff lekker sturen, ik ben er bijna zeker van dat je als liefhebber van het betere stuurwerk net als ik met een getekende bon thuis komt...
- Knot
- Berichten: 40222
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ben benieuwd, oogt wel mooi zo in het wit.
Meer vermogen kan je er altijd nog uit (laten) halen in de toekomst!
Meer vermogen kan je er altijd nog uit (laten) halen in de toekomst!
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Gefeliciteerd Dennis! Leuke omschrijving van je ervaringen 

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Mooi verhaal Dennis! Veel geluk met je nieuwe auto.
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Gefeliciteerd Dennis!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Leuk verslag Dennis! De auto houd de gemoederen bezig, DF'ers zouden hem niet kopen, maar ondertussen al 2 man overstag. Ja de prijs in NL is relatief te hoog. Maar voor BMW buk begrippen weer laag. Ik blijf het een topwagentje vinden. Veel plezier er van 

-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Geweldige keus Dennis!
- Barend
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Mooie keuze Dennis, jij weet precies te verwoorden wat ik altijd al heb proberen te vertellen na mijn ervaringen met de GT-86.
Veel rijplezier!
Veel rijplezier!
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Gefeliciteerd Dennis! Ik heb er tijdens het Autosalon even in gezeten en ik was ook onder de indruk van de materialen. Zelf nog geen meter gereden maar ik hoop dat in de toekomst toch te doen.
Ik verschiet wel van de prijs van de M135i in ons Belgenland. Ik wist dat ie goedkoop was maar zo goedkoop.
Ik verschiet wel van de prijs van de M135i in ons Belgenland. Ik wist dat ie goedkoop was maar zo goedkoop.

- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Gefeliciteerd Dennis. Ziet er goed uit. Ook gefeliciteerd met het feit dat je er in België zoveel minder voor hoeft neer te tellen dan in Nederland. Jalours.... Wanneer ga ik hem live zien?
-
- Berichten: 55212
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Leuk geschreven origineel verhaaltje en gefeliciteerd. 32k dat lijkt erop. En je kunt 'm altijd nog eens oppeppen wat Knot ook zei.
Kortom waar ik ook achter ben: ZELF een langere proefrit maken in 't ding wat je eventueel wilt, of 't nou 'n Suzuki Cappuchino is, deze kar, 'n NSX of LFA , zelf proefrijden:)
Kortom waar ik ook achter ben: ZELF een langere proefrit maken in 't ding wat je eventueel wilt, of 't nou 'n Suzuki Cappuchino is, deze kar, 'n NSX of LFA , zelf proefrijden:)
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Inderdaad, fatsoenlijk bedrag. Goede keus! Veel plezier ermee. 

- mrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ook van mij een proficiat collega 
Ik moet wel toegeven dat ik vannacht met serieus wat twijfel zat.
Was ik weer aan het zien op mobile.de naar prijzen van 370z waar je jaar-modellen kunt hebben voor 27-28k. Zelf nog ietwat goedkoper dan wat ik voor de GT86 heb neergeteld.
Maar dan begint het pas.. de GT86 heb ik op de zaak gezet en betaal ik iets van 400 euro wegentaks en 766 euro BIV.
De 370z heeft een veel dikkere motor en dat wordt in België serieus beboet. 1700 euro jaarlijkse wegentaks en 4900 euro BIV.
Zo is de goesting al gauw over. Ik neem aan dat zowel Dennis als ikzelf jullie wel berichten over de ervaringen met de GT86.

Ik moet wel toegeven dat ik vannacht met serieus wat twijfel zat.
Was ik weer aan het zien op mobile.de naar prijzen van 370z waar je jaar-modellen kunt hebben voor 27-28k. Zelf nog ietwat goedkoper dan wat ik voor de GT86 heb neergeteld.
Maar dan begint het pas.. de GT86 heb ik op de zaak gezet en betaal ik iets van 400 euro wegentaks en 766 euro BIV.
De 370z heeft een veel dikkere motor en dat wordt in België serieus beboet. 1700 euro jaarlijkse wegentaks en 4900 euro BIV.
Zo is de goesting al gauw over. Ik neem aan dat zowel Dennis als ikzelf jullie wel berichten over de ervaringen met de GT86.
- mrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ziet er goed uit zo in het wit!
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
-
- Berichten: 55212
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Apetijtelijk dingetje!mrbbs schreef:Schat, ben even melk gaan halen:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... zjEnxg3GYE
Maar de BRZ is ook leuk!

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Leuk verhaal Dennis!Downforce Dennis schreef:De mijne gisteren afgehaald...
Na een paar maanden hard en breed nagedacht te hebben, heb ik in januari de bon getekend voor deze satin white gt86.
Ik heb heel veel opties bekeken o.a. een M135i, gebruikte e39 M5 of e46 M3, 370Z, gebruikte Cayman S, hell zelfs met een scheef oog naar zo'n Hyundai ding. Ik ga er wel gelijk bijzeggen dat het van meet af aan een zakelijke aangelegenheid moest zijn en blijven, dus een oudere, gebruikte auto een stuk minder interessant wordt na de invoering van allerlei nieuwe en aangepaste belastingsgrappen hier in BE.
Op papier is de GT erg moeilijk te rechtvaardigen. Hij is niet snel, geen technologisch hoogstandje en eigenlijk ook geen bang for buck. Mijn auto kwam met leder, navi en getinte ruitjes op net geen 32k euro. De M135i met een paar gekkigheden moest er 36 kosten. Ik begon aan de testrit dus met erg mixed feelings. De motor klinkt als een 3-cilinder op steroïden, reageert artificiëel op het gaspedaal en is onderin ver weg van thuis. Bovenin gaat het allemaal iets lekkerder maar spannend wordt het nooit. Het eerste stoplicht werd ik gelijk naar huis gereden door een petje in een e90 330d, schiet niet echt op zo... De GT is dus zoals velen hier al beschreven verre van perfect. De geluidsinstallatie is ook om van te huilen. Mijn corolla 1400 bedrijfshok had volgens mij dezelfde kartonnen speakers in de deuren, en die heb ik ook nooit geroemd om zijn discobar alter-ego. De stoelen bieden voldoende zijdelingse steun, maar ik kreeg na een uurtje of 2 toch last van mijn onderrug, mede dankzij de stugge afvering. De versnellingsbak wordt door velen geroemd en dat snap ik niet. Aisin kon, kan en zal nooit een goede versnellingsbak kunnen maken. Die korte schakelweg is gefaked, en de overgangen te notchy. De zitpositie vond ik dan weer wel redelijk goed(ben ook maar 1m80). Minuutje 15 van de testrit tikte weg en ik besloot dan ook om snel even aan de kant te gaan om een rondje rond de auto (incl optionele sigaret). Hij ziet er erg agressief belijnd uit iig, en met die kanonnen van uitlaat ook erg snel... Wat ie dus niet is...
Van liefde op het eerste zicht was dus echt geen sprake, maar goed ook. Want van mijn impulsief optimistische relaties met het andere geslacht in het verleden blijft ook niet veel meer van over.
Ik realiseerde me dat ik misschien wel teveel nadacht over de theoretische nadelen, en besloot om de auto een nieuwe kans te geven. Deze keer zonder teveel hersenspinsels en theoriëen... In minuutje 30 ging de radio uit en de navi op industrieterrein en binnenwegen... Een paar uur later lag een getekende bon op mijn bureau...
Ik heb als BMW-malloot dan uiteindelijk dus toch voor de hachiroku junior gekozen, waarom? Heel simpel, de GT voelt veel specialer aan. Het rijdt als een heet mes door de boter en op een vochtige ondergrond wordt het erg moeilijk om de auto incl de bestuurder serieus te nemen. Elke beweging die de auto maakt kietelt een of andere zenuw wat het wel erg moeilijk maakt om te stoppen. De laatste keer dat ik zo'n sensatie had was in een 130i raceauto. Misschien ligt het aan mij maar ik ben erg onder de indruk van de afwerking en de kwaliteit van de gebruikte materialen in het interieur. Gekke dingen hoef ik niet, maar een dashboard met premium look&feel incl lederen inlegstukjes in zwart en rood doorheen heel de auto vindt ik toch erg lekker. Mijn punt is dat de beleving van deze auto al zijn minpunten de baas kan. Ik ben nog altijd geen fan van dat boxerding en de versnellingsbak. Maar als je volle polle over een polderweg aan het sturen bent valt alles op zijn plek. De verhoudingen in de bak komen dan opeens nagenoeg PERFECT uit, de motor zweept je op en het chassis wil meer en meer. Ik ben geen professioneel coureur maar heb van autorijden toch een beetje kaas gegeten en dit chassis geeft het woord "Limiet" een andere dimensie. Er is nooit een moment waarbij je het gevoel verliest, zelfs voorbij de gripgrens. De auto blijft gewoon progressief en natuurlijk reageren op je input. Iets wat ik echt haat aan Audi's is het valse gevoel van veiligheid. je hebt bakken grip en opeens is het dan ook echt over. Alles wat je dan doet resulteert in een langzame en pijnlijke dood. Deze auto is het compleet tegenovergestelde, voelt relatief levendig en viriel aan maar kan echt hard door een bocht...
Vergeet brochures en specificaties, prestaties en marketing... Neem alle vooroordelen even uit je kop en ga gewoon ff lekker sturen, ik ben er bijna zeker van dat je als liefhebber van het betere stuurwerk net als ik met een getekende bon thuis komt...
Is wel andere koek dan een E39 M5, maar ik kan me voorstellen dat je hier gelukkig van wordt.
Have fun with it and keep us informed!

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Prachtig verhaal Dennis, erg leuk om te lezen
Geniet van je auto !

Geniet van je auto !
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Bedankt voor de leuke reacties iedereen!
Het is idd andere koek dan een e39 M5. Maar zo'n e39 is ondertussen al een erg oude auto geworden. De logische stap zou een e60 zijn, maar die kost ons zo'n 7.5k aan belasting op inverkeersstelling sinds die gestrikte bonenstaak hier in België de lakens uitdeelt. Het eerste jaar kost zo'n M5 je dan bijna 11k aan belastingen. Neem er dan een personenbelastingsbijtelling van 4k per jaar privé bij als je hem zakelijk rijdt en dan snap je dat zo'n auto hier eigenlijk niet meer te rijden valt.
Ik heb met de GT86 ook een klein beetje een geschiedenis. Toen ik destijds voor TME werkte, heb ik een tijdje in Japan verbleven. Daar heb ik dan Tada-san op Fuji ontmoet en de eerste keer kennis gemaakt met "zijn" lightweight RWD N/A LSD coupè concept. De e39 M5 foto op mijn gsm trok zijn aandacht en ik heb hem toen beloofd dat, als zijn project slaagt, ik serieus zou overwegen om er één te kopen ipv een BMW. Hierop terugblikkend is het wel een apart verhaal natuurlijk
Ik begrijp natuurlijk heel goed dat je hier niet onmiddellijk bloedheet van loopt. Maar welke andere nieuwe betaalbare RWD met potentiëel is er te koop? Een M135i is de enige logische tegenhanger voor mij, maar die vond ik niet erg spannend en het gebrek aan een sper zorgt zelfs voor een beetje ergernis. Ik herinner mij hier topics waarbij leden schreeuwen om een leuke, lichte en hoogtoerige RWD? Nu is ie ter en het nog niet goed
In US boomt de modding-scene voor het 86 platform momenteel ongekend, en verwacht wordt dat er tegen het eind van dit jaar bolt on 300pk F/I kits beschikbaar zijn voor 4000 dollar.
Ik wil er niets van weten iig, de mijne blijft N/A. Ik hoop zelf ooit rond de 250 pk uit te komen, maar dat zien we nog wel. Eerst ff inrijden
Het is idd andere koek dan een e39 M5. Maar zo'n e39 is ondertussen al een erg oude auto geworden. De logische stap zou een e60 zijn, maar die kost ons zo'n 7.5k aan belasting op inverkeersstelling sinds die gestrikte bonenstaak hier in België de lakens uitdeelt. Het eerste jaar kost zo'n M5 je dan bijna 11k aan belastingen. Neem er dan een personenbelastingsbijtelling van 4k per jaar privé bij als je hem zakelijk rijdt en dan snap je dat zo'n auto hier eigenlijk niet meer te rijden valt.
Ik heb met de GT86 ook een klein beetje een geschiedenis. Toen ik destijds voor TME werkte, heb ik een tijdje in Japan verbleven. Daar heb ik dan Tada-san op Fuji ontmoet en de eerste keer kennis gemaakt met "zijn" lightweight RWD N/A LSD coupè concept. De e39 M5 foto op mijn gsm trok zijn aandacht en ik heb hem toen beloofd dat, als zijn project slaagt, ik serieus zou overwegen om er één te kopen ipv een BMW. Hierop terugblikkend is het wel een apart verhaal natuurlijk

Ik begrijp natuurlijk heel goed dat je hier niet onmiddellijk bloedheet van loopt. Maar welke andere nieuwe betaalbare RWD met potentiëel is er te koop? Een M135i is de enige logische tegenhanger voor mij, maar die vond ik niet erg spannend en het gebrek aan een sper zorgt zelfs voor een beetje ergernis. Ik herinner mij hier topics waarbij leden schreeuwen om een leuke, lichte en hoogtoerige RWD? Nu is ie ter en het nog niet goed

In US boomt de modding-scene voor het 86 platform momenteel ongekend, en verwacht wordt dat er tegen het eind van dit jaar bolt on 300pk F/I kits beschikbaar zijn voor 4000 dollar.
Ik wil er niets van weten iig, de mijne blijft N/A. Ik hoop zelf ooit rond de 250 pk uit te komen, maar dat zien we nog wel. Eerst ff inrijden

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Toffe wagen!! Verhaal is ook goed, held!Downforce Dennis schreef: Ik heb met de GT86 ook een klein beetje een geschiedenis. Toen ik destijds voor TME werkte, heb ik een tijdje in Japan verbleven. Daar heb ik dan Tada-san op Fuji ontmoet en de eerste keer kennis gemaakt met "zijn" lightweight RWD N/A LSD coupè concept. De e39 M5 foto op mijn gsm trok zijn aandacht en ik heb hem toen beloofd dat, als zijn project slaagt, ik serieus zou overwegen om er één te kopen ipv een BMW. Hierop terugblikkend is het wel een apart verhaal natuurlijk![]()

- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ik hoop dat je zondag naar het karten van Milan kan komen en ik de auto in real kan zien want ik ben erg benieuwd........ 

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Doe je zo je best, gaat ze nog niet op d'r knietjes:
- mrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Dennis,Downforce Dennis schreef:
In US boomt de modding-scene voor het 86 platform momenteel ongekend, en verwacht wordt dat er tegen het eind van dit jaar bolt on 300pk F/I kits beschikbaar zijn voor 4000 dollar.
Ik wil er niets van weten iig, de mijne blijft N/A. Ik hoop zelf ooit rond de 250 pk uit te komen, maar dat zien we nog wel. Eerst ff inrijden
Hoe hoop je aan 250pk uit te kopen zonder dat het je nog een halve GT86 extra kost?
Ik wil hem ook graag NA houden, met 230pk zou ik al héél erg blij zijn..
-
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Een aanschaf waar goed is over nagedacht maar eigenlijk besloten is op emotie alsnog, althans zo lijkt het. Prachtige auto.
Mooi filmpje ook
Mooi filmpje ook

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten