GTRene's levensverhaal op wielen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Joop

Bericht door Joop » 13 apr 2007, 19:09

Zo'n handgeschreven lijstje brengt toch beter de emotie van al die auto's over... :lol:

René wat betreft die Wiesmann; ik kreeg net een uitnodiging van Smudde Enschede voor officiële opening van de nieuwe showroom op 21/22 april. 'k Las dat ze daar ook een hoekje vrijmaken voor twee Wiesmann's de GT en de Roadster (hoef je niet helemaal naar Dülmen :wink: ).

Denk dat ik zaterdag even ga (wel weer een eindje rijden van het midden van het land), wel even leuk: gelijk even proefzitten in een Wiesmann

Misschien zijn er nog meer de interresse hebben, kunnen er misschien een "meet" van maken.

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 13 apr 2007, 22:24

Joop schreef:René wat betreft die Wiesmann; ik kreeg net een uitnodiging van Smudde Enschede voor officiële opening van de nieuwe showroom op 21/22 april. 'k Las dat ze daar ook een hoekje vrijmaken voor twee Wiesmann's de GT en de Roadster (hoef je niet helemaal naar Dülmen :wink: ).
Maar bij Smudde zie je niet hoe ze gemaakt worden :)
En Dülmen is voor ons niet ver.

Joop

Bericht door Joop » 13 apr 2007, 22:34

Wim te Riet schreef:
Joop schreef:René wat betreft die Wiesmann; ik kreeg net een uitnodiging van Smudde Enschede voor officiële opening van de nieuwe showroom op 21/22 april. 'k Las dat ze daar ook een hoekje vrijmaken voor twee Wiesmann's de GT en de Roadster (hoef je niet helemaal naar Dülmen :wink: ).
Maar bij Smudde zie je niet hoe ze gemaakt worden :)
En Dülmen is voor ons niet ver.
Dat is ook weer zo, lijkt mij ook wel interessant...

Over open huis gesproken, Wiesmann bouwt een nieuwe hal/kantoor voor de productie van de Wiesmann: deze gasten houden 13/14 oktober open huis voor klanten en geïnterresseerden; dit lijkt mij ook wel wat. Die paar kilometer extra bovenop degeen naar Enschede kan er dan ook nog wel bij.
Wiesmann schreef: In Dülmen tut sich was:
Die Bauarbeiten zur Erweiterung der neuen Manufaktur sind in vollem Gange. Architektonische Besonderheit wird sein, dass ein Gecko, Markenzeichen unserer Manufaktur, als überdimensionales Wahrzeichen auf dem Gebäude liegt und durch die Integration in das Gebäude das Kundenzentrum beherbergt.
[img:520:260]http://www.wiesmann-mf.com/aktuell/Areala.jpg[/img]
[img:250:152]http://www.wiesmann-mf.com/aktuell/Arealb.jpg[/img]
[img:250:152]http://www.wiesmann-mf.com/aktuell/B.jpg[/img]

Das Kundenzentrum selbst soll zum Mekka aller Auto-Enthusiasten werden: von einer Galerie aus kann man den Herstellungsprozess eines Roadsters oder GT verfolgen, in einem Shop findet jeder Autoliebhaber die richtigen Artikel, sei es ein Modellauto von einem Roadster oder GT, ein T-Shirt, eine Mütze, Koffersets, Bekleidung, Uhren oder ähnliche Artikel. Ein Informationszentrum bietet alles Wissenswerte über die Wiesmann-Sportwagen, vom ersten Prototyp bis zu den aktuellen Modellen, Gebrauchtfahrzeuge, Zubehör. Ergänzt wird der Kundenbereich um gastronomische Angebote und eine Eventfläche, auf der in unregelmäßigen Abständen Veranstaltungen stattfinden werden.

An dem Wochenende vom 13. bis 14. Oktober 2007
werden wir die offizielle Eröffnung mit allen Wiesmann-Kunden, Wiesmann-Freunden sowie allen Interessierten, Sportwagen-Begeisterten und natürlich der Dülmener Bevölkerung feiern.

Wir laden Alle ganz herzlich ein, unsere neue Manufaktur zu besichtigen und mit uns zusammen zu feiern!

Das Programm etc. wird noch bekannt gegeben.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 13 apr 2007, 22:59

Op maandagmiddag 21 mei gaan we met een kleine groep members van klassiekerrally.nl (20 personen).
Rondleiding en daarna hapje eten.

In oktober gaan we weer, dan is de groep in principe ongelimiteerd.
Misschien een idee om dat samen te doen?Klassiekerrally.nl / Driving Fun event?

Joop

Bericht door Joop » 13 apr 2007, 23:07

In Oktober heb ik het weekend al gereserveerd (voor of zaterdag of zondag)...

21 mei weet ik nog niet.

OT: bekeek het gebouw nog een keer op het plaatje: zie ik daar ineens een gecko van het dak afkomen. Leuke design-gimmick van de architect (kan ik wel waarderen als proj.leider op een architectbureau)

Tom

Bericht door Tom » 13 apr 2007, 23:09

Zeer gaaf gebouw ja!

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 13 apr 2007, 23:10

Joop schreef:In Oktober heb ik het weekend al gereserveerd (voor of zaterdag of zondag)...

21 mei weet ik nog niet.

OT: bekeek het gebouw nog een keer op het plaatje: zie ik daar ineens een gecko van het dak afkomen. Leuke design-gimmick van de architect (kan ik wel waarderen als proj.leider op een architectbureau)
21 mei is alleen voor members van klassiekerrally.nl (tip: aanmelden! ;) )

Die Gecko op 't dak maakt ook echt deel uit van 't gebouw. Is inderdaad een heel leuke gimmick, maar wel een die ook gedeeltelijk functioneel wordt. Entree en bezoekerscentrum worden er voor zover ik weet in ondergebracht.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 apr 2007, 02:19

@Joop Denk misschien dat ik de 21ste dan ook wel ff een uurtje ofzo kan komen, even de motor opwarmen voor de next data :wink: ga je smiddags?
Wiesmann kan ik nooit? genoeg zien, bij smudde Almelo staat er ook al een tijdje 1, maar dan de roadster van Smudde zelf...

@Wim dat wordt een leuke happening in Dulmen zit dat nwe gebouw in dezelfde straat of zelfde gebied? je weet het al, ik ga in elk geval mee :lol: en daar is veel meer te zien dan in Enschede en beter sfeertje en interessanter natuurlijk, heb er al zin aan :D thx.
En in October gaan we gewoon weer met de opening! zien we ook de V10 Wiesmann GT wow :twisted:

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 14 apr 2007, 08:00

Het nieuwe gebouw ligt aan de Autobahn, dus eigenlijk aan de andere kant van Dülmen.
Eigenlijk is het geen nieuw gebouw, maar een bestaande hal die wordt aangepast.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 apr 2007, 10:03

Wim te Riet schreef:Het nieuwe gebouw ligt aan de Autobahn, dus eigenlijk aan de andere kant van Dülmen.
Gebruiken ze het oude pand ook nog daarnaast? en waar starten we bij het oude of het nwe pand? anders hoor ik het nog wel :) we hebben nog ff de tijd.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 apr 2007, 12:15

Joop schreef:Zo'n handgeschreven lijstje brengt toch beter de emotie van al die auto's over... :lol:

René wat betreft die Wiesmann; ik kreeg net een uitnodiging van Smudde Enschede voor officiële opening van de nieuwe showroom op 21/22 april. 'k Las dat ze daar ook een hoekje vrijmaken voor twee Wiesmann's de GT en de Roadster (hoef je niet helemaal naar Dülmen :wink: ).

Denk dat ik zaterdag even ga (wel weer een eindje rijden van het midden van het land), wel even leuk: gelijk even proefzitten in een Wiesmann

Misschien zijn er nog meer de interresse hebben, kunnen er misschien een "meet" van maken.
Joop ik kreeg die uitnodiging pas vandaag :cry: maar nog op tijd dus :lol: zondag is er een BMW toerrit..maarja die zondag heb ik wat beters te doen :lol: 8)
Dus het wordt waarschijnlijk Zaterdag ziet er leuk uit die dag zo te lezen, dus ff koekeloeren lijkt me gaaf 8) misschien zien we elkaar daar wel, hoe laat ben jij er? en wie komt nog meer??

Hielke

Bericht door Hielke » 14 apr 2007, 13:01

Fascinerend om te zien dat er tussen die 100+ auto's geen enkele Alfa Romeo zit. Dat waren tot zo'n 15 jaar terug toch echt hele serieuze rijdersauto's.

Je zou bijna gaan zeggen dat je daarom nog steeds aan het zoeken bent :lol:

Joop

Bericht door Joop » 14 apr 2007, 15:42

GTRene schreef:
Joop schreef:Zo'n handgeschreven lijstje brengt toch beter de emotie van al die auto's over... :lol:

Joop ik kreeg die uitnodiging pas vandaag :cry: maar nog op tijd dus :lol: zondag is er een BMW toerrit..maarja die zondag heb ik wat beters te doen :lol: 8)
Dus het wordt waarschijnlijk Zaterdag ziet er leuk uit die dag zo te lezen, dus ff koekeloeren lijkt me gaaf 8) misschien zien we elkaar daar wel, hoe laat ben jij er? en wie komt nog meer??
Denk rond het begin van de middag (12.00/12.30), maak ik er gelijk een ritje binnendoor naar Enschede van.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 15 apr 2007, 10:47

GTRene schreef:
Wim te Riet schreef:Het nieuwe gebouw ligt aan de Autobahn, dus eigenlijk aan de andere kant van Dülmen.
Gebruiken ze het oude pand ook nog daarnaast? en waar starten we bij het oude of het nwe pand? anders hoor ik het nog wel :) we hebben nog ff de tijd.
Het oude pand staat te koop. Maandag 21 mei kijken we alleen in het oude pand. In oktober gaan we alleen naar het nieuwe pand.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 apr 2007, 11:49

Wim te Riet schreef:
GTRene schreef:
Het oude pand staat te koop. Maandag 21 mei kijken we alleen in het oude pand. In oktober gaan we alleen naar het nieuwe pand.
Aah mooi te weten , die staat nog in mijn navigatie en weet ik ook te vinden 8) ik vind de oude ook wel wat hebben, alles heb je daar en overzichtelijk en gezellig, met een kleine showroom enzo erbij en een leuke fabriek...gaat helemaal goed komen :lol: thx

GTRene

Bericht door GTRene » 15 apr 2007, 11:56

Joop schreef:[Denk rond het begin van de middag (12.00/12.30), maak ik er gelijk een ritje binnendoor naar Enschede van.
Ah goed te weten Joop, ik kan er zoals het er nu uitziet ook wel rond die tijd zijn, denk rond 13u(eerst een snel hapje eten en dan op naar enschede)
Voor of na die tijd mijn car een beetje wassen mede ivm CBR hoop dat mijn nwe luchtfilter dan ook binnen is! en eventueel ga ik nog een beurt plannen voor de Hartge, eens kijken of Van Heek Motorsport ff tussendoor kan wil die Motul echte syntheet 20w/60 erin hebben die beviel ook erg goed in die S54 Qpe heb er nu Castrol TWS 10w60 in maar is niet een echte syntheet schijnbaar en iets te dun voor de Hartge, hij verbruikt dan iets meer, en die Motul Lemans 300V is ook weer nog sterker qua oliefilm en ook stiller/donkerder :lol: Ik zie je misschien dan Zaterdag, lijkt me leuk.

Plaats reactie